Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj?

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

“Na koži i kosi se jasno vidi sve. Recimo, tamni kolutovi oko očiju ukazuju na probleme s jetrom. Fleke oko usana, možda uvećana slezina?” Deo je teksta Konstraktinog evergreen evrovizijskog hita, i jedna velika istina o tome kako se na našoj spoljašnjosti odražavaju zdravstveni problemi. Iako pomenuta zvezda govori o problematici nezavisnih umetnika, s ovom strofom njene pesme mogu se poistovetiti i zaposleni u bilo kojoj branši. Stres uzrokovan ubrzanim načinom savremenog života i te kako utiče na naše zdravlje, a “koža pamti” i sve to reflektuje!

Zato je veoma važno pružiti joj adekvatnu negu, čistim i prirodnim preparatima koji ne sadrže štetne hemikalije prisutne u brojnim proizvodima dostupnim u masovnoj prodaji. Iz ličnog iskustva koje je “osetio na sopstvenoj koži”, IT-jevac bogate karijere Slobodan Milosavljević odlučio je da pokrene biznis posvećen proizvodnji organskih melema i ostalih preparata proverenog kvaliteta namenjenih svima onima koji žele da svom telu priušte tretman koji zaslužuje. Tako je pre jedanest godina nastao Royal Balm portal gde se može naći prirodna, organska kozmetika za sve vrste kožnih problema.

Da bi realizovali svoju ideju, Slobodan i njegova supruga Katarina — inače fitoterapeutkinja koja se od svoje petnaeste godine bavi lekovitim biljem — svoj život su preselili na imanje od jednog hektara u Timočkoj krajini, gde se posvećeno bave organskom poljoprivredom i proizvodnjom lekovitih melema. U svemu tome, pomažu im njihove tri kćeri.

Svoju inspirativnu životnu i biznis priču, Slobodan je podelio u intervjuu koji je pred vama.

Slobodane, pre svega kako i zašto IT?

Slobodan: Moja strast prema IT-u započela je još tokom studija, kada sam postao fasciniran mogućnostima koje tehnologija pruža za rešavanje kompleksnih problema i poboljšanje poslovanja. Nakon što sam završio master studije iz informacionih tehnologija na Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu, imao sam priliku da se dodatno edukujem i steknem sertifikate u različitim oblastima IT-a. Karijeru sam započeo u kompaniji SRC.SI kao softverski inženjer i DMS poslovni konsultant. Tu sam stekao značajno iskustvo u dizajnu, razvoju i održavanju dokument menadžment sistema (DMS) zasnovanih na IBM Lotus Notes/Domino platformi.

Ovaj rad uključivao je implementaciju rešenja za različite klijente, uključujući banke i javne institucije, i omogućio mi je da unapredim veštine u oblasti sistemske integracije i programiranja. U poslednjih deset godina radio sam kao Senior Business Analyst i Project Manager. Moje odgovornosti uključuju komunikaciju sa stakeholderima, saradnju sa razvojnim timovima, upravljanje projektima koristeći Agile i Scrum metodologije, kao i testiranje korisničkog prihvatanja (UAT).

Posebno mi je zadovoljstvo kada radim na poboljšanju interfejsa koji je korisnički orjentisan i na poboljšanju poslovnih procesa. Ovaj fokus mi omogućava da se stavim u ulogu krajnjih korisnika i osiguram da proizvodi i usluge koje razvijamo u potpunosti zadovoljavaju njihove potrebe i očekivanja. Rad na poboljšanju korisničkog iskustva zahteva kontinuirano istraživanje, testiranje i iteraciju, što dodatno obogaćuje moj profesionalni put i doprinosi uspehu projekata kojima se bavim.

Moja karijera je bila ispunjena konstantnim učenjem i prilagođavanjem novim tehnologijama. Verujem da su radoznalost i spremnost na stalno usavršavanje ključ uspeha u IT industriji, i to je nešto čemu sam uvek težio.

Iz koje ideje je nastao Royal Balm? Opišite nam svoj ulazak u svet poljoprivrede.

Slobodan: Dve stvari su bile ključne za našu odluku da uđemo u poljoprivredu. Prva je bila lična misija da koristimo samo proverene i organske sirovine u našim kozmetičkim proizvodima. Kada smo započeli privatni posao, naišli smo na problem jer nismo uspeli da pronađemo sirovine koji bi zadovoljili naše visoke standarde. Kao jedino rešenje videli smo ulazak u organsku poljoprivredu, kako bismo osigurali da koristimo isključivo organske i prirodne sirovine u našim proizvodima.

