Serbia Upside Down vas kroz biciklističke ture vodi kroz Srbiju

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Naša zemlja doslovno krije ogromna prirodna bogatstva, ona koja većina poznaje i ona koja još nisu poznata široj javnosti. Upravo zato, Srbija se nameće kao idealna zemlja za upoznavanje upravo vožnjom na dva točka, a ova grana turizma kod nas, složićete se, nije dovoljno razvijena i iskorišćena.

Međutim, stvari se itekako mogu popraviti. Kako? Pa, recimo, entuzijazmom dvojice prijatelja kojima je primarno zanimanje u oblasti tehnološke industrije. Shvativši da je biciklistički turizam kod nas neotkriveni turistički dragulj, Predrag Spasojević (Product Owner u kompaniji Bosch u Nemačkoj) i Nemanja Čedomirović (suosnivač GrowIT i PHP Serbia organizacija) pokrenuli su projekat Serbia Upside Down sa ciljem da sa kolegama programerima iz Srbije i Nemačke ovog proleća obiđu najzanimljivije lokacije u zemlji i za početak snime dokumentarni video u trajanju od pola sata.

Sama ideja javila se godinama ranije, kada je Nemanja bio u srednjoj školi i želeo da pokrene projekat „Srbija na dva točka“, uz live video prenos ovih tura. Ta priča, dodaje on, dugo nije imala priliku da zaživi, ali kada je Predrag prošle godine čuo za projekat, shvatili su da tu ipak nečeg ima.

Sa njima, u nastavku teksta, razgovaramo o načinu na koji planiraju da ovu ideju ožive i cilju koji njihova inicijativa ima – sa turističkog i poslovnog aspekta.

Obilazak Srbije na bajsu, pa snimanje dokumentarca

„Iz svojih avantura i poznanstava u inostranstvu smo iz prve ruke doživeli da ljudi generalno nemaju jasnu sliku o Srbiji ili su im prve asocijacije tipični stereotipi. Takođe, većina ljudi koje smo upoznali nikad nisu posetili Srbiju (za razliku od okolnih zemalja), ali nisu ni imali ideju da to urade“, započinje razgovor Predrag.

Kako nam on otkriva, ideja je bila da se razmotri šta oni kao pojedinci mogu da urade kako bi u svet poslali sliku Srbije kao zemlje sa srdačnim gostoprimstvom, prelepim i neotkrivenim prirodnim pejzažima i autentičnom gradskom kulturom, a da istovremeno iskoriste svoje kontakte u svetu IT-ja.

Na taj način, rodila se ideja da se okupi internacionalni tim njihovih kolega iz Srbije i Nemačke, da se izvezu bajsevi i obiđu najlepši predeli Srbije uzduž i popreko, a o tome snimi dokumentarac kako bi poslali jednu pozitivnu sliku u svet i privukli ljudi da posete Srbiju.

Trenutno, ekipa koja će realizovati ovaj projekat sastoji se od desetoro ljudi, koji su i sami osnivači ili članovi biciklističkih komuna, koji su, dodaje Nemanja izuzetno radoznalo i pozitivno prihvatili poziv da postanu deo Serbia Upside Down pokreta i pomognu pomenutom dvojcu da dosegnu do što više nemačkih, evropskih i globalnih biciklističkih organizacija, udruženja i medija.

Ekipa koja će realizovati projekat sastavljena je od pet ljudi iz Srbije i pet biciklista iz Nemačke koji rade u tehnološkim kompanijama i sarađuju sa bogatim biciklističkim brendovima.

Naši sagovornici posebno stavljaju do znanja da je ekipa nemačkih vozača iskusna u ovakvim pokretima – oni voze svetske ture, a neki od njih čak i rade u svetski poznatim biciklističkim kompanijama. Jedna od glavnih ideja je da se kroz njihov influenserski glas za Serbia Upside Down projekat čuje u svim poznatijim biciklističkim zajednicama po Evropi i svetu i tako naša zemlja postane nezaobilazna tačka za sve bicikliste koji putuju po svetu na dva točka – čemu će poslužiti i pomenuti dokumentarac:

Ideja dokumentarca u trajanju od 30 minuta je da slikovito dočara celu avanturu i izazove sa kojim će tim da se suočava tokom šest dana, poput izuzetnih fizičkih napora, seoskih puteva i nepredvidivih vremenskih prilika. Takođe, svaka od etapa će imati pažljivo odabrana mesta za pauze gde će tim imati priliku da se upozna sa “lokalcima”, proba neki od specijaliteta srpske domaće kuhinje, ili jednostavno uživa u pejzažu.

