Roboti koji pišu vesti za 'Associated Press' od danas su javni

Roboti koji pišu vesti za ‘Associated Press’ od danas su dostupni svima

Niko nije nezamenljiv, a danas pogotovo novinari. Roboti-reporteri kompanije 'Automated Insights' već su uposleni od strane agencije AP, te Yahoo-a za koji pišu finansijske izveštaje i izveštaje sa utakmica. Čitava tehnologija odavno je postala sadašnjost, a ovih dana dostupna je i zainteresovan testerima koji žele da je isprobaju.

novinari

Pod imenom ‘Wordsmith’, u pitanju je platforma koja generiše pisane jezičke izveštaje na osnovu velike količine podataka o određenoj temi. Sistem radi na principu promenljivih, te vremenom uči kako bi izveštvanje bilo što preciznije. Primera radi, Associated Press svakog kvartala objavi više od 3.000 finansijskih izveštaja, a za njihovo kreiranje zaslužno je isključivo rešenje kompanije Automated Insights.

Kako piše The Verge, glavni diferencijator ove tehnologije jeste mogućnost povezivanja (branch-ovanje) koje servisu omogućava bliže određenje pojma – efektivno menjajući kompletnu rečenicu uz pomoć odrednica. Recimo da je Wordsmith napisao izveštaj o X kompaniji koja je zaradila Y i okarakterisao ga kao pozitivan rast. Ukoliko X kompanija ostvari Z gubitak u sledećem kvartalu, sistem automatski prepozna pad i doda novu odrednicu tako da umesto „zabeležila ogroman rast“ dobijamo „ostvaren zabrinjavajući par profita“.

Nijedan novinar nije izgubio svoj posao zbog robota

CEO ove kompanije, Robbie Allen, izjavio je da je u pitanju nova tehnologija koja je za kratko vreme ostvarila impresivne rezultate, ali i koja nije ugrozila mesto niti jednog novinara. Štaviše, roboti-reporteri samo su generisali dodatan sadržaj koji su kompanije kao što su Associated Press i Yahoo rado prihvatile.

roboti

Iz kompanije Automated Insights poručuju da je svim zainteresovan testerima od danas dostupan pristup Wordsmith platformi za koju se prethodno moraju prijaviti na zvaničnom sajtu. Hoćemo li nas, novinare, zaista zameniti roboti u bliskoj budućnosti? Ne verujemo, ali znamo da bi naš šef veoma voleo te finansijske izveštaje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.