Agencija Q dolazi u Srbiju i traži PHP, JavaScript i Ruby on Rails developere

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Devetnaest godina unazad konsultantska kuća Deloitte objavljuje sada već čuvenu listu 500 najbrže rastućih kompanija u Evropi, Bliskom Istoku i Africi na kojoj se ove godine, našla samo jedna kompanija iz Srbije i to na 435. mestu. Susedna Hrvatska, pak, imala je pet predstavnika, od kojih je agencija Q zauzela visoko 20. mesto, čineći je najbolje plasiranom technology agencijom u regionu sa godišnjim rastom od 3894%.

Q danas posluje u 20 zemalja širom sveta, a pored centrale u Zagrebu ima predstavništvo u Njujorku, Belfastu, Hamburgu, Cirihu i Beču, pri čemu najavlje ulazak i na srpsko tržište. Otvaranje novog predstavništva bio je povod da Netokracija razgovara sa Filipom Ljubićem, direktorom ove kompanije koji nam u nastavku otkriva kako i čime planiraju da privuku domaće talente.

‘Dobar developer vredi još više u organizovanom development okruženju’

Sama agencija, započinje razgovor Ljubić, osnovana je 2013. godine u Zagrebu, a tim je u tom trenutku više idealizovao poslovnu situaciju nego što je bio praktičan u poslovanju. “Kao i svi, želeli smo da pokrenemo najbolju moguću development i dizajn agenciju koja će kreirati custom rešenja za klijente iz različitih industrija. Iznajmili smo stan u centru, opremili ga kao dom i učinili sve da budemo što atraktivniji developerima i to je bilo lepo ali, ne i dovoljno”, objašnjava Filip i dodaje:

Ubrzo smo shvatili kakva je realna situacija i šta taj naš poduhvat sa sobom nosi: spavali smo u kancelariji, radili vikendima, od umora zaboravljali da jedemo, ali davali smo sve od sebe i to nas je dovelo do prvih klijenata.

Kasnije, kada su se na tu listu upisali i BBC, Coca-Cola, Lufthansa, Facebook, Visa i drugi, kada smo započeli poslovanje na oko 20 tržišta (od kojih su glavna DACH regija, Skandinavija, UK, Irska, SAD i Kanada), situacija je počela da biva sve lakša i tim se prirodno širio.

Q tim u hrvatskoj prestonici danas čini tim od stotinak zaposlenih koji imaju priliku da stvaraju digitalne proizvode i usluge u ambijentu podređenom i formi i funkcionalnosti.

Taj rast broja klijenata i dovođenje novih stručnjaka u tim im je, pak, doneo nove izazove. Konstantno povećanje broja zaposlenih zahtevalo je uvođenje novih procesa, što je igra bez prestanka:

Taman kad postaviš proces koji je stvarno dobar, tim poraste i onda treba kreirati novi, a onda sve ispočetka.

Zbog toga im je, kaže naš sagovornik, glavni fokus bio da najpre stvore uređenu strukturu tako da ostanu brzi i fleksibilni prilikom kreiranja web i mobile aplikacija, radu na IoT projektima i rešenjima za digitalnu transformaciju brendova. Jer, kako dodaje Filip, “danas dobrog developera možete pronaći od Indonezije do Amerike, ali ne i dobro organizovanu development kompaniju – a u takvom okruženju dobar developer vredi još više”. Kroz atraktivne projekte i uz odlične kolege, dodaje Filip, lako je steći vredna znanja i usvojiti nove tehničke i poslovne veštine koje su uvek korisne.

Taj način samoorganizovanja, doneo je ovoj zagrebačkoj agenciji projekte poput onog koji trenutno rade za britanski The Times, a na kom će možda raditi i buduće kolege iz Srbije:

Naš tim radi UX, UI i development nove travel platforme koja korisnicima omogućava unos ličnih preferenci, te tako sami kreiraju jedinstven odmor ili putovanje iz snova. Drugi deo iste platforme omogućava novinarima The Times-a objavljivanje članaka i saveta za inspiraciju korisnicima kako bi maksimalno iskoristili i jednostavno organizovali sve što im je potrebno za njihov odmor.

Filip ne skriva da se ova kompanija dosta angažuje na polju edukacije i privlačenja kvalitetnog kadra, te su redovna tehnološka okupljanja poput radionica i meetup-ova nešto na šta su posebno ponosni.

Nagrade ne znače ništa bez kvalitetnih projekata i atmosfere u kojima se razvijaju

Uspeh koji je ova agencija postigla u poslednjih šest godina može se kvantitativno meriti ne samo reputacijom i brojem njihovih klijenata, već i nagradama koje su osvojili (između ostalog i za svoj rebrending), ali su nas one ipak zainteresovale zbog nečeg drugog  – da li se i kako to odrazilo na percepciju koju o njima imaju potencijalni klijenti i njihovi zaposleni. Ljubić odgovara:

Nagrade su, svakako, potvrda dobro odrađenog posla, pogotovo kada vam to potvrdi Deloitte, vodeća od četiri Big Four kompanije za koju znaju svi u poslovnom svetu. To ipak nešto govori o nama i uliva sigurnost kako kod novih klijenata, tako i kod novih ljudi koji se priključuju našoj porodici.

