Ruski Yandex.Taxi krenuo sa radom u Beogradu - u startu sarađuje sa 600 taksista

Ruski Yandex.Taxi krenuo sa radom u Beogradu – u startu sarađuje sa 600 taksista

Najveći ruski 'online' servis za naručivanje taksija krenuo je sa radom i u Beogradu. Srbija je tako 11. zemlja u kojoj je lansiran Yandex.Taxi - iOS i Android mobilna aplikacija koja povezuje korisnike i taksi vozače i koja omogućava naručivanje taksi vozila prema standardnim tarifama.

Srbija je prva zemlja u Centralnoj i Istočnoj Evropi u kojoj je pokrenut Yandex.Taxi – servis za naručivanje taksi vozila iza kojeg stoji Yandex kao jedna od najvećih ruskih IT kompanija koja se možda i najbolje može okarakterisati kao „ruski Google“. Pre puštanja u rad, u aplikaciju su dodate detaljne karte Beograda i srpski jezik, navode iz Yandex-a.

Mobilnu aplikaciju moguće je preuzeti iz App Store i Google Play prodavnice, dok iz kompanije napominju da nije potrebno prethodno unošenje adrese – geolokacijski servis aplikacije predložiće vašu lokaciju, a da biste poručili vožnju dovoljno je da pritisnete dugme pri dnu ekrana „Order a taxi“.

Iz Yandex-a ističu da servis isključivo sarađuje sa zvaničnim taksi udruženjima koja imaju dozvolu za prevoz putnika – ne i direktno sa vozačima. U Beogradu, Yanex.Taxi u startu okuplja preko 600 vozila iz partnerskih udruženja. Ipak, izostao je podatak koja su taksi udruženja u pitanju – u ovom trenutku nije moguće plaćanje karticama, te je plaćanje kešom ujedno i jedina opcija koju aplikacija nudi.

Yandex ima velike planove za srpsko tržište

Mušeg Saakjan, direktor za međunarodni razvoj Yandex.Taxi oglasio se povodom lansiranja servisa u Srbiji:

Taksi tržište u Srbiji je već formirano i tarifa je ista za sve kompanije. Zbog toga smo odlučili da naše konkurentne prednosti budu kvalitet usluga, savremeni dizajn aplikacije i pametne tehnologije. Yandex.Taxi tako, na primer, prenosi narudžbinu najbližem vozaču, on ne mora dugo da čeka vožnju ili da se vozi do putnika na drugi kraj grada. Servis formira optimalnu maršutu i za vozača unapred traži novu narudžbinu u delu grada, u koji vozi putnika. Taksisti mnogo kraće stoje bez vožnji, što znači da mogu više da zarade.

U ovom trenutku, beogradski korisnici od partnera aplikacije Yandex.Taxi mogu da dobiju promotivne kodove za popust od 30% za bilo koju vožnju. Iz servisa napominju da je bitan momenat u radu ove aplikacije i rejting vozača zasnovan na ocenama koje daju korisnici nakon svake realizovane vožnje. Vozači sa visokim rejtingom imaju prioritet pri dobijanju vožnji.

Mapiranje Beograda uz ‘zeleno svetlo’ iz Vlade

Kako navode iz Yandex-a, menadžer za Srbiju i zemlje Centralne Evrope jeste Dejan Jefim – Slovenac za kojeg kažu da je jedan od najpoznatijih stručnjaka u oblasti taksi prevoza u regionu i čiji softver NetCab trenutno koristi 80% taksi udruženja u Sloveniji, ali i približno polovina udruženja u Srbiji. U saopštenju za medije, Jefim ocenjuje dolazak Yandex.Taxi servisa na lokalno tržište:

Srbija postaje interesantna zemlja za međunarodne poslovne igrače. Zato je Yandex.Taxi rešio da uloži novac i tehnologiju u Centralnu Evropu. Pre samog početka smo u dogovoru sa Vladom Srbije napravili novu mapu Beograda. Tako detaljnu kartu niko nema, čak ni u Sloveniji, odakle ja dolazim. Ali Yandex.Taxi ne planira da se zaustavi samo na tome.

Marko Mudrinić|Netokracija
Dejan Jefim vodiće poslovanje Yandex.Taxi servisa u Srbiji, ali i na drugim tržištima Centralne i Istočne Evrope.

Šta je sledeće za Yandex u Srbiji – vreme će pokazati. Nema sumnje da je ruski IT gigant zainteresovan za domaće tržište i različite potencijale koje Srbija nudi. Yandex.Taxi je osnovan 2011. godine, dok je početkom 2018. godine kompanija sklopila dogovor sa Uberom o zajedničkom poslovanju u oblasti online naručivanja taksija u zemljama ZND (Zajednica nezaviznih država).

Osim Srbije, Yandex.Taxi objedinjen sa Uberom posluje u 450 gradova u Azerbejdžanu, Belorusiji, Estoniji, Jermeniji, Kazahstanu, Kirgistanu, Letoniji, Moldaviji, Rusiji, Gruziji i Uzbekistanu. Prema podacima iz januara 2018. objedinjena kompanija je realizovala 62 miliona vožnji, čija ukupna vrednost iznosi 206 miliona dolara.

Ostavi komentar

  1. Dušan Pantić

    Dušan Pantić

    12. 9. 2018. u 16:15 Odgovori

    Yandex za razliku od Car:go ne prima taxi preoznike bez taxi dozvole što je plus. Ako bude poštovao i minimalnu cenu taxi usluge u Beogradu onda je dobro došao od strane taksi vozača za razliku od car:go. Aplikacije za taxi nisu ništa novo u Beogradu i nije to ono što privlači nove korisnike već dobra usluga ili u slučaju nelojane konkurencije niska cena. Nadamo se da će Yandex pridobijati stranke dobrom uslugom i zime stimulisati i svoju konkurenciju da podigne uslugu na viši nivo. Kao što znamo taxista ima i ovakvih i onakvih, a jeftine alternative poput car:go to ne rešavaju već još više podubljavaju problem loše taksi usluge u Beogradu kojom bi prvo država trebala da se pozabavi jer država je ta koja ne rešava problem velikog broja divljih taxista zbog kojih smo svi okarakterisani kao loši i skupi

  2. Aleksandar P

    Aleksandar P

    11. 11. 2018. u 18:09 Odgovori

    Car:go pruža procenu cene, nalazi tačnu lokaciju, najbliže vozilo, fotku i telefon vozača. Neka Yandex radi sve to apsolutno isto, samo što je ovaj prvi (tako kažu) jeftiniji. Zašto bih se ja kao neko ko hoće za što manje para da stigne negde opredeljivao za skuplju varijantu? Nije moje da se bavim pitanjem nelojalne konkurencije već je do samih pružalaca određene usluge. Do tada, kao i u svakoj drugoj sferi života gde nešto plaćam novcem, opredeliću se za jeftiniju varijantu. I jop nisam nikog sreo (ko nije taksista) da mi je drugačije rekao.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.