Kakve prilike za razvoj nudi rad na 'casual' igrama?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Kakve prilike za razvoj nudi rad na ‘casual’ igrama? Novi serijal okupljanja odgovara na ovo pitanje!

Tri vodeće gaming kompanije koje se bave razvojem mobilnih igara udružile su se kao bi potencijalnim kandidatima zajedno predstavili prilike za profesionalni razvoj koje ova industrija nudi. Prvo okupljanje zakazano je za četvrtak 21. aprila u Beogradu.

Godinama unazad domaće IT i gaming kompanije suočavaju se sa istim izazovom – manjkom stručnog kadra. I dok se svaka kompanija “bori” za talenat na sebi svojstven način, Playrix RS, Two Desperados i Playstudios, domaće gaming kompanije sa kojima smo već imali priliku da se upoznamo na Netokraciji, odlučile su da se udruže i kreiraju seriju okupljanja sa ciljem da dodatno ukažu na prilike za profesionalni razvoj koje sa sobom nosi rad na casual igrama.

Iako se negde u konačnici ove kompanije “takmiče” za isti kadar, njeni predstavnici shvatili su da je daleko bolje da nastupe zajedno kako bi edukovali potencijalne kandidate i demistifikovale rad na ovakvim igrama. O serijalu okupljanja koji je nastao kao odgovor na ovaj problem, razgovaramo sa Dunjom Funduk (Playrix RS), Tamarom Milovanović (Two Desperados) i Nikolom Mitićem (Playstudios Europe).

Šta sve kežual može da ponudi?

U Srbiji postoji veoma aktivna gaming industrija koja je u toku 2021. godine prihodovala 125 miliona evra, a koja trenutno zapošljava više od 2.200 ljudi i u okviru koje postoji potreba za barem još 450 profesionalaca koliko u ovom trenutku imamo otvorenih pozicija (prema poslednjem godišnjem izveštaju Srpske asocijacije industrije video igara).

Tako izražena potreba motivisala je vodeće kompanije koje razvijaju casual mobile igre da se udruže i kreiraju seriju okupljanja po imenu SKROZ KEŽUAL, od kojih se prvo održava 21. aprila od 18:30h u beogradskom Impact Hub-u (Makedonska 21) na temu “Moj gejm dizajner je bolji od tvog”.

“Svi smo odavno svesni da je casual igrama potrebna izvesna demistifikacija i nedavno smo po prvi put o tome porazgovarali jedni sa drugima”, ističe na početku razgovora Dunja Funduk, brend menadžer kompanije Playrix RS koja kaže da je tržište casual igara u Srbiji veoma razvijeno, te da je prava šteta da oni koji žele da pronađu posao u gejming industriji ne vide da je razvoj ovog tipa igara vrlo izazovan, zabavan, kompleksan i zahteva značajno iskustvo:

Svaka od naših kompanija mogla je na ovome da radi samostalno, ali zaključili smo da jači uticaj možemo da ostvarimo ukoliko budemo radili zajedno. Na kraju dana – sve tri kompanije od ove inicijative mogu da očekuju značajno veći pool kandidata.

Tamara Milovanović, specijalista za komunikacije u kompaniji Two Desperados, dodaje da je globalna gaming industrija odavno zauzela primat u odnosu na druge entertainment industrije kada je u pitanju veličina tržišta, ali i kada je u pitanju konstantan rast:

Mobilna gejming industrija uzima čak 52% globalnog gejming tržišta (90,7 milijardi dolara u odnosu na totalnih 175,8 milijardi). Osim što želimo da damo uvid u to kako naše kompanije razvijaju proizvode i koje su nam sličnosti i razlike, želimo takođe da stavimo fokus na prilike koje rad na mobilnim igrama nudi, u odnosu na ostatak gejming industrije.

Rad sa kandidatima ključ za dalji razvoj industrije

Na pitanje Netokracije koji su to izazovi sa kojima se svi ovi studiji pojedinačno suočavaju, Dunja ukazuje na to da su firme do sada razmenjivale iskustva i izazove, ali veoma oprezno i stidljivo – a realnost je da su izazovi svima veoma slični i da kompanije ne uspevaju da zaposle onoliko ljudi koliko bi voleli i koliko je potrebno, jer tih ljudi u Srbiji ima veoma malo.

“Prvi sledeći, logičan korak jeste praktični rad sa kandidatima koji imaju manje iskustva i njihovo oblikovanje je zamišljeno tako da se u potpunosti uklope u kulturu kompanije i njen stil rada, koji se, videćete na okupljanjima SKROZ KEŽUAL ekipe, veoma razlikuju”, ističe ona i dodaje da je jedan od ciljeva samih okupljanja i taj da se demistifikuje ideja da rad na casual igrama nije dovoljno kompleksan, intenzivan i zabavan.

