Vredi li redizajn logotipa Puteva Srbije 5.000.000 dinara?

Vredi li redizajn logotipa Puteva Srbije 5.000.000 dinara?

Juče je u javnost izašla nova informacija vezana za izdvajanje novčanih sredstava namenjenih redizajnu logotipa preduzeća Putevi Srbije. Kao što to u Srbiji često biva, u ovoj banalnoj stvari, nelogičnosti je previše.

Ne bismo mi živeli gde već živimo da se u neke standardne tokove i procese ne uvede malo misterije i krajnjih nelogičnosti koji opet otvaraju neka sasvim druga pitanja, ovaj put u slučaju redizajna logoa pomenute firme.

Sve ovo i ne bi bilo tako čudno da javno preduzeće Putevi Srbije nije naručilo javnu nabavku procesa izrade, tačnije redizajna postojećeg logoa za koji je opredeljno čitavih i nestvarnih 5.000.000 dinara ili nešto više od 40.000 evra. Međutim ne bi Internet bio to što jeste da nam ne nudi više različitih izvora, podataka i gomilu komentara pojedinaca i različitih organizacija.

Tako se na sajtu Reddit, riznici raznih informacija, juče pojavio screenshot tabele u kojoj se jasno vidi da je pomenuto preduzeće za izradu logotipa obezbedilo navedenu sumu od 5.000.000 dinara u okviru otvorenog postupka javne nabavke za četvrti kvartal 2020. godine. Svako ko je bar malo upućen na vrednosti određenih stvari na tržištu shvatiće da nijedan redizajn ili pravljenje logoa ne može da vredi kao jedan stan ili luksuzni automobil – ukoliko nije reč o nekom veoma vrednom globalnom brendu.

Koje su cene zapravo za izradu logotipa?

Da budemo precizni, iako je pre svega par dana započeto planiranje budžeta za narednu godinu, pomenuta sredstva JP Putevi Srbije, samim tim i izdvajanje novca za logo, ne pripadaju ukupnom budžetu države, već se ovde radi isključivo o budžetu ovog preduzeća. To nam pokazuje i detaljni dokument “Plan o usklađivanju plana javnih nabavki za 2020. godinu sa Zakonom o javnim nabavkama”, a koji je izdat u oktobru ove godine.

Uskoro će kraj iste, ali JP Putevi Srbije i dalje koristi stari logo, dakle ništa se po tom pitanju za sada nije promenilo. No, vratimo se na ono najzanimljivije, a to je tržišna vrednost izrade logoa. To se najjasnije može videti kroz najprostiji mogući podatak u ovom slučaju, a to je cenovnik, tačnije cene pomenutih usluga dizajniranja i redizajna koje su širom Interneta vrlo transparentne i kreću se od 100 do 800 evra – u zavisnosti od toga da li je reč o modifikaciji starog logoa ili kreiranju potpuno novog vizuelnog identiteta.

I dalje ne postoji podatak ko će i kako redizajnirati logo, a kako se situacija bude dalje razvijala tako ćemo dopunjavati tekst.


Ostavi komentar

  1. Vladimir

    Vladimir

    10. 12. 2020. u 14:58 Odgovori

    Nemam nikakve veze sa navedenom nabavkom, ali imam sa temom. Kao što se cena “sajta” kreće od 100 do 100.000 Eur (ili više), tako je i sa cenom logotipa. Zavisi ko ga radi, zavisi da li je fiverr ili profesionalna dizajn firma. Navoditi da cena logotipa ide u rasponu od 100 do 800 Eur je besmisleno i neprofesionalno. To je cenovni rang amatera koji rade logotipe “na kilo” na crouwdsourcing ili spec-work platformama.

    Takođe, da li se u javnoj nabavci navodi da je samo idejno rešenje toliko, ili to uključuje i na primer, presvlačenje vozila, signalizaciju, uniforme itd…?