Drugi ključni faktor bio je moj lični problem sa kožom i dermatitisom, koji se pojavio zbog čestih stresnih situacija na poslu. Bez obzira na to što su mnogi proizvodi tvrdili da su čisti i prirodni, nijedan nije uspeo da reši moje probleme. Ovaj izazov nas je podstakao da sami istražimo mogućnosti i pronađemo rešenje koje bi zaista radilo. Izazov je bio taj što ništa nismo znali o poljoprivredi. Prvu godinu smo proveli istražujući i učeći o poljoprivredi i unapređujući znanje o lekovitim biljkama.

Ovo istraživanje nam je omogućilo da steknemo teoretsko znanje koje nam je bilo potrebno za praktičan rad. Tako je nastao Royal Balm pre jedanest godina. Kombinacijom naše posvećenosti kvalitetu i ličnog iskustva sa problemima kože, stvorili smo proizvode koji su u potpunosti organski i efikasni. Naš trud se isplatio jer sada imamo liniju proizvoda koja pomaže ljudima da reše svoje probleme sa kožom koristeći proverene i čiste sastojke.

Na koji način postižete balans između rada u IT kompaniji i vođenja privatnog biznisa?

Slobodan: Kombinovanje rada u kompaniji kao analitičara i vođenja privatnog biznisa zahteva dobru organizaciju, jasne prioritete, i balans između poslovnih i ličnih obaveza. Na početku sam sve svoje slobodno vreme angažovao za privatan posao koga je tada bilo jako malo. Ipak, savršeno mi je odgovaralo da vikendima vreme provodim na našem porodičnom imanju pomažiću supruzi oko lekovitog bilja. Preokretnica se desila za vreme pandemije COVID-19 kada sam oboleo od embolije pluća, zbog čega sam bio mesec dana na ivici života.

Tada sam odlučio da ograničim svoje vreme koje provodim na projektu i fokusiram se samo na ključne projekte. Sve kompanije za koje sam radio su imale razumevanje za moju situaciju i omogućile su mi fleksibilnost. Takođe, sa nekima sam imao kampanje oko širenja eko svesti i značaj organskih sastojaka u prirodnoj kozmetici.

Ovo iskustvo me je naučilo važnosti balansiranja između poslovnog i privatnog života, kao i postavljanja granica kako bih mogao uspešno da vodim oba aspekta svog života. Tehnologija i IT alati koje koristim u svom poslu takođe su mi pomogli da efikasnije upravljam vremenom i zadacima, čime sam omogućio uspeh i u korporativnom svetu i u porodičnom biznisu.

Koje biljke uzgajate i da li vam neko pomaže u čitavom procesu?

Slobodan: Zbog poljoprivrede kupili smo domaćinstvo sa zemljom u ruralnom delu Timočke Krajine i registrovali poljoprivredno gazdinstvo. Kupili smo potrebne poljoprivredne mašine iz naših sredstava, dok smo druge mašine obezbedili zahvaljujući poljoprivrednim konkursima, koji su uglavnom bili iz domena organske poljoprivrede. Pobeda na konkursima, omogućila nam je da nabavimo ostale neophodne mašine za obradu lekovitog bilja.

Što se tiče biljaka, fokusirali smo se na uzgoj različitih lekovitih biljaka koje koristimo u našim proizvodima. Te biljke uključuju smilje, lavandu, neven, ruzmarin, hajdučku travu, žalfiju i druge koje imaju dokazana lekovita svojstva za negu kože. Naučili smo kako da koristimo i održavamo sve mašine, što je bio neophodan korak za uspeh našeg gazdinstva. U tom procesu smo se često oslanjali na pomoć i savete iskusnih poljoprivrednika.

Pomoć lokalnog stanovništva, ali i naše dece je od krucijalnog značaja za naš rad. Bilo da se radi o deljenju iskustava vezanih za uzgoj lekovitih biljaka ili korišćenje poljoprivrednih mašina. Naš rad u poljoprivredi zahteva puno truda i predanosti, ali verujemo da je vredno svakog uloženog napora. Uz pomoć tehnologije, znanja i zajednice uspeli smo da stvorimo održivo poljoprivredno gazdinstvo koje podržava našu misiju.

