Salesforce: Kompanija za koju su svi čuli, ali niko u Srbiji ne zna čime se bave

Salesforce: Kompanija za koju su svi čuli, ali niko ne zna čime se zapravo bave

Zamislite da ste kompanija koja postoji 20 godina, da ste u top 10 B2B brendova na svetu, i vredite preko 130 milijardi dolara, a da ljudi i pored svega toga ne znaju čime se bavite? I vi biste se malo smorili zbog toga, zar ne?

To je (verovatno jedini) problem sa kojim se ovih dana susreće jedna od kompanija o kojoj se najviše priča u poslednje vreme.

Da se razumemo, oni itekako kapiraju kako se radi marketing. Svi kojima je ta vrsta usluge potrebna znaju za njih, čak su i spremni da plate popriličnu cifru (jer nisu nimalo jeftini) da bi koristili njihove usluge, ali prosečan korisnik Interneta nema blage veze ko su oni.

I, kao da je to malo zasmetalo njihovom harizmatičnom vlasniku (koji zaista radi odličan posao kada je self-branding u pitanju), pa je kompanija koja je zvanično četvrti brend po rastu na svetu došla na ideju da to promeni. Kako? Tako što neće samo iskakati iz frižidera, već ćete ih videti na svim ostalim mestima – TV-u, radio reklamama, digitalu, printu… Daj sve sa menija, neće da se baci.

A poruka koju je Salesforce želeo da poruči svetu jeste da su oni ti koji spajaju kompanije i potrošače.

Kao što možete pročitati na Internetu, CEO ove kompanije je bio dobar prijatelj sa Stivom Džobsom, pa ne čudi da im TVC jako liči na neku od Apple kampanja #MeLikeIt. Iako su oni kompanija koja ima možda najsavršeniju CRM platformu na svetu, o tome ovde neće biti ni reči. Fokus kampanje bio je da prikaže šta njihovo rešenje znači za njihove korisnike, i korisnike njihovih korisnika. Najprostije rečeno – život bez stresa.

Čini se da nikada ranije nije bilo bolje biti kupac nego danas. Gde god da pogledate, videćete da se kompanije utrkuju da korisničko iskustvo bude najbolje moguće. Stiče se utisak da je customer experience bitniji čak i više od proizvoda ili usluge koju nude. Želite da kupite nove cipele direktno sa telefona dok se vozite prevozom do posla – nikakav problem. Bar ne bi trebalo da bude u teoriji. U praksi, svako odeljenje u kompaniji ima sopstvene procese ili koristi različite platforme. Kako to povezati? Ako pitate Salesforce ekipu, ništa lakše od toga.

Čime se zapravo Salesforce bavi?

Ako pogledate malo o tome šta oni i njihovi konkurenti komuniciraju, prateći marketing kampanje, rekao bih da se sva ostala CRM rešenja trude da olakšaju život kompanijama, dok Salesforce to radi, ali poštuje i želje kupaca. I to je ono što pokušavaju da podvuku kao glavnu poruku u svojim B2B kampanjama.

Oni su shvatili da korisnici ne žele da pričaju sa vašim odeljenjem prodaje, marketinga, logistike… Oni žele da im iz jedne iteracije rešite problem (putem društvenih mreža, telefona, maila, sajta, svejedno). Odmah. Ne da ih prebacujete sa jedne linije na drugu, da vam fali informacija pa ćete ih zvati čim Pera iz magacina potvrdi da li ima tih patika na stanju i da će Žika moći da ih dopremi do radnje u Knezu do ponedeljka kako biste ih pokupili.

Dakle, Salesforce pomaže kompanijama da razbiju silose u kojima se čuvaju podaci i da svaki zaposleni ima pogled od 360 stepeni na svakog kupca. Cilj je što bolje korisničko iskustvo i personalizacija ponude koliko god je to moguće.

I, da li je kampanja uspela?

Iako je od nedavno Kameleon Solutions postao prvi zvanični Salesforce partner iz Srbije, pomenuta kampanja nam nije preterano olakšala posao.

Prepoznatljivost brenda Salesforce u Srbiji, ali i zemljama regiona, je na znatno nižem nivou nego što je to u drugim delovima sveta. Sam naziv Salesforce se u Srbiji često povezuje sa prodajom i potrebama kompanija koje se pre svega bave prodajom što je, nažalost, velika zabluda. Salesforce kao najpoznatija svetska CRM platforma je mnogo više od jednog alata namenjenog prodavcima, ona pruža potpuno drugi pogled na poslovanje u svim oblastima kao što su podrška klijentima, prodaja, marketing, finansije, zdravstvo, procesne industrije, kao i sve tipove proizvodnji.

