Agencija Q dolazi u Srbiju i traži PHP, JavaScript i Ruby on Rails developere

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Devetnaest godina unazad konsultantska kuća Deloitte objavljuje sada već čuvenu listu 500 najbrže rastućih kompanija u Evropi, Bliskom Istoku i Africi na kojoj se ove godine, našla samo jedna kompanija iz Srbije i to na 435. mestu. Susedna Hrvatska, pak, imala je pet predstavnika, od kojih je agencija Q zauzela visoko 20. mesto, čineći je najbolje plasiranom technology agencijom u regionu sa godišnjim rastom od 3894%.

Q danas posluje u 20 zemalja širom sveta, a pored centrale u Zagrebu ima predstavništvo u Njujorku, Belfastu, Hamburgu, Cirihu i Beču, pri čemu najavlje ulazak i na srpsko tržište. Otvaranje novog predstavništva bio je povod da Netokracija razgovara sa Filipom Ljubićem, direktorom ove kompanije koji nam u nastavku otkriva kako i čime planiraju da privuku domaće talente.

‘Dobar developer vredi još više u organizovanom development okruženju’

Sama agencija, započinje razgovor Ljubić, osnovana je 2013. godine u Zagrebu, a tim je u tom trenutku više idealizovao poslovnu situaciju nego što je bio praktičan u poslovanju. „Kao i svi, želeli smo da pokrenemo najbolju moguću development i dizajn agenciju koja će kreirati custom rešenja za klijente iz različitih industrija. Iznajmili smo stan u centru, opremili ga kao dom i učinili sve da budemo što atraktivniji developerima i to je bilo lepo ali, ne i dovoljno“, objašnjava Filip i dodaje:

Ubrzo smo shvatili kakva je realna situacija i šta taj naš poduhvat sa sobom nosi: spavali smo u kancelariji, radili vikendima, od umora zaboravljali da jedemo, ali davali smo sve od sebe i to nas je dovelo do prvih klijenata.

Kasnije, kada su se na tu listu upisali i BBC, Coca-Cola, Lufthansa, Facebook, Visa i drugi, kada smo započeli poslovanje na oko 20 tržišta (od kojih su glavna DACH regija, Skandinavija, UK, Irska, SAD i Kanada), situacija je počela da biva sve lakša i tim se prirodno širio.

Q tim u hrvatskoj prestonici danas čini tim od stotinak zaposlenih koji imaju priliku da stvaraju digitalne proizvode i usluge u ambijentu podređenom i formi i funkcionalnosti.

Taj rast broja klijenata i dovođenje novih stručnjaka u tim im je, pak, doneo nove izazove. Konstantno povećanje broja zaposlenih zahtevalo je uvođenje novih procesa, što je igra bez prestanka:

Taman kad postaviš proces koji je stvarno dobar, tim poraste i onda treba kreirati novi, a onda sve ispočetka.

Zbog toga im je, kaže naš sagovornik, glavni fokus bio da najpre stvore uređenu strukturu tako da ostanu brzi i fleksibilni prilikom kreiranja web i mobile aplikacija, radu na IoT projektima i rešenjima za digitalnu transformaciju brendova. Jer, kako dodaje Filip, „danas dobrog developera možete pronaći od Indonezije do Amerike, ali ne i dobro organizovanu development kompaniju – a u takvom okruženju dobar developer vredi još više“. Kroz atraktivne projekte i uz odlične kolege, dodaje Filip, lako je steći vredna znanja i usvojiti nove tehničke i poslovne veštine koje su uvek korisne.

Taj način samoorganizovanja, doneo je ovoj zagrebačkoj agenciji projekte poput onog koji trenutno rade za britanski The Times, a na kom će možda raditi i buduće kolege iz Srbije:

Naš tim radi UX, UI i development nove travel platforme koja korisnicima omogućava unos ličnih preferenci, te tako sami kreiraju jedinstven odmor ili putovanje iz snova. Drugi deo iste platforme omogućava novinarima The Times-a objavljivanje članaka i saveta za inspiraciju korisnicima kako bi maksimalno iskoristili i jednostavno organizovali sve što im je potrebno za njihov odmor.

Filip ne skriva da se ova kompanija dosta angažuje na polju edukacije i privlačenja kvalitetnog kadra, te su redovna tehnološka okupljanja poput radionica i meetup-ova nešto na šta su posebno ponosni.

Nagrade ne znače ništa bez kvalitetnih projekata i atmosfere u kojima se razvijaju

Uspeh koji je ova agencija postigla u poslednjih šest godina može se kvantitativno meriti ne samo reputacijom i brojem njihovih klijenata, već i nagradama koje su osvojili (između ostalog i za svoj rebrending), ali su nas one ipak zainteresovale zbog nečeg drugog  – da li se i kako to odrazilo na percepciju koju o njima imaju potencijalni klijenti i njihovi zaposleni. Ljubić odgovara:

Nagrade su, svakako, potvrda dobro odrađenog posla, pogotovo kada vam to potvrdi Deloitte, vodeća od četiri Big Four kompanije za koju znaju svi u poslovnom svetu. To ipak nešto govori o nama i uliva sigurnost kako kod novih klijenata, tako i kod novih ljudi koji se priključuju našoj porodici.

Prema mom mišljenju, to je ujedno i dokaz da nešto radimo drugačije, a šta tačno – teško je definisati. Verovatno se ne radi o jednoj ili dve stvari već o puno sitnih detalja i odluka koje se donose na dnevnom nivou.

