Salesforce: Kompanija za koju su svi čuli, ali niko u Srbiji ne zna čime se bave

Salesforce: Kompanija za koju su svi čuli, ali niko ne zna čime se zapravo bave

Zamislite da ste kompanija koja postoji 20 godina, da ste u top 10 B2B brendova na svetu, i vredite preko 130 milijardi dolara, a da ljudi i pored svega toga ne znaju čime se bavite? I vi biste se malo smorili zbog toga, zar ne?

To je (verovatno jedini) problem sa kojim se ovih dana susreće jedna od kompanija o kojoj se najviše priča u poslednje vreme.

Da se razumemo, oni itekako kapiraju kako se radi marketing. Svi kojima je ta vrsta usluge potrebna znaju za njih, čak su i spremni da plate popriličnu cifru (jer nisu nimalo jeftini) da bi koristili njihove usluge, ali prosečan korisnik Interneta nema blage veze ko su oni.

I, kao da je to malo zasmetalo njihovom harizmatičnom vlasniku (koji zaista radi odličan posao kada je self-branding u pitanju), pa je kompanija koja je zvanično četvrti brend po rastu na svetu došla na ideju da to promeni. Kako? Tako što neće samo iskakati iz frižidera, već ćete ih videti na svim ostalim mestima – TV-u, radio reklamama, digitalu, printu… Daj sve sa menija, neće da se baci.

A poruka koju je Salesforce želeo da poruči svetu jeste da su oni ti koji spajaju kompanije i potrošače.

Kao što možete pročitati na Internetu, CEO ove kompanije je bio dobar prijatelj sa Stivom Džobsom, pa ne čudi da im TVC jako liči na neku od Apple kampanja #MeLikeIt. Iako su oni kompanija koja ima možda najsavršeniju CRM platformu na svetu, o tome ovde neće biti ni reči. Fokus kampanje bio je da prikaže šta njihovo rešenje znači za njihove korisnike, i korisnike njihovih korisnika. Najprostije rečeno – život bez stresa.

Čini se da nikada ranije nije bilo bolje biti kupac nego danas. Gde god da pogledate, videćete da se kompanije utrkuju da korisničko iskustvo bude najbolje moguće. Stiče se utisak da je customer experience bitniji čak i više od proizvoda ili usluge koju nude. Želite da kupite nove cipele direktno sa telefona dok se vozite prevozom do posla – nikakav problem. Bar ne bi trebalo da bude u teoriji. U praksi, svako odeljenje u kompaniji ima sopstvene procese ili koristi različite platforme. Kako to povezati? Ako pitate Salesforce ekipu, ništa lakše od toga.

Čime se zapravo Salesforce bavi?

Ako pogledate malo o tome šta oni i njihovi konkurenti komuniciraju, prateći marketing kampanje, rekao bih da se sva ostala CRM rešenja trude da olakšaju život kompanijama, dok Salesforce to radi, ali poštuje i želje kupaca. I to je ono što pokušavaju da podvuku kao glavnu poruku u svojim B2B kampanjama.

Oni su shvatili da korisnici ne žele da pričaju sa vašim odeljenjem prodaje, marketinga, logistike… Oni žele da im iz jedne iteracije rešite problem (putem društvenih mreža, telefona, maila, sajta, svejedno). Odmah. Ne da ih prebacujete sa jedne linije na drugu, da vam fali informacija pa ćete ih zvati čim Pera iz magacina potvrdi da li ima tih patika na stanju i da će Žika moći da ih dopremi do radnje u Knezu do ponedeljka kako biste ih pokupili.

Dakle, Salesforce pomaže kompanijama da razbiju silose u kojima se čuvaju podaci i da svaki zaposleni ima pogled od 360 stepeni na svakog kupca. Cilj je što bolje korisničko iskustvo i personalizacija ponude koliko god je to moguće.

I, da li je kampanja uspela?

Iako je od nedavno Kameleon Solutions postao prvi zvanični Salesforce partner iz Srbije, pomenuta kampanja nam nije preterano olakšala posao.

Prepoznatljivost brenda Salesforce u Srbiji, ali i zemljama regiona, je na znatno nižem nivou nego što je to u drugim delovima sveta. Sam naziv Salesforce se u Srbiji često povezuje sa prodajom i potrebama kompanija koje se pre svega bave prodajom što je, nažalost, velika zabluda. Salesforce kao najpoznatija svetska CRM platforma je mnogo više od jednog alata namenjenog prodavcima, ona pruža potpuno drugi pogled na poslovanje u svim oblastima kao što su podrška klijentima, prodaja, marketing, finansije, zdravstvo, procesne industrije, kao i sve tipove proizvodnji.

Salesforce kao platforma omogućava potpunu slobodu u programiranju i povezivanju svih poslovnih procesa u jednoj kompaniji. Takođe, pruža i izvanredne mogućnosti komunikacije sa drugim softverima koje jedna kompanija koristi pružajući na taj način korisnicima jedinstveno i jednostavno upravljanje, a sve u cilju ostvarenja sve boljih rezultata rada.

Sve ovo je za sada u Srbiji i regionu prepoznato u najvećem broju slučaja od strane globalnih kompanija koje na ovim tržištima imaju svoje lokalne predstavnike, a za koje je Salesforce bio izbor njihovih matičnih kompanija.

Ono što najbolje govori o tome koliko je zapravo Salesforce popularan u Srbiji jeste i činjenica da je naš prvi veliki projekat ugovoren sa jednom od najvećih kompanija u Africi u oblasti industrije igara na sreću, zbog čega smo prepoznati od strane Salesforce kao partner za podsaharsku Afriku sa fokusom na Nigeriju.

Dakle, imalo je smisla kreirati ovakvu kampanju, koja će verovatno biti samo jedna u nizu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.