Beogradski Ragebite studio razvija rešenja za globalnu esports industriju

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Beogradski Ragebite studio razvija rešenja za globalnu esports industriju

Esports industrija doživela je ogromnu ekspanziju i vrednost na globalnom nivou. I dok profesionalni igrači zarađuju novac takmičenjem na turnirima, postoje i timovi koji pružaju softversku i tehničku podršku esports-u, a jedan od tih timova dolazi nam upravo iz Srbije - RAGEBITE.

Često smo imali priliku da u prethodnih nekoliko godina pišemo o raznim studijima i kompanijama za razvoj igara, zatim o esports timovima, organizaciji ovih takmičenja, pa čak i o sajmovima posvećenim gejmingu. Sada vam otkrivamo jednu priču koja ima zanimljivu tehničku pozadinu sa velikim potencijalom u esports industriji na globalnom nivou.

Reč je, kao što ste već i pročitali, o RAGEBITE studiju iz Beograda koji radi na razvoju softverskih rešenja za pomenuto esports tržište, a koji za krovnog klijenta već tri godine ima poznatu kompaniju iz sveta hardvera – Logitech. Kako i na koji način je tekao razvoj ovog studija i koju tačno oni ulogu imaju na globalnoj esports sceni, otkrio nam je Boris Batoćanin.

U razgovoru sa njim smo između ostalog obradili teme potencijala razvoja esports-a u Srbiji, uz osvrt na naredne planove pomenutog studija u vreme turbulentnog perioda za svetsku i evropsku ekonomiju, ali i za različite industrijske sektore.

Vredan rad doneo dobre rezultate i rad na sopstvenom SaaS alatu

Prisećajući se samih početaka osnivanja studija, Boris nam je na početku rekao da prvi koraci nečega što će se kasnije nazvati RAGEBITE, počinju još u 2016. godini kada su on i  njegove kolege i drugari Aleksandar i Filip inicijalno pokrenuli prvi zajednički projekat. Boris dodaje da je ideja bila da se tadašnjim esports timovima ponudi mogućnost sopstvenog sajta gde bi mogli da prezentuju sebe, sponzore, mečeve koje igraju i tome slično:

Uspeli smo da za četiri meseca objavimo 5 WordPress tema u okviru Themeforest marketa te da ostvarimo preko 4.000 prodaja u narednom peirodu. S obzirom na to da smo dobili publicitet uspeli smo da privučemo i klijente koji su želeli nešto više, tada dobijamo potvrdu da tržište postoji pa odlučujemo da se brendiramo kao RAGEBITE, “Full service Esports studio”, koji je zvanično osnovan sredinom 2018. godine.

Važno je napomenuti da smo do dana današnjeg ostali dosledni ideji, te da bez obzira na različite mogućnosti rasta kroz druge industrije nismo promenili pravac te smo bili i ostali studio koji se bavi isključivo razvojem rešenja u okviru esports industrije.

Za sada RAGEBITE čini trinaestoro ljudi koji su uglavnom fokusirani na razvoj novog SaaS alata koji studio razvija.

Između ostalog, Boris dodaje da on i njegov tim od samog početka na internet gledaju kao na priliku da njihovu uslugu i proizvode ponude globalno bez ograničenja na grad ili državu. Ovaj studio slično razmišljanje ima vezano za ljude sa kojima rade, pa su čak i pre globalnog trenda rada od kuće nudili remote posao kao opciju. Sve to im je donelo veću fleksibilnost i veću finansijsku isplativost. Danas, RAGEBITE studio pored osnivača čini još 12 kolega, uglavnom programera i product dizajnera.

Iako se rad pomenutog studija zasnivao na razvoju različitih softverskih rešenja u okviru esports industrije, nakon početnih iskustava, Boris i njegova ekipa su se usavršili za razvoj i održavanje tzv. competitive gaming platformi, zapravo online okruženja u okviru kojih se omogućava igračima i timovima takmičenje u različitim video igrama koje žanrovski podržavaju esports.

Potencijal koji je RAGEBITE doneo ovom tržištu ali i kvalitet koji su u isto vreme nudili, doneo im je sada već dugogodišnjeg klijenta Logitech koji je na vreme prepoznao sve benefite esports industrije i okrenuo se promovisanju i organizovanju različitih događaja. Boris nam je tom prilikom otkrio više detalja:

Celokupna platforma, alati kao i infrastruktura su razvijeni i održavaju se u RAGEBITE-u. Pored njih tu je i UGC events sa svojim brendom UGC esports, gde smo takođe razvijali slično rešenje koje je prisutno na tržištu.

Možda čak i interesantnija dešavanja jesu saradnje sa partnerima iz Afrike i Južne Amerike, gde smo pokušali da ponudimo našu infrastrukturu i pomognemo razvoj esportsa u nerazvijenim zemljama. Nažalost, ta dva projekta nisu prošla onako kako smo očekivali, ali smo iz toga naučili dosta i okrenuli se razvoju sopstvenog proizvoda pod brendom Playbase.GG.