Dinamični kadrovi i za vreme vožnje će biti zabeleženi iz vozila sa kamermanom, fotografom i uz pomoć drona. Svi znamo da imamo prelepu zemlju i neverovatne pejzaže, ali većina nas skoro nikada ne zastane iz automobila i na trenutak uživa u svemu tome. Ideja je da to zapravo pokažemo kroz dokumentarac i kroz sve kadrove koje ćemo tamo doživeti približimo svetu lepote Srbije.

Podrška IT kompanija ubrzala bi razvoj projekta

Nastavivši razgovor, Predrag nam je otkrio da je na samom početku bilo teško da se on i Nemanja odluče koji deo Srbije žele da pređu u prvom izdanju. Međutim, odluka je doneta, a prva etapa će krenuti iz Beograda, preko Beške i Sremskih Karlovaca i, nakon posete nekom od salaša, završiće se u Novom Sadu. Drugog dana se nastavlja ka Fruškoj Gori sa obilaskom vidikovca Zmajevac, etno sela Vrdnička kula, manastira Ravanica i neke od čuvenih vinarija, a završava u malom mestu kod Valjeva sa prenoćištem u vikendici. Predrag navodi i ostale rute:

Treći dan vodi preko Debelog brda sa pauzom za ručak na samoj Drini, obilaskom jezera Perućac i završava se prenoćištem nakon strmog uspona na Mitrovcu na Tari. Četvrtog dana pravimo jutarnji krug oko Tare, obilazimo najlepše vidikovce, nakon čega se šumskim stazama upućujemo ka jezeru Zaovine, pravimo pauzu u Drvengradu i završavamo dan na Zlatiboru. Petog dana uživamo u meandrima Uvca, i poslednjeg dana se od Ivanjice vraćamo za Beograd autobusom.

S obzirom na to da se ovde radi o jednom kompleksnom projektu koji ima visoko postavljene ciljeve sa strane realizacije i produkcije, postavlja se pitanje da li je Serbia Upside Down dobio podršku tehnoloških kompanija, s obzirom da i osnivači dolaze iz tog sveta?

Kako su nam otkrili, želja je da se čitava priča širi od usta do usta, da same kompanije prepoznaju značaj projekta i one koje vide i poistovećuju sa njihovom misijom, kako dodaje Predrag, su kompanije koje će se i same javiti:

Trenutno, tim vozača koji smo sastavili je sačinjen od momaka i devojaka koji i sami rade u „tech“ organizacijama, pa su naše matične kompanije i prve koje su pružile podršku i podržale projekat.

Otvoreni smo za sve predloge, ideje i pomoć koju kompanije mogu da ponude. „Upside Down“ je sjajna prilika da pokažemo Srbiju na jedan jedinstven način gde će se, verujem, druge zemlje zaljubiti u pejzaže i predele koje budemo obilazili, i onda i sami poželeti da dođu i sve te staze i sami iskuse.

Iako je sve lepo zamišljeno, da bi se i ostvarilo (posebno produkcija dokumentarnog filma) potrebno je i ulaganje određenih novčanih sredstava, pa je svaki vid logističke, medijske, finansijske podrške više nego dobrodošao. Za sada se sve finansira iz privatnih izvora, a Predrag ističe da ako feedback ljudi bude pozitivan i ako žele da pomognu, postoji opcija da se razmišlja i o crowdfunding kampanji.

