Omiljena aplikacija mladih milenijalsa mogla bi uskoro proći kroz korenite promene koje uključuju otvaranje API-ja, čime bi Snapchat postao prava pravcata platforma za oglase. U praksi, to bi značilo bolji i lakši zakup reklama od strane agencija i brendova, ali i diskutabilan kvalitet takvog sadržaja koji je i dalje pod striktnom kontrolom ove kompanije. Može li Snapchat zadržati svoj 'cool vibe' i u isto vreme postati industrija vredna nekoliko stotina miliona dolara?
Iako se većina regionalnih digital kampanja danas vrti oko Facebooka ili Instagrama, Snapchat je odavno zauzeo svoje mesto. Primere dobrih Snapchat kampanja možemo pronaći u Hrvatskoj, dok se u Srbiji brend Fanta pozicionirao kao jedan od vodećih koji svoje prisustvo gradi upravo na ovom mobilnom servisu.
Dakle, nije u pitanju aplikacija koju koriste samo tinejdžeri iz Amerike.
Ipak, sve do sada kompanija koju je 2011. osnovao mladi Evan Špigel mučila se sa pronalaskom pravog poslovnog modela – znalo se da je oglašavanje pravac u kome treba ići, ali sama realizacija ideje pokazala se težom nego što je to prethodno zamišljeno. Pa čak i danas, Snapchat sarađuje samo sa određenim brojem partnera, agencija i brendova, nudeći im svoje usluge oglašavanja ali pomno prateći development i kreativni deo svake kampanje.
Snapchat 3.0: Sve je u oglasima
Sve to moglo bi se uskoro promeniti. Digiday piše da je kompanija trenutno u procesu izrade platforme za oglase koja bi brendovima, agencijama i svim zainteresovanim oglašivačima omogućila samostalno kreiranje reklama, bez posredstva servisa kao što je to bio slučaj do sada.
Kako Digiday izveštava, Snapchat već uveliko priča sa nekoliko velikih Ad Tech kompanija, pokazujući jak interes ka izgradnji sopstvene platforme za mobilne oglase koja bi ranim partnerima mogla da bude dostupna na testiranje već ovog proleća.
Zahvaljujući otvorenom API-ju, oglašivači bi u tom slučaju mogli da kreiraju sopstvene reklame koje bi se prikazivale putem interfejsa same aplikacije, a koje bi svakako trebale da pozivaju na nekakvu akciju, budući da je CTA metod sada već ustaljen na mobilnim servisima koji nude ovakve usluge.

U razgovoru za Netokraciju, Ida Pandur, partner pri Grey Entourage agenciji koja u Hrvatskoj stoji iza prve Snapchat kampanje, izjavila je povodom prvih informacija o novoj platformi:
Snapchat je popularan među mlađom populacijom, raste iz dana u dan i tu je možda i najviše od svih kanala pokazao da je youth-exclusive. To još nisu brojke na nivou Instagrama, a pogotovo Facebooka, ali vidljivo je npr. i na javnim osobama koje ga koriste – da imaju followere u hiljadama.
Za oglašavanje mislim da nije prerano, ako gledamo iz pozicije testiranja platforme i aktivnosti na istoj, jer je sada platforma ipak neko vreme tu, ima korisnike i beleži rast. Ali oglasi će morati da budu drugačije koncipirani zbog samog načina na koji su korisnici Snapchata navikli na interakciju. Čitava stvar trebaće da bude zabavna, otkačena, kratka i u nastavcima.
Kvalitet vs. kvantitet
I dok sama kompanija krije broj aktivnih korisnika na mesečnom nivou, nezvanični izvori kažu da bi taj broj mogao biti blizu 200 miliona MAU. Sa tolikom korisničkom bazom Snapchat svakako može parirati recimo Instagramu koji je nedavno prešao 400 miliona MAU, no po koju cenu?
Analitičari i poznavaoci industrije mobilnog oglašavanja kažu da je sarađujući direktno sa agencijama i brendovima, servis do sada uspevao da zadrži relativno visok kvalitet sponzorisanog sadržaja tj. reklama, koje su dospevale do krajnjih korisnika. Ipak, novi model znači da Snapchat zapravo kreira posebnu platformu na kojoj oglašivači sami mogu da kreiraju reklame, te pitanje kvaliteta takvog sadržaja ostaje upitno.
Predstavnici ove kompanije odbili su da odgovore na pitanja svetskih medija radi li se zaista na jednom ovakvom rešenju koje bi u fokus stavilo upravo oglašavanje, no jedno je sigurno – nakon sedam rundi investicija vreme je pokazati investitorskom bordu šta to Snapchat zaista može, kao i da li je odbijena ponuda od 3 milijarde dolara koju je nudio Mark Zakerberg za akviziciju, šansa prokockana neiskustvom Špigela.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!