Na Quantum Workflow nađite projektnog menadžera koji će voditi vaš tim

Na platformi Quantum Workflow pronađite projektnog menadžera koji će voditi vaš tim!

Ova platforma povezuje nosioce projekata bez ikakvog tehničkog predznanja sa iskusnim projektnim menadžerima. Kako Quantum Workflow funkcioniše, pročitajte u intervjuu sa osnivačima.

Tehnološka era u kojoj živimo povećala je potražnju za digitalnim proizvodima koji će svoju primenu naći u gotovo svakom segmentu ljudskog života i svima nam olakšati svakodnevnicu. Iz tog razloga, mnoge kompanije koje posluju van IT industrije odlučuju se za razvoj proizvoda koji bi digitalizovali njihovo poslovanje. Ove kompanije – mahom mala i srednja preduzeća – nisu uvek u mogućnosti da organizuju svoj interni IT tim, zbog čega radije angažuju frilensere koji će raditi na izgradnji proizvoda.

Međutim, kako netehničke kompanije nemaju iskustva i edukovanog kadra koji bi upravljao timovima sačinjenim od IT stručnjaka, lako može doći do mnogih propusta u radu na razvoju digitalnih proizvoda. Imajući to u vidu, Mladen, Nermin i Nikola odlučili su da pokrenu Quantum Workflow – platformu na kojoj kompanije lako mogu doći do frilens projektnih menadžera koji će voditi tehničke timove, ali i do ostalih frilensera koji uz njihov nadzor mogu da doprinesu razvoju digitalnih proizvoda.

Više o samom konceptu platforme, načinu na koji funkcioniše, te prednostima koje donosi kako projektni menadžerima, tako i drugim frilenserima koji učestvuju u izgradnji proizvoda, razgovarali smo sa Mladenom Mijatovićem (CEO) i Nerminom Zejnilovićem (CPO).

Za početak, da li možete da se predstavite našim čitaocima?

Mladen: Moje ime je Mladen i izvršni sam direktor i osnivač Quantum Workflow projekta sa još dva sjajna momka, Nermin, koji je naš direktor proizvoda i marketinga, i Nikola, tehnički direktor. Sva trojica od nas smo fakultetski obrazovani u oblasti softverskog inženjerstva i dizajna, ali ono što je najbitnije za ovu priču, a i za našu priču, je da smo sva trojica iskusni u radu kao frilenseri na platformama kao što su UpWork (neki od nas čak i na Elance-u), Freelancer, Fiverr, i odatle potiče naša prilika da shvatimo probleme i izazove sa kojima se suočavaju klijenti koji žele da razviju digitalni proizvod.

Vredno je naglasiti i da sam ja već devet godina vlasnik digitalne agencije, što mi je pomoglo da shvatim drugu stranu priče, korporativne klijente, kao i njihove probleme da razviju ili outsourcuju digitalne proizvode koji su njima potrebni.

U kom trenutku i s kojim ciljem ste odlučili da pokrenete platformu Quantum Workflow?

Mladen: Ideja je nastala baš tokom mog prethodnog iskustva kroz vlastitu digitalnu agenciju. Primetio sam da kompanije (najčešće mala i srednja preduzeća koja su u razvoju a bave se delatnostima koje nisu vezane za IT) u velikom procentu imaju potrebu za nekim digitalnim proizvodom koji bi digitalizovao njihovo poslovanje, ali se jako mali procenat njih odlučuje na formiranje internog IT tima. Razlozi su jer bi on bio overkill za njihove potrebe, budući da nemaju stalnu potrebu za takvim troškovima ili jednostavno ne žele da imaju side-focus sa njihove osnovne delatnosti.

