Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona - razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Pomenuta firma stoji iza razvoja MVP platforme koja se zove Qudo i čiji je razvoj nedavno priveden kraju, a trenutno se radi na zatvorenom beta testiranju sa odabranim klijentima. Inicijalna ideja za osnivanje startapa datira iz perioda kada je Mihajlo Popesku privodio kraju svoje doktorske studije na Univerzitetu u Notingemu iz oblasti istraživanja tržišta i ispitivanja potrošača.

Paralelno sa doktoratom radio je i na nizu istraživačkih projekata i kako je bio ograničen vremenom, razmišljao je na koji način bi mogao da poveća svoju produktivnost/broj klijenata, a da to od njega ne zahteva dodatno vreme niti da zapošljava ljude. Mihajlo nam je otkrio da u procesu ispitivanja potrošača (misleći na kvanitativne studije) najzahtevniji korak je dizajn upitnika i to je jedina faza istraživanja koje nije automatizovana:

Ako omašite dizajn upitnika sve naredne faze su kompromitovane jer ste ili uneli sistematsku grešku, ili propustili da ispitate bitne elemente nekog problema. Dizajn upitnika često traje dugo (naročito ukoliko radite pregled naučne literature da biste napravili strukturalni model nekog fenomena koji proučavate. Možete o ovome da razmišljate kao o nizu povezanih hipoteza).

Upravo ovo razmišljanje na koji način bi mogao da unapredi pomenute procese, navelo je našeg sagovornika da uđe u preduzetničke vode i zajedno sa Ahmadom Al Khatibom i Umarom Akhtarom pokrene projekat koji će se kasnije pretvoriti u startap koji će korisnicima širom sveta ponuditi jedno savremeno rešenje na pomenute probleme. Njegova priča sledi u nastavku.

Šta se dešava kasnije, kada si shvatio da tržištu nedostaje jedan alat za digitalnu aktivaciju? 

Mihajlo: Moje uverenje da sebi mogu najbolje da pomognem ako automatizujem dizajn upitnika navelo me je na razmišljanje kako to tehnički može da se izvede. Moje rešenje za automatizaciju dizajna upitnika bazirao se na hibridnoj inteligenciji tj. na kombinovanju znanja velikog broja eksperata iz oblasti ispitivanja potrošača i sistema za preproučivanje poput onog koji koristi Amazon. Ovo bi bilo izvedeno na sledeći način. Postojao bi marketplace eksperata iz oblasti istraživanja tržišta kao i domenskih eksperata.

Oni bi pravili dobra pitanja i pohranjivali ih u jednu centralnu bazu pitanja. Svaki put kada bi algoritam iskoristio pitanja za pravljenje nekog upitnika na našoj platofrmi, autori pitanja bi dobijali određenu nadoknadu. Pitanja ovako postaju imovinska klasa za svoje autore i pasivan izvor prihoda. Elem, automatsko generisanje upitnika je prva polovina velike ideje koja je inspirisala Qudo.

Druga polovina ideje nastala je kao nastojanje rukovodstva da procese na kojima je počivao rad prethodne firme u kojoj sam radio (Auspex) automatizujemo (ovo je postalo goruće pitanje u toku Covida). Auspex je bila agencija koja se bavila kampanjama vođenim podacima.

Sve ovo je podrazumevalo da sprovedemo istraživanje na nekom velikom i reprezentativnom uzorku, segmentiramo uzorak, profilišemo persone svakom segmenta i onda željene segmente “izvezemo” na društvene mreže kako bismo mogli da imamo preciznu kampanju, usmerenu ka tačno željenoj grupi čije potrebe, navike, stavove i mentalni sklop jasno poznajemo. Moja ideja automatizacije upitnika je bio upravo delić koji nedostaje da bismo rešili ovaj problem. Spojem ove dve ideje nastao je Qudo.

Qudo je nedavno dobio i značajnu investiciju zahvaljujući kojoj će se tim dodatno proširiti i koja će pomoći da se unaprede marketinške aktivnosti startapa.

Da li možeš da nam kažeš na koji način funkcioniše vaše rešenje? 

Mihajlo: Prethodnih godinu i po dana radili smo na softveru koji je trebao da poveže tri stuba neophodna za kampanje vođene podacima: Istraživanje potrošača + Analizu + Eksport segmenata na društvene mreže. U regularnim uslovima za ovaj poduhvat neki klijent bi trebalo da radi sa više timova, agencija ili softvera. Samim tim je i oblast multidisciplinarna: research, data science/AI, digitalni marketing.

Proizvod je trenutno namenjen marketarima koji posluju na B2C tržištima. Kada budemo dodali svoju anketnu platformu Qudo sistemu onda će naši korisnici postati i istraživačke agencije koje žele da povećaju svoju produktivnost. Trenutno korisnik naše platforme na istoj može da zada brif, definiše veličinu i strukturu željenog uzorka na kome je potrebno sprovesti istraživanje, zatim kada dobije isprogramiran upitnik na platformi može da ga pregleda i izmeni, i ukoliko nema zamerki pusti u field.

