Šta čini dobar odnos između influensera i agencija?

Šta čini dobar odnos između influensera i agencija? Iskrenost i poštovanje rokova

Iskrenost i poštovanje rokova kao osnova profesionalnog ponašanja predstavljaju bazu za kvalitetan odnos između influensera i agencije. Ali, u toj jednačini ima još nekoliko nepromenljivih.

“Kada biramo influensere koje ćemo predložiti klijentu, prvenstveno vodimo računa o ciljnoj grupi koja ih prati i njihovom imidžu – da li je on u skladu sa slikom koju brend propagira”, započinje razgovor Maja Vanević (Senior Digital Account Manager, Executive Group).

Međutim, u želji da se dopadnu brendovima i da ih privole na saradnju, mnogi influenseri pristaju na sve i skreću sa puta koji su zacrtali sebi, a tu nastaju prve trzavice.

Zato je, kako kaže Ivana Vujović (Digital Account Executive, FLEXIS), pre same komercijalizacije profila potrebno razmisliti koji su to dos&don’ts za njihov brend. “Angažovanu zajednicu i publiku koja nam veruje nije lako izgraditi, a ono što razvija to poverenje je autentičnost i konzistentnost naše poruke. Kada definišete koje vrednosti (ne)želite da komunicirate, lakše ćete se snaći u svetu plaćenih reklama – pratioci će zaista verovati u vašu preporuku, a budući klijenti će taj odnos više ceniti”, objašnjava ona.

Sve to predstavlja osnove na kojoj influenseri (i oni koji to žele da postanu) treba da temelje svoje poslovanje, a u nastavku teksta sa našim sagovornicama detaljnije razgovaramo o tome kako treba postaviti osnove saradnje između agencije i influensera.

Kako se postaviti u odnosu sa agencijom?

Kada je reč o pokretanju saradnje, večito pitanje je ko bi kome trebalo prvi da se javi – influenseri agenciji ili obrnuto? Maja i Ivana po tom pitanju imaju različite stavove: Ivana smatra da influenseri treba da budu proaktivni i taktični, da istraže brendove sa kojima žele saradnju i sastave dobar mejl i pošalju ga i agenciji i kompaniji, dok je Majin stav drugačiji:

Agencije su stalno u potrazi za novim licima, zato je najbolje da se fokusiraju na kreiranje sadržaja po kojem će biti prepoznatljivi, umesto što “love” brendove ne bi li ih angažovali. Profile brendova uglavnom vode timovi u agencijama, koji svakodnevno komuniciraju sa njihovim marketing odeljenjima i šta god da se značajnije pojavi na mrežama to će, budite sigurni, doći do predstavnika brenda.

U većini slučajeva, kada neki neafirmisani influenser pošalje upit za saradnju putem društvenih mreža, to ne prođe baš najbolje – bolje je da sačekaju da ih ljudi koji pretražuju nova lica sami primete i kontaktiraju.

A svako ko ima nameru da se ozbiljno bavi ovim poslom, dodaju naše sagovornice, trebalo bi da ima media kit koji će brendu prikazati ko su oni, kakav sadržaj plasiraju, kojoj ciljnoj grupi se obraćaju, koliku zajednicu oko sebe okupljaju i doseg svojih objava. Sve to, pojašnjava Ivana, će i brendu i agenciji jasnije staviti do znanja da li ste dobar fit ili ne.

“Nažalost, nije svaki influenser sa kojim smo komunicirali imao media kit, tako da bi prvi savet bio da ga pripreme. Ukoliko ste već imali saradnje, obavezno ih uključite u svoju prezentaciju, a ono što mi radimo pre formalizacije svake saradnje jeste da proverimo strukturu pratilaca, pogledamo njihovu angažovanost iz objave u objavu, a naročito kakav je sentiment na non-branded i branded objavama”, ističe Ivana i dodaje da je svakako svima u interesu da podaci budu verodostojni jer je to jedini način za građenje reputacije i dugoročnih i kvalitetnih saradnji. Maja dodaje:

Ono što obavezno u njima treba da se nađe jesu i jasno definisani honorari, kako pojedinačni, tako i oni koji važe za ponude koje dolaze u paketu. Broj lajkova nije nužan, pošto su nam daleko važnije interakcije sa publikom koje taj influenser postiže.

Što se provere podataka tiče, da, postoji par načina koje koristimo za njihovo proveravanje ukoliko nam se brojke ne slažu sa onim što vidimo, tako da ovim putem apelujem na influensere da uvek budu iskreni i da prikažu realno stanje njihovih kanala.

Agencijaši, budite tu za influensere i edukujte ih

Kao i u svakoj saradnji, dešava se da dođe do nekih nepredviđenih okolnosti, a naše sagovornice pitali smo i koji su najčešći uzroci u nesporazumima na relaciji influenser – agencija. Ivana otkriva:

Prvi problem sa kojim se najčešće susrećemo su kasni odgovori. Od trenutka kada se obratimo influenseru do trenutka kada dobijemo povratnu informaciju desi se da prođe nekoliko dana, a nekad do odgovora i ne dođe. Kada prikupimo ponude, prosleđujemo ih klijentu i definišemo sa kojim influenserom i u kom obimu stupamo u pregovore.