Prema mom mišljenju, to je ujedno i dokaz da nešto radimo drugačije, a šta tačno – teško je definisati. Verovatno se ne radi o jednoj ili dve stvari već o puno sitnih detalja i odluka koje se donose na dnevnom nivou.

Sve to, dodaje on, dovelo je do toga da klijenti ovu agenciju posmatraju kao ozbiljnije igrače, više im veruju i samim tim kod njih imaju veći kredibilitet. “Pa ipak, priznanja su samo dodatak dobrim projektima i dobrim testimonijalima koje već imamo. Bez toga, nagrade bi bile prazne i samo mrtvo slovo na papiru“, objašnjava on.

To je, naglašava Filip, posebno važno ako situaciju posmatramo iz ugla inženjera, jer su za njih najvažniji dobri projekti i pozitivna iskustva bivših i trenutnih kolega – ono što će zapravo činiti jedan njihov radni dan i što će, nadaju se iz ove agencije, prepoznati i potencijalni zaposleni u Srbiji.

Q će u prvoj fazi primarno zapošljavati PHP, JavaScript i Ruby on Rails stručnjake

Govoreći detaljnije o planovima za širenje poslovanja, Filip objašnjava za Netokraciju da Q nije orijentisan isključivo na Beograd, niti mu je to poslednja stanica – već na Srbiju kao celinu. “Najpre planiramo da formiramo tim koji bi u početku radio direktno sa sedištem u Zagrebu i kada se čitav tim uhoda i uigra, planiramo otvaranje zvaničnog predstavništva baš u Srbiji, a tačna lokacija zavisila bi od inicijalne reakcije tržišta“, navodi naš sagovornik i dodaje:

U početku ćemo najviše biti fokusirani na kvalitetne ljude i timove, koji bi imali i dosta slobode oko radnog okruženja i, kao što sam rekao, komunicirali bismo direktno sa kolegama u Zagrebu, zavisno od projekta na kom bi bili angažovani.

U narednoj fazi, pak, razmišljamo i o lokalnom angažovanju Project Leadova, Project i Office Managera, na identičnom principu kako smo gradili kancelariju u Hrvatskoj.

Međutim, kako je i u Srbiji, kao i u susednoj Hrvatskoj, gotovo najteže pronaći iskusni tehnički kadar, zanimalo nas je šta je to što ova agencija može da ponudi kandidatima, a što druge ne mogu? Filip na to odgovara:

Pre svega smatramo da možemo ponuditi rad na jako interesantnim projektima za jake međunarodne igrače, sa najsavremenijim tehnologijama i u visoko profesionalnom, seniorskom okruženju.

Zbog toga nam je glavni fokus na seniorima, iskusnim profesionalcima sa velikim brojem “utakmica u nogama” koji bi se uklopili u naš tim i koji, osim odličnog poznavanja tehnologija, imaju razvijene i komunikacione veštine i iskustvo rada u međunarodnom okruženju, ali su nam, naravno, zanimljivi i svi ostali profili developera.

Zagrebački HQ predstavljen je u mnogim lokalnim dizajnerskim i arhitektonskim magazinima, pri čemu se posebno ističe okruženje posvećeno ljudima i stvaranju inovativnih digitalnih proizvoda.

U prvoj fazi (koja je već počela), odnosno na samom početku širenja poslovanja na srpsko tržište, to će biti domaći PHP, JavaScript i Ruby on Rails stručnjaci, čiji je mindset, naglašava Filip, prilično sličan onom koje imaju njihove kolege u Hrvatskoj. Druga faza, naglašava on, uslediće ubrzo nakon prve i biće rezervisana za odabir fizičkog predstavništva u Srbiji – takoreći sedišta kancelarije.

Nakon toga, saznajemo, sledi još veći izazov – kreirati okruženje koje će, poput onog u Hrvatskoj, motivisati ljude na rad, učenje novih stvari i koje će im omogućiti dalji lični i profesionalni razvoj (plus obezbedi i neke od povlastica koje imaju njihove zagrebačke kolege, kao što su časovi stranih jezika, joga, tech radionice i slično). Nimalo lak zadatak na tržištu koje je toliko konkurentno.

Dok se do tog trenutka ne bude došlo, tim iz Zagreba ostaje fokusiran na, formiranje timova stručnjaka, a kasnije i replikovanja zagrebačkog HQ-a na nekoj od lokacija u Srbiji. “Budući da tehnološki gledano, nismo ograničeni i da nam sve savremene IT tehnologije mogu biti dugoročno interesantne, to će biti vrlo zabavno”, zaključuje Filip.

Deluje vam interesantno ovo što ste pročitali? Pošaljite svoj CV na mail apply@q.agency, a za više informacija pratite Q na LinkedIn-u i društvenim mrežama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.