Kako je oglašavanje na Snapchatu pomerilo granice komunikacije?

Kako je oglašavanje na Snapchatu pomerilo granice komunikacije?

Godine 2016. bili smo svedoci promene pravca i pomaka u načinu na koji brendovi komuniciraju sa svojim fanovima i to ponajviše zahvaljujući Snapchatu. Sve što se prethodne, a pogotovo ove godine dogodilo na Snapchatu - pre ili kasnije u velikoj meri prelilo se i na ostale društvene mreže (khm, Instagram). A zašto mnogi pokušavaju da kopiraju ovaj model komunikacije?

fanta_1

Krenimo od onog najočiglednijeg. Na Snapchatu je komunikacija direktna, sirova, iskrena, brza, a tih par sekundi sadržaja prikazuju se samo jednom i nikad više, što na neki način obezbeđuje dodatno uzbuđenje i ali i neizbežnu dozu „ekskluzivnosti“.

Snapchat je otelotvotrenje onoga što se podvodi pod takozvani FOMO (Fear of Missing Out) fenomen, odnosno želju da se ne propusti ništa relevantno što se odvija na „digitalnom nebu“ i kao takva predstavljala je uzbudljiv izazov za brendove koji traže inovativne načine komunikacije sa svojim fanovima.

Jedna od najuspešnijih i najnagrađivanijih kampanja koje su zahvatile Srbiju ove godine jeste i lansiranje redizajnirane Fanta flaše. Fanta Srbija poprilično je hrabro odlučila da isproba Snapchat za potrebe promocije nove ambalaže, pri čemu je sam brend imao već uspostavljenu saradnju sa nekim od najpoznatijih online influensera među tinejdžerima. Otišavši korak dalje, upravo tim influenserima omogućeno je da u potpunosti preuzmu kampanju.

Od ideje do realizacije – preko uvrnute flašice

Kako je zapravo izgledala realizacija ove kampanje? Fanta je okupila grupu od šest najpoznatijih domaćih Jutjubera – Yasserstain, Cile (Srpski Tutorijali), Kovalska, Zvoganj, Dule PCAXE i Deni (Serbian Lessons Guy). Mala, ali odabrana ekipa, imala je zadatak da iskoristi izgled nove, redizajnirane Fanta boce kako bi napravila niz uvrnutih izazova – #uvrnutiizazov. Fanovi Fante pozvani su da smisle te iste uvrnute izazove, a onda je jedan od pomenutih Jutjubera birao najinteresantniji i snimao njegovo izvršavanje sa drugima iz grupe.

Upravo tako, nastale su FantaSRB Snapchat priče, a online zajednicom ubrzo su se pročule vesti o novoj kampanji jednog domaćeg brenda koja je u potpunosti realizovana na Snapchatu, ali i koji je omogućio influenserima da u potpunosti preuzmu ovaj kanal kako bi kreirali sopstveni sadržaj.

Poverenje ciljne grupe ključno za uspeh

Govoreći o poverenju između brendova i influensera koje danas predstavlja kamen temeljac da bi se jedna ovakva kampanja sprovela u delo, Dušan Srbljak sa YouTube kanala Dule PCAXE, izjavio je u obraćanju medijima:

To je prvi i najvažniji uslov za uspeh kampanje. Uopšte nisam iznenađen što je ova kampanja sa Fantom tako dobro prošla. Pored toga, ključ uspeha je bio u tome što su se mnogi poznati Jutjuberi okupili na jednom mestu, a i forma izazova je veoma popularna, dok je sama činjenica da su fanovi imali šansu da nam zadaju izazov (uspostave interakciju) više nego super.

Zvoganj, sa druge strane, napominje da je dobra ideja glavni razlog iza impresivnih rezultata koje je ova kampanja ostvarila unutar svoje ciljne grupe: „Uspeh ove aktivacije me ne iznenađuje. Odlična ideja, odličan spoj ljudi koji su učestvovali i, naravno, kao ključ uspeha, ja i moji definisani stomačni mišići“.

Odličnim rezultatima do najvećih priznanja

Iz Fanta Srbija kažu da su rezultati FantaSRB Snapchat kanala prevazišli sva očekivanja. Tokom kampanje svaki Story pogledan je u proseku 6.500 puta, pri čemu je broj FantaSRB pratilaca porastao za 400 odsto. Najave izazova tako su se našle na YouTube kanalima influensera, zabeležile su oko 50.000 pregleda u proseku, dok su kompilacije izazova objavljene na kraju svake sedmice imale prosečno 100.000 pregleda.

Značajan momentum preslikao se i na Instagram nalog ovog brenda koji u ovom trenutku broji impresivnih 55.000 pratilaca. Dobro osmišljen digitalni miks, ali i stalna saradnja sa ključnim influenserima – pozicionirali su Fantu kao lidera u sektoru robe široke potrošnje u starosnoj grupi potrošača od 13 do 18 godina.

fanta_3
Na kraju svake nedelje, Jutjuberi su objavljivali kompilaciju izvršenih izazova od kojih je svaka beležila impresivan broj pregleda na YouTube-u.

Uspesima same kampanje svakako doprinose i mnogobrojne nagrade i priznanja. Fanta se tako našla među finalistima SoMo Borac nagrada u okviru Weekend Media festivala u Rovinju u kategoriji Digital Mix, dok je ubrzo potom usledila i nagrada na festivalu KAKTUS za Best Social Media Campaign. Pored ovih nagrada, Fanta Srbija osvojila je i Golden Sempler na SEMPL festivalu u Sloveniji, dok se na nedavno održanoj IAB MIXX konferenciji u Beogradu, ovaj brend našao u fokusu dodele nagrada, pobedivši u kategoriji Best Brand Awarness Campaign, ali i osvojivši Grand Prix nagradu za najbolju digitalnu kampanju koja je realizovana u Srbiji tokom protekle dve godine.

Komunicirajući jezikom tinejdžera, upoznavanjem sa njima i njihovim virtuelnim herojima, deljenjem njihovih vrednosti i kreiranjem sadržaja koji je zabavan, „uvrnut“ i u trendu – postavljajući ga u realnom vremenu i u okruženju koje je na neki način i dalje njihov „teren“, Fanta je još jednom dokazala da brendovi mogu biti smeli i inovativni pri svom nastupu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.