Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

I Srbija lagano kreće u primenu naprednih tehnoloških rešenja u poljoprivredi, a veliku zaslugu za njihovu širu primenu i razvoj imaju domaće kompanije. Jedna od njih je i Smart Watering koja stoji iza sistema za pametno navodnjavanje.

Još ranije smo pisali koliko nova i savremena rešenja mogu da utiču na kvalitet i unapređenje proizvodnih procesa u poljoprivredi. I dok su u razvijenim zemljama Evrope ta tech rešenja već odavno implementirana, čini se da polako i Srbija pokušava da prekopira dobre prakse sa zapada.

Taj razvoj ipak napreduje polako, što zbog ograničenih budžeta za ulaganje, što zbog predrasuda koje i dalje vladaju među poljoprivrednicima u Srbiji prema primeni novih tehnologija. Ipak, zahvaljujući mladim i stručnim ljudima, postoiji nada da bi u doglednom periodu upravo ta tehnologija mogla da postane sastavni deo velikog broja njiva i voćnjaka.

Na razvoju takvih tehnologija radi i startap Smart Watering.

Kroz aplikaciju do pametnog navodnjavanja

Mladi ljudi iz Novog Sada iza firme Smart Watering razvili su IoT rešenje koje kontroliše softver zahvaljujući kojem se upravljanje navodnjavanjem može izvršiti samostalo – bez intervencije čoveka, otkriva nam na početku razgovora osnivač startapa Lazar Jovanović. On dalje objašnjava:

Smart Watering kontroler otvara slavine (elektroventile) koji puštaju vodu u određene sekcije koje se žele navodnjavati. Uloga kontrolera je da vodi računa koja sekcija je otvorena, koliko dugo i koliko litara vode je isteklo. Isto tako, ako on govori pumpi kada da se uključi i koliko litara đubriva treba dozirati.

Lazar kaže da inicijalna ideja o firmi na početku nije ni postojala. „Započeli smo pravljenje kontrolera za navodnjavanje za lične potrebe, a tek kada smo videli koliko se interesovanje ljudi razvilo za daljinsku kontrolu navodnjavanja došli smo na ideju da osnujemo firmu“, ispričao nam je Lazar, dodajući da čitavu ekipu čine on i njegov drug Zoran Đukić:

U timu smo trenutno nas dvojica i mi smo zaduženi za sve obaveze u firmi. Konkretno, ja radim na razvoju proizvoda, ali sam zadužen i za prodaju. Sa druge strane, radim i na procesu montaže naših kontrolera u voćnjacima. Zoran se bavi tehničkim stvarima u vezi razvoja softvera, dok je, između ostalog, zadužen i za planiranje razvoja biznisa.

Iz ovog novosadskog tima otkrivaju da već sada na tržištu nude različite tipove kontrolera na tržištu u zavisnosti od zahteva kupaca. Ono čime se posebno ponose jeste najnovija verzija Smart Watering kontrolera koja je trenutno instalirana na jednom od najvećih voćnjaka u Srbiji.

Ovaj pametni uređaj potrebnu energiju dobija uz pomoć solarnih panela, dok je korisnicima na raspolaganju i Android aplikacija sa svim merodavnim podacima o navodnjavanju.

Kada je reč o biznis modelu ovog startapa, Lazar kaže da je isti jednostavan i da je zasnovan na prodaji pomenutih uređaja, kao i na godišnjoj pretplati za korišćenje Smart Watering aplikacije na kojoj korisnik dobija sve potrebne informacije i podatke o radu samog uređaja. Što se aplikacije tiče, za sada postoji samo Android verzija koja je već sada dostupna na Google Play prodavnici, dok je prema rečima našeg sagovornika u planu razvoj iOS aplikacije u narednom periodu.

Na pitanje Netokracije da li je ovaj tim do sada bio u potrazi za investicijama i kako je izgledalo početno finanisranje startapa, Jovanović otkriva:

Sve što smo do sada uložili, uložili smo iz sopstvenih izvora. Što se investitora tiče, smatram da je bilo potrebno vreme da sazremo kako mi kao tim, tako i naš biznis i do sada nam nije bio potreban investitor. Međutim, sada smo u fazi gde bi već mogli da razgovaramo o investicijama, s obzirom na to da imamo proizvod koji je potvrđen na tržištu, imamo plan za dalji razvoj i znamo u kom pravcu želimo da idemo.

Širenje tima i unapređenje proizvodnje dalji planovi tima

Nastavivši dalje razgovor, Lazar nam otkriva nešto više detalja o tome da li su do sada sklopljena partnerstva sa pojedinim poljoprivrednicima u Srbiji i da li su oni dovoljno edukovani za rešenja kao što je Smart Watering. „Trenutno imamo 24 korisnika, od kojih su jedan u BiH i jedan u Hrvatskoj. Mi svakog kupca vidimo kao partnera jer konstantno unapređujemo i razvijamo svoje proizvode baš zbog dragocenih informacija koje nam korisnici daju“, kaže Lazar. On se između ostalog osvrnuo i ka spremnosti ovdašnjih poljoprivrednika kada je reč o prihvatanju novih tehnologija:

Moje mišljenje jeste da svako ko se ozbiljnije bavi poljoprivredom edukovan je u toj meri da je čuo da ovakvi sistemi postoje. Naravno, ljudi su u početku bili nepoverljivi kao i prema svemu novom što dođe ali mislim da prava primena tehnološki naprednih rešenja u poljoprivredi tek predstoji i da tek treba da se spremimo za usvajanje istih.

Pametna rešenja za poljoprivredu su tu, samo se postavlja pitanje kako otkloniti prepreke za njihovu što širu primenu u Srbiji.

Ipak, kako naš sagovornik kaže, ovdašnje tržište za usvajanje savremenih tech rešenja nije potpuno spremno, ali će sigurno u narednih par godina biti. „Ljudi polako shvataju koje prednosti im donosi korišćenje savremenih tehnologija u poljoprivrednoj proizvodnji. Tu konkretno mislim na povećanje profita, uštedu vremena i kontrolisane uslove proizvodnje koji daju bolji kvalitet roda i veći prinos„, smatra Lazar.

Kako dodaje, poljoprivrednicima treba jasno i jednostavno objasniti praktični značaj primene ovakvih rešenja i koje su konkretne koristi za njih, to je prema njegovom mišljenju jedini pravi put za brže usvajanje naprednih tehnologija u poljoprivredi. Na samom kraju razgovora, Jovanović nam je otkrio da iz ovog novosadskog startapa imaju puno planova za sledeću godinu.

„Ono što je za sada prioritet za početak sledeće godine jeste planirano i postepeno proširenje tima, razvoj iOS aplikacije i ostvarivanje saradnje sa konsultantima iz poljoprivrede kako bismo unapredili proizvode i razvili nove“, zaključio je Lazar na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.