Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Nastanak jedne video igre je složen proces u kom učestvuje više različitih profesionalaca - od programera do dizajnera. Otuda smo se odlučili da detaljnije uđemo u svet nastanka igara predstavljanjem različitih aktera koji u tom procesu učestvuju. Ovaj put otkrivamo čime se bavi Game Level dizajner.

Jovan Jaramaz je nešto više od dve godine proveo radeći u Ubisoftu u Srbiji, na poziciji Game Level dizajnera, gde je stekao značajno iskustvo. U međuvremenu, odlučio je da pokrene sopstveni studio (o čemu ćemo pisati u narednom periodu), a u razgovoru koji sledi, sa njim govorimo o tome šta njegova pozicija zapravo predstavlja i koliko je važna u čitavom sistemu razvoja igara.

Od crteža na papiru do kompjuterske grafike

Game Level dizajner je osoba koja dizajnira iskustvo i okruženje u kojem će se igrači nalaziti, uz pomoć prethodno postavljenih vizija, tematika i mehanika igre, otkriva Jaramaz za Netokraciju na početku razgovora.

U užem smislu, to je neko čiji zadatak može biti pravljenja svetova, putanja za kretanje, postavljanje objekata različite svrhe, dizajniranje zagonetki, osmišljavanje misija i izazova, a sve to podrazumeva i postavljanje neprijatelja na koje igrač može da naiđe, kucanje koda za određene događaje, izradu 3D prototipova i još dosta drugih stvari.

“Ovo zapravo podrazumeva vizuelno pričanje priče, uz pomoć logičkih i intuitivno postavljenih tematskih objekata, zvukova i efekata”, objašnjava naš sagovornik i dodaje:

Sam proces i posao zahteva dosta imaginacije, osmišljavanja i kreativnih rešenja, potrebno je staviti se u perspektivu korisnika, kako će se neke stvari odigrati pre nego što se dogode, koji su mogući ishodi, koliko brzo, kako će igrač reagovati i zašto itd.

Takođe, u bliskom su kontaktu sa artistima i programerima veoma je bitno da postoji dobra komunikacija između celog tima i unificirana vizija i cilj šta pokušava da se postigne. Level dizajn obuhvata dosta širok spektar potrebnih znanja, ali sve zavisi od količine ljudi u timu i od tipova projekta, kao i šta svaki od njih zahteva.

Jovan dodaje i da je on sam u taj svet ušao poprilično neplanirano, kada je sestrin prijatelj osnovao startap kojem je bio potreban game dizajner. “To je bila moja prva dodirna tačka sa svim aspektima game development-a. Tu sam pored game dizajna radio i level dizajn, kao i sve ostale stvari koje sam mogao da pokrijem i završim, kako obično biva u manjim timovima”, priseća se naš sagovornik.

Sve ovo, bilo je novo za našeg sagovornika, pa je čak i sam pojam gejm dizajna u okviru kojeg se pojavilo dosta tehničkih izazova i nepoznanica. Jovan nam je tom prilikom otkrio da za game i level dizajnere pored potrebe da poseduju određenu količinu opšteg znanja o svemu, potrebno je takođe poznavanja tehničkih smernica i aspekata samog dizajniranja, a otkriva i koji su najveći izazovi u poslu kojim se danas bavi:

Najveći izazovi proizilaze iz same ekipe koja radi na igri – da li je to nedovoljna komunikacija, nedovoljna motivacija, nedostatak tehničke sposobnosti za ulogu koju su preuzeli, ili neki drugi ego momenti. Svi smo mi ljudi, sa svojim bubicama i različitim problemima, zato je potrebno da razumemo šta je srž problema, da postoji određeni nivo empatije i naravno zajedno da radimo na rešavanju svih nastalih problema, kroz otvorenu komunikaciju.

Potrebno je stvoriti pozitivnu gaming kulturu

U nastavku razgovora, osvrnuli smo se više na to kako se naš sagovornik edukovao za ovu poziciju i koliko mu je iskustvo rada u Ubisoftu pomoglo u daljem razvoju karijere. Jovan ističe da je ceo život u igrama i da je više vremena provodio u map editorima praveći sopstvene mape nego igrajući same igre.

Dok je radio u Ubisoftu, Jovan je bio deo tima koji je razvijao složenu AAA igru kao što je Ghost Recon: Breakpoint.

Level i game dizajn je isto tako radio i na papiru inspirisan filmovima i igrama, crtao je pozadine (uglavnom su to bile 2D ili top down varijante), isecajući makazama druge papirne oblike u zavisnosti od tematike. U tom procesu, dodaje Jovan, bilo je potrebno vežbati i učiti na greškama. “Uzmimo neku našu viziju i priču i pokušamo da je prenesemo na virtuelno igralište. Kao i sa crtanjem, dosta znače teorijska znanja, ali najbolji način da postante bolji u tome je da samo crtate, što više vremena uložite, to ćete biti bolji”, dodaje Jaramaz.

Inače, rad u Ubisoftu je za našeg sagovornika otvorio potpuno nove horizonte AAA industrije. Na ovaj način, imao je priliku da vidi kako veći timovi funkcionišu i kako se organizuju, koje su pozitivne i negativne strane, kako velike kompanije pristupaju rešavanju problema i izbacivanju novih proizvoda na tržište:

Postoji jako velika količina ljudi u Ubisoftu koji su veterani u industriji, sa jako puno iskustva na prethodnim projektima i drago mi je što sam imao priliku da provedem vreme i radim sa njima, i naravno dosta toga naučim o samom procesu level dizajna i drugih grana profesije.

Radeći na masivnoj igri kao što je Ghost Recon: Breakpoint i nakon toga Riders Republic, imao sam priliku da naučim kako idu procesi i faze kreiranja različito tematskih projekata, od samog začetka pa do izbacivanja igre. Postoje takođe dosta dobre learning platforme u Ubisoftu koje, ako želite, mogu da vam pomognu da unapredite širok spektar core ili specijalizovanih veština.

Pred sam kraj, osvrnuli smo se i na to kako naš sagovornik vidi sadašnji i dalji razvoj game dev scene u Srbiji i na čemu treba dodatno poraditi prema njegovom mišljenju. Jovan kaže da je ova scena u našoj zemlji definitivno napreduje, jer spada u IT granu koja je koliko-toliko nezavisna od mešanja političkih faktora u istu, pa postoji trend rasta.

“Verujem da imamo sjajne mlade ljude, sa odličnim kapacitetom i potencijalima, ali ne postoje u dovoljnoj meri javna sredstva za podršku i razvoj novih kadrova”, otkriva nam Jaramaz i kao zaključak dodaje:

Ovaj novi master 4.0 program je dobar početak, ali trebalo bi da osnuju nove ustanove za osposobljavanje novih kadrova od samog starta. Trebalo bi pokušati napraviti svojevrsni gaming hub Evrope, stvoriti pozitivnu gaming kulturu, ali za to je potrebna podrška države, osvešćivanje građana, plodno i sigurno ekonomsko-političko tlo, bez gomile nepotrebnih procedura i zakona, a sa obzirom na sadašnju situaciju, ne vidim način kako može da se preseče začarani krug.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.