Kako je oglašavanje na Snapchatu pomerilo granice komunikacije?

Kako je oglašavanje na Snapchatu pomerilo granice komunikacije?

Godine 2016. bili smo svedoci promene pravca i pomaka u načinu na koji brendovi komuniciraju sa svojim fanovima i to ponajviše zahvaljujući Snapchatu. Sve što se prethodne, a pogotovo ove godine dogodilo na Snapchatu - pre ili kasnije u velikoj meri prelilo se i na ostale društvene mreže (khm, Instagram). A zašto mnogi pokušavaju da kopiraju ovaj model komunikacije?

fanta_1

Krenimo od onog najočiglednijeg. Na Snapchatu je komunikacija direktna, sirova, iskrena, brza, a tih par sekundi sadržaja prikazuju se samo jednom i nikad više, što na neki način obezbeđuje dodatno uzbuđenje i ali i neizbežnu dozu „ekskluzivnosti“.

Snapchat je otelotvotrenje onoga što se podvodi pod takozvani FOMO (Fear of Missing Out) fenomen, odnosno želju da se ne propusti ništa relevantno što se odvija na „digitalnom nebu“ i kao takva predstavljala je uzbudljiv izazov za brendove koji traže inovativne načine komunikacije sa svojim fanovima.

Jedna od najuspešnijih i najnagrađivanijih kampanja koje su zahvatile Srbiju ove godine jeste i lansiranje redizajnirane Fanta flaše. Fanta Srbija poprilično je hrabro odlučila da isproba Snapchat za potrebe promocije nove ambalaže, pri čemu je sam brend imao već uspostavljenu saradnju sa nekim od najpoznatijih online influensera među tinejdžerima. Otišavši korak dalje, upravo tim influenserima omogućeno je da u potpunosti preuzmu kampanju.

Od ideje do realizacije – preko uvrnute flašice

Kako je zapravo izgledala realizacija ove kampanje? Fanta je okupila grupu od šest najpoznatijih domaćih Jutjubera – Yasserstain, Cile (Srpski Tutorijali), Kovalska, Zvoganj, Dule PCAXE i Deni (Serbian Lessons Guy). Mala, ali odabrana ekipa, imala je zadatak da iskoristi izgled nove, redizajnirane Fanta boce kako bi napravila niz uvrnutih izazova – #uvrnutiizazov. Fanovi Fante pozvani su da smisle te iste uvrnute izazove, a onda je jedan od pomenutih Jutjubera birao najinteresantniji i snimao njegovo izvršavanje sa drugima iz grupe.

Upravo tako, nastale su FantaSRB Snapchat priče, a online zajednicom ubrzo su se pročule vesti o novoj kampanji jednog domaćeg brenda koja je u potpunosti realizovana na Snapchatu, ali i koji je omogućio influenserima da u potpunosti preuzmu ovaj kanal kako bi kreirali sopstveni sadržaj.

Poverenje ciljne grupe ključno za uspeh

Govoreći o poverenju između brendova i influensera koje danas predstavlja kamen temeljac da bi se jedna ovakva kampanja sprovela u delo, Dušan Srbljak sa YouTube kanala Dule PCAXE, izjavio je u obraćanju medijima:

To je prvi i najvažniji uslov za uspeh kampanje. Uopšte nisam iznenađen što je ova kampanja sa Fantom tako dobro prošla. Pored toga, ključ uspeha je bio u tome što su se mnogi poznati Jutjuberi okupili na jednom mestu, a i forma izazova je veoma popularna, dok je sama činjenica da su fanovi imali šansu da nam zadaju izazov (uspostave interakciju) više nego super.

Zvoganj, sa druge strane, napominje da je dobra ideja glavni razlog iza impresivnih rezultata koje je ova kampanja ostvarila unutar svoje ciljne grupe: „Uspeh ove aktivacije me ne iznenađuje. Odlična ideja, odličan spoj ljudi koji su učestvovali i, naravno, kao ključ uspeha, ja i moji definisani stomačni mišići“.

Odličnim rezultatima do najvećih priznanja

Iz Fanta Srbija kažu da su rezultati FantaSRB Snapchat kanala prevazišli sva očekivanja. Tokom kampanje svaki Story pogledan je u proseku 6.500 puta, pri čemu je broj FantaSRB pratilaca porastao za 400 odsto. Najave izazova tako su se našle na YouTube kanalima influensera, zabeležile su oko 50.000 pregleda u proseku, dok su kompilacije izazova objavljene na kraju svake sedmice imale prosečno 100.000 pregleda.

Značajan momentum preslikao se i na Instagram nalog ovog brenda koji u ovom trenutku broji impresivnih 55.000 pratilaca. Dobro osmišljen digitalni miks, ali i stalna saradnja sa ključnim influenserima – pozicionirali su Fantu kao lidera u sektoru robe široke potrošnje u starosnoj grupi potrošača od 13 do 18 godina.

fanta_3
Na kraju svake nedelje, Jutjuberi su objavljivali kompilaciju izvršenih izazova od kojih je svaka beležila impresivan broj pregleda na YouTube-u.

Uspesima same kampanje svakako doprinose i mnogobrojne nagrade i priznanja. Fanta se tako našla među finalistima SoMo Borac nagrada u okviru Weekend Media festivala u Rovinju u kategoriji Digital Mix, dok je ubrzo potom usledila i nagrada na festivalu KAKTUS za Best Social Media Campaign. Pored ovih nagrada, Fanta Srbija osvojila je i Golden Sempler na SEMPL festivalu u Sloveniji, dok se na nedavno održanoj IAB MIXX konferenciji u Beogradu, ovaj brend našao u fokusu dodele nagrada, pobedivši u kategoriji Best Brand Awarness Campaign, ali i osvojivši Grand Prix nagradu za najbolju digitalnu kampanju koja je realizovana u Srbiji tokom protekle dve godine.

Komunicirajući jezikom tinejdžera, upoznavanjem sa njima i njihovim virtuelnim herojima, deljenjem njihovih vrednosti i kreiranjem sadržaja koji je zabavan, „uvrnut“ i u trendu – postavljajući ga u realnom vremenu i u okruženju koje je na neki način i dalje njihov „teren“, Fanta je još jednom dokazala da brendovi mogu biti smeli i inovativni pri svom nastupu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.