Srpski development tim doneo startapu Shyft investiciju od $15 miliona

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Podsetimo, Shyft je SaaS startap osnovan u SAD, a nastoji da transformiše industriju selidbi integracijom novih tehnoloških rešenja. Naime, Shyft je, između ostalog, namenjen korporacijama i nastoji da pomogne njihovim zaposlenima prilikom menjanja lokacija radnog mesta, tačnije premeštaja iz grada u grad ili iz države u državu, a isto radi i za obične korisnike.

Čitav proces prelaska u nove kancelarije odvija se upravo preko servisa, tačnije aplikacije pomenutog startapa, putem koje korisnici komuniciraju sa menadžerom zaduženim za njihovo premeštanje za koju je, kako piše TechCrunch, Shyft dobio 15 miliona dolara.

U razvoju pomenute tehnologije učestvuje development tim Shyft-a koji se u punom sastavu nalazi upravo u Srbiji. O tome na koji način će se pomenuta investicija odraziti na ekipu ovog startapa u našoj zemlji, razgovarali smo sa Dejanom Miličićem (Director of Platform Engineering u kompaniji Shyft) koji za Netokraciju otkriva više detalja.

Product & Tech tim u Beogradu čini više od 40 ljudi

„Shyft je kompanija koja je prisutna u Srbiji od 2016. godine, a od tadan nam je jedan od ciljeva bio da  talentovanim mladim ljudima u Srbiji pružimo priliku da osete kulturu kao u Silicijumskoj dolini“, objašnjava Dejan za Netokraciju:

Naš tim u Srbiji je, mogu neskromno reći, velikim delom zaslužan što smo dobili ovu seriju investicija. Planiramo da svim partnerima predstavimo šta je Shyft i da upoznaju sve članove kompanije koji su uspeli da je izgrade u ono što je danas. Kao „tech“ kompanija koja sarađuje sa čitavim svetom, želimo da pokažemo svima da granice ne postoje i da je talenat Srbije priznat i u neprikosnovenoj konkurenciji „tech“ zajednice San Franciska.

U Product & Tech departmentu u Beogradu, dodaje on, radi više od 40 zaposlenih, a od toga polovinu čine developeri na raznim pozicijama – Front End, Mobile, kontrola kvaliteta, Back End, DevOps. „Kao i u većini outsourcing priča, počeli smo sa jednim programerom pre oko tri i po godine i od tada se polako i održivo razvijamo. Tada smo se još uvek zvali Crater i outsourcing programera iz Srbije je u tom trenutku bilo jedno od rešenja za redukciju troškova“, priseća se Dejan.

Međutim, vremenom su se Shyft-ovi programeri u Srbiji pokazali kao vrlo kvalitetni i profesionalni, tako da su započeli sa proširenjem tima. „Ideja nam je, dakle, bila da napravimo pravu produktnu kompaniju koja bi predstavljala antitezu tipičnom outsourcing-u kao preovladavajućem obliku angažovanja programera kod nas“, naglašava Dejan i dodaje:

Dakle, developer se tretira kao “owner” onoga na čemu radi, sa svakodnevnim kontaktom sa osobama koje koriste njegov proizvod. Poslednje veliko širenje smo imali ove jeseni, tako da u ovom trenutku nemamo potrebu za novim kolegama. Ipak, pošto u bliskoj budućnosti imamo nameru da se razvijamo u punokrvnu „tech“ kompaniju i prođemo putem kao npr. Netflix, siguran sam da ćemo imati prliiku da ponudimo kolegama i koleginicama priliku da rade sa nama.

Ideja je zaposliti nove mlade ljude i tako širiti tim u Srbiji

Timovi ove kompanije u Srbiji su, inače raznovrsni. Čitav tim koji se bavi podrškom klijenata (customer success) i direktno sarađuje sa ljudima koji se sele zbog novog posla u velikim korporacijama, takođe se nalazi u Srbiji, naglašava Dejan i dodaje:

Pored toga imamo Account Management, Marketing tim i kao sto sam već pomenuo, sjajan tim Developera. Članovi naseg Izvršnog tima (executive tima) iz Amerike prepoznali su ozbiljan rad i uložen trud svih naših članova tima, tako da je zbog toga najveći deo Menadžment tima lociran upravo u Srbiji.

Sve njih, dodaje naš sagovornik, u 2020. godini čeka ostvarenje velikih i ambicioznih ciljeva – unapređenje usluge i proizvode do nivoa koji će biti priznat u čitavom svetu, kao i priprema za sledeću rundu investicija. „Takođe, cilj nam je i da zaposlimo još mnogo mladih ljudi i proširimo tim koji imamo u Srbiji“, zaključuje Dejan.


Ostavi komentar

  1. Milan G.

    Milan G.

    28. 1. 2020. u 00:27 Odgovori

    Super zbog njih, ali kao mlad i veoma kvalifikovan radnik s ozbiljnim internacionalnim iskustvom, naišao sam na veliku neljubaznost prilikom intervjuisanja za Shyft. Vrlo amaterski pristup zapošljavanju, o plati da ne govorim. Baš veliko razočaranje.

  2. Croft

    Croft

    24. 4. 2020. u 11:12 Odgovori

    Da, zanimljivi su ali isto tako vrlo problematični. Njihovi zaposleni traju tri meseca i svi se javljaju na oglase za rad u kompaniji gde sam ja taj što pregleda CVjeve. Svih 5 osoba koje su se javile nisu radile više od 3 meseca i sve su vrlo nezadovoljne. Ne treba ništa drugo reći. Kad ti ljudi rade za 300 eura šta reći.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Internet marketing

Kako kreirati efikasne marketinške kampanje na servisu Spotify?

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od jula, a njegov dolazak nije obradovao samo ljubitelje muzike - već i oglašivače koji polako počinju da koriste benefite reklamiranja na ovom servisu.

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.