Nakon toga prelazimo na njihovo brifiranje. Ovde je jako važno da brif bude razumljiv. Ukoliko ste influenser koji sad ovo čita, slobodno pitajte sve što vas buni i dajte predlog ukoliko nešto, iz vašeg iskustva, daje bolje rezultate. Dobro utaban start čest je pokazatelj kvalitetnog ostatka saradnje.

Faza egzekucije ume da bude izazov u žongliranju sopstvene autentičnosti i stila komunikacije koju brend želi da postigne. Iz tog razloga, preporuka je da se pošalje više varijacija kreative. Pored toga što takav pristup unapred “rešava” potencijalni konflikt, klijent stiče bolji utisak o samom influenseru i njegovoj/njenoj posvećenosti.

Maja dodaje i da su dobar brief, profesionalnost i kompromis, ključ uspešne saradnje i da, ukoliko se prate ovi principi, saradnja će teći mnogo lakše i jednostavnije. Pritom, ističe ona, osoba koja je zadužena za komunikaciju sa influenserima ispred agencije treba da bude komunikativna i strpljiva, prvenstveno zato što će ta osoba biti medijator i stajaće između dve vatre – sa jedne strane je klijent koji želi da sve bude baš onako kako on želi, dok sa druge strane stoji osoba sa čvrstim stavovima i dobrim poznavanjem svoje publike:

Uloga agencije jeste da nađe način da od influensera dobije ono što klijent želi, a da pritom to uradi na takav način da obe strane budu zadovoljne. Problem često nastaje usled nerazumevanja ili slobodne interpretacije izgovorenog. Rešenje za mir leži u dobrom brief-u i organizaciji. Najbolje je unapred osmisliti sve aktivnosti, detaljno ih opisati i poslati klijentu na odobrenje, a zatim i influenseru. Ukoliko pristanu na takvu saradnju, nijedna strana neće imati puno mesta za improvizaciju.

Ipak, dešavalo se puno puta da nova lica prihvate saradnju, a zatim pri realizaciji projekta kreću da odbijaju deo po deo stavki koje su prvobitno prihvatili, pravdajući se da njihova publika to ne voli. Takođe, teški su na korekcijama, što ponekad i ima smisla, naročito ako je u pitanju video materijal. Ukoliko klijent zahteva neku izmenu, koja je smislena i u skladu sa njihovim sadržajem, jednostavno predlažemo da influenseri to i učine.

I, kada bismo morali da podvučemo crtu i istaknemo najbitniju stvar kako bi se ova saradnja odvijala kako treba, to je obostrano poverenje. “Agencija treba na vreme da kontaktira influensere, detaljno ih upozna sa opisom posla i organizuje sve u vezi sa kampanjom, dok oni treba da dostave sve tražene materijale na vreme, u formi koja je prihvatljiva za brend koji ih angažuje, ali i za njihovu publiku koja ih prati. Neretko se dešava da nas manji influenseri ili oni koji su tek na početku kontaktiraju i iznesu neke strahove ili nedoumice u vezi sa projektom na kojem smo ih angažovali. Budite tu za njih, edukujte ih, objasnite im procese i u većini slučajeva to će vam se kasnije višestruko vratiti”, kaže Maja, a Ivana dodaje i da se sve to temelji na transparentnoj i jasnoj komunikaciji:

Ne ustručavajte se da kažete šta želite, ali i budite spremni da saslušate drugu stranu. Pored otvorenosti, očekuju se ažurnost u komunikaciji i poštovanje rokova. Ukoliko je dogovor da se draft objava pošalje na određeni dan, a vi unapred znate da nećete stići da dostavite tad materijale – javite.

Inicijativa i kreativnost pri izradi koncepta i produkciji sadržaja, zaključuje ona, je ono što na nju lično ostavlja najjači utisak. “Energija i motivacija se osete u konačnom proizvodu i vrlo verovatno će biti razlog zašto ću vas predložiti u narednoj kampanji”, na samom kraju primećuje ona. I da, nikad ne zaboravite na follow up nakon samog kačenja objave – na tom ispitu ponekad padaju i iskusni influenseri.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Propustili ste

E-commerce

Lansiran ecommerce4all – nova platforma za podršku razvoja e-trgovine

Mnogi poslovni podaci i informacije vezane za poslovanja e-trgovine od danas su zvanično dostupni na prvoj regionalnoj platformi za e-trgovinu pod nazivom 'E-commerce for all – ecommerce4all.eu' koja je već sada dostupna u Srbiji.

Intervju

Kako su srednja škola i prvi iPhone usmerili Vladimira ka karijeri ‘mobile software’ arhitekte

Dolazak u IT industriju može da krene iz više životnih pravaca. Međutim, kada se još u školskom periodu interesujete za računare i rad na njima, velika je verovatnoća da će buduća karijera biti vezana za tehnologiju. Svoju priču u dolazak u svet IT-ja i kompaniju Levi9, otkriva nam Vladimir Pavlović koji je Mobile Software arhitekta.

Startapi i poslovanje

Britanski Paysend najavio otvaranje kancelarije u Beogradu nakon $125 miliona investicije

Još jedna inostrana kompanija koja je prepoznala domaći tehnološki talenat.

Office Talks Podcast

Šta traže ruske IT firme u Beogradu?

Tri meseca od početka sukoba u Ukrajini vidimo veliki broj IT firmi i programera koji su odabrali upravo Beograd za svoju novu bazu. Kako ove promene na tržištu utiču na lokalni kadar i da li dolazi do skoka cene programera? O ovim temama razgovaramo u 96. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.