Prodajadelova.rs menja način servisiranja automobila u Srbiji

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ovo nije jedan od onih klikbejt tekstova koji počinje pompeznim početkom i naslovom, već zdrava poslovna priča u nastajanju – priča o tome kako se ljubav prema automobilima i veliko korporativno iskustvo mogu pretočiti u sjajnu biznis ideju.

Upravo taj spoj i višegodišnje planiranje, Nikola Đurović iskoristio je da otvori novo poglavlje u svojoj karijeri i osnuje online prodavnicu za auto delove koja za sada, iako je na početku, broji čak 300.000 artikala.

Osim poslovne priče, ideje o nastanku projekta i napuštanju korporativnog života, u razgovoru sa Nikolom dotakli smo se i toga koliko je danas za vozače bitno da pretražuju delove na Internetu i sami se uvere u njihov kvalitet i cene.

Razgovarali smo i o tome koliko bi transparentnija pretraga cene delova mogla da promeni percepciju kod servisera kada je reč o održavanju vozila i da li je upravo prodajadelova.rs iskra koja će pokrenuti digitalizaciju automobilskog sektora Srbije.

Od uspešne karijere u korporaciji do sopstvenog biznisa

Nikola je svoju profesionalnu karijeru započeo sa 23 godine u kompaniji Würth gde je napredovao do menadžera jedne nove divizije iz koje je otišao u Bosch. U ovoj poznatoj nemačkoj kompaniji bio je zadužen za razvoj poslovanja u segmentu filtera za putnička i komercijalna vozila, za tržišta Balkana, bivšeg SSSR, Bliskog istoka i Afrike gde je stekao dragoceno iskustvo iz sektora prodaje i nabavke delova za vozila.

Kako nam je na početku razgovora otkrio, mogućnost da službeno obiđe preko 40 zemalja u pomenutim kompanijama, pomogla mu je da uvidi neke uspešne primere biznisa u zemljama koje su ekonomski naprednije od naše, a koji su ga podstakli na razmišljanje:

Internet trgovina nije ništa novo ni kod nas, a online trgovina u auto segmentu postoji preko deset godina u zemljama EU. Tema je prilično kompleksna i zahteva veliko znanje i ulaganje, te sam godinama prikupljao informacije i radio na razradi ideje, mada mislim da bi najiskreniji odgovor bio da sam čekao pravi trenutak u kojem ću se ja lično osećati spremnim za ovakav iskorak.

Taj trenutak je konačno došao, a kao rezultat godina iskustva i edukovanja o automobilskom tržištu, Nikola je došao na ideju da pokrene pomenuti sajt. Kako kaže, ono što ga je dodatno navelo da napusti pomenuti posao i krene u svet preduzetništva jeste činjenica da je na svakoj poziciji na kojoj je radio u velikim kompanijama imao preduzetničke uloge:

Konkretno, ako razvijate novu diviziju ili širite asortiman kako biste ispratili i kreirali trendove na tržištu, tu ima dosta autonomije, a ja sam uvek svakom poslu pristupao kao da je moj. Mislim da mi je i ta osobina najviše i pomogla u razvoju karijere, i da mi preduzetnički duh sada pruža najveću pokretačku moć.

Uprkos globalnoj pandemiji, Nikola i Sonja odlučili su da krenu put Internet preduzetništva i promene način na koji kupci dolaze do kvalitetnijih auto delova u Srbiji.

Pre nego što se dotaknemo same prodavnice i toga šta ona nudi svojim korisnicima, sa Nikolom smo se osvrnuli na jednu važnu temu – transparentnost komunikacije na relaciji serviser-vozač. Prema mišljenju našeg sagovornika, znanje vozača po pitanju održavanja i popravke automobila, ne samo u Srbiji, nego i u svetu, nije na dovoljno visokom nivou.

Kao primer, Nikola navodi situaciju koja se redovno dešava, a koja možda najbolje ilustruje gorenavedeni stav: najveći broj vozača danas ne zna da odgovori na pitanje koliko tačno košta mali servis, pa će najveći broj njih reći određenu cifru – recimo 100 evra. Međutim, Đurović kaže da na pitanje “koji su delovi ugrađeni” veoma mali broj ljudi zna odgovor, što nam je on i objasnio:

Auto delovi, kao i sve drugo što kupujemo, imaju svoje različite nivoe kvaliteta i specifikacija. Kao što se zna zašto je irski viski od 18 godina tri puta skuplji od viskija iz Engleske starog šest godina, tako se i u auto delovima zna zašto su premijum brendovi cenovno više pozicionirani od nekih drugih. Ono što mi želimo da postignemo jeste da svaki vozač, korisnik, može izabrati ono što smatra odgovarajućim za svoje vozilo i za svoj budžet.

Tako će neki korisnici izabrati premijum delove, drugi povoljnije, a na kraju verovatno sve u skladu sa automobilom koji voze. Neki vozači preferiraju određene brendove za različite delove, a drugi traže sve delove istog brenda.

