Zašto su developeri iz čitavog sveta posetili prvi Shift Miami?

Zašto je više od 500 developera posetilo prvi Shift Miami?

Kako izgleda organizacija događaja namenjenog developerima na drugom kontinentu i o čemu se pričalo na prvom izdanju Shift Miami konferencije?

Proteklih nekoliko meseci bili su zaista dinamični za naš tim u Srbiji i Hrvatskoj budući da smo početkom maja lansirali novi globalni developerski magazin po imenu ShiftMag. Ukoliko vam ime zvuči poznato, magazin je content nadogradnja na već uspešnu Shift konferenciju koju već godinama organizuju naše kolege.

Pod kapom Infobipa, Shift Conference i ShiftMag sada predstavljaju unikatno mesto koje okuplja developersku zajednicu sa različitih krajeva sveta. Zajedničkim snagama, sada se pripremamo za naredno izdanje evropske konferencije koje će se održati u Zadru 18. i 19. septembra. Rane ulaznice i prve informacije možete pronaći već sada na zvaničnom sajtu konferencije (shameless plug).

Namerno kažem “evropsko izdanje”, budući da sam krajem maja otputovao u Majami gde je održan prvi Shift Miami koji je okupio 25 predavača i par stotina posetilaca iz Severne i Južne Amerike, ali i sa drugih lokacija. Tekst koji sledi predstavlja rekapitulaciju događaja, ali i jedan kratak putopis o tome kako izgleda život u party capitol of the USA.

Prvi Shift Miami posetilo je skoro 500 učesnika, dok je samu konferenciju otvorio CEO Infobipa, Silvio Kutić. Foto: Filip Popović

Samo nek je aesthetic

Otkad znam za sebe, Majami je predstavljao nešto posebno. Dok sam bio klinac bilo me je izuzetno teško odvojiti od kasnih repriza popularne serije Miami Vice, kao i sa video igara GTA Vice City i Scarface. Filmovi, muzika i čitava ta estetika 80-ih godina zauzimaju posebno mesto u mom odrastanju. U snovima i vozim belu Testarossu, odeven u laneni sako zavrnutih rukava.

Malo je reći da sam se oduševio kada sam saznao da se američko izdanje Shift konferencija održava upravo u gradu koji sam toliko dugo želeo da posetim.

Ocean Drive jedna je od najpoznatijih ulica u čitavom Majamiju. Centralno mesto na South Beach-u.

Svoj put započeo sam iz Beograda, preko Istanbula, do krajnje destinacije Miami International. Turkish Airlines je i ovoga puta potvrdio zašto važi za jednu od najboljih evropskih avio-kompanija, a dolazak u jutarnjim časovima značio je i to da sam uspeo da uhvatim koji sat sna.

Čitav tim bio je smešten u hotelu koji se nalazi u relativnoj blizini Perez Art Museum – lokacije gde je održana konferencija. Inače, ovaj muzej je poslužio kao inspiracija za Infobipov kampus u Vodnjanu, a sam hotel lociran je prekoputa Kaseya Center tj. arene gde je tih dana upravo Miami Heat igrao protiv Boston Celtics-a za finale Istočne konferencije.

Budući da smo imali nekoliko slobodnih dana pre same konferencije, sa kolegama iz tima obišao sam čuveni South Beach, Little Havana, Wynwood, Brickel i još par drugih kvartova koja oslikavaju onu čuvenu sliku o Majamiju – gradu koji je prepun različitosti i mestu na kojem se spajaju različite karipske kulture i tradicije. Upravo taj latinoamerički uticaj oblikovao je Majami u ono što ovaj grad predstavlja danas, a na trenutke ćete pre čuti španski jezik na ulicama, nego engleski.

Little Havana predstavlja jedan od najpiktoresktnijih krajeva u užem centru Majamija.

U tom smislu, Majami je drugačiji od drugih gradova koje sam posetio u Americi, daleko je opušteniji. Život blizu obale i pristup okeanu formirali su i sklonost ka sportskim i ležernim aktivnostima koje se uglavnom vezuju uz vodu, pri čemu je najveća mana Majamija i generalno života u pomenutim krajevima nesnosna vlažnost vazduha čija jačina na momente podseća na jugoistočnu Aziju.

