Srpski development tim doneo startapu Shyft investiciju od $15 miliona

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Podsetimo, Shyft je SaaS startap osnovan u SAD, a nastoji da transformiše industriju selidbi integracijom novih tehnoloških rešenja. Naime, Shyft je, između ostalog, namenjen korporacijama i nastoji da pomogne njihovim zaposlenima prilikom menjanja lokacija radnog mesta, tačnije premeštaja iz grada u grad ili iz države u državu, a isto radi i za obične korisnike.

Čitav proces prelaska u nove kancelarije odvija se upravo preko servisa, tačnije aplikacije pomenutog startapa, putem koje korisnici komuniciraju sa menadžerom zaduženim za njihovo premeštanje za koju je, kako piše TechCrunch, Shyft dobio 15 miliona dolara.

U razvoju pomenute tehnologije učestvuje development tim Shyft-a koji se u punom sastavu nalazi upravo u Srbiji. O tome na koji način će se pomenuta investicija odraziti na ekipu ovog startapa u našoj zemlji, razgovarali smo sa Dejanom Miličićem (Director of Platform Engineering u kompaniji Shyft) koji za Netokraciju otkriva više detalja.

Product & Tech tim u Beogradu čini više od 40 ljudi

„Shyft je kompanija koja je prisutna u Srbiji od 2016. godine, a od tadan nam je jedan od ciljeva bio da  talentovanim mladim ljudima u Srbiji pružimo priliku da osete kulturu kao u Silicijumskoj dolini“, objašnjava Dejan za Netokraciju:

Naš tim u Srbiji je, mogu neskromno reći, velikim delom zaslužan što smo dobili ovu seriju investicija. Planiramo da svim partnerima predstavimo šta je Shyft i da upoznaju sve članove kompanije koji su uspeli da je izgrade u ono što je danas. Kao „tech“ kompanija koja sarađuje sa čitavim svetom, želimo da pokažemo svima da granice ne postoje i da je talenat Srbije priznat i u neprikosnovenoj konkurenciji „tech“ zajednice San Franciska.

U Product & Tech departmentu u Beogradu, dodaje on, radi više od 40 zaposlenih, a od toga polovinu čine developeri na raznim pozicijama – Front End, Mobile, kontrola kvaliteta, Back End, DevOps. „Kao i u većini outsourcing priča, počeli smo sa jednim programerom pre oko tri i po godine i od tada se polako i održivo razvijamo. Tada smo se još uvek zvali Crater i outsourcing programera iz Srbije je u tom trenutku bilo jedno od rešenja za redukciju troškova“, priseća se Dejan.

Međutim, vremenom su se Shyft-ovi programeri u Srbiji pokazali kao vrlo kvalitetni i profesionalni, tako da su započeli sa proširenjem tima. „Ideja nam je, dakle, bila da napravimo pravu produktnu kompaniju koja bi predstavljala antitezu tipičnom outsourcing-u kao preovladavajućem obliku angažovanja programera kod nas“, naglašava Dejan i dodaje:

Dakle, developer se tretira kao “owner” onoga na čemu radi, sa svakodnevnim kontaktom sa osobama koje koriste njegov proizvod. Poslednje veliko širenje smo imali ove jeseni, tako da u ovom trenutku nemamo potrebu za novim kolegama. Ipak, pošto u bliskoj budućnosti imamo nameru da se razvijamo u punokrvnu „tech“ kompaniju i prođemo putem kao npr. Netflix, siguran sam da ćemo imati prliiku da ponudimo kolegama i koleginicama priliku da rade sa nama.

Ideja je zaposliti nove mlade ljude i tako širiti tim u Srbiji

Timovi ove kompanije u Srbiji su, inače raznovrsni. Čitav tim koji se bavi podrškom klijenata (customer success) i direktno sarađuje sa ljudima koji se sele zbog novog posla u velikim korporacijama, takođe se nalazi u Srbiji, naglašava Dejan i dodaje:

Pored toga imamo Account Management, Marketing tim i kao sto sam već pomenuo, sjajan tim Developera. Članovi naseg Izvršnog tima (executive tima) iz Amerike prepoznali su ozbiljan rad i uložen trud svih naših članova tima, tako da je zbog toga najveći deo Menadžment tima lociran upravo u Srbiji.

Sve njih, dodaje naš sagovornik, u 2020. godini čeka ostvarenje velikih i ambicioznih ciljeva – unapređenje usluge i proizvode do nivoa koji će biti priznat u čitavom svetu, kao i priprema za sledeću rundu investicija. „Takođe, cilj nam je i da zaposlimo još mnogo mladih ljudi i proširimo tim koji imamo u Srbiji“, zaključuje Dejan.


Ostavi komentar

  1. Milan G.

    Milan G.

    28. 1. 2020. u 00:27 Odgovori

    Super zbog njih, ali kao mlad i veoma kvalifikovan radnik s ozbiljnim internacionalnim iskustvom, naišao sam na veliku neljubaznost prilikom intervjuisanja za Shyft. Vrlo amaterski pristup zapošljavanju, o plati da ne govorim. Baš veliko razočaranje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Propustili ste

Kultura 2.0

Teško je zaobići Netflix u Srbiji kada su TV okupirali rijaliti i politika

'Streaming' servisa je sve više, pa se zato pitam da li će se tradicionalna televizija svesti na sportske prenose, politiku i rijaliti programe ili će i dalje imati šta da ponudi?

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?