Agencija Q dolazi u Srbiju i traži PHP, JavaScript i Ruby on Rails developere

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Devetnaest godina unazad konsultantska kuća Deloitte objavljuje sada već čuvenu listu 500 najbrže rastućih kompanija u Evropi, Bliskom Istoku i Africi na kojoj se ove godine, našla samo jedna kompanija iz Srbije i to na 435. mestu. Susedna Hrvatska, pak, imala je pet predstavnika, od kojih je agencija Q zauzela visoko 20. mesto, čineći je najbolje plasiranom technology agencijom u regionu sa godišnjim rastom od 3894%.

Q danas posluje u 20 zemalja širom sveta, a pored centrale u Zagrebu ima predstavništvo u Njujorku, Belfastu, Hamburgu, Cirihu i Beču, pri čemu najavlje ulazak i na srpsko tržište. Otvaranje novog predstavništva bio je povod da Netokracija razgovara sa Filipom Ljubićem, direktorom ove kompanije koji nam u nastavku otkriva kako i čime planiraju da privuku domaće talente.

‘Dobar developer vredi još više u organizovanom development okruženju’

Sama agencija, započinje razgovor Ljubić, osnovana je 2013. godine u Zagrebu, a tim je u tom trenutku više idealizovao poslovnu situaciju nego što je bio praktičan u poslovanju. „Kao i svi, želeli smo da pokrenemo najbolju moguću development i dizajn agenciju koja će kreirati custom rešenja za klijente iz različitih industrija. Iznajmili smo stan u centru, opremili ga kao dom i učinili sve da budemo što atraktivniji developerima i to je bilo lepo ali, ne i dovoljno“, objašnjava Filip i dodaje:

Ubrzo smo shvatili kakva je realna situacija i šta taj naš poduhvat sa sobom nosi: spavali smo u kancelariji, radili vikendima, od umora zaboravljali da jedemo, ali davali smo sve od sebe i to nas je dovelo do prvih klijenata.

Kasnije, kada su se na tu listu upisali i BBC, Coca-Cola, Lufthansa, Facebook, Visa i drugi, kada smo započeli poslovanje na oko 20 tržišta (od kojih su glavna DACH regija, Skandinavija, UK, Irska, SAD i Kanada), situacija je počela da biva sve lakša i tim se prirodno širio.

Q tim u hrvatskoj prestonici danas čini tim od stotinak zaposlenih koji imaju priliku da stvaraju digitalne proizvode i usluge u ambijentu podređenom i formi i funkcionalnosti.

Taj rast broja klijenata i dovođenje novih stručnjaka u tim im je, pak, doneo nove izazove. Konstantno povećanje broja zaposlenih zahtevalo je uvođenje novih procesa, što je igra bez prestanka:

Taman kad postaviš proces koji je stvarno dobar, tim poraste i onda treba kreirati novi, a onda sve ispočetka.

Zbog toga im je, kaže naš sagovornik, glavni fokus bio da najpre stvore uređenu strukturu tako da ostanu brzi i fleksibilni prilikom kreiranja web i mobile aplikacija, radu na IoT projektima i rešenjima za digitalnu transformaciju brendova. Jer, kako dodaje Filip, „danas dobrog developera možete pronaći od Indonezije do Amerike, ali ne i dobro organizovanu development kompaniju – a u takvom okruženju dobar developer vredi još više“. Kroz atraktivne projekte i uz odlične kolege, dodaje Filip, lako je steći vredna znanja i usvojiti nove tehničke i poslovne veštine koje su uvek korisne.

Taj način samoorganizovanja, doneo je ovoj zagrebačkoj agenciji projekte poput onog koji trenutno rade za britanski The Times, a na kom će možda raditi i buduće kolege iz Srbije:

Naš tim radi UX, UI i development nove travel platforme koja korisnicima omogućava unos ličnih preferenci, te tako sami kreiraju jedinstven odmor ili putovanje iz snova. Drugi deo iste platforme omogućava novinarima The Times-a objavljivanje članaka i saveta za inspiraciju korisnicima kako bi maksimalno iskoristili i jednostavno organizovali sve što im je potrebno za njihov odmor.

Filip ne skriva da se ova kompanija dosta angažuje na polju edukacije i privlačenja kvalitetnog kadra, te su redovna tehnološka okupljanja poput radionica i meetup-ova nešto na šta su posebno ponosni.

Nagrade ne znače ništa bez kvalitetnih projekata i atmosfere u kojima se razvijaju

Uspeh koji je ova agencija postigla u poslednjih šest godina može se kvantitativno meriti ne samo reputacijom i brojem njihovih klijenata, već i nagradama koje su osvojili (između ostalog i za svoj rebrending), ali su nas one ipak zainteresovale zbog nečeg drugog  – da li se i kako to odrazilo na percepciju koju o njima imaju potencijalni klijenti i njihovi zaposleni. Ljubić odgovara:

Nagrade su, svakako, potvrda dobro odrađenog posla, pogotovo kada vam to potvrdi Deloitte, vodeća od četiri Big Four kompanije za koju znaju svi u poslovnom svetu. To ipak nešto govori o nama i uliva sigurnost kako kod novih klijenata, tako i kod novih ljudi koji se priključuju našoj porodici.

