Kako je oglašavanje na Snapchatu pomerilo granice komunikacije?

Kako je oglašavanje na Snapchatu pomerilo granice komunikacije?

Godine 2016. bili smo svedoci promene pravca i pomaka u načinu na koji brendovi komuniciraju sa svojim fanovima i to ponajviše zahvaljujući Snapchatu. Sve što se prethodne, a pogotovo ove godine dogodilo na Snapchatu - pre ili kasnije u velikoj meri prelilo se i na ostale društvene mreže (khm, Instagram). A zašto mnogi pokušavaju da kopiraju ovaj model komunikacije?

fanta_1

Krenimo od onog najočiglednijeg. Na Snapchatu je komunikacija direktna, sirova, iskrena, brza, a tih par sekundi sadržaja prikazuju se samo jednom i nikad više, što na neki način obezbeđuje dodatno uzbuđenje i ali i neizbežnu dozu „ekskluzivnosti“.

Snapchat je otelotvotrenje onoga što se podvodi pod takozvani FOMO (Fear of Missing Out) fenomen, odnosno želju da se ne propusti ništa relevantno što se odvija na „digitalnom nebu“ i kao takva predstavljala je uzbudljiv izazov za brendove koji traže inovativne načine komunikacije sa svojim fanovima.

Jedna od najuspešnijih i najnagrađivanijih kampanja koje su zahvatile Srbiju ove godine jeste i lansiranje redizajnirane Fanta flaše. Fanta Srbija poprilično je hrabro odlučila da isproba Snapchat za potrebe promocije nove ambalaže, pri čemu je sam brend imao već uspostavljenu saradnju sa nekim od najpoznatijih online influensera među tinejdžerima. Otišavši korak dalje, upravo tim influenserima omogućeno je da u potpunosti preuzmu kampanju.

Od ideje do realizacije – preko uvrnute flašice

Kako je zapravo izgledala realizacija ove kampanje? Fanta je okupila grupu od šest najpoznatijih domaćih Jutjubera – Yasserstain, Cile (Srpski Tutorijali), Kovalska, Zvoganj, Dule PCAXE i Deni (Serbian Lessons Guy). Mala, ali odabrana ekipa, imala je zadatak da iskoristi izgled nove, redizajnirane Fanta boce kako bi napravila niz uvrnutih izazova – #uvrnutiizazov. Fanovi Fante pozvani su da smisle te iste uvrnute izazove, a onda je jedan od pomenutih Jutjubera birao najinteresantniji i snimao njegovo izvršavanje sa drugima iz grupe.

Upravo tako, nastale su FantaSRB Snapchat priče, a online zajednicom ubrzo su se pročule vesti o novoj kampanji jednog domaćeg brenda koja je u potpunosti realizovana na Snapchatu, ali i koji je omogućio influenserima da u potpunosti preuzmu ovaj kanal kako bi kreirali sopstveni sadržaj.

Poverenje ciljne grupe ključno za uspeh

Govoreći o poverenju između brendova i influensera koje danas predstavlja kamen temeljac da bi se jedna ovakva kampanja sprovela u delo, Dušan Srbljak sa YouTube kanala Dule PCAXE, izjavio je u obraćanju medijima:

To je prvi i najvažniji uslov za uspeh kampanje. Uopšte nisam iznenađen što je ova kampanja sa Fantom tako dobro prošla. Pored toga, ključ uspeha je bio u tome što su se mnogi poznati Jutjuberi okupili na jednom mestu, a i forma izazova je veoma popularna, dok je sama činjenica da su fanovi imali šansu da nam zadaju izazov (uspostave interakciju) više nego super.

Zvoganj, sa druge strane, napominje da je dobra ideja glavni razlog iza impresivnih rezultata koje je ova kampanja ostvarila unutar svoje ciljne grupe: „Uspeh ove aktivacije me ne iznenađuje. Odlična ideja, odličan spoj ljudi koji su učestvovali i, naravno, kao ključ uspeha, ja i moji definisani stomačni mišići“.

Odličnim rezultatima do najvećih priznanja

Iz Fanta Srbija kažu da su rezultati FantaSRB Snapchat kanala prevazišli sva očekivanja. Tokom kampanje svaki Story pogledan je u proseku 6.500 puta, pri čemu je broj FantaSRB pratilaca porastao za 400 odsto. Najave izazova tako su se našle na YouTube kanalima influensera, zabeležile su oko 50.000 pregleda u proseku, dok su kompilacije izazova objavljene na kraju svake sedmice imale prosečno 100.000 pregleda.

Značajan momentum preslikao se i na Instagram nalog ovog brenda koji u ovom trenutku broji impresivnih 55.000 pratilaca. Dobro osmišljen digitalni miks, ali i stalna saradnja sa ključnim influenserima – pozicionirali su Fantu kao lidera u sektoru robe široke potrošnje u starosnoj grupi potrošača od 13 do 18 godina.

fanta_3
Na kraju svake nedelje, Jutjuberi su objavljivali kompilaciju izvršenih izazova od kojih je svaka beležila impresivan broj pregleda na YouTube-u.

Uspesima same kampanje svakako doprinose i mnogobrojne nagrade i priznanja. Fanta se tako našla među finalistima SoMo Borac nagrada u okviru Weekend Media festivala u Rovinju u kategoriji Digital Mix, dok je ubrzo potom usledila i nagrada na festivalu KAKTUS za Best Social Media Campaign. Pored ovih nagrada, Fanta Srbija osvojila je i Golden Sempler na SEMPL festivalu u Sloveniji, dok se na nedavno održanoj IAB MIXX konferenciji u Beogradu, ovaj brend našao u fokusu dodele nagrada, pobedivši u kategoriji Best Brand Awarness Campaign, ali i osvojivši Grand Prix nagradu za najbolju digitalnu kampanju koja je realizovana u Srbiji tokom protekle dve godine.

Komunicirajući jezikom tinejdžera, upoznavanjem sa njima i njihovim virtuelnim herojima, deljenjem njihovih vrednosti i kreiranjem sadržaja koji je zabavan, „uvrnut“ i u trendu – postavljajući ga u realnom vremenu i u okruženju koje je na neki način i dalje njihov „teren“, Fanta je još jednom dokazala da brendovi mogu biti smeli i inovativni pri svom nastupu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?