Istraživanje Social Serbia 2021 pokazuje dominaciju TikTok-a

Social Serbia 2021 istraživanje: TikTok ekspanzija ne staje, brendovi sve više veruju online reklamama

Social Serbia 2021 je peto po redu istraživanje stanja društvenih medija koje je sprovela beogradska agencija Pioniri, u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research. Potpunu dominaciju ovogodišnjeg istraživanja imao je - TikTok.

Cilj istraživanja je upoznati online ponašanje stanovnika Srbije, ispratiti nove tendencije u korišćenju platformi i otkriti stavove korisnika prema različitim digitalnim sadržajima.

Promene u načinu života tokom prethodnih godinu dana odrazile su se i na konzumaciju interneta i društvenih mreža, te je ovogodišnje izdanje prošireno novim temama, a obuhvatilo je i nešto širu grupu ispitanika u odnosu na prethodna. Reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika, činili su pripadnici online populacije Srbije starosti od 12 do 64 godine, grupisanih na osnovu pola i uzrasta.

Zvezda ovogodišnjeg istraživanja svakako je TikTok, društvena mreža čiji se broj korisnika među opštom populacijom Srbije za godinu dana povećao čak 3 puta. Istraživanje donosi i odgovor na pitanje o kome se prethodnih meseci dosta diskutovalo – da li ga zaista koriste samo “klinci” ili je ipak primamljiv i ostalima. Zanimljivo je da je Facebook, prvi put posle nekoliko godina, zabeležio mali rast broja korisnika i time prekinuo svoj višegodišnji trend pada.

Podcast scena u Srbiji sve više raste

Podaci otkrivaju da su se nedavni bezbednosni problemi WhatsApp-a negativno odrazili na njegovu upotrebu na domaćem tržištu, ali da je istovremeno Telegram duplirao bazu korisnika. Na polju muzičkih aplikacija Spotify pravi ogroman proboj, te se za manje od godinu dana od zvaničnog dolaska u Srbiju potpuno približio Deezeru po broju korisnika.

U proteklih godinu dana, informisanje građana o aktuelnim društveno-političkim temama postala je naročito značajna, a istraživanje otkriva da se najčešće informišemo putem internet portala, društvenih mreža, ali i televizije koju preferira nešto stariji deo populacije.

Iako je odavno ustaljeni format na globalu, podcast kod nas upravo doživljava ekspanziju, pa su iz agencije Pioniri novim istraživanjem ispitali ko ga i u kojoj meri sluša. Interesantan je podatak da se, barem za sada, nešto više prate domaći nego strani podcast sadržaji.

I dok je poverenje koje korisnici mreža imaju u influensere stabilno, poverenje u online reklame brendova iz godine u godinu je sve veće, te je pozitivno iznenadio rezultat da 65% korisnika neće odmah preskočiti video-oglas koji ga prekida u gledanju sadržaja, ukoliko je isti zanimljiv. Na linku vas očekuju i drugi nalazi istraživanja, kao i način da dođete do detaljnijeg izveštaja i dublje demografske analize.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Katarina Anđelković: Veći broj žena na čelnim pozicijama u IT kompanijama – to bih volela da vidim

Povodom međunarodnog dana žena, donosimo vam specijal inspirativnih priča dama koje svojim radom svakodnevno doprinose razvoju domaće IT industrije.

Startapi i poslovanje

ICT Hub otvorio nove prostorije u Beogradu – 520m2 za 90 ljudi

Redakcija Netokracije imala je ekskluzivnu priliku da poseti novootvorene kancelarije ICT Hub-a u Beogradu koje se nalaze na Trgu Nikole Pašića. Ovo je drugi veliki coworking prostor ICT Hub-a pored kancelarija u ulici kralja Milana, koja nastavlja da radi normalnim tokom.

Startapi i poslovanje

Srpski Hyperfacade pomoću veštačke inteligencije projektuje fasade širom Evrope

Startap iz Pančeva nudi digitalizovana rešenja koja olakšavaju proces fasadnog inženjeringa, spajajući građevinsku i tehnološku industriju. O Hyperfacade startapu i misiji kojom je vođen, razgovarali smo sa osnivačem Nenadom Simićem.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Kako je Jovan Simić pokrenuo FK Miljakovac?

Gost 135. epizode Office Talks podkasta bio je Jovan Simić, čovek koji živi za sport, konkretno fudbal. Ta strast ga je vodila od humanitarnih sportskih akcija, preko PR pozicije u FK Voždovcu i Olimpijskom komitetu, pa sve do pokretanja svog fudbalskog kluba Miljakovac.

Analiza

Kako obračunati ‘ekstra porez’ za 2022. godinu i na koga se on primenjuje?

U tekstu koji sledi, donosimo vam odgovore na sva pitanja koja imate u vezi sa godišnjim porezom na dohodak građana, te vašim obavezama prilikom oporezivanja.

Novost

Pet razloga zbog kojih ćete želeti da koristite mobilnu aplikaciju UniCredit Banke

Mobilna aplikacija UniCredit Banke Srbija ocenjena je od strane svojih korisnika najvišim ocenama na tržištu, u onlajn prodavnicama App Store i Google Play, u kategoriji mobilne bankarske aplikacije.

Karijere

Koja su prava radnika u slučaju otkaza i gde kompanije najčešće greše?

Poslednjih nekoliko nedelja u IT zajednici sve češće slušamo o otkazima i zamrzavanju zapošljavanja. To nas je nateralo da se zapitamo kako su u Srbiji regulisani otkazi usled smanjenja obima posla, te koja prava radnici mogu da ostvare ukoliko ostanu bez posla?

Internet marketing

DigiTalk u Zrenjaninu i ovog aprila o razvoju digitalne ekonomije u Srbiji

Digitalk, organizacija koju čine Vladimir Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović, najavljuje dva vezana događaja u aprilu posvećena digitalnoj ekonomiji u Srbiji: Digitalk e-Commerce Days i Digitalk Konferenciju 2023. 

Upoznajte poslodavce

ABBYY razvojni centar u Srbiji zapošljava domaće inženjere, ali i netehničke kadrove

Multinacionalna kompanija ABBYY, koja razvija inteligentna rešenja za obradu dokumentacije, planira da do 2023. godine udvostruči broj domaćih stručnjaka s ciljem širenja poslovanja i stvaranja snažne tehnološke zajednice u Srbiji.