Šta čini dobar odnos između influensera i agencija?

Šta čini dobar odnos između influensera i agencija? Iskrenost i poštovanje rokova

Iskrenost i poštovanje rokova kao osnova profesionalnog ponašanja predstavljaju bazu za kvalitetan odnos između influensera i agencije. Ali, u toj jednačini ima još nekoliko nepromenljivih.

“Kada biramo influensere koje ćemo predložiti klijentu, prvenstveno vodimo računa o ciljnoj grupi koja ih prati i njihovom imidžu – da li je on u skladu sa slikom koju brend propagira”, započinje razgovor Maja Vanević (Senior Digital Account Manager, Executive Group).

Međutim, u želji da se dopadnu brendovima i da ih privole na saradnju, mnogi influenseri pristaju na sve i skreću sa puta koji su zacrtali sebi, a tu nastaju prve trzavice.

Zato je, kako kaže Ivana Vujović (Digital Account Executive, FLEXIS), pre same komercijalizacije profila potrebno razmisliti koji su to dos&don’ts za njihov brend. “Angažovanu zajednicu i publiku koja nam veruje nije lako izgraditi, a ono što razvija to poverenje je autentičnost i konzistentnost naše poruke. Kada definišete koje vrednosti (ne)želite da komunicirate, lakše ćete se snaći u svetu plaćenih reklama – pratioci će zaista verovati u vašu preporuku, a budući klijenti će taj odnos više ceniti”, objašnjava ona.

Sve to predstavlja osnove na kojoj influenseri (i oni koji to žele da postanu) treba da temelje svoje poslovanje, a u nastavku teksta sa našim sagovornicama detaljnije razgovaramo o tome kako treba postaviti osnove saradnje između agencije i influensera.

Kako se postaviti u odnosu sa agencijom?

Kada je reč o pokretanju saradnje, večito pitanje je ko bi kome trebalo prvi da se javi – influenseri agenciji ili obrnuto? Maja i Ivana po tom pitanju imaju različite stavove: Ivana smatra da influenseri treba da budu proaktivni i taktični, da istraže brendove sa kojima žele saradnju i sastave dobar mejl i pošalju ga i agenciji i kompaniji, dok je Majin stav drugačiji:

Agencije su stalno u potrazi za novim licima, zato je najbolje da se fokusiraju na kreiranje sadržaja po kojem će biti prepoznatljivi, umesto što “love” brendove ne bi li ih angažovali. Profile brendova uglavnom vode timovi u agencijama, koji svakodnevno komuniciraju sa njihovim marketing odeljenjima i šta god da se značajnije pojavi na mrežama to će, budite sigurni, doći do predstavnika brenda.

U većini slučajeva, kada neki neafirmisani influenser pošalje upit za saradnju putem društvenih mreža, to ne prođe baš najbolje – bolje je da sačekaju da ih ljudi koji pretražuju nova lica sami primete i kontaktiraju.

A svako ko ima nameru da se ozbiljno bavi ovim poslom, dodaju naše sagovornice, trebalo bi da ima media kit koji će brendu prikazati ko su oni, kakav sadržaj plasiraju, kojoj ciljnoj grupi se obraćaju, koliku zajednicu oko sebe okupljaju i doseg svojih objava. Sve to, pojašnjava Ivana, će i brendu i agenciji jasnije staviti do znanja da li ste dobar fit ili ne.

“Nažalost, nije svaki influenser sa kojim smo komunicirali imao media kit, tako da bi prvi savet bio da ga pripreme. Ukoliko ste već imali saradnje, obavezno ih uključite u svoju prezentaciju, a ono što mi radimo pre formalizacije svake saradnje jeste da proverimo strukturu pratilaca, pogledamo njihovu angažovanost iz objave u objavu, a naročito kakav je sentiment na non-branded i branded objavama”, ističe Ivana i dodaje da je svakako svima u interesu da podaci budu verodostojni jer je to jedini način za građenje reputacije i dugoročnih i kvalitetnih saradnji. Maja dodaje:

Ono što obavezno u njima treba da se nađe jesu i jasno definisani honorari, kako pojedinačni, tako i oni koji važe za ponude koje dolaze u paketu. Broj lajkova nije nužan, pošto su nam daleko važnije interakcije sa publikom koje taj influenser postiže.

