Ruski Yandex.Taxi krenuo sa radom u Beogradu - u startu sarađuje sa 600 taksista

Ruski Yandex.Taxi krenuo sa radom u Beogradu – u startu sarađuje sa 600 taksista

Najveći ruski 'online' servis za naručivanje taksija krenuo je sa radom i u Beogradu. Srbija je tako 11. zemlja u kojoj je lansiran Yandex.Taxi - iOS i Android mobilna aplikacija koja povezuje korisnike i taksi vozače i koja omogućava naručivanje taksi vozila prema standardnim tarifama.

Srbija je prva zemlja u Centralnoj i Istočnoj Evropi u kojoj je pokrenut Yandex.Taxi – servis za naručivanje taksi vozila iza kojeg stoji Yandex kao jedna od najvećih ruskih IT kompanija koja se možda i najbolje može okarakterisati kao „ruski Google“. Pre puštanja u rad, u aplikaciju su dodate detaljne karte Beograda i srpski jezik, navode iz Yandex-a.

Mobilnu aplikaciju moguće je preuzeti iz App Store i Google Play prodavnice, dok iz kompanije napominju da nije potrebno prethodno unošenje adrese – geolokacijski servis aplikacije predložiće vašu lokaciju, a da biste poručili vožnju dovoljno je da pritisnete dugme pri dnu ekrana „Order a taxi“.

Iz Yandex-a ističu da servis isključivo sarađuje sa zvaničnim taksi udruženjima koja imaju dozvolu za prevoz putnika – ne i direktno sa vozačima. U Beogradu, Yanex.Taxi u startu okuplja preko 600 vozila iz partnerskih udruženja. Ipak, izostao je podatak koja su taksi udruženja u pitanju – u ovom trenutku nije moguće plaćanje karticama, te je plaćanje kešom ujedno i jedina opcija koju aplikacija nudi.

Yandex ima velike planove za srpsko tržište

Mušeg Saakjan, direktor za međunarodni razvoj Yandex.Taxi oglasio se povodom lansiranja servisa u Srbiji:

Taksi tržište u Srbiji je već formirano i tarifa je ista za sve kompanije. Zbog toga smo odlučili da naše konkurentne prednosti budu kvalitet usluga, savremeni dizajn aplikacije i pametne tehnologije. Yandex.Taxi tako, na primer, prenosi narudžbinu najbližem vozaču, on ne mora dugo da čeka vožnju ili da se vozi do putnika na drugi kraj grada. Servis formira optimalnu maršutu i za vozača unapred traži novu narudžbinu u delu grada, u koji vozi putnika. Taksisti mnogo kraće stoje bez vožnji, što znači da mogu više da zarade.

U ovom trenutku, beogradski korisnici od partnera aplikacije Yandex.Taxi mogu da dobiju promotivne kodove za popust od 30% za bilo koju vožnju. Iz servisa napominju da je bitan momenat u radu ove aplikacije i rejting vozača zasnovan na ocenama koje daju korisnici nakon svake realizovane vožnje. Vozači sa visokim rejtingom imaju prioritet pri dobijanju vožnji.

Mapiranje Beograda uz ‘zeleno svetlo’ iz Vlade

Kako navode iz Yandex-a, menadžer za Srbiju i zemlje Centralne Evrope jeste Dejan Jefim – Slovenac za kojeg kažu da je jedan od najpoznatijih stručnjaka u oblasti taksi prevoza u regionu i čiji softver NetCab trenutno koristi 80% taksi udruženja u Sloveniji, ali i približno polovina udruženja u Srbiji. U saopštenju za medije, Jefim ocenjuje dolazak Yandex.Taxi servisa na lokalno tržište:

Srbija postaje interesantna zemlja za međunarodne poslovne igrače. Zato je Yandex.Taxi rešio da uloži novac i tehnologiju u Centralnu Evropu. Pre samog početka smo u dogovoru sa Vladom Srbije napravili novu mapu Beograda. Tako detaljnu kartu niko nema, čak ni u Sloveniji, odakle ja dolazim. Ali Yandex.Taxi ne planira da se zaustavi samo na tome.

Marko Mudrinić|Netokracija
Dejan Jefim vodiće poslovanje Yandex.Taxi servisa u Srbiji, ali i na drugim tržištima Centralne i Istočne Evrope.

Šta je sledeće za Yandex u Srbiji – vreme će pokazati. Nema sumnje da je ruski IT gigant zainteresovan za domaće tržište i različite potencijale koje Srbija nudi. Yandex.Taxi je osnovan 2011. godine, dok je početkom 2018. godine kompanija sklopila dogovor sa Uberom o zajedničkom poslovanju u oblasti online naručivanja taksija u zemljama ZND (Zajednica nezaviznih država).

Osim Srbije, Yandex.Taxi objedinjen sa Uberom posluje u 450 gradova u Azerbejdžanu, Belorusiji, Estoniji, Jermeniji, Kazahstanu, Kirgistanu, Letoniji, Moldaviji, Rusiji, Gruziji i Uzbekistanu. Prema podacima iz januara 2018. objedinjena kompanija je realizovala 62 miliona vožnji, čija ukupna vrednost iznosi 206 miliona dolara.

Ostavi komentar

  1. Dušan Pantić

    Dušan Pantić

    12. 9. 2018. u 16:15 Odgovori

    Yandex za razliku od Car:go ne prima taxi preoznike bez taxi dozvole što je plus. Ako bude poštovao i minimalnu cenu taxi usluge u Beogradu onda je dobro došao od strane taksi vozača za razliku od car:go. Aplikacije za taxi nisu ništa novo u Beogradu i nije to ono što privlači nove korisnike već dobra usluga ili u slučaju nelojane konkurencije niska cena. Nadamo se da će Yandex pridobijati stranke dobrom uslugom i zime stimulisati i svoju konkurenciju da podigne uslugu na viši nivo. Kao što znamo taxista ima i ovakvih i onakvih, a jeftine alternative poput car:go to ne rešavaju već još više podubljavaju problem loše taksi usluge u Beogradu kojom bi prvo država trebala da se pozabavi jer država je ta koja ne rešava problem velikog broja divljih taxista zbog kojih smo svi okarakterisani kao loši i skupi

  2. Aleksandar P

    Aleksandar P

    11. 11. 2018. u 18:09 Odgovori

    Car:go pruža procenu cene, nalazi tačnu lokaciju, najbliže vozilo, fotku i telefon vozača. Neka Yandex radi sve to apsolutno isto, samo što je ovaj prvi (tako kažu) jeftiniji. Zašto bih se ja kao neko ko hoće za što manje para da stigne negde opredeljivao za skuplju varijantu? Nije moje da se bavim pitanjem nelojalne konkurencije već je do samih pružalaca određene usluge. Do tada, kao i u svakoj drugoj sferi života gde nešto plaćam novcem, opredeliću se za jeftiniju varijantu. I jop nisam nikog sreo (ko nije taksista) da mi je drugačije rekao.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?