Sa druge strane angažovanje frilensera na postojećim platformama kao što su UpWork, Freelancer i druge, za njih predstavlja cenovno optimalniji i fleksibilniji način dolaska do IT stručnjaka, ali zahteva određeni stepen poznavanja tehnologija i mikromenadžment svakog frilensera ponaosob, što takođe nije bio pravi fit za takve korisnike. Odatle je došla ideja da stvorimo platformu na kojoj bilo ko može da isplanira i razvije svoj digitalni proizvod uz pomoć frilensera – bez obzira na tehničku pozadinu, poznavanje tehnologija i alata.

Kako ste došli do finansija za otpočinjanje projekta?

Mladen: Početak finansiranja je takođe vezan za moju digitalnu agenciju. Budući da sam bio u kontaktu sa malim i srednjim preduzećima koje bi takođe imale koristi od platforme, među njima sam našao finansijera za konceptualizaciju prvog modela koji bi bio primenjen na ostalim klijentima agencije. Na neki način je to bila i validacija naše ideje.

Zajedno sa jednom kompanijom iz Bijeljine osmislili smo i realizovali koncept piecemeal MVP koji smo primenili na određenom broju kompanija. Nakon piecemeal MVP verzije, dizajnirali smo i prezentovali koncept MVP verzije proizvoda Fondu za inovacionu delatnost u Beogradu, koji je finansirao razvoj našeg MVP-ja kroz njihov program Smart Start.

Quantum Workflow je platforma na kojoj bilo ko, bez obzira na tehničku pozadinu, poznavanje tehnologija i alata, može da isplanira i razvije svoj digitalni proizvod uz pomoć frilensera.

Da li možete detaljnije da nam objasnite koncept platforme?

Nermin: Platforma je koncipirana na principu podele frilensera dostupnih na tržištu u dva klastera, tako da se u svakom od klastera nalaze frilenseri koji na različite načine mogu da doprinesu procesu planiranja, realizacije i provere kvaliteta svakog pojedinačnog digitalnog proizvoda za klijente. Klasteri su definisani tako da se u prvom od njih nalaze samo oni profesionalci koji se bave projektnim menadžmentom i sličnim zanimanjima koji su spremni da na frilens bazi vrše kontrolu efiksanosti drugog klastera, dok se u drugom klasteru grupišu svi ostali frilenseri (programeri, dizajneri, testeri, marketing stručnjaci, video editori i drugi), koji mogu svojim veštinama i iskustvom da doprinesu razvoju digitalnih proizvoda uz nadzor stručnjaka iz prvog klastera.

Ovo razdvajanje na dva klastera omogućava struktuiran pristup udaljenim stručnjacima na tržištu, i mogućnost da se za potrebe klijentovih projekata, profesionalci iz prvog klastera uključe duboko u proces razumevanja klijentovih potreba, planiranja potreba projekta, odabir potrebnih veština i tehnologija, učestvovanje u procesu selekcije i verifikacije profesionalaca iz drugog klastera, te učestvovanje u procesu nadzora aktivnosti i proveru kvaliteta finalnog proizvoda.

Platforma je namenjena svima koji žele da razviju svoj digitalni proizvod ali nemaju tehničko iskustvo potrebno za menadžment takvog jednog procesa, ali su nam trenutno najčešći klijenti mala i srednja preduzeća, koja imaju od 10 do 250 zaposlenih, koja nemaju interne IT stručnjake ili im to nije primarna delatnost, ali i male kompanije sa do 10 zaposlenih i startapi koji žele cenovno optimizovan razvoj MVP-ja.

Proces registracije je veoma jednostavan. Potrebno je da se korisnik koji želi da razvije svoj digitalni proizvod registruje na platformu (pomoću e-mail adrese i lozinke ili putem Google Mail autentifikacije) i jednostavno svojim rečima opiše problem ili projekat koji ima na umu, a nakon toga svu ostalu komunikaciju i organizaciju vodi projekt menadžer.

Da li već postoje slična rešenja, i po čemu se vaša platforma izdvaja na tržištu?

