Beogradski Ragebite studio razvija rešenja za globalnu esports industriju

Beogradski Ragebite studio razvija rešenja za globalnu esports industriju

Esports industrija doživela je ogromnu ekspanziju i vrednost na globalnom nivou. I dok profesionalni igrači zarađuju novac takmičenjem na turnirima, postoje i timovi koji pružaju softversku i tehničku podršku esports-u, a jedan od tih timova dolazi nam upravo iz Srbije - RAGEBITE.

Često smo imali priliku da u prethodnih nekoliko godina pišemo o raznim studijima i kompanijama za razvoj igara, zatim o esports timovima, organizaciji ovih takmičenja, pa čak i o sajmovima posvećenim gejmingu. Sada vam otkrivamo jednu priču koja ima zanimljivu tehničku pozadinu sa velikim potencijalom u esports industriji na globalnom nivou.

Reč je, kao što ste već i pročitali, o RAGEBITE studiju iz Beograda koji radi na razvoju softverskih rešenja za pomenuto esports tržište, a koji za krovnog klijenta već tri godine ima poznatu kompaniju iz sveta hardvera – Logitech. Kako i na koji način je tekao razvoj ovog studija i koju tačno oni ulogu imaju na globalnoj esports sceni, otkrio nam je Boris Batoćanin.

U razgovoru sa njim smo između ostalog obradili teme potencijala razvoja esports-a u Srbiji, uz osvrt na naredne planove pomenutog studija u vreme turbulentnog perioda za svetsku i evropsku ekonomiju, ali i za različite industrijske sektore.

Vredan rad doneo dobre rezultate i rad na sopstvenom SaaS alatu

Prisećajući se samih početaka osnivanja studija, Boris nam je na početku rekao da prvi koraci nečega što će se kasnije nazvati RAGEBITE, počinju još u 2016. godini kada su on i  njegove kolege i drugari Aleksandar i Filip inicijalno pokrenuli prvi zajednički projekat. Boris dodaje da je ideja bila da se tadašnjim esports timovima ponudi mogućnost sopstvenog sajta gde bi mogli da prezentuju sebe, sponzore, mečeve koje igraju i tome slično:

Uspeli smo da za četiri meseca objavimo 5 WordPress tema u okviru Themeforest marketa te da ostvarimo preko 4.000 prodaja u narednom peirodu. S obzirom na to da smo dobili publicitet uspeli smo da privučemo i klijente koji su želeli nešto više, tada dobijamo potvrdu da tržište postoji pa odlučujemo da se brendiramo kao RAGEBITE, “Full service Esports studio”, koji je zvanično osnovan sredinom 2018. godine.

Važno je napomenuti da smo do dana današnjeg ostali dosledni ideji, te da bez obzira na različite mogućnosti rasta kroz druge industrije nismo promenili pravac te smo bili i ostali studio koji se bavi isključivo razvojem rešenja u okviru esports industrije.

Za sada RAGEBITE čini trinaestoro ljudi koji su uglavnom fokusirani na razvoj novog SaaS alata koji studio razvija.

Između ostalog, Boris dodaje da on i njegov tim od samog početka na internet gledaju kao na priliku da njihovu uslugu i proizvode ponude globalno bez ograničenja na grad ili državu. Ovaj studio slično razmišljanje ima vezano za ljude sa kojima rade, pa su čak i pre globalnog trenda rada od kuće nudili remote posao kao opciju. Sve to im je donelo veću fleksibilnost i veću finansijsku isplativost. Danas, RAGEBITE studio pored osnivača čini još 12 kolega, uglavnom programera i product dizajnera.

Iako se rad pomenutog studija zasnivao na razvoju različitih softverskih rešenja u okviru esports industrije, nakon početnih iskustava, Boris i njegova ekipa su se usavršili za razvoj i održavanje tzv. competitive gaming platformi, zapravo online okruženja u okviru kojih se omogućava igračima i timovima takmičenje u različitim video igrama koje žanrovski podržavaju esports.

Potencijal koji je RAGEBITE doneo ovom tržištu ali i kvalitet koji su u isto vreme nudili, doneo im je sada već dugogodišnjeg klijenta Logitech koji je na vreme prepoznao sve benefite esports industrije i okrenuo se promovisanju i organizovanju različitih događaja. Boris nam je tom prilikom otkrio više detalja:

Celokupna platforma, alati kao i infrastruktura su razvijeni i održavaju se u RAGEBITE-u. Pored njih tu je i UGC events sa svojim brendom UGC esports, gde smo takođe razvijali slično rešenje koje je prisutno na tržištu.

Možda čak i interesantnija dešavanja jesu saradnje sa partnerima iz Afrike i Južne Amerike, gde smo pokušali da ponudimo našu infrastrukturu i pomognemo razvoj esportsa u nerazvijenim zemljama. Nažalost, ta dva projekta nisu prošla onako kako smo očekivali, ali smo iz toga naučili dosta i okrenuli se razvoju sopstvenog proizvoda pod brendom Playbase.GG.

