Serbia Upside Down vas kroz biciklističke ture vodi kroz Srbiju

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Naša zemlja doslovno krije ogromna prirodna bogatstva, ona koja većina poznaje i ona koja još nisu poznata široj javnosti. Upravo zato, Srbija se nameće kao idealna zemlja za upoznavanje upravo vožnjom na dva točka, a ova grana turizma kod nas, složićete se, nije dovoljno razvijena i iskorišćena.

Međutim, stvari se itekako mogu popraviti. Kako? Pa, recimo, entuzijazmom dvojice prijatelja kojima je primarno zanimanje u oblasti tehnološke industrije. Shvativši da je biciklistički turizam kod nas neotkriveni turistički dragulj, Predrag Spasojević (Product Owner u kompaniji Bosch u Nemačkoj) i Nemanja Čedomirović (suosnivač GrowIT i PHP Serbia organizacija) pokrenuli su projekat Serbia Upside Down sa ciljem da sa kolegama programerima iz Srbije i Nemačke ovog proleća obiđu najzanimljivije lokacije u zemlji i za početak snime dokumentarni video u trajanju od pola sata.

Sama ideja javila se godinama ranije, kada je Nemanja bio u srednjoj školi i želeo da pokrene projekat “Srbija na dva točka”, uz live video prenos ovih tura. Ta priča, dodaje on, dugo nije imala priliku da zaživi, ali kada je Predrag prošle godine čuo za projekat, shvatili su da tu ipak nečeg ima.

Sa njima, u nastavku teksta, razgovaramo o načinu na koji planiraju da ovu ideju ožive i cilju koji njihova inicijativa ima – sa turističkog i poslovnog aspekta.

Obilazak Srbije na bajsu, pa snimanje dokumentarca

“Iz svojih avantura i poznanstava u inostranstvu smo iz prve ruke doživeli da ljudi generalno nemaju jasnu sliku o Srbiji ili su im prve asocijacije tipični stereotipi. Takođe, većina ljudi koje smo upoznali nikad nisu posetili Srbiju (za razliku od okolnih zemalja), ali nisu ni imali ideju da to urade”, započinje razgovor Predrag.

Kako nam on otkriva, ideja je bila da se razmotri šta oni kao pojedinci mogu da urade kako bi u svet poslali sliku Srbije kao zemlje sa srdačnim gostoprimstvom, prelepim i neotkrivenim prirodnim pejzažima i autentičnom gradskom kulturom, a da istovremeno iskoriste svoje kontakte u svetu IT-ja.

Na taj način, rodila se ideja da se okupi internacionalni tim njihovih kolega iz Srbije i Nemačke, da se izvezu bajsevi i obiđu najlepši predeli Srbije uzduž i popreko, a o tome snimi dokumentarac kako bi poslali jednu pozitivnu sliku u svet i privukli ljudi da posete Srbiju.

Trenutno, ekipa koja će realizovati ovaj projekat sastoji se od desetoro ljudi, koji su i sami osnivači ili članovi biciklističkih komuna, koji su, dodaje Nemanja izuzetno radoznalo i pozitivno prihvatili poziv da postanu deo Serbia Upside Down pokreta i pomognu pomenutom dvojcu da dosegnu do što više nemačkih, evropskih i globalnih biciklističkih organizacija, udruženja i medija.

Ekipa koja će realizovati projekat sastavljena je od pet ljudi iz Srbije i pet biciklista iz Nemačke koji rade u tehnološkim kompanijama i sarađuju sa bogatim biciklističkim brendovima.

Naši sagovornici posebno stavljaju do znanja da je ekipa nemačkih vozača iskusna u ovakvim pokretima – oni voze svetske ture, a neki od njih čak i rade u svetski poznatim biciklističkim kompanijama. Jedna od glavnih ideja je da se kroz njihov influenserski glas za Serbia Upside Down projekat čuje u svim poznatijim biciklističkim zajednicama po Evropi i svetu i tako naša zemlja postane nezaobilazna tačka za sve bicikliste koji putuju po svetu na dva točka – čemu će poslužiti i pomenuti dokumentarac:

Ideja dokumentarca u trajanju od 30 minuta je da slikovito dočara celu avanturu i izazove sa kojim će tim da se suočava tokom šest dana, poput izuzetnih fizičkih napora, seoskih puteva i nepredvidivih vremenskih prilika. Takođe, svaka od etapa će imati pažljivo odabrana mesta za pauze gde će tim imati priliku da se upozna sa “lokalcima”, proba neki od specijaliteta srpske domaće kuhinje, ili jednostavno uživa u pejzažu.