Što se provere podataka tiče, da, postoji par načina koje koristimo za njihovo proveravanje ukoliko nam se brojke ne slažu sa onim što vidimo, tako da ovim putem apelujem na influensere da uvek budu iskreni i da prikažu realno stanje njihovih kanala.

Agencijaši, budite tu za influensere i edukujte ih

Kao i u svakoj saradnji, dešava se da dođe do nekih nepredviđenih okolnosti, a naše sagovornice pitali smo i koji su najčešći uzroci u nesporazumima na relaciji influenser – agencija. Ivana otkriva:

Prvi problem sa kojim se najčešće susrećemo su kasni odgovori. Od trenutka kada se obratimo influenseru do trenutka kada dobijemo povratnu informaciju desi se da prođe nekoliko dana, a nekad do odgovora i ne dođe. Kada prikupimo ponude, prosleđujemo ih klijentu i definišemo sa kojim influenserom i u kom obimu stupamo u pregovore.

Nakon toga prelazimo na njihovo brifiranje. Ovde je jako važno da brif bude razumljiv. Ukoliko ste influenser koji sad ovo čita, slobodno pitajte sve što vas buni i dajte predlog ukoliko nešto, iz vašeg iskustva, daje bolje rezultate. Dobro utaban start čest je pokazatelj kvalitetnog ostatka saradnje.

Faza egzekucije ume da bude izazov u žongliranju sopstvene autentičnosti i stila komunikacije koju brend želi da postigne. Iz tog razloga, preporuka je da se pošalje više varijacija kreative. Pored toga što takav pristup unapred “rešava” potencijalni konflikt, klijent stiče bolji utisak o samom influenseru i njegovoj/njenoj posvećenosti.

Maja dodaje i da su dobar brief, profesionalnost i kompromis, ključ uspešne saradnje i da, ukoliko se prate ovi principi, saradnja će teći mnogo lakše i jednostavnije. Pritom, ističe ona, osoba koja je zadužena za komunikaciju sa influenserima ispred agencije treba da bude komunikativna i strpljiva, prvenstveno zato što će ta osoba biti medijator i stajaće između dve vatre – sa jedne strane je klijent koji želi da sve bude baš onako kako on želi, dok sa druge strane stoji osoba sa čvrstim stavovima i dobrim poznavanjem svoje publike:

Uloga agencije jeste da nađe način da od influensera dobije ono što klijent želi, a da pritom to uradi na takav način da obe strane budu zadovoljne. Problem često nastaje usled nerazumevanja ili slobodne interpretacije izgovorenog. Rešenje za mir leži u dobrom brief-u i organizaciji. Najbolje je unapred osmisliti sve aktivnosti, detaljno ih opisati i poslati klijentu na odobrenje, a zatim i influenseru. Ukoliko pristanu na takvu saradnju, nijedna strana neće imati puno mesta za improvizaciju.

Ipak, dešavalo se puno puta da nova lica prihvate saradnju, a zatim pri realizaciji projekta kreću da odbijaju deo po deo stavki koje su prvobitno prihvatili, pravdajući se da njihova publika to ne voli. Takođe, teški su na korekcijama, što ponekad i ima smisla, naročito ako je u pitanju video materijal. Ukoliko klijent zahteva neku izmenu, koja je smislena i u skladu sa njihovim sadržajem, jednostavno predlažemo da influenseri to i učine.

