Ruski Yandex.Taxi krenuo sa radom u Beogradu - u startu sarađuje sa 600 taksista

Ruski Yandex.Taxi krenuo sa radom u Beogradu – u startu sarađuje sa 600 taksista

Najveći ruski 'online' servis za naručivanje taksija krenuo je sa radom i u Beogradu. Srbija je tako 11. zemlja u kojoj je lansiran Yandex.Taxi - iOS i Android mobilna aplikacija koja povezuje korisnike i taksi vozače i koja omogućava naručivanje taksi vozila prema standardnim tarifama.

Srbija je prva zemlja u Centralnoj i Istočnoj Evropi u kojoj je pokrenut Yandex.Taxi – servis za naručivanje taksi vozila iza kojeg stoji Yandex kao jedna od najvećih ruskih IT kompanija koja se možda i najbolje može okarakterisati kao “ruski Google”. Pre puštanja u rad, u aplikaciju su dodate detaljne karte Beograda i srpski jezik, navode iz Yandex-a.

Mobilnu aplikaciju moguće je preuzeti iz App Store i Google Play prodavnice, dok iz kompanije napominju da nije potrebno prethodno unošenje adrese – geolokacijski servis aplikacije predložiće vašu lokaciju, a da biste poručili vožnju dovoljno je da pritisnete dugme pri dnu ekrana “Order a taxi”.

Iz Yandex-a ističu da servis isključivo sarađuje sa zvaničnim taksi udruženjima koja imaju dozvolu za prevoz putnika – ne i direktno sa vozačima. U Beogradu, Yanex.Taxi u startu okuplja preko 600 vozila iz partnerskih udruženja. Ipak, izostao je podatak koja su taksi udruženja u pitanju – u ovom trenutku nije moguće plaćanje karticama, te je plaćanje kešom ujedno i jedina opcija koju aplikacija nudi.

Yandex ima velike planove za srpsko tržište

Mušeg Saakjan, direktor za međunarodni razvoj Yandex.Taxi oglasio se povodom lansiranja servisa u Srbiji:

Taksi tržište u Srbiji je već formirano i tarifa je ista za sve kompanije. Zbog toga smo odlučili da naše konkurentne prednosti budu kvalitet usluga, savremeni dizajn aplikacije i pametne tehnologije. Yandex.Taxi tako, na primer, prenosi narudžbinu najbližem vozaču, on ne mora dugo da čeka vožnju ili da se vozi do putnika na drugi kraj grada. Servis formira optimalnu maršutu i za vozača unapred traži novu narudžbinu u delu grada, u koji vozi putnika. Taksisti mnogo kraće stoje bez vožnji, što znači da mogu više da zarade.

U ovom trenutku, beogradski korisnici od partnera aplikacije Yandex.Taxi mogu da dobiju promotivne kodove za popust od 30% za bilo koju vožnju. Iz servisa napominju da je bitan momenat u radu ove aplikacije i rejting vozača zasnovan na ocenama koje daju korisnici nakon svake realizovane vožnje. Vozači sa visokim rejtingom imaju prioritet pri dobijanju vožnji.

Mapiranje Beograda uz ‘zeleno svetlo’ iz Vlade

Kako navode iz Yandex-a, menadžer za Srbiju i zemlje Centralne Evrope jeste Dejan Jefim – Slovenac za kojeg kažu da je jedan od najpoznatijih stručnjaka u oblasti taksi prevoza u regionu i čiji softver NetCab trenutno koristi 80% taksi udruženja u Sloveniji, ali i približno polovina udruženja u Srbiji. U saopštenju za medije, Jefim ocenjuje dolazak Yandex.Taxi servisa na lokalno tržište:

Srbija postaje interesantna zemlja za međunarodne poslovne igrače. Zato je Yandex.Taxi rešio da uloži novac i tehnologiju u Centralnu Evropu. Pre samog početka smo u dogovoru sa Vladom Srbije napravili novu mapu Beograda. Tako detaljnu kartu niko nema, čak ni u Sloveniji, odakle ja dolazim. Ali Yandex.Taxi ne planira da se zaustavi samo na tome.

Dejan Jefim vodiće poslovanje Yandex.Taxi servisa u Srbiji, ali i na drugim tržištima Centralne i Istočne Evrope. Marko Mudrinić|Netokracija

Šta je sledeće za Yandex u Srbiji – vreme će pokazati. Nema sumnje da je ruski IT gigant zainteresovan za domaće tržište i različite potencijale koje Srbija nudi. Yandex.Taxi je osnovan 2011. godine, dok je početkom 2018. godine kompanija sklopila dogovor sa Uberom o zajedničkom poslovanju u oblasti online naručivanja taksija u zemljama ZND (Zajednica nezaviznih država).

Osim Srbije, Yandex.Taxi objedinjen sa Uberom posluje u 450 gradova u Azerbejdžanu, Belorusiji, Estoniji, Jermeniji, Kazahstanu, Kirgistanu, Letoniji, Moldaviji, Rusiji, Gruziji i Uzbekistanu. Prema podacima iz januara 2018. objedinjena kompanija je realizovala 62 miliona vožnji, čija ukupna vrednost iznosi 206 miliona dolara.

Ostavi komentar

  1. Dušan Pantić

    Dušan Pantić

    12. 9. 2018. u 16:15 Odgovori

    Yandex za razliku od Car:go ne prima taxi preoznike bez taxi dozvole što je plus. Ako bude poštovao i minimalnu cenu taxi usluge u Beogradu onda je dobro došao od strane taksi vozača za razliku od car:go. Aplikacije za taxi nisu ništa novo u Beogradu i nije to ono što privlači nove korisnike već dobra usluga ili u slučaju nelojane konkurencije niska cena. Nadamo se da će Yandex pridobijati stranke dobrom uslugom i zime stimulisati i svoju konkurenciju da podigne uslugu na viši nivo. Kao što znamo taxista ima i ovakvih i onakvih, a jeftine alternative poput car:go to ne rešavaju već još više podubljavaju problem loše taksi usluge u Beogradu kojom bi prvo država trebala da se pozabavi jer država je ta koja ne rešava problem velikog broja divljih taxista zbog kojih smo svi okarakterisani kao loši i skupi

  2. Aleksandar P

    Aleksandar P

    11. 11. 2018. u 18:09 Odgovori

    Car:go pruža procenu cene, nalazi tačnu lokaciju, najbliže vozilo, fotku i telefon vozača. Neka Yandex radi sve to apsolutno isto, samo što je ovaj prvi (tako kažu) jeftiniji. Zašto bih se ja kao neko ko hoće za što manje para da stigne negde opredeljivao za skuplju varijantu? Nije moje da se bavim pitanjem nelojalne konkurencije već je do samih pružalaca određene usluge. Do tada, kao i u svakoj drugoj sferi života gde nešto plaćam novcem, opredeliću se za jeftiniju varijantu. I jop nisam nikog sreo (ko nije taksista) da mi je drugačije rekao.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

E-commerce

Šta natera čoveka da stane u red – muka ili strah od promena?

U društvu koje je sasvim solidno prihvatilo digitalizovanje svega i svačega za vreme pandemije i dalje vidimo redove tamo gde ih ne mora biti. Možemo li se izboriti protiv njih?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.

Kultura 2.0

Da li sistem ‘bez menadžmenta’ može da radi – i do kada?

San preduzetnika je da zaposli ljude na koje može da se osloni i kojima može da pruži slobodu za kojom je i sam žudeo/la kada je osnivao/la biznis.