Dinamični kadrovi i za vreme vožnje će biti zabeleženi iz vozila sa kamermanom, fotografom i uz pomoć drona. Svi znamo da imamo prelepu zemlju i neverovatne pejzaže, ali većina nas skoro nikada ne zastane iz automobila i na trenutak uživa u svemu tome. Ideja je da to zapravo pokažemo kroz dokumentarac i kroz sve kadrove koje ćemo tamo doživeti približimo svetu lepote Srbije.

Podrška IT kompanija ubrzala bi razvoj projekta

Nastavivši razgovor, Predrag nam je otkrio da je na samom početku bilo teško da se on i Nemanja odluče koji deo Srbije žele da pređu u prvom izdanju. Međutim, odluka je doneta, a prva etapa će krenuti iz Beograda, preko Beške i Sremskih Karlovaca i, nakon posete nekom od salaša, završiće se u Novom Sadu. Drugog dana se nastavlja ka Fruškoj Gori sa obilaskom vidikovca Zmajevac, etno sela Vrdnička kula, manastira Ravanica i neke od čuvenih vinarija, a završava u malom mestu kod Valjeva sa prenoćištem u vikendici. Predrag navodi i ostale rute:

Treći dan vodi preko Debelog brda sa pauzom za ručak na samoj Drini, obilaskom jezera Perućac i završava se prenoćištem nakon strmog uspona na Mitrovcu na Tari. Četvrtog dana pravimo jutarnji krug oko Tare, obilazimo najlepše vidikovce, nakon čega se šumskim stazama upućujemo ka jezeru Zaovine, pravimo pauzu u Drvengradu i završavamo dan na Zlatiboru. Petog dana uživamo u meandrima Uvca, i poslednjeg dana se od Ivanjice vraćamo za Beograd autobusom.

S obzirom na to da se ovde radi o jednom kompleksnom projektu koji ima visoko postavljene ciljeve sa strane realizacije i produkcije, postavlja se pitanje da li je Serbia Upside Down dobio podršku tehnoloških kompanija, s obzirom da i osnivači dolaze iz tog sveta?

Kako su nam otkrili, želja je da se čitava priča širi od usta do usta, da same kompanije prepoznaju značaj projekta i one koje vide i poistovećuju sa njihovom misijom, kako dodaje Predrag, su kompanije koje će se i same javiti:

Trenutno, tim vozača koji smo sastavili je sačinjen od momaka i devojaka koji i sami rade u “tech” organizacijama, pa su naše matične kompanije i prve koje su pružile podršku i podržale projekat.

Otvoreni smo za sve predloge, ideje i pomoć koju kompanije mogu da ponude. “Upside Down” je sjajna prilika da pokažemo Srbiju na jedan jedinstven način gde će se, verujem, druge zemlje zaljubiti u pejzaže i predele koje budemo obilazili, i onda i sami poželeti da dođu i sve te staze i sami iskuse.

Iako je sve lepo zamišljeno, da bi se i ostvarilo (posebno produkcija dokumentarnog filma) potrebno je i ulaganje određenih novčanih sredstava, pa je svaki vid logističke, medijske, finansijske podrške više nego dobrodošao. Za sada se sve finansira iz privatnih izvora, a Predrag ističe da ako feedback ljudi bude pozitivan i ako žele da pomognu, postoji opcija da se razmišlja i o crowdfunding kampanji.

Prva etapa trajaće šest dana, pred ekipom 640 kilometara

Za sam kraj, naši sagovornici su nam otkrili da postoji mnogo ideja za naredni period, ali su za sada na čekanju. Kako kažu, za početak žele pre svega da uživaju u jednoj napornoj i lepoj vožnji po predelima naše zemlje i da sve to dokumentuju kako bi i publika mogla da oseti makar delić atmosfere.

“Kada završimo prvu vožnju i presaberemo utiske, najrealnija opcija koju trenutno vidimo je kreiranje i organizovanje custom biciklističkih tura po raznim krajevima Srbije, organizacija događaja kao vida promocije za okupljanje kompanija i slično”, zaključio je Predrag na kraju.

Prvo izdanje Serbia Upsde Down-a biće organizovano od 5. do 10. maja 2020, pri čemu je ideja da se za šest dana izveze 640 kilometara i oko 10.500 metara vertikalnog uspona.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.