Ruski Yandex.Taxi krenuo sa radom u Beogradu - u startu sarađuje sa 600 taksista

Ruski Yandex.Taxi krenuo sa radom u Beogradu – u startu sarađuje sa 600 taksista

Najveći ruski 'online' servis za naručivanje taksija krenuo je sa radom i u Beogradu. Srbija je tako 11. zemlja u kojoj je lansiran Yandex.Taxi - iOS i Android mobilna aplikacija koja povezuje korisnike i taksi vozače i koja omogućava naručivanje taksi vozila prema standardnim tarifama.

Srbija je prva zemlja u Centralnoj i Istočnoj Evropi u kojoj je pokrenut Yandex.Taxi – servis za naručivanje taksi vozila iza kojeg stoji Yandex kao jedna od najvećih ruskih IT kompanija koja se možda i najbolje može okarakterisati kao “ruski Google”. Pre puštanja u rad, u aplikaciju su dodate detaljne karte Beograda i srpski jezik, navode iz Yandex-a.

Mobilnu aplikaciju moguće je preuzeti iz App Store i Google Play prodavnice, dok iz kompanije napominju da nije potrebno prethodno unošenje adrese – geolokacijski servis aplikacije predložiće vašu lokaciju, a da biste poručili vožnju dovoljno je da pritisnete dugme pri dnu ekrana “Order a taxi”.

Iz Yandex-a ističu da servis isključivo sarađuje sa zvaničnim taksi udruženjima koja imaju dozvolu za prevoz putnika – ne i direktno sa vozačima. U Beogradu, Yanex.Taxi u startu okuplja preko 600 vozila iz partnerskih udruženja. Ipak, izostao je podatak koja su taksi udruženja u pitanju – u ovom trenutku nije moguće plaćanje karticama, te je plaćanje kešom ujedno i jedina opcija koju aplikacija nudi.

Yandex ima velike planove za srpsko tržište

Mušeg Saakjan, direktor za međunarodni razvoj Yandex.Taxi oglasio se povodom lansiranja servisa u Srbiji:

Taksi tržište u Srbiji je već formirano i tarifa je ista za sve kompanije. Zbog toga smo odlučili da naše konkurentne prednosti budu kvalitet usluga, savremeni dizajn aplikacije i pametne tehnologije. Yandex.Taxi tako, na primer, prenosi narudžbinu najbližem vozaču, on ne mora dugo da čeka vožnju ili da se vozi do putnika na drugi kraj grada. Servis formira optimalnu maršutu i za vozača unapred traži novu narudžbinu u delu grada, u koji vozi putnika. Taksisti mnogo kraće stoje bez vožnji, što znači da mogu više da zarade.

U ovom trenutku, beogradski korisnici od partnera aplikacije Yandex.Taxi mogu da dobiju promotivne kodove za popust od 30% za bilo koju vožnju. Iz servisa napominju da je bitan momenat u radu ove aplikacije i rejting vozača zasnovan na ocenama koje daju korisnici nakon svake realizovane vožnje. Vozači sa visokim rejtingom imaju prioritet pri dobijanju vožnji.

Mapiranje Beograda uz ‘zeleno svetlo’ iz Vlade

Kako navode iz Yandex-a, menadžer za Srbiju i zemlje Centralne Evrope jeste Dejan Jefim – Slovenac za kojeg kažu da je jedan od najpoznatijih stručnjaka u oblasti taksi prevoza u regionu i čiji softver NetCab trenutno koristi 80% taksi udruženja u Sloveniji, ali i približno polovina udruženja u Srbiji. U saopštenju za medije, Jefim ocenjuje dolazak Yandex.Taxi servisa na lokalno tržište:

Srbija postaje interesantna zemlja za međunarodne poslovne igrače. Zato je Yandex.Taxi rešio da uloži novac i tehnologiju u Centralnu Evropu. Pre samog početka smo u dogovoru sa Vladom Srbije napravili novu mapu Beograda. Tako detaljnu kartu niko nema, čak ni u Sloveniji, odakle ja dolazim. Ali Yandex.Taxi ne planira da se zaustavi samo na tome.

