HelloWorld istraživanje: Privlačenje zaposlenih je najveći izazov IT kompanija

Istraživanje Puls HR zajednice: Privlačenje zaposlenih je najveći izazov IT kompanija

Sudeći prema istraživanju koje je sproveo HelloWorld, najveći izazov za IT kompanije u protekle dve godine bio je privlačenje IT kandidata, što je istaklo 61% ispitanika.

Takođe, kompanije su puno pažnje posvetile i rešavanju organizacionih izazova, praćenju trendova i uvođenju benefita, kao i zadržavanju postojećih zaposlenih. Istraživanje je pokazalo da male kompanije teže prate trendove i uvode benefite, srednje kompanije se bore kako da privuku kandidate, a velike kako da zadrže zaposlene.

Štaviše, outsource kompanije imaju veliki izazov da zadrže zaposlene, pa je čak 40% njih istaklo ovaj problem, dok su organizacioni izazovi dominantni kod firmi koje imaju sopstveni proizvod.

Remote pozicije u padu

U pogledu fleksibilnosti rada, čak 94% ispitanika je izjavilo da njihove kompanije pružaju određenu fleksibilnost. Najveći broj njih dopušta zaposlenima da sami odluče da li će raditi od kuće ili iz kancelarije (45%), a ovaj trend se najviše primećuje kod outsource kompanija (65% slučajeva). Srednje velike kompanije pokazuju veću fleksibilnost u pogledu rada od kuće u odnosu na male i velike kompanije.

Ono što možemo videti na sajtu HelloWorld.rs, jeste da je značajno zabeležen pad broja oglasa za remote pozicije. U prvom kvartalu ove godine, udeo oglasa za rad od kuće se smanjivao postepeno: u januaru je iznosio 24%, u februaru 23%, u martu 20%, a u aprilu 18%. U poređenju s prethodnom godinom, kada je broj remote oglasa konstantno bio veći od 25%.

Employer branding kao ključ uspeha pri zapošljavanju

Pored toga, sprovedeno istraživanje je pokazalo da 35% ispitanika izjavljuje da je stopa zadržavanja u njihovim kompanijama veća od 90%. Takođe, u istraživanju se primećuje da je stopa zadržavanja veća u manjim kompanijama i onima koje imaju sopstveni proizvod.

Što se tiče stope fluktuacije zaposlenih, najveći broj ispitanika 39% je naveo da je ona ispod 10%. Slično kao i kod stope zadržavanja, iznenađuje činjenica da 20% ispitanika nije znalo odgovor na ovo pitanje. Zanimljivo je to da veće kompanije beleže i veću stopu otkaza zaposlenih, suprotno očekivanjima. Takođe, kompanije koje imaju svoj proizvod imaju nižu stopu fluktuacije od outsource kompanija.

Koliko je Employer Branding bitan u privlačenju kadrova u IT industriji pokazuje i podatak da se značajan broj kompanija fokusira na izgradnju svoje Employer Branding strategije. Od ispitanika, 22% već ima definisanu strategiju, dok je 55% u procesu razrade. Posebno je primetno da srednje, velike i outsource kompanije pokazuju veći interes za ovu temu. Takođe, istraživanje je otkrilo da 27% ispitanika već ima razvijen Employee Value Proposition (EVP), dok se u 42% slučajeva EVP još uvek razvija.

Kao jedan od velikih problema kandidati često navode nedostatak povratne informacije nakon konkurisanja za posao. Pa ipak ovo istraživanje pokazuje da čak 74% ispitanika odgovara da uvek pruža povratnu informaciju nakon konkurisanja i to svim kandidatima. Ova praksa omogućava da se zainteresovanima za rad u kompaniji pruži jasan uvid u proces selekcije i da se održi pozitivna reputacija kompanije među potencijalnim talentima.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Intervju

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.