Kakve prilike za razvoj nudi rad na 'casual' igrama?

Kakve prilike za razvoj nudi rad na ‘casual’ igrama? Novi serijal okupljanja odgovara na ovo pitanje!

Tri vodeće gaming kompanije koje se bave razvojem mobilnih igara udružile su se kao bi potencijalnim kandidatima zajedno predstavili prilike za profesionalni razvoj koje ova industrija nudi. Prvo okupljanje zakazano je za četvrtak 21. aprila u Beogradu.

Godinama unazad domaće IT i gaming kompanije suočavaju se sa istim izazovom – manjkom stručnog kadra. I dok se svaka kompanija “bori” za talenat na sebi svojstven način, Playrix RS, Two Desperados i Playstudios, domaće gaming kompanije sa kojima smo već imali priliku da se upoznamo na Netokraciji, odlučile su da se udruže i kreiraju seriju okupljanja sa ciljem da dodatno ukažu na prilike za profesionalni razvoj koje sa sobom nosi rad na casual igrama.

Iako se negde u konačnici ove kompanije “takmiče” za isti kadar, njeni predstavnici shvatili su da je daleko bolje da nastupe zajedno kako bi edukovali potencijalne kandidate i demistifikovale rad na ovakvim igrama. O serijalu okupljanja koji je nastao kao odgovor na ovaj problem, razgovaramo sa Dunjom Funduk (Playrix RS), Tamarom Milovanović (Two Desperados) i Nikolom Mitićem (Playstudios Europe).

Šta sve kežual može da ponudi?

U Srbiji postoji veoma aktivna gaming industrija koja je u toku 2021. godine prihodovala 125 miliona evra, a koja trenutno zapošljava više od 2.200 ljudi i u okviru koje postoji potreba za barem još 450 profesionalaca koliko u ovom trenutku imamo otvorenih pozicija (prema poslednjem godišnjem izveštaju Srpske asocijacije industrije video igara).

Tako izražena potreba motivisala je vodeće kompanije koje razvijaju casual mobile igre da se udruže i kreiraju seriju okupljanja po imenu SKROZ KEŽUAL, od kojih se prvo održava 21. aprila od 18:30h u beogradskom Impact Hub-u (Makedonska 21) na temu “Moj gejm dizajner je bolji od tvog”.

“Svi smo odavno svesni da je casual igrama potrebna izvesna demistifikacija i nedavno smo po prvi put o tome porazgovarali jedni sa drugima”, ističe na početku razgovora Dunja Funduk, brend menadžer kompanije Playrix RS koja kaže da je tržište casual igara u Srbiji veoma razvijeno, te da je prava šteta da oni koji žele da pronađu posao u gejming industriji ne vide da je razvoj ovog tipa igara vrlo izazovan, zabavan, kompleksan i zahteva značajno iskustvo:

Svaka od naših kompanija mogla je na ovome da radi samostalno, ali zaključili smo da jači uticaj možemo da ostvarimo ukoliko budemo radili zajedno. Na kraju dana – sve tri kompanije od ove inicijative mogu da očekuju značajno veći pool kandidata.

Tamara Milovanović, specijalista za komunikacije u kompaniji Two Desperados, dodaje da je globalna gaming industrija odavno zauzela primat u odnosu na druge entertainment industrije kada je u pitanju veličina tržišta, ali i kada je u pitanju konstantan rast:

Mobilna gejming industrija uzima čak 52% globalnog gejming tržišta (90,7 milijardi dolara u odnosu na totalnih 175,8 milijardi). Osim što želimo da damo uvid u to kako naše kompanije razvijaju proizvode i koje su nam sličnosti i razlike, želimo takođe da stavimo fokus na prilike koje rad na mobilnim igrama nudi, u odnosu na ostatak gejming industrije.

Rad sa kandidatima ključ za dalji razvoj industrije

Na pitanje Netokracije koji su to izazovi sa kojima se svi ovi studiji pojedinačno suočavaju, Dunja ukazuje na to da su firme do sada razmenjivale iskustva i izazove, ali veoma oprezno i stidljivo – a realnost je da su izazovi svima veoma slični i da kompanije ne uspevaju da zaposle onoliko ljudi koliko bi voleli i koliko je potrebno, jer tih ljudi u Srbiji ima veoma malo.

“Prvi sledeći, logičan korak jeste praktični rad sa kandidatima koji imaju manje iskustva i njihovo oblikovanje je zamišljeno tako da se u potpunosti uklope u kulturu kompanije i njen stil rada, koji se, videćete na okupljanjima SKROZ KEŽUAL ekipe, veoma razlikuju”, ističe ona i dodaje da je jedan od ciljeva samih okupljanja i taj da se demistifikuje ideja da rad na casual igrama nije dovoljno kompleksan, intenzivan i zabavan.

Okupljanje u Beogradu prvi je u nizu događaja koje ove tri kompanije planiraju da održe, a u sklopu kojih će govoriti o različitim aspektima razvoja mobilnih igara.

Govoreći o tome po čemu se razlikuje razvoj jednog AAA naslova od recimo casual mobile igre, Nikola Mitić iz Playstudios Europe, izjavio je da se mobilne igre polako približavaju kvalitetu produkcije desktop naslova, pri čemu broj ljudi koji radi na jednoj takvoj igri može da pređe i nekoliko stotina:

Što se tiče samog procesa on je, rekao bih, dinamičniji i brži – tokom razvoja mobilnih igara se insistira na što ranijoj validaciji na tržištu i većem broju iteracija. Iako je kod desktop igara šansa za uspehom ili barem povraćajem novca malo veća, mobilne igre u slučaju uspeha mogu da donesu daleko više prihoda.

Kada govorimo o profesionalnom razvoju, sa sigurnošću mogu da kažem da sve tri kompanije intenzivno rade na kontinuiranom unapređenju zaposlenih – kako kroz internu razmenu znanja, tako i kroz saradnju sa studijima širom sveta. Snažna konkurencija na globalnom nivou zahteva da smo uvek u koraku sa novim tehnologijama, trendovima i mogućnostima koje gaming industrija nudi.

Spektar otvorenih pozicija je veoma širok – naše tri kompanije zajedno imaju otvoreno preko 50 različitih rola i kapacitet da zaposle nekoliko stotina kreativaca, programera, gejm dizajnera, backend developera, web developera, analitičara i specijalista za proveru kvaliteta.

Kafa, pivo, druženje – bez pompeznih najava i crvenog tepiha

Za kraj, zanimalo nas je i kako je zamišljen prvi meetup koji će se održati 21. aprila u Beogradu. Dunja za Netokraciju ističe da je okupljanje “skroz kežual” – kao što i samo ime događaja kaže.

“Bez pompeznih najava, ogromnih očekivanja i crvenih tepiha – kafa, pivo, kolači, ispitaćemo šta ekipa želi, iskusne kolege iz naših kompanija koje će pričati o svom poslovnom, kežual iskustvu i biti dostupni za sva pitanja okupljenih – i tokom događaja i nakon, na još neformalnijem druženju”, zaključuje ona i dodaje da je cilj da pokažu da casual gaming zajednica u Srbiji ima da ponudi veoma interesantne projekte i kolege koji rade u ovoj niši, kao i da uslovi ni malo ne zaostaju za kompanijama koje rade na zvučnim AAA naslovima.

Više informacija o prvom okupljanju koje će se održati 21. aprila od 18:30 časova u beogradskom Impact Hub-u, pronađite na zvaničnoj Meetup stranici.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Intervju

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Sponzorisano

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Novost

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.