Kao izvor ispitanika koristimo CINT najveći panel agregator na svetu. U roku od 24-48 sati koristeći ovo rešenje možemo da sakupimo velike i reprezentativne uzorke u preko 150 zemalja (uzorci su reprezentativni u onim zemljama koje imaju veliku penetraciju interneta). Dok se ne ostvari željena veličina uzorka, korisnik naše platforme može da gleda sumarne rezultate, a kada se uzorak sakupi, prelazi se na segmentaciju koja se odvija u gotovo realnom vremenu.

Kada algoritam pronađe optimalno rešenje, naš korisnik može da pogleda profile ispitanika i čitavom nizu kriterijuma (demografija, životni stil, ponašanje, psihološki profil, korišćenje medija itd.). Konačni korak je izvoz segmenata na društvene mreže (u MVP verziji na Facebooku). Rešenja koja trenutno razvijamo odnose na aplikacije koje proveravaju kvalitet upitnika i pitanja, kao i aplikacije koje generišu pitanja, tačnije upitnike koristeći GPT-3.

Koliko ljudi imate zaposleno i da li je deo tima u Srbiji ili u nekoj drugoj zemlji? 

Mihajlo: Trenutno nas je u firmi 14 i do kraja godine po planu bi trebalo da nas bude 35. Tim je u Londonu, mada razmišljamo o varijantama da razvojni centar smestimo u Beograd ili u Emratima, da bismo imali više opcija za zapošljavanje. Inače, prvu verziju naše platforme razvila je srpska firma Presta, a od ove godine sav razvoj je in-house.

Nedavno ste dobili i značajnu investiciju od 3,5 miliona dolara. Kako ste došli do ovih finansijskih sredstava? 

Mihajlo: Sve je počelo od naše prve investicije od $1M koju smo dobili od Reorient Group-a iz Hong Konga. Njihov CEO Johnson Ko, pomogao nam je oko pronalaženja investitora za seed rundu koju je u potpunosti uzeo Central Worldwide iz Hong Konga. Većina sredstava je alocirana na širenje tima, a manji deo će otići u marketinške svrhe i prodajne napore.

Jedan od grafičkih prikaza alata Qudo koji korisnicima nudi i metrike o statistikama korišćenja društvenih mreža.

Postoji li neko slično rešenje vašem na tržištu i ako da, na koji način gledate na konkurenciju? 

Mihajlo: Kako nam je obuhvat platforme širok, može se reći da je širok i front konkurencije. Ipak verujemo da smo na putu da formiramo novu tržišnu vertikalu koja se nalazi u preseku anketnih platformi, istraživačkih agencija i platformi za aktivaciju. Naša platforma bi dakle mogla biti konkurent u svakom od ova tri tržišta. Ipak, tehnologija integriše najbolje iz sva tri sveta i nudi jasne USP-jeve: poput automatizacije čitavog lanca marketing vrednosti i najbitnije premošćavanja uvida i aktivacije bez gubljenja signala.

Na koji način se zasniva biznis model startapa i kako ste projektovali monetizaciju? 

Mihajlo: Naš konačni cilj je da platforma postane SaaS i da sve korake u procesu istraživanja i digitalne aktivacije automatizujemo, a delove gde je potrebno ljudsko kreativno razmišljanje zamenimo ili dopunimo sa veštačkom inteligencijom. Kako platforma bude napredovala napredovaće i naš biznis model. Za sada, dok je platforma u beta testiranju, mi poslujemo kao klasična istraživačka agencija (prodajemo uslugu). U septembru nam je cilj da idemo na javno lansiranje.

Tada naš biznis model postaje agency+ tačnije mi uslugu pružamo putem platforme. Onda kada budemo dodali našu sopstvenu anketnu platformu, tada prelazimo na DIY pretplatnički model jer će platformu korisnik nezavnisno od našeg tima moći da koristi u potpunosti. I konačno do SaaS modela poslovanja dolazimo onda kada naši algoritmi budu mogli da pišu upitnike na nivou približnom iskusnim stručnjacima (imamo neke indikacije da ovo može da se desi mnogo brže nego što možemo da zamislimo).

Koji su naredni planovi za Qudo, da li je to širenje tima, unapređenje proizvoda ili ipak nešto treće? 

Mihajlo: Fokusirani smo pre svega na rast tima koji će razvijati platformu tako da što pre dostignemo SaaS stadijum. Privlači nas ideja skalabilnosti. Naša tržišta na koja se fokusiramo su UK i SAD.


Ukoliko želite možete se prijaviti za beta testiranje Qudo alata


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Novost

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.