Međutim, mana je malo kada se uzme u obzir zašto je baš Majami odabran za grad u kojem će se održati prvo američko izdanje Shift konferencije. Prema rečima našeg Ivana Burazina, ovde se spaja najbolje od Severne i Južne Amerike, ljudi su puni neke posebne energije, željni novih stvari i saznanja, a budući da je u pitanju Istočna obala, relativno je blizu i posetiocima iz Evrope.

Promena koja nam je svima prijala

Ukoliko niste znali, Shift konferencija održava se preko 10 godina i jedna je od najvećih developerskih konferencija u Evropi koja je prošle godine okupila više od 4.000 posetilaca tokom dva dana programa na čak pet bina, uz mnoštvo propratnih događaja.

U poređenju sa evropskim izdanjem, Shift Miami bio je sušta suprotnost događaja u Zadru. To je bio mali, gotovo intiman događaj sa nekoliko stotina posetilaca – nešto što je i meni i ostatku publike predstavljalo pravo osveženje. Ovde nije bilo trčanja sa jednog stejdža na drugi, već je jedan track bio postavljen tako da su svi stigli da isprate predavanja koja su se nizala jedno za drugim.

Expo deo Shift Miami konferencije okupio je nekoliko izlagača među kojima su se našli GitLab, Courier, Elastic, te Infobip. Foto: Filip Popović

Prema rečima moje koleginice Antonije Bilić Arar, inače urednice novoosnovanog ShiftMag-a, ovo je bio jedan od retkih događaja gde su spikeri tokom čitavog dana pažljivo slušali predavanja svojih kolega.

Ukratko, Shift Miami bio je baš kao i čitav vajb grada u kojem se događaj održao – opušten. Isto mi je spomenuo i Erik Rassmusen, jedan od spikera, koji je na svom blogu podelio utiske sa događaja.

Iako manje i opuštenije do Zadra, američko izdanje Shift konferencije bilo je jednako kvalitetno što se programa tiče. Apsolutna zvezda bio je John Romero, legendarni tvorac video igre Doom koji je održao predavanje o tome kako su on i saradnici kreirali ovaj naslov. U sklopu posete konferenciji, Romero je održao i meet & greet sa fanovima, pri čemu je čak izdvojio i vreme za gostovanje u Netokracija Podcastu u kojem je govorio o projektima na kojima danas radi.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Impresivan je bio i Jhey Tompkins koji je čitavo svoje predavanje održao uživo, demonstrirajući nam kako korišćenje kreativnog kodiranja u JavaScript-u može da bude odličan alat za zanimljive i interaktivne prezentacije. Jhey je svoju prezentaciju održao bez slajdova, direktno u browser-u u kojem je kreirao različite efekte menjanjem koda – pa čak i uz pomoć pametnog telefona, te glasovnih komandi.

Joyce Lin iz kompanije Postman čuvenu izreku software iz eating the world promenila je u aktuelniju – APIs are eating the world. U interaktivnom predavanju o istoriji API-ja (Application Programming Interfacea), postavljala je pitanja i u publiku nagrađivala sitnicama ukoliko su dali tačan odgovor. Drugačiji pristup održavanju predavanja, i ovoga puta pokazao se efikasnim za privlačenje pažnje publike.

Pored edukativnih predavanja, učesnici Shift konferencije u Majamiju uživali su i u networking delu. Foto: Filip Popović

Na kraju dana, više od 25 predavača zauzelo je svoje mesto na centralnoj bini Shift Miami konferencije. Ovim putem, posebno želim da pohvalim i Shift tim koji je uspešno organizovao događaj na drugom kontinentu – nešto što sa sobom nosi posebne izazove, o čemu je govorila naša Mirna Opolcer, takođe u Netokracija Podcastu.

Vidimo se naredne godine!

Kako je bilo u Majamiju? – pitanje je koje sam najčešće čuo nakon povratka u Beogradu. Svaki moj odgovor bio je pozitivan, protkan zaista unikatnim iskustvom i opuštenošću koja se može vezati samo za jedan grad koji ima toliko toga da ponudi, kako žiteljima, tako i posetiocima. Ukoliko do sada niste posetili Majami, od mene jedna velika preporuka da to i uradite, ukoliko budete u prilici.

Budući da je Shift Miami potvrđen i za 2024. godinu, od mene i tima koji je proteklih meseci radio na realizaciji ovog događaja, mogu samo da kažem da su svi dobrodošli i da se za narednu godinu sprema isto tako kvalitetan program sa mnoštvom zanimljivih predavača i aktuelnosti iz sveta developmenta.

*tekstu je doprinela i Antonija Bilić Arar


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.