Kako je oglašavanje na Snapchatu pomerilo granice komunikacije?

Kako je oglašavanje na Snapchatu pomerilo granice komunikacije?

Godine 2016. bili smo svedoci promene pravca i pomaka u načinu na koji brendovi komuniciraju sa svojim fanovima i to ponajviše zahvaljujući Snapchatu. Sve što se prethodne, a pogotovo ove godine dogodilo na Snapchatu - pre ili kasnije u velikoj meri prelilo se i na ostale društvene mreže (khm, Instagram). A zašto mnogi pokušavaju da kopiraju ovaj model komunikacije?

fanta_1

Krenimo od onog najočiglednijeg. Na Snapchatu je komunikacija direktna, sirova, iskrena, brza, a tih par sekundi sadržaja prikazuju se samo jednom i nikad više, što na neki način obezbeđuje dodatno uzbuđenje i ali i neizbežnu dozu „ekskluzivnosti“.

Snapchat je otelotvotrenje onoga što se podvodi pod takozvani FOMO (Fear of Missing Out) fenomen, odnosno želju da se ne propusti ništa relevantno što se odvija na „digitalnom nebu“ i kao takva predstavljala je uzbudljiv izazov za brendove koji traže inovativne načine komunikacije sa svojim fanovima.

Jedna od najuspešnijih i najnagrađivanijih kampanja koje su zahvatile Srbiju ove godine jeste i lansiranje redizajnirane Fanta flaše. Fanta Srbija poprilično je hrabro odlučila da isproba Snapchat za potrebe promocije nove ambalaže, pri čemu je sam brend imao već uspostavljenu saradnju sa nekim od najpoznatijih online influensera među tinejdžerima. Otišavši korak dalje, upravo tim influenserima omogućeno je da u potpunosti preuzmu kampanju.

Od ideje do realizacije – preko uvrnute flašice

Kako je zapravo izgledala realizacija ove kampanje? Fanta je okupila grupu od šest najpoznatijih domaćih Jutjubera – Yasserstain, Cile (Srpski Tutorijali), Kovalska, Zvoganj, Dule PCAXE i Deni (Serbian Lessons Guy). Mala, ali odabrana ekipa, imala je zadatak da iskoristi izgled nove, redizajnirane Fanta boce kako bi napravila niz uvrnutih izazova – #uvrnutiizazov. Fanovi Fante pozvani su da smisle te iste uvrnute izazove, a onda je jedan od pomenutih Jutjubera birao najinteresantniji i snimao njegovo izvršavanje sa drugima iz grupe.

Upravo tako, nastale su FantaSRB Snapchat priče, a online zajednicom ubrzo su se pročule vesti o novoj kampanji jednog domaćeg brenda koja je u potpunosti realizovana na Snapchatu, ali i koji je omogućio influenserima da u potpunosti preuzmu ovaj kanal kako bi kreirali sopstveni sadržaj.

Poverenje ciljne grupe ključno za uspeh

Govoreći o poverenju između brendova i influensera koje danas predstavlja kamen temeljac da bi se jedna ovakva kampanja sprovela u delo, Dušan Srbljak sa YouTube kanala Dule PCAXE, izjavio je u obraćanju medijima:

To je prvi i najvažniji uslov za uspeh kampanje. Uopšte nisam iznenađen što je ova kampanja sa Fantom tako dobro prošla. Pored toga, ključ uspeha je bio u tome što su se mnogi poznati Jutjuberi okupili na jednom mestu, a i forma izazova je veoma popularna, dok je sama činjenica da su fanovi imali šansu da nam zadaju izazov (uspostave interakciju) više nego super.

Zvoganj, sa druge strane, napominje da je dobra ideja glavni razlog iza impresivnih rezultata koje je ova kampanja ostvarila unutar svoje ciljne grupe: „Uspeh ove aktivacije me ne iznenađuje. Odlična ideja, odličan spoj ljudi koji su učestvovali i, naravno, kao ključ uspeha, ja i moji definisani stomačni mišići“.

Odličnim rezultatima do najvećih priznanja

Iz Fanta Srbija kažu da su rezultati FantaSRB Snapchat kanala prevazišli sva očekivanja. Tokom kampanje svaki Story pogledan je u proseku 6.500 puta, pri čemu je broj FantaSRB pratilaca porastao za 400 odsto. Najave izazova tako su se našle na YouTube kanalima influensera, zabeležile su oko 50.000 pregleda u proseku, dok su kompilacije izazova objavljene na kraju svake sedmice imale prosečno 100.000 pregleda.

Značajan momentum preslikao se i na Instagram nalog ovog brenda koji u ovom trenutku broji impresivnih 55.000 pratilaca. Dobro osmišljen digitalni miks, ali i stalna saradnja sa ključnim influenserima – pozicionirali su Fantu kao lidera u sektoru robe široke potrošnje u starosnoj grupi potrošača od 13 do 18 godina.

fanta_3
Na kraju svake nedelje, Jutjuberi su objavljivali kompilaciju izvršenih izazova od kojih je svaka beležila impresivan broj pregleda na YouTube-u.

Uspesima same kampanje svakako doprinose i mnogobrojne nagrade i priznanja. Fanta se tako našla među finalistima SoMo Borac nagrada u okviru Weekend Media festivala u Rovinju u kategoriji Digital Mix, dok je ubrzo potom usledila i nagrada na festivalu KAKTUS za Best Social Media Campaign. Pored ovih nagrada, Fanta Srbija osvojila je i Golden Sempler na SEMPL festivalu u Sloveniji, dok se na nedavno održanoj IAB MIXX konferenciji u Beogradu, ovaj brend našao u fokusu dodele nagrada, pobedivši u kategoriji Best Brand Awarness Campaign, ali i osvojivši Grand Prix nagradu za najbolju digitalnu kampanju koja je realizovana u Srbiji tokom protekle dve godine.

Komunicirajući jezikom tinejdžera, upoznavanjem sa njima i njihovim virtuelnim herojima, deljenjem njihovih vrednosti i kreiranjem sadržaja koji je zabavan, „uvrnut“ i u trendu – postavljajući ga u realnom vremenu i u okruženju koje je na neki način i dalje njihov „teren“, Fanta je još jednom dokazala da brendovi mogu biti smeli i inovativni pri svom nastupu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.