Nermin: Da, naravno da imamo konkurenciju, pogotovo u vreme kada su digitalna rešenja must have svake kompanije ili startapa, a tech talenti veoma traženi. Međutim konkurencija se najčešće bazira na direktnom spajanju vlasnika projekta sa frilenserima, ili se to bazira na predefinisanim timovima frilensera koje kompanije mogu da angažuju. Postoji i nekoliko platformi koje su veoma uspešne a koje se bave proverom kompetentnosti frilensera i posredovanjem u njihovom zapošljavanju na velikim i složenim projektima, ali najčešće u obliku full-time angažmana.

Naš koncept je drugačiji jer uvođenjem sloja projekt menadžera omogućava kompanijama prvenstveno povezivanje sa njima čineći projekt menadžera da sedi na strani kompanije a ne sa druge strane stola, kao i omogućavanje da projekt menadžer bude duboko uključen u proveru kvaliteta samog proizvoda, što nam omogućava da korisnicima obezbedimo „delivery based“ model, gde se frilenserima novac otključava nakon što posao bude završen, proveren od strane menadžera, a nakon toga i odobren od strane samih klijenata.

Kako obezbeđujete upotrebljivost i pristupačnost platforme?

Mladen: Baš kao što je Nermin i spomenuo, uvođenje sloja projekt menadžera, kao srednjeg sloja između vlasnika projekata i frilensera, obezbeđuje se da komunikacija između ove dve strane bude bez tehničkih barijera, jasna i bez mogućnosti nesporazuma. Takođe to omogućava da projekat bude stručno isplaniran u pogledu planiranja potrebnih resursa i tehnologija, a budući da se sve to delegira na projekt menadžera, vlasnik projekta ne treba nikakvu tehničku stručnost.

Dodao bih samo da, sloj projektnih menadžera olakšava život i frilenserima, tako što im nudi jasne specifikacije posla, precizno definisane opise te ih štiti od neozbiljnih ili nestručnih klijenata koji u slučaju direktne komunikacije sa frilenserima, često mogu da budu, svesno ili nesvesno, komplikovani ili hajde da kažem nepodobni za saradnju.

Koje su glavne prednosti koje projektni menadžeri mogu da imaju korišćenjem vaše platforme?

Nermin: Feedback je da projekt menadžeri veoma vole našu platformu. Kažu da im platforma na neki način omogućava fleksibilan način učestvovanja na projektima, budući da nakon odobravanja statusa projekt menadžera, oni su veoma fleksibilni da pregledaju bazu projekata i apliciraju samo na projekte koji im se dopadaju, ili koji su u sferi njihovog interesovanja ili industrije. Praktično oni nemaju obavezu da apliciraju na projekte ukoliko ne žele ili im se trenutna ponuda projekata ne dopada. Na taj način oni sami određuju svoj tempo, biraju da li će da vode jedan ili pet projekata u isto vreme.

Sa druge strane interfejs platforme je tako prilagođen da projekt menadžeri mogu jednostavno da kreiraju i isporuče svoje ponude (proposals) ka vlasnicima projekata, a kada dobiju projekat, veoma jednostavno da kreiraju potrebne pozicije i definišu njihove osnovne dužnosti kroz svaki milestone. Takođe menadžeri su slobodni da iz ličnih krugova konekcija izvan platforme uvode frilensere na platformu, tako da mogu da se oslone na dugogodišnje saradnike, kolege i prijatelje ili da jednostavno odaberu frilensere iz baze već registrovanih frilensera na platformi.

Projekt menadžeri mogu jednostavno da kreiraju i isporuče svoje ponude ka vlasnicima projekata, a kada dobiju projekat, veoma jednostavno da kreiraju potrebne pozicije i definišu njihove osnovne dužnosti kroz svaki milestone.

Iz perspektive vlasnika projekata, koje prednosti vaša platforma nudi kod angažovanja odgovarajućih PM-ova?