Upravo zato, Nikola kaže da je ovaj način pretrage dugo bio onemogućen vozačima zbog same kompleksnosti asortimana. Jedan od razloga je i veliki broj drugačijih vozila, modela, motora, godišta, varijanti itd, kako bi se lako mogli prikazati delovi za tačno jedno vozilo. Upravo ovu kompleksnost, sajt prodajadelova.rs je uspeo da pojednostavi za običnog vozača do najveće moguće mere.

Kako Đurović dodaje, ovaj posao nažalost nije moguće odraditi 100% do kraja jer uvek ima različitih varijanti delova. Zato on i Sonja koja se u ovom preduzetničkom poduhvatu bavi marketingom organizovali odličan tim stručne podrške koji proverava porudžbine koje su pristigle i kontaktiraju kupce radi provere ili ako procene da imaju bolji odnos cene i kvaliteta za njihovo vozilo:

Rekao bih da je konstantno angažovano barem 10 ljudi na projektu, a da dodatnu vrednost donosi barem još toliko ljudi sa epizodnim ulogama u fazama kada je to potrebno. Svakako idemo ka proširenju tima u skladu sa razvojem poslovanja i imamo otvorene oglase za posao.

Povećanje asortimana jedan od glavnih ciljeva

U nastavku razgovora, Nikola nam je otkrio i da njegov tim ima odliču saradnju sa veledistributerima u Srbiji, kao i da su oni prepoznali potencijal čitavog projekta pružajući tako ovoj online prodavnici podršku u uspostavljanju sistema u isporuci robe koja se vrši nekoliko puta na dan.

Naš sagovornik, između ostalog, dodaje da za ovu prodavnicu pomenuti broj artikala za sada predstavlja samo početni asortiman i da je u planu da se vremenom poveća uz agilniju i bržu isporuku ka krajnjim korisnicima:

Pored tolikog broja različitih vozila na našem tržištu, naš asortiman nije još uvek potpun, iako je to trenutno najveća objedinjena ponuda u Srbiji u ovom trenutku. Naš plan je da ovaj asortiman u narednih 12 meseci povećamo za 2 do 3 puta.

Što se same isporuke proizvoda tiče, ona se u najvećem broju slučajeva vrši u roku od jedan ili dva radna dana, putem naše partnerske kurirske službe, a radimo na tome da u određenim gradovima smanjimo rok isporuke, kao i da otvorimo “pick up” lokacije.

Prodajadelova.rs u početku korisnicima nudi oko 300.000 delova, a ideja je da se taj asortiman proširi i na delove karoserije, a ne samo na pogonske elemente. Inače, za pretragu delova zadužen je sistem TecDoc koji su vodeće auto kompanije uspostavile kako bi se lakše pretraživali delovi za različite modele i godišta automobila.

Sa druge strane, neminovno je da će ova online prodavnica umnogome uticati na percepciju majstora koji nisu navikli da govore o cenama delova. Većina vozača je do sada uglavnom okvirno znala koliko para treba da izdvoje za mali ili veliki servis, ali nikada ta cifra nije bila direktno prezentovana korisnicima.

Ta veća transparentnost tržišta, dodaje on, neminovnost je ovog projekta i nešto što je očekivano da se desi. Kako ističe, sada će svaki vozač imati priliku da proveri cenu delova koji se ugrađuje u vozilo i utiče na izbor istih, a on lično smatra da najveći broj majstora u našoj zemlji posluje na fer način – iako svojim klijentima možda ne razlože ukupnu cenu na “delove i ruke”:

Ono što očekujem da se desi jeste da se vozači više interesuju za izbor delova i zajedno sa majstorom ili samostalno, izaberu one koje smatraju odgovarajućim. Pored toga i majstori će sada imati jedno mesto za najveću ponudu u Srbiji i sami će uvideti da će im štedeti i vreme i novac za njihovu nabavku. Pored toga, plan nam je da sa majstorima ostvarimo partnerske odnose i da imaju još bolje uslove za redovne nabavke.

Govoreći dalje o poslovanju same prodavnice, Nikola nam je otkrio da se on i Sonja trude da kupcima pruže najpovoljnije cene, s obzirom na to da konstantno prate i maloprodajne cene artikala koje imaju u ponudi. Štaviše, biznis model ovog web shopa podrazumeva određene uštede zbog toga što ne postoji zakup velikog broja lokala, lagera i prodavaca, te je ideja da se ostvarene uštede prenesu i na krajnjeg kupca.

Naravno, prodavnica zarađuje na procenat od prodaje, a ono što je interesantno jeste da je njihov troškovnik veoma drugačiji od prodavnica jer podrazumeva velike izdatke u razvoj sistema, infrastrukturu, veliku svetsku bazu za auto delove, kao i marketing koji treba da ih predstavi tržištu i edukuje o vrednosti novog načina poručivanja. Upravo to je ono što ovaj biznis izdvaja od ostalih biznisa za trgovinu auto delovima.

