Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Nastanak jedne video igre je složen proces u kom učestvuje više različitih profesionalaca - od programera do dizajnera. Otuda smo se odlučili da detaljnije uđemo u svet nastanka igara predstavljanjem različitih aktera koji u tom procesu učestvuju. Ovaj put otkrivamo čime se bavi Game Level dizajner.

Jovan Jaramaz je nešto više od dve godine proveo radeći u Ubisoftu u Srbiji, na poziciji Game Level dizajnera, gde je stekao značajno iskustvo. U međuvremenu, odlučio je da pokrene sopstveni studio (o čemu ćemo pisati u narednom periodu), a u razgovoru koji sledi, sa njim govorimo o tome šta njegova pozicija zapravo predstavlja i koliko je važna u čitavom sistemu razvoja igara.

Od crteža na papiru do kompjuterske grafike

Game Level dizajner je osoba koja dizajnira iskustvo i okruženje u kojem će se igrači nalaziti, uz pomoć prethodno postavljenih vizija, tematika i mehanika igre, otkriva Jaramaz za Netokraciju na početku razgovora.

U užem smislu, to je neko čiji zadatak može biti pravljenja svetova, putanja za kretanje, postavljanje objekata različite svrhe, dizajniranje zagonetki, osmišljavanje misija i izazova, a sve to podrazumeva i postavljanje neprijatelja na koje igrač može da naiđe, kucanje koda za određene događaje, izradu 3D prototipova i još dosta drugih stvari.

„Ovo zapravo podrazumeva vizuelno pričanje priče, uz pomoć logičkih i intuitivno postavljenih tematskih objekata, zvukova i efekata“, objašnjava naš sagovornik i dodaje:

Sam proces i posao zahteva dosta imaginacije, osmišljavanja i kreativnih rešenja, potrebno je staviti se u perspektivu korisnika, kako će se neke stvari odigrati pre nego što se dogode, koji su mogući ishodi, koliko brzo, kako će igrač reagovati i zašto itd.

Takođe, u bliskom su kontaktu sa artistima i programerima veoma je bitno da postoji dobra komunikacija između celog tima i unificirana vizija i cilj šta pokušava da se postigne. Level dizajn obuhvata dosta širok spektar potrebnih znanja, ali sve zavisi od količine ljudi u timu i od tipova projekta, kao i šta svaki od njih zahteva.

Jovan dodaje i da je on sam u taj svet ušao poprilično neplanirano, kada je sestrin prijatelj osnovao startap kojem je bio potreban game dizajner. „To je bila moja prva dodirna tačka sa svim aspektima game development-a. Tu sam pored game dizajna radio i level dizajn, kao i sve ostale stvari koje sam mogao da pokrijem i završim, kako obično biva u manjim timovima“, priseća se naš sagovornik.

Sve ovo, bilo je novo za našeg sagovornika, pa je čak i sam pojam gejm dizajna u okviru kojeg se pojavilo dosta tehničkih izazova i nepoznanica. Jovan nam je tom prilikom otkrio da za game i level dizajnere pored potrebe da poseduju određenu količinu opšteg znanja o svemu, potrebno je takođe poznavanja tehničkih smernica i aspekata samog dizajniranja, a otkriva i koji su najveći izazovi u poslu kojim se danas bavi:

Najveći izazovi proizilaze iz same ekipe koja radi na igri – da li je to nedovoljna komunikacija, nedovoljna motivacija, nedostatak tehničke sposobnosti za ulogu koju su preuzeli, ili neki drugi ego momenti. Svi smo mi ljudi, sa svojim bubicama i različitim problemima, zato je potrebno da razumemo šta je srž problema, da postoji određeni nivo empatije i naravno zajedno da radimo na rešavanju svih nastalih problema, kroz otvorenu komunikaciju.

Potrebno je stvoriti pozitivnu gaming kulturu

U nastavku razgovora, osvrnuli smo se više na to kako se naš sagovornik edukovao za ovu poziciju i koliko mu je iskustvo rada u Ubisoftu pomoglo u daljem razvoju karijere. Jovan ističe da je ceo život u igrama i da je više vremena provodio u map editorima praveći sopstvene mape nego igrajući same igre.

Dok je radio u Ubisoftu, Jovan je bio deo tima koji je razvijao složenu AAA igru kao što je Ghost Recon: Breakpoint.

Level i game dizajn je isto tako radio i na papiru inspirisan filmovima i igrama, crtao je pozadine (uglavnom su to bile 2D ili top down varijante), isecajući makazama druge papirne oblike u zavisnosti od tematike. U tom procesu, dodaje Jovan, bilo je potrebno vežbati i učiti na greškama. „Uzmimo neku našu viziju i priču i pokušamo da je prenesemo na virtuelno igralište. Kao i sa crtanjem, dosta znače teorijska znanja, ali najbolji način da postante bolji u tome je da samo crtate, što više vremena uložite, to ćete biti bolji“, dodaje Jaramaz.

Inače, rad u Ubisoftu je za našeg sagovornika otvorio potpuno nove horizonte AAA industrije. Na ovaj način, imao je priliku da vidi kako veći timovi funkcionišu i kako se organizuju, koje su pozitivne i negativne strane, kako velike kompanije pristupaju rešavanju problema i izbacivanju novih proizvoda na tržište:

Postoji jako velika količina ljudi u Ubisoftu koji su veterani u industriji, sa jako puno iskustva na prethodnim projektima i drago mi je što sam imao priliku da provedem vreme i radim sa njima, i naravno dosta toga naučim o samom procesu level dizajna i drugih grana profesije.

Radeći na masivnoj igri kao što je Ghost Recon: Breakpoint i nakon toga Riders Republic, imao sam priliku da naučim kako idu procesi i faze kreiranja različito tematskih projekata, od samog začetka pa do izbacivanja igre. Postoje takođe dosta dobre learning platforme u Ubisoftu koje, ako želite, mogu da vam pomognu da unapredite širok spektar core ili specijalizovanih veština.

Pred sam kraj, osvrnuli smo se i na to kako naš sagovornik vidi sadašnji i dalji razvoj game dev scene u Srbiji i na čemu treba dodatno poraditi prema njegovom mišljenju. Jovan kaže da je ova scena u našoj zemlji definitivno napreduje, jer spada u IT granu koja je koliko-toliko nezavisna od mešanja političkih faktora u istu, pa postoji trend rasta.

„Verujem da imamo sjajne mlade ljude, sa odličnim kapacitetom i potencijalima, ali ne postoje u dovoljnoj meri javna sredstva za podršku i razvoj novih kadrova“, otkriva nam Jaramaz i kao zaključak dodaje:

Ovaj novi master 4.0 program je dobar početak, ali trebalo bi da osnuju nove ustanove za osposobljavanje novih kadrova od samog starta. Trebalo bi pokušati napraviti svojevrsni gaming hub Evrope, stvoriti pozitivnu gaming kulturu, ali za to je potrebna podrška države, osvešćivanje građana, plodno i sigurno ekonomsko-političko tlo, bez gomile nepotrebnih procedura i zakona, a sa obzirom na sadašnju situaciju, ne vidim način kako može da se preseče začarani krug.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Tehnologija

Top 10 ‘Black Friday’ gedžeta koje već sada možete da kupite – prema izboru Netokracije

Sada već tradicionalno donosimo vam spisak nama najinteresantnijih gedžeta iz tehnološkog sveta koje možete nabaviti po sniženim cenama za Black Friday.

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.