Snapchat postaje platforma za oglase?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Snapchat postaje platforma za oglase? Pazite da oni budu zabavni, otkačeni i kratki

Omiljena aplikacija mladih milenijalsa mogla bi uskoro proći kroz korenite promene koje uključuju otvaranje API-ja, čime bi Snapchat postao prava pravcata platforma za oglase. U praksi, to bi značilo bolji i lakši zakup reklama od strane agencija i brendova, ali i diskutabilan kvalitet takvog sadržaja koji je i dalje pod striktnom kontrolom ove kompanije. Može li Snapchat zadržati svoj 'cool vibe' i u isto vreme postati industrija vredna nekoliko stotina miliona dolara?

ida_ispravljeno

Iako se većina regionalnih digital kampanja danas vrti oko Facebooka ili Instagrama, Snapchat je odavno zauzeo svoje mesto. Primere dobrih Snapchat kampanja možemo pronaći u Hrvatskoj, dok se u Srbiji brend Fanta pozicionirao kao jedan od vodećih koji svoje prisustvo gradi upravo na ovom mobilnom servisu.

Dakle, nije u pitanju aplikacija koju koriste samo tinejdžeri iz Amerike.

Ipak, sve do sada kompanija koju je 2011. osnovao mladi Evan Špigel mučila se sa pronalaskom pravog poslovnog modela – znalo se da je oglašavanje pravac u kome treba ići, ali sama realizacija ideje pokazala se težom nego što je to prethodno zamišljeno. Pa čak i danas, Snapchat sarađuje samo sa određenim brojem partnera, agencija i brendova, nudeći im svoje usluge oglašavanja ali pomno prateći development i kreativni deo svake kampanje.

Snapchat 3.0: Sve je u oglasima

Sve to moglo bi se uskoro promeniti. Digiday piše da je kompanija trenutno u procesu izrade platforme za oglase koja bi brendovima, agencijama i svim zainteresovanim oglašivačima omogućila samostalno kreiranje reklama, bez posredstva servisa kao što je to bio slučaj do sada.

Kako Digiday izveštava, Snapchat već uveliko priča sa nekoliko velikih Ad Tech kompanija, pokazujući jak interes ka izgradnji sopstvene platforme za mobilne oglase koja bi ranim partnerima mogla da bude dostupna na testiranje već ovog proleća.

Zahvaljujući otvorenom API-ju, oglašivači bi u tom slučaju mogli da kreiraju sopstvene reklame koje bi se prikazivale putem interfejsa same aplikacije, a koje bi svakako trebale da pozivaju na nekakvu akciju, budući da je CTA metod sada već ustaljen na mobilnim servisima koji nude ovakve usluge.

snap_reklame
Sve do sada, Snapchat je samo određenom broju partnera i brendova nudio mogućnost oglašavanja – to bi se uskoro moglo promeniti.

U razgovoru za Netokraciju, Ida Pandur, partner pri Grey Entourage agenciji koja u Hrvatskoj stoji iza prve Snapchat kampanje, izjavila je povodom prvih informacija o novoj platformi:

Snapchat je popularan među mlađom populacijom, raste iz dana u dan i tu je možda i najviše od svih kanala pokazao da je youth-exclusive. To još nisu brojke na nivou Instagrama, a pogotovo Facebooka, ali vidljivo je npr. i na javnim osobama koje ga koriste – da imaju followere u hiljadama.

Za oglašavanje mislim da nije prerano, ako gledamo iz pozicije testiranja platforme i aktivnosti na istoj, jer je sada platforma ipak neko vreme tu, ima korisnike i beleži rast. Ali oglasi će morati da budu drugačije koncipirani zbog samog načina na koji su korisnici Snapchata navikli na interakciju. Čitava stvar trebaće da bude zabavna, otkačena, kratka i u nastavcima.

Kvalitet vs. kvantitet

I dok sama kompanija krije broj aktivnih korisnika na mesečnom nivou, nezvanični izvori kažu da bi taj broj mogao biti blizu 200 miliona MAU. Sa tolikom korisničkom bazom Snapchat svakako može parirati recimo Instagramu koji je nedavno prešao 400 miliona MAU, no po koju cenu?

Analitičari i poznavaoci industrije mobilnog oglašavanja kažu da je sarađujući direktno sa agencijama i brendovima, servis do sada uspevao da zadrži relativno visok kvalitet sponzorisanog sadržaja tj. reklama, koje su dospevale do krajnjih korisnika. Ipak, novi model znači da Snapchat zapravo kreira posebnu platformu na kojoj oglašivači sami mogu da kreiraju reklame, te pitanje kvaliteta takvog sadržaja ostaje upitno.

Predstavnici ove kompanije odbili su da odgovore na pitanja svetskih medija radi li se zaista na jednom ovakvom rešenju koje bi u fokus stavilo upravo oglašavanje, no jedno je sigurno – nakon sedam rundi investicija vreme je pokazati investitorskom bordu šta to Snapchat zaista može, kao i da li je odbijena ponuda od 3 milijarde dolara koju je nudio Mark Zakerberg za akviziciju, šansa prokockana neiskustvom Špigela.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.