Portal Frilenseri: Od 3. aprila novi model samooporezivanja za frilensere

Portal Frilenseri: Od 3. aprila startuje novi model samooporezivanja za paušalce i frilensere

Frilenseri koji to žele, prijavu mogu da podnesu već od aprila na postojećoj PP OPO prijavi ili da sačekaju početak rada portala koji će biti dostupan na adresi frilenseri.purs.gov.rs.

Ministarstvo finansija, Poreska uprava i NALED tokom drugog kvartala lansiraće Portal Frilenseri, putem kojeg će svi građani koji ostvaruju prihode pružajući usluge drugom domaćem ili stranom fizičkom licu, odnosno stranom preduzetniku ili firmi moći da prijave i izmire poreske obaveze.

Kako bi sledećeg meseca trebalo da podnesu poresku prijavu za prvi kvartal, resorne institucije odobrile su da frilenseri to mogu da urade tek po uspostavljanju portala, bez zaračunavanja kamate. To su u četvrtak, 30. marta u NALED-u najavili predstavnici Ministarstva finansija i PU na sastanku s predstavnicima udruženja frilensera, kabineta predsednice Vlade Srbije, Ministarstva za rad, Ministarstva zdravlja, CROSO i fondova socijalnog osiguranja.

Sve prijave podnete u propisanom roku smatraju se blagovremenim

Prema zvaničnom saopštenju koje je izdao NALED, frilenseri koji to žele, prijavu mogu da podnesu već u aprilu na postojećoj PP OPO prijavi ili da sačekaju početak rada portala i novu PP OPO-K prijavu. Tim povodom, pomoćnik ministra finansija Dragan Demirović istakao je sledeće:

Od 3. aprila frilenseri mogu da podnesu poresku prijavu za prihode ostvarene u prvom kvartalu 2023. tako što će podneti prijavu na Obrascu PP OPO, a o načinu podnošenja ove prijave biće dato posebno objašnjenje.

S obzirom na to da će se u roku od 30 dana po sticanju tehničkih uslova za prvi kvartal moći podneti poreska prijava na Obrascu PP OPO-K, očekujemo da će najveći broj poreskih obveznika iskoristiti ovu mogućnost. To će biti značajno lakše i brže, a prijave podnete u ovom roku se smatraju blagovremenim.

Dragan Agatunović iz Poreske uprave naglasio je da će nova PP OPO-K prijava biti jednostavnija i zahtevaće unos tri grupe podataka:

Pored osnovnih ličnih podataka, frilenseri će unositi samo ukupan iznos prihoda ostvarenog u kvartalu, obeležiti da li su zdravstveno osigurani po nekom drugom osnovu i na kraju odabrati jedan od dva modela samooporezivanja.

I to će im biti olakšano jer će na portalu moći da otvore nalog i vode evidenciju o svim uplatama tako da će i te informacije moći da unesu u prijavu. Portal će im prihode ostvarene u stranoj valuti automatski preračunavati u dinarsku protivvrednost, a na kraju će dobiti jednu uplatnicu sa QR kodom za brzo plaćanje.

Sastanak predstavnika Ministarstva finansija, Poreske uprave i Udruženja frilensera.

Za razvoj portala obezbeđena je stručna i tehnička podrška NALED-a kroz projekat za podršku inovacijama i visokotehnološkom preduzetništvu StarTech. Portal će biti dostupan na adresi frilenseri.purs.gov.rs, saopštio je Dušan Vasiljević, direktor za konkurentnost i investicije u NALED-u i dodao da su novim modelom oporezivanja frilenseri dobili poreski tretman značajno povoljniji nego dosad:

Više desetina hiljada građana će u prvoj fazi na portalu dobiti niz korisnih alata kao što je test procene koji pokazuje da li ih propisi zaista prepoznaju kao frilensere. Biće dostupan informativni kalkulator za izračunavanje poreza, kao i detaljni vodič. U narednoj fazi moći će posredstvom portala da se prijave na osiguranje i da podnesu poresku prijavu.

Drago nam je da posle gotovo dve godine imamo rešenje usaglašeno sa udruženjima frilensera i da smo među prvima u regionu regulatorno uredili njihov rad zbog čega su i pojedine susedne zemlje počele da se raspituju o preuzimanju našeg modela.

Podesćanja radi, StarTech je trogodišnji projekat kompanije Philip Morris za promociju inovacija i tehnološkog razvoja u Srbiji, koji sprovodi NALED u saradnji s Vladom Srbije.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.