Srpski development tim doneo startapu Shyft investiciju od $15 miliona

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Podsetimo, Shyft je SaaS startap osnovan u SAD, a nastoji da transformiše industriju selidbi integracijom novih tehnoloških rešenja. Naime, Shyft je, između ostalog, namenjen korporacijama i nastoji da pomogne njihovim zaposlenima prilikom menjanja lokacija radnog mesta, tačnije premeštaja iz grada u grad ili iz države u državu, a isto radi i za obične korisnike.

Čitav proces prelaska u nove kancelarije odvija se upravo preko servisa, tačnije aplikacije pomenutog startapa, putem koje korisnici komuniciraju sa menadžerom zaduženim za njihovo premeštanje za koju je, kako piše TechCrunch, Shyft dobio 15 miliona dolara.

U razvoju pomenute tehnologije učestvuje development tim Shyft-a koji se u punom sastavu nalazi upravo u Srbiji. O tome na koji način će se pomenuta investicija odraziti na ekipu ovog startapa u našoj zemlji, razgovarali smo sa Dejanom Miličićem (Director of Platform Engineering u kompaniji Shyft) koji za Netokraciju otkriva više detalja.

Product & Tech tim u Beogradu čini više od 40 ljudi

„Shyft je kompanija koja je prisutna u Srbiji od 2016. godine, a od tadan nam je jedan od ciljeva bio da  talentovanim mladim ljudima u Srbiji pružimo priliku da osete kulturu kao u Silicijumskoj dolini“, objašnjava Dejan za Netokraciju:

Naš tim u Srbiji je, mogu neskromno reći, velikim delom zaslužan što smo dobili ovu seriju investicija. Planiramo da svim partnerima predstavimo šta je Shyft i da upoznaju sve članove kompanije koji su uspeli da je izgrade u ono što je danas. Kao „tech“ kompanija koja sarađuje sa čitavim svetom, želimo da pokažemo svima da granice ne postoje i da je talenat Srbije priznat i u neprikosnovenoj konkurenciji „tech“ zajednice San Franciska.

U Product & Tech departmentu u Beogradu, dodaje on, radi više od 40 zaposlenih, a od toga polovinu čine developeri na raznim pozicijama – Front End, Mobile, kontrola kvaliteta, Back End, DevOps. „Kao i u većini outsourcing priča, počeli smo sa jednim programerom pre oko tri i po godine i od tada se polako i održivo razvijamo. Tada smo se još uvek zvali Crater i outsourcing programera iz Srbije je u tom trenutku bilo jedno od rešenja za redukciju troškova“, priseća se Dejan.

Međutim, vremenom su se Shyft-ovi programeri u Srbiji pokazali kao vrlo kvalitetni i profesionalni, tako da su započeli sa proširenjem tima. „Ideja nam je, dakle, bila da napravimo pravu produktnu kompaniju koja bi predstavljala antitezu tipičnom outsourcing-u kao preovladavajućem obliku angažovanja programera kod nas“, naglašava Dejan i dodaje:

Dakle, developer se tretira kao “owner” onoga na čemu radi, sa svakodnevnim kontaktom sa osobama koje koriste njegov proizvod. Poslednje veliko širenje smo imali ove jeseni, tako da u ovom trenutku nemamo potrebu za novim kolegama. Ipak, pošto u bliskoj budućnosti imamo nameru da se razvijamo u punokrvnu „tech“ kompaniju i prođemo putem kao npr. Netflix, siguran sam da ćemo imati prliiku da ponudimo kolegama i koleginicama priliku da rade sa nama.

Ideja je zaposliti nove mlade ljude i tako širiti tim u Srbiji

Timovi ove kompanije u Srbiji su, inače raznovrsni. Čitav tim koji se bavi podrškom klijenata (customer success) i direktno sarađuje sa ljudima koji se sele zbog novog posla u velikim korporacijama, takođe se nalazi u Srbiji, naglašava Dejan i dodaje:

Pored toga imamo Account Management, Marketing tim i kao sto sam već pomenuo, sjajan tim Developera. Članovi naseg Izvršnog tima (executive tima) iz Amerike prepoznali su ozbiljan rad i uložen trud svih naših članova tima, tako da je zbog toga najveći deo Menadžment tima lociran upravo u Srbiji.

Sve njih, dodaje naš sagovornik, u 2020. godini čeka ostvarenje velikih i ambicioznih ciljeva – unapređenje usluge i proizvode do nivoa koji će biti priznat u čitavom svetu, kao i priprema za sledeću rundu investicija. „Takođe, cilj nam je i da zaposlimo još mnogo mladih ljudi i proširimo tim koji imamo u Srbiji“, zaključuje Dejan.


Ostavi komentar

  1. Milan G.

    Milan G.

    28. 1. 2020. u 00:27 Odgovori

    Super zbog njih, ali kao mlad i veoma kvalifikovan radnik s ozbiljnim internacionalnim iskustvom, naišao sam na veliku neljubaznost prilikom intervjuisanja za Shyft. Vrlo amaterski pristup zapošljavanju, o plati da ne govorim. Baš veliko razočaranje.

  2. Croft

    Croft

    24. 4. 2020. u 11:12 Odgovori

    Da, zanimljivi su ali isto tako vrlo problematični. Njihovi zaposleni traju tri meseca i svi se javljaju na oglase za rad u kompaniji gde sam ja taj što pregleda CVjeve. Svih 5 osoba koje su se javile nisu radile više od 3 meseca i sve su vrlo nezadovoljne. Ne treba ništa drugo reći. Kad ti ljudi rade za 300 eura šta reći.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.