Reddit marketing: Zlatni rudnik za gejming kompanije

Reddit marketing: Zlatni rudnik za gejming kompanije

Da li ste čuli za Reddit? S obzirom na to da čitate ovaj tekst, pretpostavićemo da jeste - a da li znate kako funkcioniše?

Za one koji nisu čuli, evo par bitnih informacija. Reddit je nastao još davne 2005. godine, a njegovi osnivači su Stiv Hafman i Aleksis Ohanian koji su tada bili studenti Univerziteta iz Virdžinije. Wikipedia definiše Reddit kao mešavinu agregatora društvenih vesti i foruma gde korisnici imaju moć da ocenjuju web sadržaj (postove). Većina hardcore korisnika ga, sa ponosom, zove prva strana Interneta.

Zlatan Rudnik čega?

Reddit ima 234 miliona korisnika koji generišu preko 500 miliona poseta, te alexa.com tvrdi da je na trećem mestu po posećenosti u Americi. Ali, postoji jedan drugi parametar kojeg smatram bitnijim – prosečno vreme provedeno na sajtu je oko 15 minuta. Poređena radi, prosečan korisnik Facebooka provede na ovom sajtu 11 minuta, dok je prosečno zadržavanje na Twitteru samo 6 minuta i 23 sekunde.

Preko 58 % korisnika Reddita čine muškarci između 18 i 29 godina. Vreme zadržavanja i demografija ovog sajta su po mom mišljenju – glavni razlozi za pisanje ovog članka.

Moj prvi dodir sa plaćenim Reddit oglašavanjem dogodio se pre par godina, kada je za potrebe tadašnje firme trebalo da promovišem neke PC i mobilne igre na američkom tržištu. S obzirom na to su fondovi za promociju bili skromni, a očekivanja velika, bio sam svestan da Facebook ili Instagram reklama neće doneti željene rezultate – barem na za alocirani budžet u tom trenutku. Nakon dužeg istraživanja zaključio sam da je možda baš Reddit, odgovor na moj problem.

Kao što sam već napisao, demografija je odgovarala, sistem biranja ciljane publike mi je bio prilično jasan, a veliki broj posetilaca je dolazio iz Amerike, Kanade i Zapadne Evrope, baš ono što je meni trebalo. Dok sam istraživao o rekamliranju na Redditu (kako besplatnom, tako i plaćenom) uvek sam nailazio na upozorenje da redditori (termin za reddit korisnike) ne vole reklame, da mogu da vam downvote-uju reklamu, da komentari mogu da budu izuzetno negativni i slično.

Čak su i kolege iz firme, koje su aktivni redditori, izrazile brigu o svrsishodnosti reklamiranja na ovoj platformi. Njihova upozorenja nisu bila bez osnova, jer na Internetu možete naći na desetine primera Reddit kampanja koje su krenule loše. Većinom su to AMA (ask me anything) postovi gde marketinške agencije nisu znale u šta se upuštaju.

Odlučio sam se za sigurniji put, a to su display ads. Kako sam ja dugogodišnji i gejmer i IT novinar, znao sam da tekst reklame ne sme da bude previše napadan jer će odbijati ljude. Trebalo mi je neko vreme, ali sam na kraju uspeo da na duhovit i interesantan način predstavim srž naše igre. Ni rezultati nisu izostali, a najbolja kreativa je imala CPC od 0,14 dolara.

Kako funkcioniše Reddit oglašavanje?

Postoje tri vrste reklame na Redditu. Prava vrsta je klasičan display ad gde pored fotografije imate 300 karaktera za svoj tekst. Druga vrsta je sponzorisani post, a odnedavno je uvedena i video reklama.

Reklame od 300 karaktera preovlađuju na Redditu iz nekoliko razloga. Već sam napomenuo da, ukoliko je tekst reklame interesantan i ako pogodite svoju ciljnu grupu, rezultati mogu biti izuzetni. Na toj reklami možete, ali i ne morate da dozvolite komentare (većina ne dozvoljava, jer korisnici često troluju).