Inače, Nikola i Sonja su inicijalnu investiciju već podigli kako bi pokrili troškove osnivanja prodavnice, a seed kapital im je pomogao da uspostave jedan odličan operativni sistem u Srbiji. Ipak, ovde nije kraj – ovaj dvojac planira i podizanje nove runde finansiranja:

Naredni koraci za razvoj podrazumevaju ulazak u neke nove segmente auto sveta i druga tržišta, kada očekujemo da ćemo raditi novi krug investiranja. Širenje tima je neizostavno, jer da bismo pružili adekvatnu stručnu podršku, iza samog portala moraju stajati ljudi sa višedecenijskim znanjem o auto delovima.

Jedan od važnijih planova promocije same prodavnice je i saradnja sa ljudima iz sveta auto mehanike i automobilizma. Tako je već ostvarena saradnja sa “neovlašćenim serviserom” i influenserom Mirkom Rašićem.

Širenje na tržište regiona i pregovori sa svetskim proizvođačima delova su naredni koraci

Pred sam kraj intervjua, Nikola nam je govorio o daljim planovima za pomenuti biznis, ali i o marketinškim aktivnostima koji su za sada veoma važni kako bi prodajadelova.rs došla do što većeg broja korisnika.

Kako bi što efikasnije sproveli svoje marketinške ciljeve i planove, Nikola i Sonja su pored klasičnih online medija prepoznali vrednost u tome i da uticajni ljudi iz industrije isprobaju njihov servisi i da se, ukoliko im se dopada, i sami priključe njihovom timu kao najbolji brend ambasadori.

Tako je ovaj bračni par već uspostavio saradnju sa influenserima iz auto sveta u Srbiji i rade na proširenju – kao što su Mirko Rašić (Neovlašćeni serviser) i Nemanja Lazarević (Auto Analiza). Zanimljivo je istaći da je pokrenuta saradnja i sa U3 rally timom Srbije, tačnije njihov vozač i naš rally šampion Aleksandar Dučić su prepoznali prodajudelova.rs za partnera, i sa njima će biti na svim trkama ove godine.

Sa druge strane, ovaj tim u narednom periodu očekuje puno posla, pre svega širenje asortimana kako bi se ponudili specifični delovi sa kojima se ljudi zaista muče u potražnji, što nam je Nikola i otkrio na samom kraju razgovora:

Već smo u pregovorima sa svetskim brendovima specifičnih delova do kojih je teže doći i nadam se da će to sve biti uskoro u ponudi. Takođe, širenje na tržišta iz regiona vidim kao neki plan za dalji razvoj. Ima tu dosta planova još, ali hajde nešto da ostavimo i za sledeću kafu.

Kada pričamo mi u timu, prvi plan je da stanemo na noge posle zaista dugog perioda razvoja, organizujemo druženje za prijatelje i partnere koji su nam pomogli da stignemo do ovog nivoa. Onda idemo dalje jači.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Ekskluzivno

NCR otvorio novu zgradu : 30.000 m² najsavremenijeg tehnološkog kampusa u Beogradu vrednog $100 miliona

Donosimo vam ekskluzivne fotografije novog NCR tehnološkog kampusa koji je danas otvoren u prestonici, a u kojem će uskoro raditi više od 5.000 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Continentalovih četiri godine u Srbiji – direktor Saša Ćoringa o IT zajednici, subvencijama i daljem rastu

Prvi put od dolaska nemačkog Continentala u Novi Sad, razgovaramo o zapošljavanju i prilikama za razvoj visokostručnog kadra, proizvodima na kojima rade domaći inženjeri, kao i o daljim planovima kompanije za razvoj poslovanja u Srbiji.

Propustili ste

Karijere

Loš ‘offboarding’ može imati veoma loše posledice po kompaniju – i zato ne otpisujte bivše zaposlene

Zašto je važno imati dobro ustanovljen 'offboarding' proces kada zaposleni odlaze iz kompanije? Zato što nikada ne znate da li će u nekom trenutku odlučiti da se vrate i kakva će iskustva preneti prijateljima iz industrije.

Gaming

Život i rad Nikole Tesle i Mihajla Pupina oživljeni kroz video igre domaćih studija

Najbolji polaznici besplatnog obrazovnog programa Nordeus fondacije i letnje prakse Crater Training Centra napravili su dve igre o našim slavnim naučnicima i premijerno ih prikazali na izložbi u Muzeju nauke i tehnike.

Gaming

ITC Studio iz Niša je među pionirima razvoja VR igara u Srbiji – a do sada su izdali pet naslova na Steamu

O industriji razvoja igara često pišemo na Netokraciji, ali retko smo imali priliku da predstavimo timove koji se bave razvojem VR igara. ITC Studio iz Niša je upravo takav tim.

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Gaming

Fortuna Esports postaje regionalni predstavnik Trova za Balkan – sledi jačanje zajednice i brojni događaji

Streaming platforma za gejmere Trovo i domaći Fortuna Esports napravili su partnerstvo u sklopu kog ova domaća organizacija postaje predstavnik pomenute platforme za ceo Balkan.

Novost

Studio Kerber pokrenuo Kickstarter kampanju za razvoj svoje društvene igre – cilj je $6.000

Domaći tim koji razvija društvene igre Kerber Games pokrenuo je Kickstarter kampanju za svoju novu igru 'Final Challenge'.