
Social Serbia 2021 istraživanje: TikTok ekspanzija ne staje, brendovi sve više veruju online reklamama
Social Serbia 2021 je peto po redu istraživanje stanja društvenih medija koje je sprovela beogradska agencija Pioniri, u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research. Potpunu dominaciju ovogodišnjeg istraživanja imao je - TikTok.
Cilj istraživanja je upoznati online ponašanje stanovnika Srbije, ispratiti nove tendencije u korišćenju platformi i otkriti stavove korisnika prema različitim digitalnim sadržajima.
Promene u načinu života tokom prethodnih godinu dana odrazile su se i na konzumaciju interneta i društvenih mreža, te je ovogodišnje izdanje prošireno novim temama, a obuhvatilo je i nešto širu grupu ispitanika u odnosu na prethodna. Reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika, činili su pripadnici online populacije Srbije starosti od 12 do 64 godine, grupisanih na osnovu pola i uzrasta.
Zvezda ovogodišnjeg istraživanja svakako je TikTok, društvena mreža čiji se broj korisnika među opštom populacijom Srbije za godinu dana povećao čak 3 puta. Istraživanje donosi i odgovor na pitanje o kome se prethodnih meseci dosta diskutovalo – da li ga zaista koriste samo “klinci” ili je ipak primamljiv i ostalima. Zanimljivo je da je Facebook, prvi put posle nekoliko godina, zabeležio mali rast broja korisnika i time prekinuo svoj višegodišnji trend pada.
Podcast scena u Srbiji sve više raste
Podaci otkrivaju da su se nedavni bezbednosni problemi WhatsApp-a negativno odrazili na njegovu upotrebu na domaćem tržištu, ali da je istovremeno Telegram duplirao bazu korisnika. Na polju muzičkih aplikacija Spotify pravi ogroman proboj, te se za manje od godinu dana od zvaničnog dolaska u Srbiju potpuno približio Deezeru po broju korisnika.
U proteklih godinu dana, informisanje građana o aktuelnim društveno-političkim temama postala je naročito značajna, a istraživanje otkriva da se najčešće informišemo putem internet portala, društvenih mreža, ali i televizije koju preferira nešto stariji deo populacije.
Iako je odavno ustaljeni format na globalu, podcast kod nas upravo doživljava ekspanziju, pa su iz agencije Pioniri novim istraživanjem ispitali ko ga i u kojoj meri sluša. Interesantan je podatak da se, barem za sada, nešto više prate domaći nego strani podcast sadržaji.
I dok je poverenje koje korisnici mreža imaju u influensere stabilno, poverenje u online reklame brendova iz godine u godinu je sve veće, te je pozitivno iznenadio rezultat da 65% korisnika neće odmah preskočiti video-oglas koji ga prekida u gledanju sadržaja, ukoliko je isti zanimljiv. Na linku vas očekuju i drugi nalazi istraživanja, kao i način da dođete do detaljnijeg izveštaja i dublje demografske analize.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!