Istraživanje Social Serbia 2021 pokazuje dominaciju TikTok-a

Social Serbia 2021 istraživanje: TikTok ekspanzija ne staje, brendovi sve više veruju online reklamama

Social Serbia 2021 je peto po redu istraživanje stanja društvenih medija koje je sprovela beogradska agencija Pioniri, u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research. Potpunu dominaciju ovogodišnjeg istraživanja imao je - TikTok.

Cilj istraživanja je upoznati online ponašanje stanovnika Srbije, ispratiti nove tendencije u korišćenju platformi i otkriti stavove korisnika prema različitim digitalnim sadržajima.

Promene u načinu života tokom prethodnih godinu dana odrazile su se i na konzumaciju interneta i društvenih mreža, te je ovogodišnje izdanje prošireno novim temama, a obuhvatilo je i nešto širu grupu ispitanika u odnosu na prethodna. Reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika, činili su pripadnici online populacije Srbije starosti od 12 do 64 godine, grupisanih na osnovu pola i uzrasta.

Zvezda ovogodišnjeg istraživanja svakako je TikTok, društvena mreža čiji se broj korisnika među opštom populacijom Srbije za godinu dana povećao čak 3 puta. Istraživanje donosi i odgovor na pitanje o kome se prethodnih meseci dosta diskutovalo – da li ga zaista koriste samo “klinci” ili je ipak primamljiv i ostalima. Zanimljivo je da je Facebook, prvi put posle nekoliko godina, zabeležio mali rast broja korisnika i time prekinuo svoj višegodišnji trend pada.

Podcast scena u Srbiji sve više raste

Podaci otkrivaju da su se nedavni bezbednosni problemi WhatsApp-a negativno odrazili na njegovu upotrebu na domaćem tržištu, ali da je istovremeno Telegram duplirao bazu korisnika. Na polju muzičkih aplikacija Spotify pravi ogroman proboj, te se za manje od godinu dana od zvaničnog dolaska u Srbiju potpuno približio Deezeru po broju korisnika.

U proteklih godinu dana, informisanje građana o aktuelnim društveno-političkim temama postala je naročito značajna, a istraživanje otkriva da se najčešće informišemo putem internet portala, društvenih mreža, ali i televizije koju preferira nešto stariji deo populacije.

Iako je odavno ustaljeni format na globalu, podcast kod nas upravo doživljava ekspanziju, pa su iz agencije Pioniri novim istraživanjem ispitali ko ga i u kojoj meri sluša. Interesantan je podatak da se, barem za sada, nešto više prate domaći nego strani podcast sadržaji.

I dok je poverenje koje korisnici mreža imaju u influensere stabilno, poverenje u online reklame brendova iz godine u godinu je sve veće, te je pozitivno iznenadio rezultat da 65% korisnika neće odmah preskočiti video-oglas koji ga prekida u gledanju sadržaja, ukoliko je isti zanimljiv. Na linku vas očekuju i drugi nalazi istraživanja, kao i način da dođete do detaljnijeg izveštaja i dublje demografske analize.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

AI menja programiranje iz korena – kako da to okrenete u svoju korist?

Kompanija Tenderly, zajedno sa kompanijom Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje. Mi smo razgovarali sa Marinom Šolčić koja će biti predavač na ovom događaju.

Takmičenje

Regionalni ‘open data’ izazov: Napravi aplikaciju koristeći podatke javne uprave

Regionalna škola za javnu upravu (ReSPA) i Program Ujedinjenih nacija za razvoj u Srbiji (UNDP Srbija) raspisuju Regionalni izazov otvorenih podataka 2024.

Startapi i poslovanje

Ingsoftware akvizirao Neopix, sledi ukrupnjavanje niške IT scene

Domaća kompanija Ingsoftware akvizirala je Neopix, tako da ove niške kompanije sa velikim iskustvom u razvijanju digitalnih proizvoda i međusobno veoma kompatibilnim ekspertizama od 25. marta posluju kao jedna.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.