I, kada bismo morali da podvučemo crtu i istaknemo najbitniju stvar kako bi se ova saradnja odvijala kako treba, to je obostrano poverenje. “Agencija treba na vreme da kontaktira influensere, detaljno ih upozna sa opisom posla i organizuje sve u vezi sa kampanjom, dok oni treba da dostave sve tražene materijale na vreme, u formi koja je prihvatljiva za brend koji ih angažuje, ali i za njihovu publiku koja ih prati. Neretko se dešava da nas manji influenseri ili oni koji su tek na početku kontaktiraju i iznesu neke strahove ili nedoumice u vezi sa projektom na kojem smo ih angažovali. Budite tu za njih, edukujte ih, objasnite im procese i u većini slučajeva to će vam se kasnije višestruko vratiti”, kaže Maja, a Ivana dodaje i da se sve to temelji na transparentnoj i jasnoj komunikaciji:

Ne ustručavajte se da kažete šta želite, ali i budite spremni da saslušate drugu stranu. Pored otvorenosti, očekuju se ažurnost u komunikaciji i poštovanje rokova. Ukoliko je dogovor da se draft objava pošalje na određeni dan, a vi unapred znate da nećete stići da dostavite tad materijale – javite.

Inicijativa i kreativnost pri izradi koncepta i produkciji sadržaja, zaključuje ona, je ono što na nju lično ostavlja najjači utisak. “Energija i motivacija se osete u konačnom proizvodu i vrlo verovatno će biti razlog zašto ću vas predložiti u narednoj kampanji”, na samom kraju primećuje ona. I da, nikad ne zaboravite na follow up nakon samog kačenja objave – na tom ispitu ponekad padaju i iskusni influenseri.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Ekskluzivno

NCR otvorio novu zgradu : 30.000 m² najsavremenijeg tehnološkog kampusa u Beogradu vrednog $100 miliona

Donosimo vam ekskluzivne fotografije novog NCR tehnološkog kampusa koji je danas otvoren u prestonici, a u kojem će uskoro raditi više od 5.000 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Continentalovih četiri godine u Srbiji – direktor Saša Ćoringa o IT zajednici, subvencijama i daljem rastu

Prvi put od dolaska nemačkog Continentala u Novi Sad, razgovaramo o zapošljavanju i prilikama za razvoj visokostručnog kadra, proizvodima na kojima rade domaći inženjeri, kao i o daljim planovima kompanije za razvoj poslovanja u Srbiji.

Propustili ste

Karijere

Loš ‘offboarding’ može imati veoma loše posledice po kompaniju – i zato ne otpisujte bivše zaposlene

Zašto je važno imati dobro ustanovljen 'offboarding' proces kada zaposleni odlaze iz kompanije? Zato što nikada ne znate da li će u nekom trenutku odlučiti da se vrate i kakva će iskustva preneti prijateljima iz industrije.

Gaming

Život i rad Nikole Tesle i Mihajla Pupina oživljeni kroz video igre domaćih studija

Najbolji polaznici besplatnog obrazovnog programa Nordeus fondacije i letnje prakse Crater Training Centra napravili su dve igre o našim slavnim naučnicima i premijerno ih prikazali na izložbi u Muzeju nauke i tehnike.

Gaming

ITC Studio iz Niša je među pionirima razvoja VR igara u Srbiji – a do sada su izdali pet naslova na Steamu

O industriji razvoja igara često pišemo na Netokraciji, ali retko smo imali priliku da predstavimo timove koji se bave razvojem VR igara. ITC Studio iz Niša je upravo takav tim.

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Gaming

Fortuna Esports postaje regionalni predstavnik Trova za Balkan – sledi jačanje zajednice i brojni događaji

Streaming platforma za gejmere Trovo i domaći Fortuna Esports napravili su partnerstvo u sklopu kog ova domaća organizacija postaje predstavnik pomenute platforme za ceo Balkan.

Novost

Studio Kerber pokrenuo Kickstarter kampanju za razvoj svoje društvene igre – cilj je $6.000

Domaći tim koji razvija društvene igre Kerber Games pokrenuo je Kickstarter kampanju za svoju novu igru 'Final Challenge'.