Kada je u pitanju sponzorisani post, tada većina ostavlja mogućnost redditorima da komentarišu, jer je cilj takvog posta diskusija tj. da saznate mišljenje korisnika i zainteresujete ih za svoj proizvod. Prednost sponzorisanog posta je što u tekst možete ubaciti nekoliko linkova (websajt, naloge na društvenim mrežama itd.), te na taj način za isti novac, potencijalno, dobiti više.

Video kampanja funkcioniše slično, kao i na Facebooku. Pored 300 karaktera imate još dva polja, display url i destination url. Zašto se ova dva pojma razlikuju? Reddit ne podržava servise koji skraćuju linkove, pa ako ubacite UTM tagove, em će link biti dugačak, em će biti nerazumljiv.

Kada kreirate kampanju, imate mogućnost izbora željenog rezultata (doseg, saobraćaj, konverzije, video pregled i instalacija aplikacije). Ako se pitate kako Reddit može da prati neke od ovih parametara odgovor je Reddit Pixel, koji možete ubaciti u vaš websajt.

Primer različitih ad set-ova koje možete da postavite u okviru vaše kampanje.

Sledeći korak je ad set u okviru kojeg unosite budžet i birate kome želite da servirate reklamu. Odabir publike na Redditu je malo drugačiji nego na Facebooku. Ovde birate kome ćete servirati reklamu na osnovu ponuđenih interesovanja i subreddita na koje su pretplaćeni. To znači da će se vaša reklama pojaviti samo kod korisnika koji posete određeni subreddit, što znači da možete mnogo preciznije da „gađate“ svoju publiku, nego na nekim drugim društvenim mrežama.

Kako čitav proces izgleda u praksi?

Recimo, vi ste game developer, imate igru na Steamu i rešili ste da spustite cenu, ne bi li pospešili prodaju. Od sekcije „interest“ možete izabrati kompletan „gaming“ (koji u sebi sadrži PC games, tablettop games, esports, video gaming) ili pošto je vaša igra samo za PC, suzbiti izbor na ovu platformu. Što se tiče subreddita, „steamdeals“ je uvek prvi izbor, a možete ubaciti još i „steam“ ili neke druge koje su srodni za vaše igre.

Ono što treba da znate je da trenutno postoji preko 800.000 subreddita. Većina je relativno mala i ako nemaju više od 1.000 poseta dnevno nećete moći tu da pustite svoju reklamu. Ako mislite da je Reddit posvećen samo video igrama, grdno se varate. Recimo subbredit posvećen lakiranju noktiju ima preko 400.000 korisnika, a ne treba zaboraviti „Map Porn“, „Space Porn“ i „Food Porn“ subreddite, koji nemaju nikakve veze sa pornografijom već naravno sa fotografijama mapa, svemira i hrane.

Traženje adekvatnih subreddita može biti mukotrpan posao, mada vam platforma sama nudi neke kada krenete da kucate ime. Za istraživanje preporučujem ova dva linka gde ćete naći Reddite sortirane po broju subscribera i po određenim temama.

Našli ste adekvatne subreddite, izabrali interesovanja i sada je red da se uloži neki novac. Glavna merna jedinica za Reddit je impresija, te vi imate mogućnost da podseti koliko želite da platite za 1.000 impresija. Po mom iskustvu trebalo bi da planirate budžet 1 do 2 dolara za 1.000 impresija, jer još uvek nema toliko puno reklama za neke segmente. Pre par godina i 0.7 dolara za 1.000 impresija je bilo dovoljno da se vaša reklama probije do korisnika, ali to više nije tako.

Zašto je Reddit zlatni rudnik za gejming kompanije?

Postoji nekoliko način da odgovorim na ovo pitanje. Na početku teksta sam pomenuo već demografiju redditora, a sada bih mogao da dodam da r/Games ima 16 miliona pretplatnika, da možete naći subreddit posvećen ne samo svakom žanru, već i nizu pojedinačnih igara, da veliki broj game developera koristi subreddit za komunikaciju sa svojim korisnicima, i tako dalje i tako dalje. Ali, to nije moj stil.

