Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

I Srbija lagano kreće u primenu naprednih tehnoloških rešenja u poljoprivredi, a veliku zaslugu za njihovu širu primenu i razvoj imaju domaće kompanije. Jedna od njih je i Smart Watering koja stoji iza sistema za pametno navodnjavanje.

Još ranije smo pisali koliko nova i savremena rešenja mogu da utiču na kvalitet i unapređenje proizvodnih procesa u poljoprivredi. I dok su u razvijenim zemljama Evrope ta tech rešenja već odavno implementirana, čini se da polako i Srbija pokušava da prekopira dobre prakse sa zapada.

Taj razvoj ipak napreduje polako, što zbog ograničenih budžeta za ulaganje, što zbog predrasuda koje i dalje vladaju među poljoprivrednicima u Srbiji prema primeni novih tehnologija. Ipak, zahvaljujući mladim i stručnim ljudima, postoiji nada da bi u doglednom periodu upravo ta tehnologija mogla da postane sastavni deo velikog broja njiva i voćnjaka.

Na razvoju takvih tehnologija radi i startap Smart Watering.

Kroz aplikaciju do pametnog navodnjavanja

Mladi ljudi iz Novog Sada iza firme Smart Watering razvili su IoT rešenje koje kontroliše softver zahvaljujući kojem se upravljanje navodnjavanjem može izvršiti samostalo – bez intervencije čoveka, otkriva nam na početku razgovora osnivač startapa Lazar Jovanović. On dalje objašnjava:

Smart Watering kontroler otvara slavine (elektroventile) koji puštaju vodu u određene sekcije koje se žele navodnjavati. Uloga kontrolera je da vodi računa koja sekcija je otvorena, koliko dugo i koliko litara vode je isteklo. Isto tako, ako on govori pumpi kada da se uključi i koliko litara đubriva treba dozirati.

Lazar kaže da inicijalna ideja o firmi na početku nije ni postojala. „Započeli smo pravljenje kontrolera za navodnjavanje za lične potrebe, a tek kada smo videli koliko se interesovanje ljudi razvilo za daljinsku kontrolu navodnjavanja došli smo na ideju da osnujemo firmu“, ispričao nam je Lazar, dodajući da čitavu ekipu čine on i njegov drug Zoran Đukić:

U timu smo trenutno nas dvojica i mi smo zaduženi za sve obaveze u firmi. Konkretno, ja radim na razvoju proizvoda, ali sam zadužen i za prodaju. Sa druge strane, radim i na procesu montaže naših kontrolera u voćnjacima. Zoran se bavi tehničkim stvarima u vezi razvoja softvera, dok je, između ostalog, zadužen i za planiranje razvoja biznisa.

Iz ovog novosadskog tima otkrivaju da već sada na tržištu nude različite tipove kontrolera na tržištu u zavisnosti od zahteva kupaca. Ono čime se posebno ponose jeste najnovija verzija Smart Watering kontrolera koja je trenutno instalirana na jednom od najvećih voćnjaka u Srbiji.

Ovaj pametni uređaj potrebnu energiju dobija uz pomoć solarnih panela, dok je korisnicima na raspolaganju i Android aplikacija sa svim merodavnim podacima o navodnjavanju.

Kada je reč o biznis modelu ovog startapa, Lazar kaže da je isti jednostavan i da je zasnovan na prodaji pomenutih uređaja, kao i na godišnjoj pretplati za korišćenje Smart Watering aplikacije na kojoj korisnik dobija sve potrebne informacije i podatke o radu samog uređaja. Što se aplikacije tiče, za sada postoji samo Android verzija koja je već sada dostupna na Google Play prodavnici, dok je prema rečima našeg sagovornika u planu razvoj iOS aplikacije u narednom periodu.

Na pitanje Netokracije da li je ovaj tim do sada bio u potrazi za investicijama i kako je izgledalo početno finanisranje startapa, Jovanović otkriva:

Sve što smo do sada uložili, uložili smo iz sopstvenih izvora. Što se investitora tiče, smatram da je bilo potrebno vreme da sazremo kako mi kao tim, tako i naš biznis i do sada nam nije bio potreban investitor. Međutim, sada smo u fazi gde bi već mogli da razgovaramo o investicijama, s obzirom na to da imamo proizvod koji je potvrđen na tržištu, imamo plan za dalji razvoj i znamo u kom pravcu želimo da idemo.

Širenje tima i unapređenje proizvodnje dalji planovi tima

Nastavivši dalje razgovor, Lazar nam otkriva nešto više detalja o tome da li su do sada sklopljena partnerstva sa pojedinim poljoprivrednicima u Srbiji i da li su oni dovoljno edukovani za rešenja kao što je Smart Watering. „Trenutno imamo 24 korisnika, od kojih su jedan u BiH i jedan u Hrvatskoj. Mi svakog kupca vidimo kao partnera jer konstantno unapređujemo i razvijamo svoje proizvode baš zbog dragocenih informacija koje nam korisnici daju“, kaže Lazar. On se između ostalog osvrnuo i ka spremnosti ovdašnjih poljoprivrednika kada je reč o prihvatanju novih tehnologija:

Moje mišljenje jeste da svako ko se ozbiljnije bavi poljoprivredom edukovan je u toj meri da je čuo da ovakvi sistemi postoje. Naravno, ljudi su u početku bili nepoverljivi kao i prema svemu novom što dođe ali mislim da prava primena tehnološki naprednih rešenja u poljoprivredi tek predstoji i da tek treba da se spremimo za usvajanje istih.

Pametna rešenja za poljoprivredu su tu, samo se postavlja pitanje kako otkloniti prepreke za njihovu što širu primenu u Srbiji.

Ipak, kako naš sagovornik kaže, ovdašnje tržište za usvajanje savremenih tech rešenja nije potpuno spremno, ali će sigurno u narednih par godina biti. „Ljudi polako shvataju koje prednosti im donosi korišćenje savremenih tehnologija u poljoprivrednoj proizvodnji. Tu konkretno mislim na povećanje profita, uštedu vremena i kontrolisane uslove proizvodnje koji daju bolji kvalitet roda i veći prinos„, smatra Lazar.

Kako dodaje, poljoprivrednicima treba jasno i jednostavno objasniti praktični značaj primene ovakvih rešenja i koje su konkretne koristi za njih, to je prema njegovom mišljenju jedini pravi put za brže usvajanje naprednih tehnologija u poljoprivredi. Na samom kraju razgovora, Jovanović nam je otkrio da iz ovog novosadskog startapa imaju puno planova za sledeću godinu.

„Ono što je za sada prioritet za početak sledeće godine jeste planirano i postepeno proširenje tima, razvoj iOS aplikacije i ostvarivanje saradnje sa konsultantima iz poljoprivrede kako bismo unapredili proizvode i razvili nove“, zaključio je Lazar na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.