Uz pomoć tehnologije, znanja i zajednice Milosavljevići su uspeli da stvore održivo poljoprivredno gazdinstvo.

Ko čini vašu korisničku bazu, i kakav je njen feedback?

Slobodan: U početku su naši korisnici pretežno bile žene, ali sada ni muškarci ne zaostaju. Trend rasta naših proizvoda je evidentan iz godine u godinu, jer se trudimo da ljude edukujemo o benefitima organske kozmetike. Naša posvećenost kvalitetu i transparentnosti u koristima koje donose naši proizvodi pomaže nam da privučemo i zadržimo lojalne kupce.

Utisci korisnika do sada su veoma pozitivni. Mnogi naši kupci ističu kako im naši proizvodi pomažu da reše probleme sa kožom koje nisu mogli da reše drugim proizvodima za koje industrijska kozmetika uglavnom tvrdi da su prirodni. Povratne informacije koje dobijamo ohrabruju nas da nastavimo sa našom misijom i da stalno unapređujemo naše proizvode i usluge. Što se tiče brojki, količina koju proizvodimo i prodajemo varira zbog različitih faktora, uključujući sezonalnost, trendove na tržištu i konkurenciju.

Naša proizvodnja raste svake godine, ali prirodna kozmetika je jedna od najgušćih niša sa velikom konkurencijom, što utiče na fluktuacije u prodaji. Ipak, zadovoljstvo naših korisnika i trend rasta prodaje govore u prilog tome da smo na dobrom putu. Radimo naporno na tome da nastavak ove pozitivne dinamike osiguramo kroz poboljšanu edukaciju potrošača, širenje asortimana i kontinuirano praćenje kvaliteta naših proizvoda.

Kako IT znanje doprinosi vašem biznisu?

Slobodan: Moje znanje iz IT industrije značajno je doprinelo uspehu našeg poljoprivrednog gazdinstva, posebno kada je reč o uzgajanju lekovitog bilja. Organska poljoprivreda se zasniva na strogim pravilima i procesima koje morate precizno prikazati organskim kontrolorima koji dolaze u kontrolu dva puta godišnje. Jedan od načina na koji sam implementirao svoje IT znanje bio je kroz korišćenje BPM (Business Process Modeling) alata za kreiranje dijagrama tokova procesa.

Ovi dijagrami su nam pomogli da jasno definišemo i dokumentujemo sve korake u procesu uzgoja lekovitog bilja, od pripreme zemljišta do berbe i obrade biljaka. To je omogućilo ne samo lakše praćenje i optimizaciju procesa, već i transparentnost prema organima za kontrolu organskih standarda. Koristimo senzore za merenje vlažnosti da pratimo uslove zemljišta. U budućnosti planiramo da te senzore softverski povežemo kako bismo povećali prinos.

Lekovito bilje koje koriste u izradi svojih proizvoda uključuje smilje, lavandu, neven, ruzmarin, hajdučku travu, žalfiju i druge koje imaju dokazana lekovita svojstva za negu kože

Koje konkretne tehnologije koristite u svom radu?

Slobodan: Naš trenutni projekat je u fazi implementacije cirkularne ekonomije i zero waste tehnologije. Očekujemo da će nam ovi inovativni pristupi značajno pomoći u daljem unapređivanju našeg poslovanja i održivosti. Cirkularna ekonomija je koncept koji se temelji na smanjenju otpada i maksimalnom iskorišćavanju resursa. Kroz ovaj projekat nastojimo da sve nusproizvode iz našeg procesa uzgoja i obrade lekovitog bilja ponovo upotrebimo ili recikliramo, čime smanjujemo negativan uticaj na životnu sredinu. Na primer, ostatke biljaka planiramo da koristimo za proizvodnju komposta, što će dodatno poboljšati kvalitet tla i prinose.

Zero waste tehnologija nam omogućava da optimizujemo procese kako bismo minimizovali otpad. To uključuje korišćenje naprednih tehnoloških rešenja za precizno planiranje i nadgledanje svih faza proizvodnje, od uzgoja do finalnog proizvoda. Na taj način smanjujemo rizik od grešaka i nepotrebnog gubitka resursa. Verujemo da će nam AI značajno pomoći u postizanju ovih ciljeva.

