Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

I Srbija lagano kreće u primenu naprednih tehnoloških rešenja u poljoprivredi, a veliku zaslugu za njihovu širu primenu i razvoj imaju domaće kompanije. Jedna od njih je i Smart Watering koja stoji iza sistema za pametno navodnjavanje.

Još ranije smo pisali koliko nova i savremena rešenja mogu da utiču na kvalitet i unapređenje proizvodnih procesa u poljoprivredi. I dok su u razvijenim zemljama Evrope ta tech rešenja već odavno implementirana, čini se da polako i Srbija pokušava da prekopira dobre prakse sa zapada.

Taj razvoj ipak napreduje polako, što zbog ograničenih budžeta za ulaganje, što zbog predrasuda koje i dalje vladaju među poljoprivrednicima u Srbiji prema primeni novih tehnologija. Ipak, zahvaljujući mladim i stručnim ljudima, postoiji nada da bi u doglednom periodu upravo ta tehnologija mogla da postane sastavni deo velikog broja njiva i voćnjaka.

Na razvoju takvih tehnologija radi i startap Smart Watering.

Kroz aplikaciju do pametnog navodnjavanja

Mladi ljudi iz Novog Sada iza firme Smart Watering razvili su IoT rešenje koje kontroliše softver zahvaljujući kojem se upravljanje navodnjavanjem može izvršiti samostalo – bez intervencije čoveka, otkriva nam na početku razgovora osnivač startapa Lazar Jovanović. On dalje objašnjava:

Smart Watering kontroler otvara slavine (elektroventile) koji puštaju vodu u određene sekcije koje se žele navodnjavati. Uloga kontrolera je da vodi računa koja sekcija je otvorena, koliko dugo i koliko litara vode je isteklo. Isto tako, ako on govori pumpi kada da se uključi i koliko litara đubriva treba dozirati.

Lazar kaže da inicijalna ideja o firmi na početku nije ni postojala. „Započeli smo pravljenje kontrolera za navodnjavanje za lične potrebe, a tek kada smo videli koliko se interesovanje ljudi razvilo za daljinsku kontrolu navodnjavanja došli smo na ideju da osnujemo firmu“, ispričao nam je Lazar, dodajući da čitavu ekipu čine on i njegov drug Zoran Đukić:

U timu smo trenutno nas dvojica i mi smo zaduženi za sve obaveze u firmi. Konkretno, ja radim na razvoju proizvoda, ali sam zadužen i za prodaju. Sa druge strane, radim i na procesu montaže naših kontrolera u voćnjacima. Zoran se bavi tehničkim stvarima u vezi razvoja softvera, dok je, između ostalog, zadužen i za planiranje razvoja biznisa.

Iz ovog novosadskog tima otkrivaju da već sada na tržištu nude različite tipove kontrolera na tržištu u zavisnosti od zahteva kupaca. Ono čime se posebno ponose jeste najnovija verzija Smart Watering kontrolera koja je trenutno instalirana na jednom od najvećih voćnjaka u Srbiji.

Ovaj pametni uređaj potrebnu energiju dobija uz pomoć solarnih panela, dok je korisnicima na raspolaganju i Android aplikacija sa svim merodavnim podacima o navodnjavanju.

Kada je reč o biznis modelu ovog startapa, Lazar kaže da je isti jednostavan i da je zasnovan na prodaji pomenutih uređaja, kao i na godišnjoj pretplati za korišćenje Smart Watering aplikacije na kojoj korisnik dobija sve potrebne informacije i podatke o radu samog uređaja. Što se aplikacije tiče, za sada postoji samo Android verzija koja je već sada dostupna na Google Play prodavnici, dok je prema rečima našeg sagovornika u planu razvoj iOS aplikacije u narednom periodu.

Na pitanje Netokracije da li je ovaj tim do sada bio u potrazi za investicijama i kako je izgledalo početno finanisranje startapa, Jovanović otkriva:

Sve što smo do sada uložili, uložili smo iz sopstvenih izvora. Što se investitora tiče, smatram da je bilo potrebno vreme da sazremo kako mi kao tim, tako i naš biznis i do sada nam nije bio potreban investitor. Međutim, sada smo u fazi gde bi već mogli da razgovaramo o investicijama, s obzirom na to da imamo proizvod koji je potvrđen na tržištu, imamo plan za dalji razvoj i znamo u kom pravcu želimo da idemo.

Širenje tima i unapređenje proizvodnje dalji planovi tima

Nastavivši dalje razgovor, Lazar nam otkriva nešto više detalja o tome da li su do sada sklopljena partnerstva sa pojedinim poljoprivrednicima u Srbiji i da li su oni dovoljno edukovani za rešenja kao što je Smart Watering. „Trenutno imamo 24 korisnika, od kojih su jedan u BiH i jedan u Hrvatskoj. Mi svakog kupca vidimo kao partnera jer konstantno unapređujemo i razvijamo svoje proizvode baš zbog dragocenih informacija koje nam korisnici daju“, kaže Lazar. On se između ostalog osvrnuo i ka spremnosti ovdašnjih poljoprivrednika kada je reč o prihvatanju novih tehnologija:

Moje mišljenje jeste da svako ko se ozbiljnije bavi poljoprivredom edukovan je u toj meri da je čuo da ovakvi sistemi postoje. Naravno, ljudi su u početku bili nepoverljivi kao i prema svemu novom što dođe ali mislim da prava primena tehnološki naprednih rešenja u poljoprivredi tek predstoji i da tek treba da se spremimo za usvajanje istih.

Pametna rešenja za poljoprivredu su tu, samo se postavlja pitanje kako otkloniti prepreke za njihovu što širu primenu u Srbiji.

Ipak, kako naš sagovornik kaže, ovdašnje tržište za usvajanje savremenih tech rešenja nije potpuno spremno, ali će sigurno u narednih par godina biti. „Ljudi polako shvataju koje prednosti im donosi korišćenje savremenih tehnologija u poljoprivrednoj proizvodnji. Tu konkretno mislim na povećanje profita, uštedu vremena i kontrolisane uslove proizvodnje koji daju bolji kvalitet roda i veći prinos„, smatra Lazar.

Kako dodaje, poljoprivrednicima treba jasno i jednostavno objasniti praktični značaj primene ovakvih rešenja i koje su konkretne koristi za njih, to je prema njegovom mišljenju jedini pravi put za brže usvajanje naprednih tehnologija u poljoprivredi. Na samom kraju razgovora, Jovanović nam je otkrio da iz ovog novosadskog startapa imaju puno planova za sledeću godinu.

„Ono što je za sada prioritet za početak sledeće godine jeste planirano i postepeno proširenje tima, razvoj iOS aplikacije i ostvarivanje saradnje sa konsultantima iz poljoprivrede kako bismo unapredili proizvode i razvili nove“, zaključio je Lazar na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.