Zahvaljujući SGA i njihovoj 'For the Win' konferenciji Beograd će 25. i 26. maja okupiti neke od vodećih stručnjaka u oblasti gejminga iz Evrope i regiona. U susret tom događaju razgovaramo sa predstavnicima kompanije Google, koji će predstaviti programe za gejming profesionalce koji će se održati u okviru pomenute konferencije.
Pod sloganom New Meeting Point of the European Game Dev Community ovogodišnje izdanje For the Win! konferencije okupiće blizu 300 učesnika iz više od 15 zemalja – profesionalaca kompanija i studija, edukatora, predstavnika civilnog sektora, državnih institucija i drugih aktera sektora inovacija i kreativnih industrija.
Za gejming profesionalce u fokusu će biti programski modul Gamecamp x AppHub koji će predstaviti Google, sa čijim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi. Oni će nam otkriti kako ova kompanija gleda na domaću gejming scenu i, što je još bitnije, kako planira da joj pomogne da se dodatno unapredi.
Regionalno tržište igara ima veliki potencijal
Denise Farrelly je Head of Apps & Gaming EMEA partnerships u kompaniji Google i jedna od predavačica koja će dočekati publiku na pomenutoj konferenciji. Karijeru je započela u media-buying-u, u jednoj od vodećih irskih agencija te vrste, gde je provela 10 godina. Stečeno iskustvo joj je omogućilo duboko razumevanje medijskog tržišta i načina kreiranja efikasnih digitalnih kampanja koje dopiru do prave publike – na pravi način i u pravo vreme, a za nju se sve preokrenulo kada su je zamolili da govori na panelu na jednom od događaja svoje sadašnje kompanije, na temu programmatic baying-a:
Nakon tog panela, pitali su me da se prijavim za jednu od otvorenih pozicija u kompaniji, u timu za partnerstvo. Dobila sam posao i ovde sam skoro 9 godina. Pre 5 godina sam započela svoju karijeru u timu za aplikacije i igre i dalje sam uzbuđena što svakodnevno dolazim na posao da pomognem našim partnerima – game dev studijima!
Ona je kao Head of Apps and Gaming za EMEA region odgovorna za rast prihoda partnera za aplikacije i video igre u regionu, a naglašava i da stalno ulažu u tehnologiju i platforme kao što su Admob, Google Ad Manager za aplikacije itd. “Ovi napori pomažu Google-u da stvori uspešan ekosistem za naše partnere, tačnije game dev studijima koji razvijaju mobilne gaminig aplikacije”, objašnjava ona i dodaje:
Prisustvovanje i podrška na ovakvim događajima upravo nam omogućava da saznamo o najnovijim trendovima u industriji i da se povežemo sa programerima koji kreiraju igre. Razgovorom sa našim partnerima možemo bolje razumeti izazove sa kojima se suočavaju, što nam zauzvrat omogućava da razvijemo rešenja koja im mogu pomoći.
Takođe smo fokusirani na inovacije i isprobavanje novih stvari kako bismo pomogli partnerima u različitim fazama, kao što razumemo da vam nije važna samo monetizacija, znamo da je njima stalo do distribucije, UA, zadržavanja korisnika i tako dalje. Naravno, radimo i mnoga istraživanja korisnika i istraživanja brenda kako bismo vodili naše razumevanje ekosistema programera. Ovo je važnije nego ikad za nas i za podršku našim partnerima na pravi način.

Farrelly nam je takođe otkrila i da Google gleda regionalni ekosistem video igara kao tržište koje se stalno razvija i ima veliki potencijal, te da žele da ga dodatno podrže učešćem u događajima kao što je FTW! koja okuplja programere, izdavače, investitore i druge profesionalce iz celog sveta. “To vidimo kao sjajnu priliku za nas da saznamo više o potrebama industrije video igara i da se povežemo sa programerima i drugim profesionalcima”, naglašava ona.
