
Serbian Bookers od sada globalno nastupa sa OTA Sync brendom i nastavlja širenje u Evropi i svetu
Pred turističkim sektorom je dug period oporavka od problema izazvanih pandemijom. Jedno od rešenja koje može da ubrza ponovni rast ove industrije jeste digitalizacija i digitalna rešenja. Veliku ulogu u tome će imati startap Serbian Bookers.
Koliko je ovo bila intenzivna godina za ekipu iz Serbian Bookers-a, možda i najbolje pokazuje činjenica da su se velike novine i promene u poslovanju desile upravo nakon dve investicije od 50.000 evra o čemu smo pisali početkom prethodnog meseca. Baza korisnika je nastavila da raste a još pre više od mesec dana plan ovog tima je bio da svoje poslovanje dodatno proširi i na tržište Evropske unije.
U razgovoru sa Đorđem Jevtićem, osnivačem pomenutog startapa koji nastoji da uvede promene u industriji turizma, detaljno otkrivamo šta se sve do sada promenilo u ovom startapu od našeg poslednjeg razgovora. Pored toga, Đorđe nam je otkrio koji su to konkretni potezi koje je ovaj tim napravio zarad širenja na nova tržišta ali i uvođenja opcija koje će korisničko iskustvo podignuti na veći nivo.
Unapređenje servisa pratilo uvođenje preko 150 podfunkcija
Jedan od važnijih poslovnih poteza za ovaj tim je evolucija brenda zajedno sa softverskom kompanijom OTA Sync iz Estonije, a naš sagovornik otkriva nam da su na tom putu velike prepreke bile za penetriranje novih tržišta zbog nerazumevanja samog biznis koncepta prilikom promovisanja Serbian Bookers-a. Otuda je i donesena odluka da se napravi ovaj potez.
Prema Jevtićevim rečima, mnogi mešaju i misle da je ovaj domaći startap u stvari rezervaciona platforma, kao što je Booking, a ustvari on predstavlja Enterprise softver za menadžment hotela i privatnih smeštaja:
Naziv Serbian Bookers nam je mnogo pomogao da ljudima u Srbiji damo do znanja da smo mi lokalni tim sa velikom vizijom automatizacije i modernizacije poslovanja. Ostajemo lokalni tim, ali sada nastupamo globalno sa OTA Sync brendom (Online Travel Agencies Synchronization) kako bi jasnije iskomunicirali našu poruku.
U periodu od aprila prošle godine pa sve do juna ove godine, domaći tim je radio na velikom redizajnu baze podataka i backend-a što im je pomoglo da naprave jako efikasnu strukturu za razvoj daljih funkcija i samim tim poboljšaju sigurnost. Naš sagovornik kaže da su od juna do danas dodali preko 150 podfunkcija, gde svaka predstavlja neki tip dnevne radnje koju korisnici mogu da izvrše. “Sistem je trenutno jako efikasan, a predstavlja prvo domaće cloud-based rješenje za upravljanje hotelima i apartmanima”, ističe Jevtić i dodaje sledeće:
Poslovno restruktuiranje nam je donijelo mogućnost za globalnim širenjem i pristup investicionim prilikama, što će domaćim korisnicima značiti, jer će imati uvijek na raspolaganju spektar funkcija koje se koriste u tehnološki naprednijim zemljama i biće u toku sa globalnom modernizacijom.
Uvođenje novih funkcija u narednoj godini će dodatno olakšati poslovanje korisnicima i uštede u vremenu će im pomoći da detaljnije analiziraju svoju strategiju i poboljšaju komunikaciju sa gostima, a olakšava i privikavanje novih radnika na sistem u odnosu na stare sisteme.
Trenutno na razvoju ovog servisa radi osam osoba, tačnije sedam stalno zaposlenih i jedna koja se stara o customer success-u određenog broja klijenata, dok je pored toga prisutna i jedna stalno zaposlena osoba na razvojnim projektima koju outsource-uju po projektu.
“Od našeg poslednjeg razgovora, tim se uvećao za jednu stalno zaposlenu osobu i jednog outsource developera. Svi se brinemo o daljem rastu, neki kroz prodaju, neki kroz marketing i komunikacije, neki kroz customer success i podršku, neki kroz development, a neki o strateškom rastu i razvoju”, otkrio je Đorđe za Netokraciju.
Cilj – stvoriti jedan od najboljih softvera za upravljanje hotelima i apartmanima
Objašnjavajući nam konkretnije da li se i koliko promenio model monetizacije Serbian Bookers servisa, naš sagovornik ističe da se u kratkom vremenskom periodu usavršio automatski registracioni onboarding proces, tako da korisnici sada sami mogu da se registruju, odaberu paket usluga i prilagode sistem svojim potrebama:
Ovo nam je omogućilo da smanjimo trošak akvizicije novog korisnika. Pored toga, kreirali smo nove pakete plaćanja na kvartalnom i polugodišnjem nivou kako bismo se prilagodili objektima koji rade isključivo u toku sezone. A i uz pomoć partnerskih kompanija, dostupni smo na drugim tržištima, među kojima je najveća Nigerija sa preko 70 objekata koji su dodati za manje od dva i po mjeseca.

Upravo je širenje partnerske (reseller) mreže podrazumevalo da se nađu kvalifikovane agencije ili kompanije u drugim zemljama, koje imaju razvijenu mrežu kontakata sa kojima je Serbian Bookers dogovorio saradnju. U toj saradnji oni preuzimaju troškove prodaje, marketinga i podrške za lokalno tržište, dok se domaći tim stara o razvoju i rešavanju eventualnih problema.
Ovaj model partnerske saradnje omogućio je Serbian Bookers-u da pristupi tržištima Nigerije, Maldiva, Meksika i Rumunije, dok su trenutno u pregovorima za tržišta: Alžira, Italije i SAD-a. Štaviše, ovaj domaći startap klijente ima u ukupno 14 zemalja, od Japana i Singapura, preko Balkana, Španije, ali i SAD-a, Meksika i Južne Amerike.
Pred kraj ovog razgovora, Đorđe nam je otkrio i nešto više detalja o narednim planovima za dolazeću 2022. godinu, a za sada je čitav tim fokusiran na fazu pripreme pokretanja direktne prodaje na tržištima Hrvatske, Mađarske, Bosne i Hercegovine i Albanije, dok imaju u planu da do kraja sledeće godine ispitaju mogućnosti direktne prodaje u Španiji i Grčkoj:
Pored prodaje, naš razvojni put u 2022. nas vodi razvoju novih premium funkcija, među kojima su: aplikacija za sektor domaćinstva i higijene (housekeeping), aplikacija za goste (self check-in i upselling usluga), kao i prvi globalni AI asistent koji će pomagati klijentima u prodaji i revenue menadžmentu, kao i rano predviđanje grešaka i automatizaciju cijena.
“Pored ovih premijum funkcija, radimo na integracijama sa lokalnim POS, restoranskim i državnim sistemima na tržištima koja su nam sledeća na listi rasta. Očekuje nas još jedna ispunjena godina, a konačni cilj je da budemo jedan od najboljih softvera za upravljanje hotelima i apartmanima na globalnom nivou”, zaključio je na kraju Đorđe.