Ljubica Garić osnovala je regrutersku agenciju za gejming industriju I love Mondays

Ljubica Garić nakon šest godina u studiju Mad Head Games pokreće svoju ‘game recruitment’ agenciju

I❤️Mondays je nova agencija za pronalaženje talenata, ali sa jednom velikom razlikom - 'recruitment' radi isključivo unutar industrije video igara! Sa Ljubicom koja je pokrenula ovaj projekat razgovaramo o daljim planovima.

Od 2014. godine Ljubica Garić radila je u domaćem gejming studiju Mad Head Games, najpre na poziciji stručnjaka zaduženog za PR, komunikacije i događaje, a zatim kao regruter koji je u poslednje dve i po godine pomogao rast studija do 170 zaposlenih.

Sa Ljubicom se, u tekstu koji sledi, najpre prisećemo kako se zainteresovala za gejming industriju, a ona nam otkriva i dalje planove za I❤️Mondays koji će kao agencija raditi na globalnom tržištu, kao jedna je od retkih agencija u regionu specijalizovanih za gejming industriju.

Postoji veliki jaz između potreba studija za ljudima i dostupnog talenta

“Moj prvi ozbiljan kontakt sa IT industrijom i kulturom preduzetništva bio je kroz saradnju sa SEE ICT ekipom u organizaciji Startit Festa, sada već davne 2014. godine”, priseća se naša sagovornica na početku razgovora.

Jedno od njenih tadašnjih zaduženja bilo je da pomogne u organizaciji programske celine posvećene industriji video igara koja je tada polako počela da hvata zalet na domaćem tržištu. Na tom događaju upoznala je jednog od osnivača studija Mad Head Games i ubrzo nakon toga pozvana je da se priključi timu kao prva ne-dev osoba u beogradskom studiju:

To što sam se pridružila kompaniji u nekoj ranoj fazi razvoja, kako same kompanije tako i čitave industrije kod nas, omogućilo mi je da se vrlo neposredno upoznam sa kompletnim procesom razvoja jedne igre, od začetka ideje i istraživanja tržišta, pa sve do pregovora sa izdavačima i samog izdavanja igre.

Kroz taj proces sam imala priliku da sarađujem sa ljudima svih profila: tehničkim, umetničkim, kao i onima orijentisanim na biznis stranu, marketing itd. To mi je omogućilo da se upoznam ne samo sa potrebama jedne kompanije koja se bavi razvojem igara, već i potrebama i motivacijom pojedinaca koji rade na razvoju tih igara.

Kako je Ljubica šest godina učestvovala u građenju jedne od najvećih domaćih gejming kompanija, bila je svedok i akter rasta i promene ekosistema, što joj je donelo neprocenljiv uvid u domaću (i svetsku) gejming industriju. “Shvatila sam da regionalna industrija ne zaostaje puno za globalnom, ali jedna od glavnih razlika je ta što postoji vrlo primetan jaz između potreba studija po pitanju ljudi i dostupnog talenta”, otkriva ona i dodaje:

Postoji inicijativa da se predmeti u vezi sa razvojem igara uvedu u programe raznih fakulteta, ali dok ti napori ne urode plodom, za šta će sigurno biti potrebno nekoliko godina, nedostatak ljudi ostaje jedan od glavnih problema za našu industriju.

Uprkos svemu tome, tokom svog rada kao regruter unutar Mad Head Games-a, uspela sam da zaposlim više od 50 ljudi na raznim pozicijama unutar kompanije, a kroz proces selekcije sam imala priliku da intervjuišem više od 600 kandidata i da se blisko upoznam sa njihovim željama i motivacijama, ali takođe i sa potrebama i zahtevima.

I❤️Mondays biće u potrazi za svim profilima u oblasti gejminga – na globalnom nivou

U nedostatku dostupnog talenta, naša sagovornica naučila je i sledeću stvar: kako da prepozna rani talenat i motiviše takve ljude da se dalje razvijaju unutar gejming industrije. “Mnogo talentovanih mladih ljudi nikada nije imalo priliku da rade u industriji razvoja igara i prosto ne veruje da su dovoljno dobri za to, što je jednostavno pogrešno, i moja želja je da im pomognem da pronađu svoje mesto”, otkriva ona:

Meni je rad u gejmingu zabavan, osećam se prihvaćeno i zadovoljno na svom poslu. Želim da kroz agenciju što većem broju ljudi omogućim da se oseća na isti način kao ja i da se raduje svakom sledećem ponedeljku. Odlučna sam da pomognem izvrsnim i talentovanim ljudima svih profila da pronađu svoje mesto unutar timova raznih sjajnih kompanija u našoj industriji!

Pritom, agencija će to činiti na internacionalnom nivou, a Ljubica otkriva da joj je na dugoročnom planu želja da na domaćoj sceni bude dovoljno posla da može da se usmeri isključivo na domaće tržište. “U poslednjih 5 godina smo toliko porasli da verujem da je to moguće. Uspešni projekti otvaraju nove poslovne prilike, a sudeći po igrama koje se sada razvijaju u domaćim studijima, ne sumnjam da je samo pitanje trenutka kada će industrija eksplodirati i očekujem sličan scenario koji se nedavno dogodio u Poljskoj”, dodaje naša sagovornica.

Govoreći o planovima za budućnost, Ljubica na kraju razgovora otkriva da se za sada stvari odvijaju baš kako treba – ostvarila je partnerstvo sa jednom agencijom koja posluje na internacionalnom tržištu i već ima nekoliko klijenata iz regiona. “Pored direktne saradnje sa klijentima, jedan od koraka u daljem razvoju I❤️Mondays-a je i pokretanje specijalizovanih newsletter-a kroz koje planiram da svakog ponedeljka objavljujem najzanimljivije pozicije u regionu i šire, kao i da pokrivam relevantne teme iz industrije”, zaključuje ona.

Dok to ne finalizira, naša sagovornica poziva sve zainteresovane da se prijave na njen opšti newsletter kako bi bili u toku sa dešavanjima u vezi sa razvojem njenog posla.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.