Okupljanje u Beogradu prvi je u nizu događaja koje ove tri kompanije planiraju da održe, a u sklopu kojih će govoriti o različitim aspektima razvoja mobilnih igara.

Govoreći o tome po čemu se razlikuje razvoj jednog AAA naslova od recimo casual mobile igre, Nikola Mitić iz Playstudios Europe, izjavio je da se mobilne igre polako približavaju kvalitetu produkcije desktop naslova, pri čemu broj ljudi koji radi na jednoj takvoj igri može da pređe i nekoliko stotina:

Što se tiče samog procesa on je, rekao bih, dinamičniji i brži – tokom razvoja mobilnih igara se insistira na što ranijoj validaciji na tržištu i većem broju iteracija. Iako je kod desktop igara šansa za uspehom ili barem povraćajem novca malo veća, mobilne igre u slučaju uspeha mogu da donesu daleko više prihoda.

Kada govorimo o profesionalnom razvoju, sa sigurnošću mogu da kažem da sve tri kompanije intenzivno rade na kontinuiranom unapređenju zaposlenih – kako kroz internu razmenu znanja, tako i kroz saradnju sa studijima širom sveta. Snažna konkurencija na globalnom nivou zahteva da smo uvek u koraku sa novim tehnologijama, trendovima i mogućnostima koje gaming industrija nudi.

Spektar otvorenih pozicija je veoma širok – naše tri kompanije zajedno imaju otvoreno preko 50 različitih rola i kapacitet da zaposle nekoliko stotina kreativaca, programera, gejm dizajnera, backend developera, web developera, analitičara i specijalista za proveru kvaliteta.

Kafa, pivo, druženje – bez pompeznih najava i crvenog tepiha

Za kraj, zanimalo nas je i kako je zamišljen prvi meetup koji će se održati 21. aprila u Beogradu. Dunja za Netokraciju ističe da je okupljanje “skroz kežual” – kao što i samo ime događaja kaže.

“Bez pompeznih najava, ogromnih očekivanja i crvenih tepiha – kafa, pivo, kolači, ispitaćemo šta ekipa želi, iskusne kolege iz naših kompanija koje će pričati o svom poslovnom, kežual iskustvu i biti dostupni za sva pitanja okupljenih – i tokom događaja i nakon, na još neformalnijem druženju”, zaključuje ona i dodaje da je cilj da pokažu da casual gaming zajednica u Srbiji ima da ponudi veoma interesantne projekte i kolege koji rade u ovoj niši, kao i da uslovi ni malo ne zaostaju za kompanijama koje rade na zvučnim AAA naslovima.

Više informacija o prvom okupljanju koje će se održati 21. aprila od 18:30 časova u beogradskom Impact Hub-u, pronađite na zvaničnoj Meetup stranici.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Zašto je VS Code omiljeni alat svih developera?

Ovogodišnje Stack Overflow istraživanje pokazalo je da je Visual Studio Code (VS Code) već četvrtu godinu zaredom najvoljeniji alat među svim developerima. Predstavljamo vam razloge zašto se 74,48% profesionalnih developera, ali i početnika izjasnilo da preferira ovaj alat u odnosu na ostale.

Startapi i poslovanje

SPLET tech konferencija o inovativnom preduzetništvu zakazana za 12. oktobar u Beogradu

Prvi put u Beogradu, 12. oktobra 2022. godine u MTS Dvorani, održaće se SPLET Tech, konferencija o inovacijama i inovacionom preduzetništvu.

Karijere

Istraživanje: Prosečne plate u IT sektoru €1.600, sve više stručnjaka sa srednjom školom

Istraživanje 'Puls Srpske IT zajednice' pokazuje da su plate nastavile rast, te da sada prosečna iznosi čak 1.600 evra, dok 10% kandidata zarađuje iznose preko 3.000 evra, što je pet puta više od prosečne plate u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Otvara se HUB8 – novi ‘coworking’ prostor u srcu Dedinja

Smešten u vili sa bazenom, novi coworking prostire se na 530 metara kvadratnih i u ponudi ima 40 radnih mesta za pojedince i timove, sale za sastanke, ali i mogućnost virtuelne kancelarije.

Startapi i poslovanje

Keo Sar: Srpski osnivači imaju jasnu viziju o problemima koje rešavaju

Keo Sar poseduje bogato iskustvo u mentorisanju međunarodnim akceleratorskim programima, a za Netokraciju je govorio o domaćem startap ekosistemu, njegovim razlikama u odnosu na strano tržište i potencijalu za budući rast.

Gaming

Nordeus fondacija pokrenula Gejmlab – besplatnu platformu za učenje o gejmingu

Nordeus fondacija danas predstavlja besplatnu platformu za učenje o gejmingu pod nazivom Gejmlab. Kroz kurseve, iskustvo stručnjaka praktičan rad, otvorene izvore informacija, mladi mogu da steknu osnovna znanja o samoj industriji, disciplinama i karijerama u okviru nje.