Salesforce kao platforma omogućava potpunu slobodu u programiranju i povezivanju svih poslovnih procesa u jednoj kompaniji. Takođe, pruža i izvanredne mogućnosti komunikacije sa drugim softverima koje jedna kompanija koristi pružajući na taj način korisnicima jedinstveno i jednostavno upravljanje, a sve u cilju ostvarenja sve boljih rezultata rada.

Sve ovo je za sada u Srbiji i regionu prepoznato u najvećem broju slučaja od strane globalnih kompanija koje na ovim tržištima imaju svoje lokalne predstavnike, a za koje je Salesforce bio izbor njihovih matičnih kompanija.

Ono što najbolje govori o tome koliko je zapravo Salesforce popularan u Srbiji jeste i činjenica da je naš prvi veliki projekat ugovoren sa jednom od najvećih kompanija u Africi u oblasti industrije igara na sreću, zbog čega smo prepoznati od strane Salesforce kao partner za podsaharsku Afriku sa fokusom na Nigeriju.

Dakle, imalo je smisla kreirati ovakvu kampanju, koja će verovatno biti samo jedna u nizu.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Index Health osigurao dodatnih $3 miliona investicije za unapređenje proizvoda

Startap domaćeg osnivača Luke Ivićevića, Index Health iz Majamija, koji nudi usluge telemedicine zasnovane na personalizovanim podacima pacijenata, podigao je novih $3 miliona u 'seed' rundi investiranja.

Karijere

Borislav Vesnić: I game dev industrija u Srbiji se suočava sa otkazima, ali i dalje je u blagom porastu

Visoki porezi i nedostatak mentorstva u vođenju biznisa i dalje su glavni neprijatelji domaće gejming industrije, kaže Borislav Vesnić, jedan od osnivača Tricoman Studios. O tome, ali i o drugim izazovima (i dobrim stranama) njegovog preduzetničkog puta sa njim razgovaramo u intervjuu koji sledi.

Tehnologija

Mislav Malenica: Razvoj veštačke inteligencije nije uticao na otkaze u IT industriji

Mislav Malenica, osnivač AI startapa Mindsmiths i potpredsednik organizacije Cro AI, na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu bio je jedan od panelista, a u intervjuu za Netokraciju objasnio je zašto veštačka inteligencija ne može zameniti ljude i kako takav stav štetno utiče na njen razvoj.

Propustili ste

Novost

Srpsko-nemački randevu.tech zatvorio ‘pre-seed’ investiciju od € 325.000

ICT Hub Venture, TS Ventures Fond i Earlybird Vision Lab inkubator udruženo su investirali u randevu.tech - tehnološku kompaniju sa sedištem u Berlinu i Beogradu koja transformiše način na koje kompanije grade i razvijaju B2B marketplace rešenja i digitalne proizvode.

Office Talks Podcast

Stanje IT industrije i odnos programera prema HR-u

U 169. epizodi Office Talks podkasta sa Ivom Marinković (Smallpdf) i Anom Golobočanin (Daon), analiziramo trenutno stanje na IT tržištu kao i probleme sa kojima se susreću tehnološke kompanije.

Karijere

Popunite anketu o transparentnosti IT plata u Srbiji

Inicijativa "Anketa o platama - Transparentnost zarada u IT industriji" biće anonimna, a pokrenuta je sa ciljem unapređenja transparentnosti i otvorenosti unutar srpske IT zajednice.

Novost

Trickest lansira javnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a

Trickest, startap koji posluje u domenu automatizacije cybersecurity procesa, lansirao je svima dostupnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a.

Upoznajte poslodavce

STADA GIS Serbia ima tim od 150 ljudi u Beogradu i Vršcu – i trenutno traži nove kolege

Kako izgleda poslovanje u okviru kompanije STADA GIS Serbia? Otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Sofascore ima preko 25 miliona aktivnih korisnika mesečno, a ljudi iz Srbije najviše prate košarku

Svi ljubitelji sporta ali i sportskog klađenja, gotovo sigurno imaju instaliranu aplikaciju Sofascore na svojim telefonima. O tome kako ovaj servis funkcioniše i kako izgleda poslovanje ove kompanije, razgovarali smo sa osnivačem Ivanom Bešlićem.