Mladen: Ovo je veoma dobro pitanje, budući da tu prednost veoma često zapostavljamo ili bolje rečeno ne ističemo a veoma doprinosi kvalitetu finalnih proizvoda koji se razvijaju na platformi. Pored toga što svaki projekt menadžer prolazi verifikaciju veština i kvalifikacija, vlasnici projekata mogu da rade pretragu projekt menadžera prema industriji, a svaki menadžer može da naznači industrije u kojima je imao prethodnog iskustva u radu van platforme ili se industrija automatski ističe ako je već imao određen broj projekata na platformi.

Ovo omogućava vlasnicima projekata da angažuju projekt menadžere koji svoja iskustva, poznavanje tržišta ili poznavanje odgovarajućih stručnjaka ili trendova iz određene oblasti mogu da iskoriste na njihovom projektu.

Na koji način proveravate veštine i kvalifikacije projektnih menadžera koji pristupe vašoj platformi?

Mladen: Budući da nismo još uvek dostigli broj trenutno aktivnih projekata na platformi koji ne može da pokriju trenutno dostupni menadžeri, njihovo uvođenje smo do sada, i sigurno ćemo još neko vreme, radili kroz krug naših ličnih konekcija. Trenutno je kriterijum da su projekt menadžeri koji su se već dokazali kroz rad u velikim kompanijama, koji imaju ekspertizu u određenoj industriji i koji imaju preko 10 godina iskustva.

Kada dođemo u fazu da projektne menadžere nećemo moći da uvodimo iz krugova naših konekcija, plan je da u toj fazi formiramo tim iskusnih projekt menadžera koji će proveravati kompetentnost svakog aplikanta za rolu projekt menadžera. Verovatno ćemo to putem online sastanka, kroz proveru prethondih referenci van platforme i kroz direktne skill testove. U vreme kada dođemo u taj stadijum to će biti slatke muke. Možda čak i trenutni projekt mendžeri na platformi budu činile taj tim.

Kako rešavate potencijalne sporove između menadžera i vlasnika projekata?

Mladen: Sama platforma je tako koncipirana da su šanse da do potencijalnog spora veoma teško dođe. Pre početka realizacije projekta projekt menadžeri šalju svoje planove realizacije i imaju priliku da komuniciraju sa vlasnikom projekta putem chata na platformi ili Google Meta i da prepoznaju stepen profesionalnosti samog vlasnika projekta i na osnovu toga naprave plan realizacije koji uključuje odrednice u planu realizacije projekta. Da bi se prešlo na sledeću odrednicu prethodna odrednica biti odobrena i od strane projekt menadžera i od strane vlasnika projekta.

Ako se pak desi spor, on se dešava oko manjeg obima posla na projektu, koji je lakše rešiti na obostrano zadovoljstvo nego da se desi nakon završetka čitavog projekta. Takođe prilikom odobravanja uloge projekt mendžera, oni su upoznati da se sa svakim klijentom trebaju odnositi krajnje profesionalno i pokušati da reše svaki nesporazum mirnim putem. Ukoliko dođe do ekstremnog slučaja koji se ne može rešiti mirnim putem, najgore što se može desiti je da projekt menadžer i frilenseri aktivni na trenutnom milestonu neće biti plaćeni ili delimično plaćeni.

Potrebno je da se korisnik koji želi da razvije svoj digitalni proizvod registruje na platformu i jednostavno svojim rečima opiše problem ili projekat koji ima na umu, a nakon toga svu ostalu komunikaciju i organizaciju vodi projekt menadžer.

Da li je rano da već sada sa nama podelite neku uspešno uspostavljenu saradnju?

Mladen: Ne, nije rano. Volimo da ističemo uspešno završene projekte koji su realizovani na platformi. Često ističem slučaj kompanije koja koju sam ranije pomenuo, koja je bila jedan od prvih korisnika platforme. Njen je zaista dobar primer koliko profesionalan pristup izradi digitalnog proizvoda pogotovo za već postojeći biznis može da bude krucijalan. Naime, ta kompanija se bavi prodajom delova za poljoprivrednu mehanizaciju i traktore i jedna od vodećih kompanija je u toj oblasti na području, mogu slobodno reći Balkana.