Govoreći nam o tome na koji način je nastao SaaS alat Playbase.GG, Boris kaže da s obzirom na to da esports industrija beleži godišnji rast prihoda od blizu 15% dolazi do toga da mnogi prepoznaju potencijal, i da na različite načine pokušavaju da se priključe, kroz recimo organizaciju esports događaja. “Tu dolazi do problema jer razvoj sistema koji bi omogućio tako nešto košta puno, i traži dosta vremena za razvoj i održavanje, samim tim ulazak u esports iz ugla organizatora je do sada bio znatno otežan”, otkrio nam je naš sagovornik, uz dalje objašnjenje:

Pored toga, potencijalni organizatori se susreću sa mnoštvom drugih problema kao što su nedovoljno poznavanje industrije, loša strategija, nemogućnost monetizacije događaja itd. Uvidevši sve ovo odlučili smo da omogućimo servis koji ima za cilj da uz minimalne mesečne troškove omogući organizatorima okruženje, infrastrukturu i sve potrebne alate kako bi mogli da organizuju i monetizuju događaje i da grade sopstvenu zajednicu oko svog brenda.

Primena našeg rešenja je globalna, ali naš fokus u narednom periodu biće zemlje u kojima esports nije razvijen i gde mislimo da možemo da doprinesemo. MVP je lansiran krajem prošle godine, sam proizvod je u potpunosti bootstrap-ovan od strane našeg studija i za par meseci postojanja beležimo zadovoljavajuće rezultate.

Kroz saradnju sa partnerima do rasta i podrške za Playbase.GG

Kako smo već govorili o tome da esports industrija ima veliki potencijal, činjenica je i da mnogi drugi studiji i talentovani timovi vide šansu za svoj “deo kolača” na ovom tržištu, nudeći takođe inovativna rešenja. Osvrnuvši se upravo na konkurenciju, Batoćanin kaže da se iz studija trude da prate šta se dešava oko njih i da u odnosu na to donose odluke na najbolji mogući način:

Koliko znam, u Srbiji ne postoji niti jedan studio koji se bavi isključivo razvojem esports projekata. Gledano globalno postoji još par njih za koje znamo da pružaju sličnu uslugu. Mi se trudimo da budemo konkurentni prvenstveno kroz bazičnu uključenost u ono što se dešava u industriji, zatim kroz tehnologije koje koristimo i na kraju kroz sam Playbase.GG kao proizvod koji nudimo.

Upravo izradom sopstvenog SaaS proizvoda, RAGEBITE je omogućio da pored “tradicionalnog” nazovi agencijskog načina rada gde firma obezbedi klijenta za koga se radi i kalkuliše razliku u odnosu na naplaćenu uslugu i cenu troškova, uspostave i pretplatnički model kao još jedan kanal zarade.

Potraga za partnerima, fokus na novom proizvodu i realizacija određenih poslovnih planova, samo su neki od narednih koraka pomenutog studija iz Beograda.

Pokrenuvši temu finansija, Boris još jednom napominje da je od samog početka celokupna ideja bootstrap-ovana, a kao što je na početku teksta pomenuo, početni kapital im je obezbedio Themeforest, nakon čega je studio zakupio kancelariju i zaposlio prvog kolegu, da bi se nakon toga širili kroz agencijski rad i na kraju lansirali sopstveni proizvod.

Međutim, kada je reč o investicijama, naš sagovornik kaže da postoji ideja da u nekom trenutku pronađu partnere koji će omogućiti dalji rast i obezbediti podršku za sam Playbase.GG kao proizvod. Iako će RAGEBITE imati fokus ka inostranom esports tržištu u narednom periodu, Borisa smo upitali da ipak prokomentariše stanje na domaćoj esports sceni, iznoseći tom prilikom svoje viđenje iste:

S obzirom na to da u ovom trenutku sa naše strane ne postoji zainteresovanost za ono što se događa kod nas u zemlji, teško je komentarisati. Ono što mogu da kažem jeste da razvoj u velikoj meri zavisi od sponzora i brendova koji su spremni da ulože novac u timove i infrastrukturu. Onaj ko to prepozna, dugoročno će imati odlične benefite s obzirom da će u nekom trenutku esports premašiti doseg koji sada imaju tradicionalni sportovi poput fudbala ili košarke.

Ogroman udeo u svemu tome ima i publika koja preko različitih platformi prati svoje timove, praksa pokazuje da se fanovi esports timova mnogo bolje povezuju sa brendovima iza tih timova nego što je to slučaj u tradicionalnim sportovima. Pored toga potrebno je uložiti i u razvoj esports-a u školama i na fakultetima. Amaterska takmičenja su jako važna jer se kroz njih kristališu talenti i uviđa potencijal za eventualno profesionalno angažovanje.

Pred ovim beogradskim timom je puno posla za naredni period. Zapravo mimo saradnje sa postojećim klijentima, celokupan fokus za ovu godinu je pomenuti Playbase.GG. To konkretno znači stabilizacija i isporuka onoga što je studio inicijalno zacrtao u okviru product roadmap-a, kao i realizacija određenih poslovnih planova vezanih za sam proizvod.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Kolumna

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.