Prošle godine na Casual Connectu sam bio zvanični strimer i tada sam upoznao Aleksandra Gavrilovića jednu polovinu dinamičnog dua pod nazivom Gamechuck. U pitanju je mladi indie studio iz Zagreba koji je prošle godine izbacio interaktivnu avanturu pod nazivom All You Can Eat. Protagonista ove igre je pre 10 godina našao „all you can eat“ kupon i nakon toga zaseo u restoran i nikada više iz njega nije izašao.

Deset godina kasnije restoran je pred bankrotom, ponajviše zbog njega. Shvativši da je vrag odneo šalu, naš junak kreće u svetu misiju: spasiti restoran i svoj način života. Sama igra me je prilično nasmejala, a u zajedničkom razgovoru nakon stream-a došli smo do zaključka da bi Reddit bio idealan medijum, pogotovo što je uskoro trebalo da počne jesenja rasprodaja na Steamu.

Steam analitika vezana za prodaju igre Gamechuck studija.

Sama kampanja je bila izuzetno uspešna ne samo po marketinškim parametrima (cpc 0.20 i 0.16 dolara, CTR 0.361% i 0.465%) već i po prodaji (400% skok u odnosu na prethodni period). Kao što možete videti sa grafika, uloženi novac je bio relativno mali, pogotovo jer smo mi targetovali tržište Amerike i Zapadne Evrope.

Zamolio sam i Aleksandra da kaže nešto o svojim iskustvima:

Znao sam da je Reddit dobar način da se približimo gejmerskoj publici ali do sad nismo nikad tome pristupili komercijalno jer jednostavno nismo bili upućeni u to šta i kako tu treba posložiti za maksimalni učinak, ali srećom naletili smo na nekoga ko se sa tim bavi i sve je ispalo jako pozitivno.

Kako kaže naš narod jedna lasta ne čini proleće. Sledeća kampanja je bila za Flat Hill games i njihovu igru Clash of Chefs VR. Ovaj put nam cilj nije bila prodaja već smo želeli da dopremo do tačno definisane publike – vlasnike VR setova. Reddit se opet nametnuo kao pravi izbor zbog nekoliko faktora. U interesovanjima korisnika postoji VR kao opcija, ali i nekoliko subreddita posvećenih ovoj oblasti.

Post od strane CEO-a Flat Hill Games, Adriana Đure, je prošao odlično, a saveti i kritike od strane korisnika su bili izuzetno konstruktivni. Cilj naše kampanje je bio da motivišemo korisnike da dodaju igru na wishlist pre nego što ona izađe. Da bismo to ostvarili reklamu smo servirali samo PC korisnicima i to u sledeća tri subredita ( r/vive, r/oculus i r/psvr). Pored klasičnih display reklama imali smo i video reklamu. Ono što mi je bilo jako zanimljivo da je video imao značajno veći CPC od klasičnih display reklama u početku, ali da se kasnije situacija normalizovala.

Po ličnom mišljenju autora ovog teksta Reddit je stvarno zlatan rudnik, bar kada je u pitanju promocija video igara. Moj savet svim game developerima ili Indie studijima je da se registruju na Redditu, pronađu subreddit koji je relevantan za njihovu igru, napišu post, objasne ko su, šta su, o čemu se radi u njihovoj igri i da ne reaguju burno na negativne komentare. Nemojte da budete napadni ili agresivni u promociji svoje ideje, igre ili projekta, pogotovo ako isti nije vrhunski, pa čak i tada je potrebno pokazati neku dozu skromnosti.

Što se tiče plaćenog marketinga, puštanje Reddit reklama nije preterano komplikovano, ali nalaženje pravih subreddita može biti problematično. Osmislite vaše kreative da budu zanimljive i duhovite, jer zaboga promovišete video igru, a ne koncert klasične muzike. Izbegavajte očigledne click-baitove, jer ne samo da ćete dobiti negativnu karmu (korisnici će downvote-ovati vaš post ili reklamu) već i admini određenog subreddita imaju mogućnost da vašu reklamu zabrane.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.