Google ove godine na FTW! donosi i AppHub i GameCamp – kroz 10 različitih sesija
Moje odgovornosti danas uključuju rad sa svim regionalnim stakeholder-ima, uključujući studije, izdavače, investitore i udruženja. Takođe direktno sarađujem i sa najvećim regionalnim gejming kompanijama kako bih razumeo njihove potrebe, sa posebnim fokusom na rast i globalnu ekspanziju. To je dugoročno partnerstvo u sklopu kog postavljamo zajedničku strategiju o tome kako najbolje iskoristiti naša rešenja za poslovne i marketinške ciljeve naših partnera. Neki konkretniji primeri su studije slučaja koje smo uradili sa Nanobitom, Nordeusom i Outfit7.
Pored toga, dodaje naš sagovornik, zadatak njegovog tima je i da razvija i omogućava već uspostavljene programe i inicijative koje mogu pomoći širokom spektru game dev studija. “Ideja je da omogućimo najnovija Google rešenja svakoj game dev kompaniji u regionu. Na primer, imamo nekoliko regionalnih kompanija koje su uspešno prošle kroz naše akceleratore Google for Startups u Varšavi (Two Desperados, Peaksel, Webelinx Games). Takođe organizujemo i redovne vebinare u okviru kojih pokrivamo teme kao što su merenje, kreativni sadržaji, privlačenje korisnika i razvoj kreativnih ideja gde obično okupimo oko 30 do 40 studija”, objašnjava on.
Google na ovim prostorima takođe organizuje i inicijative poput GameCamp-a i AppHub-a, koji je na ovim prostorima započeo neposredno pre pandemije, u Beogradu 2019. godine. “Nakon toga, imali smo dve godine pauze sa offline prisustvom s obzirom na celu COVID situaciju, ali smo se vratili prošle godine na FTW! sa programom GameCamp. Ove godine spajamo i AppHub i GameCamp i organizujemo 10 sesija o svim relevantnim temama u gejmingu i najnovijim trendovima u industriji”, objašnjava Mladen i dodaje da se i te kako primećuje napredak celokupnog gejming ekosistema na ovim prostorima:
Top Eleven je već godinama globalni lider u mobilnim fudbal menadžerskim video igrama, a Talking Tom je globalno ime sa milijardama preuzimanja. Nordeus, Outfit7 i Nanobit akvizirani su po vrednostima koje do tada nisu viđene u regionu, bez obzira na industriju. Gledajući samo Srbiju, u ovoj industriji radi više od 2.500 ljudi, sa 150 miliona dolara prihoda samo u 2022. godini, 50 igara objavljenih prošle godine i oko 150 aktivnih gejming kompanija, kako pokazuje izveštaj SGA za 2022. godinu.
Ovo je izuzetno dostignuće, pogotovo uz sam SGA koji je jedno od najbolje organizovanih gejming udruženja u Evropi i inženjerske univerzitete širom regiona, koji daju odlične programere. Sjajno je videti kako se region udaljio od outsourcinga tog znanja i sada se upušta u preduzetničke poduhvate.
Vlašić ističe i da su inicijative poput FTW! mesto gde se kreira najbolja sinergija između Google-a i organizacija kao što je SGA. “Prošle godine FTW! je postigao veliki uspeh, organizovali smo GameCamp program koji se već godinama uspešno održava u Varšavi. Ove godine, kao što je pomenuto, donosimo i GameCamp i AppHub, koji će pokazati najnovije i najbolje od kompanije Google u aplikacijama i igrama”, navodi on.
Za kraj, Mladena smo pitali i gde sebi vidi u godinama koje dolaze, a on ističe da mu je veoma prijatno na trenutnoj poziciji. “Imam sjajnu priliku da budem blizu ekosistema i kompanija, što je uzbudljivo jer naučite iz dana u dan. To je takođe i izazovno jer brzo shvatite da ne možete da savladate igru i da morate stalno da se razvijate da biste ostali relevantni. Takođe sam gejmer od svoje osme godine, tako da je to win win kombinacija. Region napreduje velikom brzinom, i iako je već dobro razvijen, imam osećaj da tek počinje i zaista se osećam privilegovanim što radim sa kompanijama iz regiona”, zaključuje on.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!