Dejan Jefim vodiće poslovanje Yandex.Taxi servisa u Srbiji, ali i na drugim tržištima Centralne i Istočne Evrope.

Šta je sledeće za Yandex u Srbiji – vreme će pokazati. Nema sumnje da je ruski IT gigant zainteresovan za domaće tržište i različite potencijale koje Srbija nudi. Yandex.Taxi je osnovan 2011. godine, dok je početkom 2018. godine kompanija sklopila dogovor sa Uberom o zajedničkom poslovanju u oblasti online naručivanja taksija u zemljama ZND (Zajednica nezaviznih država).

Osim Srbije, Yandex.Taxi objedinjen sa Uberom posluje u 450 gradova u Azerbejdžanu, Belorusiji, Estoniji, Jermeniji, Kazahstanu, Kirgistanu, Letoniji, Moldaviji, Rusiji, Gruziji i Uzbekistanu. Prema podacima iz januara 2018. objedinjena kompanija je realizovala 62 miliona vožnji, čija ukupna vrednost iznosi 206 miliona dolara.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Dealroom: Srpski startapi od danas deo globalnog servisa za privlačenje VC kapitala

Danas smo prisustvovali predstavljanju platforme serbia.dealroom.co koja obezbeđuje komunikaciju srpskog startap ekosistema na lokalnom i svetskom nivou, omogućavajući na taj način veću vidljivost na mapi investitora.

Office Talks Podcast

Kako iznajmiti kuću na selu?

Gosti 130. epizode Office Talks podkasta bili su osnivači 'booking' servisa Selo.rs sa kojima smo pričali o razvoju turizma u Srbiji i poslovanju servisa koji ima preko 2.000 smeštajnih jedinica u bazi.

Intervju

Srpski Digital Spark dnevno beleži više od 75.000 B2B korisnika

Srpska kompanija Softech Solutions dizajnirala je Digital Spark, servis za prodaju koji je pridobio poverenje više od 20 kompanija u 8 država jugoistočne Evrope. O kakvom proizvodu je reč i čime se izdvaja od ostalih na tržištu, saznajte u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Najava

Tenderly i Trapesys organizuju ‘Web3 u Petnici’

Od 15. do 21. maja, Tenderly i Trapesys organizuju web3 seminar u Israživačkoj stanici Petnica, a svi učesnici imaće priliku da učestvuju u nizu predavanja i radionica, predvođenih iskusnim mentorima.

Gaming

Drugo izdanje SGA ‘For The Win’ konferencije dovodi predavače iz Gugla i Epic Games-a

Beograd ponovo, na nekoliko dana, zahvaljujući For The Win konferenciji postaje jedno od ključnih čvorišta evropske game dev scene, i upoznaje svoju rastuću zajednicu sa kolegama iz šireg regiona, i čitave Evrope.

Karijere

Kandidati cene jednostavan proces zapošljavanja – zašto ga vaša firma komplikuje?

Ovaj osvrt je nastao kao konstruktivna kritika na osnovu ličnog, ali i iskustava ljudi koji su bili u procesu traženja ili promene posla u proteklih 6 meseci.

Web 3.0

Može li web3 zauvek promeniti digitalni marketing?

U svojoj novoj kolumni za Netokraciju, Ivana Tomić analizira načine na koje web3 može da unapredi digitalni marketing i pomogne mu da prevaziđe neke od najvećih izazova s kojima se suočava.

Tehnologija

Zuckerberg otpušta još 10.000 zaposlenih – sahranjuje Metaverse i pre nego što je zaživeo

Svedočimo li proprasti tehnološkog giganta koji skoro dve decenije dominira tržištem društvenih mreža i hoće li Zuckerberg uspeti da izvuče kompaniju iz novonastale krize?

Analiza

Goran Milovanović: Neće vas zameniti veštačka inteligencija, već onaj ko zna da je koristi

Kompanija Open AI objavila je GPT-4, novu i značajno unapređenu verziju svog popularnog jezičkog modela, zasnovanog na veštačkoj inteligenciji. Koje sve mogućnosti otvara ovaj proizvod i da li treba da brinemo za budućnost naših poslova, pitanja su na koja nam je odgovorio Goran Milovanović koji je Lead Data Scientist.