Već sada planiramo implementaciju AI alata za analizu podataka i predviđanje trendova koji će nam omogućiti efikasnije upravljanje resursima i optimizaciju proizvodnih procesa. AI može pružiti vredne uvide u sve aspekte našeg rada, od monitoringa zdravlja biljaka do optimizacije logistike, što će nam pomoći da postignemo maksimalnu efikasnost uz minimalni otpad.

Kako je kreiran portal Royal Balm, koliko ima proizvoda u ponudi i koliko korisnika broji na mesečnom nivou?

Slobodan: Royal Balm online prodavnica je pažljivo dizajnirana kako bi pružila vrhunsko iskustvo kupovine našim korisnicima. Izrađena je koristeći MVC (Model-View-Controller) framework i razvijena je od nule, što nam je omogućilo da kreiramo specijalizovanu platformu prilagođenu potrebama naših kupaca. Trenutno imamo oko 50 različitih proizvoda u našoj ponudi, koji su svi pažljivo napravljeni od organskih sastojaka. Naš asortiman uključuje širok spektar kozmetičkih proizvoda, namenjenih različitim tipovima kože i specifičnim potrebama korisnika.

Kako bismo našim korisnicima olakšali izbor, razvili smo interaktivne kvizove koji pomažu pri identifikaciji tipa kože i preporučuju proizvode koji najbolje odgovaraju njihovim potrebama. Ovi kvizovi ne samo da poboljšavaju korisničko iskustvo, već i povećavaju zadovoljstvo i lojalnost naših kupaca. Mesečna poseta naše online prodavnice varira zbog fluktuacija na tržištu prirodne kozmetike, ali beležimo stalan rast interesovanja zahvaljujući personalizovanom pristupu i kvalitetnim proizvodima.

Naša online prodavnica nije samo mesto za kupovinu, već i platforma za edukaciju korisnika o benefitima organske nege i pravilnoj upotrebi proizvoda. Kroz blog postove, video sadržaje i savete stručnjaka, trudimo se da informišemo i inspirišemo naše kupce da se opredele za prirodnu negu. Verujemo da kombinacija visokokvalitetnih proizvoda, napredne tehnologije i posvećenost korisnicima čini našu online prodavnicu jedinstvenim mestom za sve ljubitelje organske kozmetike.

Bračni par se posvetio organskoj poljoprivredi, kako bi osigurao korišćenje isključivo organske i prirodne sirovine u svojim proizvodima.

Koji su vaši poslovni planovi za naredni period, koje novine spremate?

Slobodan: Naši planovi za budućnost uključuju kontinuirano unapređivanje asortimana proizvoda i širenje prisutnosti na tržištu. Planiramo da razvijemo nove proizvode koji će zadovoljiti rastuće potrebe naših kupaca i pratiti najnovije trendove u organskoj kozmetici. Jedan od ključnih ciljeva je proširenje linije proizvoda kroz inovacije i istraživanje novih, prirodnih sastojaka. Fokusiraćemo se na kreiranje specijalizovanih tretmana i proizvoda namenjenih specifičnim problemima kože, kao što su anti-age kreme, serumi za intenzivnu hidrataciju i proizvodi za osetljivu kožu.

Takođe, imamo nameru da proširimo našu prisutnost i na međunarodnom tržištu. Aktivno radimo na uspostavljanju novih partnerstava i distributivnih kanala kako bismo našim proizvodima omogućili dostupnost širom sveta. Verujemo da će naši visoki standardi kvaliteta i posvećenost organskoj nezi privući kupce iz različitih krajeva sveta. Pored razvoja novih proizvoda, planiramo i dalje unapređenje naše online prodavnice i korisničkog iskustva.

Uvođenjem naprednih tehnologija, poput AI alata za personalizaciju ponude i optimizaciju procesa, želimo da našim kupcima pružimo još bolje i efikasnije usluge. Naša misija ostaje ista – pružiti visokokvalitetne organske proizvode koji promovišu zdravlje kože i poštovanje prema prirodi, dok istovremeno širimo naše poslovanje i dostižemo nove visine na globalnom tržištu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Takmičenje

Otvorene su prijave za Empple nagrade 2024!

Primarna svrha Empple nagrada jeste da ukažu na dobre prakse i na uspešne projekte i dostignuća domaćih kompanija i pojedinaca. A, ove godine uvedene su novine koje dodatno unapređuju ekspertizu iz oblasti 'employer branding'-a.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Sponzorisano

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.