Istraživanje Social Serbia 2021 pokazuje dominaciju TikTok-a

Social Serbia 2021 istraživanje: TikTok ekspanzija ne staje, brendovi sve više veruju online reklamama

Social Serbia 2021 je peto po redu istraživanje stanja društvenih medija koje je sprovela beogradska agencija Pioniri, u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research. Potpunu dominaciju ovogodišnjeg istraživanja imao je - TikTok.

Cilj istraživanja je upoznati online ponašanje stanovnika Srbije, ispratiti nove tendencije u korišćenju platformi i otkriti stavove korisnika prema različitim digitalnim sadržajima.

Promene u načinu života tokom prethodnih godinu dana odrazile su se i na konzumaciju interneta i društvenih mreža, te je ovogodišnje izdanje prošireno novim temama, a obuhvatilo je i nešto širu grupu ispitanika u odnosu na prethodna. Reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika, činili su pripadnici online populacije Srbije starosti od 12 do 64 godine, grupisanih na osnovu pola i uzrasta.

Zvezda ovogodišnjeg istraživanja svakako je TikTok, društvena mreža čiji se broj korisnika među opštom populacijom Srbije za godinu dana povećao čak 3 puta. Istraživanje donosi i odgovor na pitanje o kome se prethodnih meseci dosta diskutovalo – da li ga zaista koriste samo “klinci” ili je ipak primamljiv i ostalima. Zanimljivo je da je Facebook, prvi put posle nekoliko godina, zabeležio mali rast broja korisnika i time prekinuo svoj višegodišnji trend pada.

Podcast scena u Srbiji sve više raste

Podaci otkrivaju da su se nedavni bezbednosni problemi WhatsApp-a negativno odrazili na njegovu upotrebu na domaćem tržištu, ali da je istovremeno Telegram duplirao bazu korisnika. Na polju muzičkih aplikacija Spotify pravi ogroman proboj, te se za manje od godinu dana od zvaničnog dolaska u Srbiju potpuno približio Deezeru po broju korisnika.

U proteklih godinu dana, informisanje građana o aktuelnim društveno-političkim temama postala je naročito značajna, a istraživanje otkriva da se najčešće informišemo putem internet portala, društvenih mreža, ali i televizije koju preferira nešto stariji deo populacije.

Iako je odavno ustaljeni format na globalu, podcast kod nas upravo doživljava ekspanziju, pa su iz agencije Pioniri novim istraživanjem ispitali ko ga i u kojoj meri sluša. Interesantan je podatak da se, barem za sada, nešto više prate domaći nego strani podcast sadržaji.

I dok je poverenje koje korisnici mreža imaju u influensere stabilno, poverenje u online reklame brendova iz godine u godinu je sve veće, te je pozitivno iznenadio rezultat da 65% korisnika neće odmah preskočiti video-oglas koji ga prekida u gledanju sadržaja, ukoliko je isti zanimljiv. Na linku vas očekuju i drugi nalazi istraživanja, kao i način da dođete do detaljnijeg izveštaja i dublje demografske analize.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Generalni menadžer kancelarije u Beogradu i globalni VP Engineering-a za Netokraciju govori o proizvodima koje Embroker razvija, o sektoru digitalnog osiguranja malih biznisa, ali i o daljim planovima za proširenje tima u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.