Govoreći nam o tome na koji način je nastao SaaS alat Playbase.GG, Boris kaže da s obzirom na to da esports industrija beleži godišnji rast prihoda od blizu 15% dolazi do toga da mnogi prepoznaju potencijal, i da na različite načine pokušavaju da se priključe, kroz recimo organizaciju esports događaja. “Tu dolazi do problema jer razvoj sistema koji bi omogućio tako nešto košta puno, i traži dosta vremena za razvoj i održavanje, samim tim ulazak u esports iz ugla organizatora je do sada bio znatno otežan”, otkrio nam je naš sagovornik, uz dalje objašnjenje:

Pored toga, potencijalni organizatori se susreću sa mnoštvom drugih problema kao što su nedovoljno poznavanje industrije, loša strategija, nemogućnost monetizacije događaja itd. Uvidevši sve ovo odlučili smo da omogućimo servis koji ima za cilj da uz minimalne mesečne troškove omogući organizatorima okruženje, infrastrukturu i sve potrebne alate kako bi mogli da organizuju i monetizuju događaje i da grade sopstvenu zajednicu oko svog brenda.

Primena našeg rešenja je globalna, ali naš fokus u narednom periodu biće zemlje u kojima esports nije razvijen i gde mislimo da možemo da doprinesemo. MVP je lansiran krajem prošle godine, sam proizvod je u potpunosti bootstrap-ovan od strane našeg studija i za par meseci postojanja beležimo zadovoljavajuće rezultate.

Kroz saradnju sa partnerima do rasta i podrške za Playbase.GG

Kako smo već govorili o tome da esports industrija ima veliki potencijal, činjenica je i da mnogi drugi studiji i talentovani timovi vide šansu za svoj “deo kolača” na ovom tržištu, nudeći takođe inovativna rešenja. Osvrnuvši se upravo na konkurenciju, Batoćanin kaže da se iz studija trude da prate šta se dešava oko njih i da u odnosu na to donose odluke na najbolji mogući način:

Koliko znam, u Srbiji ne postoji niti jedan studio koji se bavi isključivo razvojem esports projekata. Gledano globalno postoji još par njih za koje znamo da pružaju sličnu uslugu. Mi se trudimo da budemo konkurentni prvenstveno kroz bazičnu uključenost u ono što se dešava u industriji, zatim kroz tehnologije koje koristimo i na kraju kroz sam Playbase.GG kao proizvod koji nudimo.

Upravo izradom sopstvenog SaaS proizvoda, RAGEBITE je omogućio da pored “tradicionalnog” nazovi agencijskog načina rada gde firma obezbedi klijenta za koga se radi i kalkuliše razliku u odnosu na naplaćenu uslugu i cenu troškova, uspostave i pretplatnički model kao još jedan kanal zarade.

Potraga za partnerima, fokus na novom proizvodu i realizacija određenih poslovnih planova, samo su neki od narednih koraka pomenutog studija iz Beograda.

Pokrenuvši temu finansija, Boris još jednom napominje da je od samog početka celokupna ideja bootstrap-ovana, a kao što je na početku teksta pomenuo, početni kapital im je obezbedio Themeforest, nakon čega je studio zakupio kancelariju i zaposlio prvog kolegu, da bi se nakon toga širili kroz agencijski rad i na kraju lansirali sopstveni proizvod.

Međutim, kada je reč o investicijama, naš sagovornik kaže da postoji ideja da u nekom trenutku pronađu partnere koji će omogućiti dalji rast i obezbediti podršku za sam Playbase.GG kao proizvod. Iako će RAGEBITE imati fokus ka inostranom esports tržištu u narednom periodu, Borisa smo upitali da ipak prokomentariše stanje na domaćoj esports sceni, iznoseći tom prilikom svoje viđenje iste:

S obzirom na to da u ovom trenutku sa naše strane ne postoji zainteresovanost za ono što se događa kod nas u zemlji, teško je komentarisati. Ono što mogu da kažem jeste da razvoj u velikoj meri zavisi od sponzora i brendova koji su spremni da ulože novac u timove i infrastrukturu. Onaj ko to prepozna, dugoročno će imati odlične benefite s obzirom da će u nekom trenutku esports premašiti doseg koji sada imaju tradicionalni sportovi poput fudbala ili košarke.

Ogroman udeo u svemu tome ima i publika koja preko različitih platformi prati svoje timove, praksa pokazuje da se fanovi esports timova mnogo bolje povezuju sa brendovima iza tih timova nego što je to slučaj u tradicionalnim sportovima. Pored toga potrebno je uložiti i u razvoj esports-a u školama i na fakultetima. Amaterska takmičenja su jako važna jer se kroz njih kristališu talenti i uviđa potencijal za eventualno profesionalno angažovanje.

Pred ovim beogradskim timom je puno posla za naredni period. Zapravo mimo saradnje sa postojećim klijentima, celokupan fokus za ovu godinu je pomenuti Playbase.GG. To konkretno znači stabilizacija i isporuka onoga što je studio inicijalno zacrtao u okviru product roadmap-a, kao i realizacija određenih poslovnih planova vezanih za sam proizvod.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.