Baza njihovih artikala uključuje preko 10.000 artikala koji su dostupni putem web prodavnice dostupne za pretragu, ali su cene dostupne samo registrovanim korisnicima. Za njih se na Quantum Workflow platformi radila nova web prodavnica, jer je postojeća bila zastarela i kao što se kasnije ispostavilo imala je velikih propusta. Njihova prethodna web prodavnica, koju su oni koristili nekih pet godina, je bila izrađena od strane digitalne agencije koja je potpuno zanemarila SEO optimizaciju artikala (optimizaciju stranica web prodavnice tako da su one pogodne za indeksiranje na Google-u i ostalim pretraživačima).

Tačnije umesto da je na Google-u bilo dostupno preko 10.000 različitih stranica koje bi potencijalni kupci mogli da pronađu unošenjem nekog pojma na pretraživaču, stranica je bila indeksirana samo za ključne pojmove vezane za ime firme, lokaciju i delatnost kojom se bave. Nakon izrade nove web prodavnice na našoj platformi, i nakon nekog vremena dok se stranica indeksirala, klijent je primetio da mu se broj novoregistrovanih korisnika mahom počeo povećavati, jer su počeli da pronalaze ovog dobavaljača kucajući ime dela koji im je potreban. Ta kompanija nam je kasnije prijavila da im se prodaja povećala za 50% kroz veoma kratak period.

Trenutno je kriterijum da su projekt menadžeri koji su se već dokazali kroz rad u velikim kompanijama, koji imaju ekspertizu u određenoj industriji i koji imaju preko 10 godina iskustva.

Da li planirate da proširite svoje usluge u cilju povećanja broja korisnika?

Mladen: Naravno, cilj naše platforme je da pruži stručne kadrove koji su spremni da sprovedu različite tehnološke inovacije u različitim tehnologijama. Sa usvajanjem i primenom novih tehnologija u svetu povećava se i raznolikost stručnih kadrova koje imamo cilj da pokrijemo, konkretno, recimo AI i Web3 tehnologije. U tom smislu ćemo definitivno pratiti trendove i potrebe naših klijenata. Da, veoma smo zadovoljni dosadašnjom reakcijom vlasnika projekata kao i projekt menadžera i frilensera.

Činjenica je da, budući da smo trenutno koncentrisani na područje Balkana gde želimo da napravimo jednu pozitivnu struju preporoda privrede, omogućujući prvo kompanijama iz regiona da izvrše digitalnu transformaciju svojih kompanija i procesa poslovanja, da na ovim prostorima postoji nedostatak edukacija generalno o digitalnoj transformaciji, o kojoj se malo priča naspram razvijenijih delova sveta. Zato kao strategiju našeg rasta, radimo i na organizovanju i sprovođenju edukacija u saradnji sa privrednim komorama u regionu.

Za kraj, koji su vaši planovi za proširenje funkcionalnosti platforme?

Mladen: Ovo ne bih mogao da odgovorim a da ne pomenem našeg tehničkog direktora Nikolu, budući da on i ja svakodnevno zajedno radimo na procesu istraživanja i razvoja (R&D) – što obuhvata analiziranje zadovoljstva trenutnih korisnika i planiranje razvoja novih funkcionalnosti na platformi u skladu sa potrebama i povratnim informacijama korisnika.

U fazi u kojoj smo trenutno radimo najviše na dodavanju sitnijih stvari koji omogućavaju još bolje korisničko iskustvo korisnika, naravno razmatramo razvoj i novih, većih funkcionalnosti, od kojih bih jedino pomenuo affiliate sistem koji planiramo da dodamo kako bismo omogućili korisnicima i partnerima da budu nagrađeni delom zarade platforme za svaki novi projekat koji uvedu na platformu, budući da pregovaramo i planiramo razna partnerstva. Da biste saznali više, moraćete konstatno da pratite naš rad.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.