Prema mom mišljenju, to je ujedno i dokaz da nešto radimo drugačije, a šta tačno – teško je definisati. Verovatno se ne radi o jednoj ili dve stvari već o puno sitnih detalja i odluka koje se donose na dnevnom nivou.

Sve to, dodaje on, dovelo je do toga da klijenti ovu agenciju posmatraju kao ozbiljnije igrače, više im veruju i samim tim kod njih imaju veći kredibilitet. „Pa ipak, priznanja su samo dodatak dobrim projektima i dobrim testimonijalima koje već imamo. Bez toga, nagrade bi bile prazne i samo mrtvo slovo na papiru„, objašnjava on.

To je, naglašava Filip, posebno važno ako situaciju posmatramo iz ugla inženjera, jer su za njih najvažniji dobri projekti i pozitivna iskustva bivših i trenutnih kolega – ono što će zapravo činiti jedan njihov radni dan i što će, nadaju se iz ove agencije, prepoznati i potencijalni zaposleni u Srbiji.

Q će u prvoj fazi primarno zapošljavati PHP, JavaScript i Ruby on Rails stručnjake

Govoreći detaljnije o planovima za širenje poslovanja, Filip objašnjava za Netokraciju da Q nije orijentisan isključivo na Beograd, niti mu je to poslednja stanica – već na Srbiju kao celinu. „Najpre planiramo da formiramo tim koji bi u početku radio direktno sa sedištem u Zagrebu i kada se čitav tim uhoda i uigra, planiramo otvaranje zvaničnog predstavništva baš u Srbiji, a tačna lokacija zavisila bi od inicijalne reakcije tržišta“, navodi naš sagovornik i dodaje:

U početku ćemo najviše biti fokusirani na kvalitetne ljude i timove, koji bi imali i dosta slobode oko radnog okruženja i, kao što sam rekao, komunicirali bismo direktno sa kolegama u Zagrebu, zavisno od projekta na kom bi bili angažovani.

U narednoj fazi, pak, razmišljamo i o lokalnom angažovanju Project Leadova, Project i Office Managera, na identičnom principu kako smo gradili kancelariju u Hrvatskoj.

Međutim, kako je i u Srbiji, kao i u susednoj Hrvatskoj, gotovo najteže pronaći iskusni tehnički kadar, zanimalo nas je šta je to što ova agencija može da ponudi kandidatima, a što druge ne mogu? Filip na to odgovara:

Pre svega smatramo da možemo ponuditi rad na jako interesantnim projektima za jake međunarodne igrače, sa najsavremenijim tehnologijama i u visoko profesionalnom, seniorskom okruženju.

Zbog toga nam je glavni fokus na seniorima, iskusnim profesionalcima sa velikim brojem „utakmica u nogama“ koji bi se uklopili u naš tim i koji, osim odličnog poznavanja tehnologija, imaju razvijene i komunikacione veštine i iskustvo rada u međunarodnom okruženju, ali su nam, naravno, zanimljivi i svi ostali profili developera.

Zagrebački HQ predstavljen je u mnogim lokalnim dizajnerskim i arhitektonskim magazinima, pri čemu se posebno ističe okruženje posvećeno ljudima i stvaranju inovativnih digitalnih proizvoda.

U prvoj fazi (koja je već počela), odnosno na samom početku širenja poslovanja na srpsko tržište, to će biti domaći PHP, JavaScript i Ruby on Rails stručnjaci, čiji je mindset, naglašava Filip, prilično sličan onom koje imaju njihove kolege u Hrvatskoj. Druga faza, naglašava on, uslediće ubrzo nakon prve i biće rezervisana za odabir fizičkog predstavništva u Srbiji – takoreći sedišta kancelarije.

Nakon toga, saznajemo, sledi još veći izazov – kreirati okruženje koje će, poput onog u Hrvatskoj, motivisati ljude na rad, učenje novih stvari i koje će im omogućiti dalji lični i profesionalni razvoj (plus obezbedi i neke od povlastica koje imaju njihove zagrebačke kolege, kao što su časovi stranih jezika, joga, tech radionice i slično). Nimalo lak zadatak na tržištu koje je toliko konkurentno.

Dok se do tog trenutka ne bude došlo, tim iz Zagreba ostaje fokusiran na, formiranje timova stručnjaka, a kasnije i replikovanja zagrebačkog HQ-a na nekoj od lokacija u Srbiji. „Budući da tehnološki gledano, nismo ograničeni i da nam sve savremene IT tehnologije mogu biti dugoročno interesantne, to će biti vrlo zabavno“, zaključuje Filip.

Deluje vam interesantno ovo što ste pročitali? Pošaljite svoj CV na mail apply@q.agency, a za više informacija pratite Q na LinkedIn-u i društvenim mrežama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.