Prva etapa trajaće šest dana, pred ekipom 640 kilometara

Za sam kraj, naši sagovornici su nam otkrili da postoji mnogo ideja za naredni period, ali su za sada na čekanju. Kako kažu, za početak žele pre svega da uživaju u jednoj napornoj i lepoj vožnji po predelima naše zemlje i da sve to dokumentuju kako bi i publika mogla da oseti makar delić atmosfere.

„Kada završimo prvu vožnju i presaberemo utiske, najrealnija opcija koju trenutno vidimo je kreiranje i organizovanje custom biciklističkih tura po raznim krajevima Srbije, organizacija događaja kao vida promocije za okupljanje kompanija i slično“, zaključio je Predrag na kraju.

Prvo izdanje Serbia Upsde Down-a biće organizovano od 5. do 10. maja 2020, pri čemu je ideja da se za šest dana izveze 640 kilometara i oko 10.500 metara vertikalnog uspona.


Ostavi komentar

  1. Nenad Milosavljevic

    Nenad Milosavljevic

    14. 1. 2020. u 18:11 Odgovori

    Super ideja. I sam sam vozio slicne ture po duzini uz snimanje sa GoPro i DJI dronom. Stajanje i pustanje drona oduzima dosta vremena ali mislim kada je dan duzi preko leta da se moze stici +100km uz stajanje za snimanje i slicno.

    Par mojih snimaka koji mozda posluze kao inspiracija:
    Zapadna Srbija: https://youtu.be/Yh-N0HX5V6A
    Istocna Srbija: https://youtu.be/2Iu36_Gq11Q

    Takodje na YT mozete pogledati i serijal RTV: „Biciklom kroz Vojvodinu“, ima zanimljivih destinacija: https://www.youtube.com/watch?v=_wzyaJGYaKI&list=PLDG1nScMQQGyzeO0CMUZTVNZqtO6M3LF8

    • Nemanja Čedomirović

      Nemanja Čedomirović

      15. 1. 2020. u 22:13 Odgovori

      Nenade, hvala na komentaru i poslatim linkovima, ovo deluje sjajno!
      Bio bih slobodan da te kontaktiram i čujem tvoje utiske i neke tips and tricks sa tvoje strane koje možeš da podeliš :).

      Pozdrav,
      Nemanja

    • Nemanja Čedomirović

      Nemanja Čedomirović

      15. 1. 2020. u 22:11 Odgovori

      Zdravo Gorane,

      Ovo je prva tura koju mi „sami“ vozimo, hoćemo da testiramo sve pre nego što budemo sigurni da možemo da zovemo eksterno ljude.
      Verujem da će sve biti ok, pa ćemo od naredne godine krenuti sa otvorenim pozivom.

      Hvala na inicijativi!

  2. Sunčica

    Sunčica

    16. 1. 2020. u 11:57 Odgovori

    Dragi prijatelji, podržavamo, u potpunosti, ovaj vaš projekat i možemo vam se pridružiti, za sada, deljenjem vašeg video sadržaja na našim stranicama. Mi iza Aktivnog odmora smo veoma zainteresovani za sve projekte koji imaju svrhu promocije biciklizma u Srbiji i voleli bismo da napravimo neku saradnju i možda se udružimo za neke buduće projekte. Ako ste zainteresovani možemo organizovati i neki sastanak na tu temu.
    Sunčica Božić – Aktivniodmor.net

  3. Borisav Marković

    Borisav Marković

    17. 1. 2020. u 08:12 Odgovori

    Ljudi svaka čast! Želim da razgovaram sa Vama! Prvo što mi je palo na pamet: napokon da se neko seti i krene sa ovom temom!
    Drugo: imam predlog za snimanje i montažu, https://youtu.be/MFd18sF8CNU , jedan od najboljih drugara, radio je exit ove godine i jos mnogo dobrog iskustva! Znam da uzivao u ovakvom projektu!
    Treće: imam i predlog za iskusnog ovlašćenog servisera koji bi vas pratio tokom cele etape!
    Četvrto: možda bih mogao da podstaknem kompaniju u kojoj radim da pruži neki vid podrške!
    Ima i peto i šesto.. 😁 0677603090 javljajte se ✊🏼✊🏼

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?