    Mislim da javna preduzeća u Srbiji ne treba da troše tolike količine novca na logotipe ili slične “eterične” teme, obzirom da je realna vrenost neproveriva. U ovom slučaju će posao svakako dobiti neka bliska firma, a realna cena će biti daleko ispod tražene. Znamo kako to već ide.

    Svakako, informišite se malo bolje pre nego krenete u (opravdanu) kritiku ovakvih pojava.

    • Marko Mudrinić

      Marko Mudrinić

      10. 12. 2020. u 17:13 Odgovori

      Vladimire,

      Donekle se slažem sa tobom, ipak reći da samo amateri rade logotipe od 800 evra… pre bih rekao da su to manje (boutique) agencije.

      S druge strane, treba naravno razmotriti i da li govorimo samo o dizajnu logotipa ili o kompletnom vizuelnom brendu. Po onome što smo videli iz dokumenata, govori se samo o logotipu što, složićemo se, za jednu firmu poput javnog preduzeća gotovo sigurno ne bi trebao da bude prioritet.

      Da, jasno je da je ovde reč o pogodnom tlu za nameštanje tendera, stoga hajde pre da se fokusiramo na to – svim profesionalcima koji znaju koliko je teško nadmetati se na tržištu sa cenama ovakav vid “nameštanja” morao bi zasmetati – pre nego naše isticanje neke referentne vrednosti koja je u principu i najčešća skala cene takvih poslova na tržištu Srbije.

      Direktor Netokracije,
      Marko Mudrinić

  2. Amazonka

    Amazonka

    10. 12. 2020. u 22:42 Odgovori

    Putevi Srbije su prosto kuburile godinama i konačno su skupili pare da se modernizuju i uloženo je u aplikaciju preko koje recimo može da se prati stanje na Elektronskom tagu i recimo dopuni tag kreditnom karticom…. A ne… Čekaj… Prvo logo…

  3. Nevena

    Nevena

    10. 12. 2020. u 23:30 Odgovori

    Toma daje potpuno nov smisao himni svih klijenata ‘Make the logo bigger’. Niko imati veći logo neće. Dobro, sad mu nismo dali, ali snaći će se već nekako, vredan je on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Analiza

Prevare na Internetu naša su svakodnevica – a sada je obogaćena i crypto prevarom koju promovišu domaći YouTuberi

Internet je slobodno mesto i vremenom je postao do te mere slobodan da već par godina unazad ne možemo da razlikujemo istinu od laži i prevaru od realne situacije.

Propustili ste

Novost

Održan prvi sastanak frilensera i države: Situacija je kompleksna i pregovori se nastavljaju

Počeli su pregovori predstavnika vlasti i frilensera, a danas je održan prvi sastanak na kome će se odlučivati o zahtevima koje su u proteklim mesecima državi uputili frilenseri.

Ekskluzivno

E-uprava ekskluzivno za Netokraciju otkriva zašto prati kako građani koriste njene usluge

Kako tačno funkcioniše ova platforma i da li (i zašto) prati ponašanje svojih korisnika?

Startapi i poslovanje

Deceniju kasnije i Centili platformu za digitalna plaćanja koristi 4 milijarde korisnika dok se kompanija sprema za novo poglavlje

Prvi put na Netokraciji predstavljamo kompaniju Centili koja je nastala iz Infobipa, koja u Beogradu zapošljava 50 inženjera i koja aktivno posluje na 80 tržišta širom sveta. Centili ovih dana obeležava 10 godina poslovanja, a sa menadžmentom razgovaramo o daljim planovima i procesu reorganizacije.

Tehnologija

Šta nam je sve od tehnoloških novina doneo ovogodišnji digitalni CES?

I ove godine najveći globalni sajam potrošačke elektronike CES oduševio je sve ljubitelje gedžeta i tehnike, dokazavši da za tehnološki napredak jednostavno nema granica.

Novost

Vučić: Ne pregovara se o tome da li će frilenseri da plate porez ili ne – već od kada

Predsednik se ponovo izjasnio po pitanju frilensera i najavljenih protesta.

Društvene mreže

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.