Sve to, dodaje on, dovelo je do toga da klijenti ovu agenciju posmatraju kao ozbiljnije igrače, više im veruju i samim tim kod njih imaju veći kredibilitet. „Pa ipak, priznanja su samo dodatak dobrim projektima i dobrim testimonijalima koje već imamo. Bez toga, nagrade bi bile prazne i samo mrtvo slovo na papiru„, objašnjava on.

To je, naglašava Filip, posebno važno ako situaciju posmatramo iz ugla inženjera, jer su za njih najvažniji dobri projekti i pozitivna iskustva bivših i trenutnih kolega – ono što će zapravo činiti jedan njihov radni dan i što će, nadaju se iz ove agencije, prepoznati i potencijalni zaposleni u Srbiji.

Q će u prvoj fazi primarno zapošljavati PHP, JavaScript i Ruby on Rails stručnjake

Govoreći detaljnije o planovima za širenje poslovanja, Filip objašnjava za Netokraciju da Q nije orijentisan isključivo na Beograd, niti mu je to poslednja stanica – već na Srbiju kao celinu. „Najpre planiramo da formiramo tim koji bi u početku radio direktno sa sedištem u Zagrebu i kada se čitav tim uhoda i uigra, planiramo otvaranje zvaničnog predstavništva baš u Srbiji, a tačna lokacija zavisila bi od inicijalne reakcije tržišta“, navodi naš sagovornik i dodaje:

U početku ćemo najviše biti fokusirani na kvalitetne ljude i timove, koji bi imali i dosta slobode oko radnog okruženja i, kao što sam rekao, komunicirali bismo direktno sa kolegama u Zagrebu, zavisno od projekta na kom bi bili angažovani.

U narednoj fazi, pak, razmišljamo i o lokalnom angažovanju Project Leadova, Project i Office Managera, na identičnom principu kako smo gradili kancelariju u Hrvatskoj.

Međutim, kako je i u Srbiji, kao i u susednoj Hrvatskoj, gotovo najteže pronaći iskusni tehnički kadar, zanimalo nas je šta je to što ova agencija može da ponudi kandidatima, a što druge ne mogu? Filip na to odgovara:

Pre svega smatramo da možemo ponuditi rad na jako interesantnim projektima za jake međunarodne igrače, sa najsavremenijim tehnologijama i u visoko profesionalnom, seniorskom okruženju.

Zbog toga nam je glavni fokus na seniorima, iskusnim profesionalcima sa velikim brojem „utakmica u nogama“ koji bi se uklopili u naš tim i koji, osim odličnog poznavanja tehnologija, imaju razvijene i komunikacione veštine i iskustvo rada u međunarodnom okruženju, ali su nam, naravno, zanimljivi i svi ostali profili developera.

Zagrebački HQ predstavljen je u mnogim lokalnim dizajnerskim i arhitektonskim magazinima, pri čemu se posebno ističe okruženje posvećeno ljudima i stvaranju inovativnih digitalnih proizvoda.

U prvoj fazi (koja je već počela), odnosno na samom početku širenja poslovanja na srpsko tržište, to će biti domaći PHP, JavaScript i Ruby on Rails stručnjaci, čiji je mindset, naglašava Filip, prilično sličan onom koje imaju njihove kolege u Hrvatskoj. Druga faza, naglašava on, uslediće ubrzo nakon prve i biće rezervisana za odabir fizičkog predstavništva u Srbiji – takoreći sedišta kancelarije.

Nakon toga, saznajemo, sledi još veći izazov – kreirati okruženje koje će, poput onog u Hrvatskoj, motivisati ljude na rad, učenje novih stvari i koje će im omogućiti dalji lični i profesionalni razvoj (plus obezbedi i neke od povlastica koje imaju njihove zagrebačke kolege, kao što su časovi stranih jezika, joga, tech radionice i slično). Nimalo lak zadatak na tržištu koje je toliko konkurentno.

Dok se do tog trenutka ne bude došlo, tim iz Zagreba ostaje fokusiran na, formiranje timova stručnjaka, a kasnije i replikovanja zagrebačkog HQ-a na nekoj od lokacija u Srbiji. „Budući da tehnološki gledano, nismo ograničeni i da nam sve savremene IT tehnologije mogu biti dugoročno interesantne, to će biti vrlo zabavno“, zaključuje Filip.

Deluje vam interesantno ovo što ste pročitali? Pošaljite svoj CV na mail apply@q.agency, a za više informacija pratite Q na LinkedIn-u i društvenim mrežama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Kultura 2.0

Da li će ‘meme’ magija ikada prestati? Sudeći po opsesiji bejbi Jodom – ne

Ima li nekog ko počinje da čitav ovaj tekst, a da nikada nije poslao Džon Travolta mim? Iskreno, ne verujem, jer mimove toliko često srećemo i toliko im se često smejemo da su postali neizbežan deo moderne komunikacije - a mi nismo ni primetili. Ipak, da li su oni samo trend ili su tu da ostanu zauvek?

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.

Karijere

Kako radoznalost i konstantno učenje oblikuju domaću IT industriju – iz ženskog ugla

Sedma po redu Ladies of New Business konferencija u organizaciji Netokracije okupila je prošle nedelje preko 100 dama koje su imale priliku da čuju zašto su pripadnice lepšeg pola veoma važan deo IT industrije.