Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Nastanak jedne video igre je složen proces u kom učestvuje više različitih profesionalaca - od programera do dizajnera. Otuda smo se odlučili da detaljnije uđemo u svet nastanka igara predstavljanjem različitih aktera koji u tom procesu učestvuju. Ovaj put otkrivamo čime se bavi Game Level dizajner.

Jovan Jaramaz je nešto više od dve godine proveo radeći u Ubisoftu u Srbiji, na poziciji Game Level dizajnera, gde je stekao značajno iskustvo. U međuvremenu, odlučio je da pokrene sopstveni studio (o čemu ćemo pisati u narednom periodu), a u razgovoru koji sledi, sa njim govorimo o tome šta njegova pozicija zapravo predstavlja i koliko je važna u čitavom sistemu razvoja igara.

Od crteža na papiru do kompjuterske grafike

Game Level dizajner je osoba koja dizajnira iskustvo i okruženje u kojem će se igrači nalaziti, uz pomoć prethodno postavljenih vizija, tematika i mehanika igre, otkriva Jaramaz za Netokraciju na početku razgovora.

U užem smislu, to je neko čiji zadatak može biti pravljenja svetova, putanja za kretanje, postavljanje objekata različite svrhe, dizajniranje zagonetki, osmišljavanje misija i izazova, a sve to podrazumeva i postavljanje neprijatelja na koje igrač može da naiđe, kucanje koda za određene događaje, izradu 3D prototipova i još dosta drugih stvari.

“Ovo zapravo podrazumeva vizuelno pričanje priče, uz pomoć logičkih i intuitivno postavljenih tematskih objekata, zvukova i efekata”, objašnjava naš sagovornik i dodaje:

Sam proces i posao zahteva dosta imaginacije, osmišljavanja i kreativnih rešenja, potrebno je staviti se u perspektivu korisnika, kako će se neke stvari odigrati pre nego što se dogode, koji su mogući ishodi, koliko brzo, kako će igrač reagovati i zašto itd.

Takođe, u bliskom su kontaktu sa artistima i programerima veoma je bitno da postoji dobra komunikacija između celog tima i unificirana vizija i cilj šta pokušava da se postigne. Level dizajn obuhvata dosta širok spektar potrebnih znanja, ali sve zavisi od količine ljudi u timu i od tipova projekta, kao i šta svaki od njih zahteva.

Jovan dodaje i da je on sam u taj svet ušao poprilično neplanirano, kada je sestrin prijatelj osnovao startap kojem je bio potreban game dizajner. “To je bila moja prva dodirna tačka sa svim aspektima game development-a. Tu sam pored game dizajna radio i level dizajn, kao i sve ostale stvari koje sam mogao da pokrijem i završim, kako obično biva u manjim timovima”, priseća se naš sagovornik.

Sve ovo, bilo je novo za našeg sagovornika, pa je čak i sam pojam gejm dizajna u okviru kojeg se pojavilo dosta tehničkih izazova i nepoznanica. Jovan nam je tom prilikom otkrio da za game i level dizajnere pored potrebe da poseduju određenu količinu opšteg znanja o svemu, potrebno je takođe poznavanja tehničkih smernica i aspekata samog dizajniranja, a otkriva i koji su najveći izazovi u poslu kojim se danas bavi:

Najveći izazovi proizilaze iz same ekipe koja radi na igri – da li je to nedovoljna komunikacija, nedovoljna motivacija, nedostatak tehničke sposobnosti za ulogu koju su preuzeli, ili neki drugi ego momenti. Svi smo mi ljudi, sa svojim bubicama i različitim problemima, zato je potrebno da razumemo šta je srž problema, da postoji određeni nivo empatije i naravno zajedno da radimo na rešavanju svih nastalih problema, kroz otvorenu komunikaciju.

Potrebno je stvoriti pozitivnu gaming kulturu

U nastavku razgovora, osvrnuli smo se više na to kako se naš sagovornik edukovao za ovu poziciju i koliko mu je iskustvo rada u Ubisoftu pomoglo u daljem razvoju karijere. Jovan ističe da je ceo život u igrama i da je više vremena provodio u map editorima praveći sopstvene mape nego igrajući same igre.

Dok je radio u Ubisoftu, Jovan je bio deo tima koji je razvijao složenu AAA igru kao što je Ghost Recon: Breakpoint.

Level i game dizajn je isto tako radio i na papiru inspirisan filmovima i igrama, crtao je pozadine (uglavnom su to bile 2D ili top down varijante), isecajući makazama druge papirne oblike u zavisnosti od tematike. U tom procesu, dodaje Jovan, bilo je potrebno vežbati i učiti na greškama. “Uzmimo neku našu viziju i priču i pokušamo da je prenesemo na virtuelno igralište. Kao i sa crtanjem, dosta znače teorijska znanja, ali najbolji način da postante bolji u tome je da samo crtate, što više vremena uložite, to ćete biti bolji”, dodaje Jaramaz.

Inače, rad u Ubisoftu je za našeg sagovornika otvorio potpuno nove horizonte AAA industrije. Na ovaj način, imao je priliku da vidi kako veći timovi funkcionišu i kako se organizuju, koje su pozitivne i negativne strane, kako velike kompanije pristupaju rešavanju problema i izbacivanju novih proizvoda na tržište:

Postoji jako velika količina ljudi u Ubisoftu koji su veterani u industriji, sa jako puno iskustva na prethodnim projektima i drago mi je što sam imao priliku da provedem vreme i radim sa njima, i naravno dosta toga naučim o samom procesu level dizajna i drugih grana profesije.

Radeći na masivnoj igri kao što je Ghost Recon: Breakpoint i nakon toga Riders Republic, imao sam priliku da naučim kako idu procesi i faze kreiranja različito tematskih projekata, od samog začetka pa do izbacivanja igre. Postoje takođe dosta dobre learning platforme u Ubisoftu koje, ako želite, mogu da vam pomognu da unapredite širok spektar core ili specijalizovanih veština.

Pred sam kraj, osvrnuli smo se i na to kako naš sagovornik vidi sadašnji i dalji razvoj game dev scene u Srbiji i na čemu treba dodatno poraditi prema njegovom mišljenju. Jovan kaže da je ova scena u našoj zemlji definitivno napreduje, jer spada u IT granu koja je koliko-toliko nezavisna od mešanja političkih faktora u istu, pa postoji trend rasta.

“Verujem da imamo sjajne mlade ljude, sa odličnim kapacitetom i potencijalima, ali ne postoje u dovoljnoj meri javna sredstva za podršku i razvoj novih kadrova”, otkriva nam Jaramaz i kao zaključak dodaje:

Ovaj novi master 4.0 program je dobar početak, ali trebalo bi da osnuju nove ustanove za osposobljavanje novih kadrova od samog starta. Trebalo bi pokušati napraviti svojevrsni gaming hub Evrope, stvoriti pozitivnu gaming kulturu, ali za to je potrebna podrška države, osvešćivanje građana, plodno i sigurno ekonomsko-političko tlo, bez gomile nepotrebnih procedura i zakona, a sa obzirom na sadašnju situaciju, ne vidim način kako može da se preseče začarani krug.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.