Kako da vaš e-commerce biznis spremno dočeka Black Friday?

Kako da vaš e-commerce biznis spremno dočeka Black Friday?

Pao nam je sajt! Ova vest je toliko neverovatna, da se čini nemogućom. Ali, desilo vam se - i to baš na Black Friday.

Desilo se i najvećima. Skoro 50 velikih brendova (uključujući Adidas, The Body Shop i LEGO) imalo je prekide u radu sajtova tokom prošlogodišnje šoping sezone. Kako da izbegnete da budete među onima na čijem e-commerce sajtu tokom najvećeg globalnog praznika piše Sorry, the website is temporarely unavaliable?

Najgori scenario za e-trgovce koji se, nažalost, često dešava je oslanjanje na postojeće infrastrukturne kapacitete u prazničnoj sezoni ili potcenjivanje vremena koje je potrebno za njihovo proširenje.

Postoje opravdani razlozi zašto priprema za nalete saobraćaja kao što su Black Friday i Cyber Monday treba da počne mesecima unapred. Pre nego što se detaljnije pozabavimo ovim, navešću nekoliko statistika vezanih za e-commerce u Srbiji:

  • Tokom praznika, povećanje IT kapaciteta se kreće i do 300% ukupne posete.
  • U Srbiji sve više ljudi kupuje online: broj online transakcija karticom je premašio 20 miliona u 2020. godini
  • Statistika kaže da 1 do 5 e-commerce biznisa beleži probleme u radu. 

Ako vam gore navedene statistike deluju alarmantno, u pravu ste. Digitalnih kupaca je sve više, njihova očekivanja su sve veća, a za veliku količinu poseta web prodavnici ne postoji solomonsko rešenje – brzina, skalabilnost, performanse i bezbednost sajta nisu nešto što se postiže i rešava u trenutku.

Kako da pripremite svoj sajt za Black Friday?

Pored očiglednih aktivnosti kao što su vertikalno i horizontalno skaliranje resursa i dobar monitoring u toku Black Friday akcije, postoji niz drugih, jednako važnih stavki. Na prvom mestu je merenje performansi na aplikativnom nivou, kao i na nivou infrastrukture, koje se radi planski pred Crni petak. Zašto je ovo bitno?

Vodeći se informacijama dobijenim merenjem performansi, developerski tim može da radi optimizaciju koda na alikativnom nivou dok se hosting tim bavi optimizacijom infrastrukture.

Pretpraznični period je idealan da proverite opšte performanse online prodavnice. Takođe je važno da se testira infrastruktura – da se simuliraju udari na sajt i otkriju slabosti kako ne bi došlo do neprijatnih iznenađenja na Crni Petak.

Kao Senior System Engineer u kompaniji Mainstream imao sam prilike da vidim primere gde je web prodavnica izvršila razne tehičke modifikacije, od kojih su neke bile loše optimizovane, te su dovele do zastoja ili čak kolapsa veb prodavnice. Istovremeno sam se susretao sa e-commerce sistemima koji nisu bili prilagođeni visokodostupnom i skalabilnom hosting rešenju. Samo uz velike napore,takva rešenja mogu da postignu zavidan nivo stabilnosti.

Međutim, najefikasniji pristup je redizajn aplikativnog rešenja kako bi se uklonili nedostaci. To, naravno, nije posao koji se radi tik pred Crni petak niti je vezan isključivo za ovaj praznik.

E-commerce optimizacija nije jednokratan posao

Vratimo se na scenario sa početka ovog teksta. Pao vam je sajt na Black Friday. Ceo tim je pod stresom, tehničari rade sve što je u njihovoj moći da sajt proradi, a nakon jednog, dva ili tri sata, to se zaista i dešava. Da li to znači da je sve pod kontrolom?

Loša tehnička rešenja, nedovoljno performantni hosting sistemi ili manjak skalabilnosti nisu jednokratni izazovi, naročito ako se uzme u obzir brzina kojom se razvijaju nove tehnologije, te da uvek postoji razlika između načina na koji radite i onoga što je trenutno dostupno i moguće.

Primera radi, tradicionalni web hosting zasnovan na fizičkim serverima postaje stvar prošlosti. Mnogi naši klijenti su koristili tradicionalni hosting kada su nam se obratili sa optrilike ovakvim zahtevima: želimo da obezbedimo bolje performanse, korisničko iskustvo i utrošak resursa. Fokus nije bio na brzim rešenjima za prevazilaženje Black Friday izazova već na e-commerce transformaciji koja je kasnije uticala i na bolje performanse tokom Crnog Petka.

Kada kažem transformacija, tu mislim i na izbor web hostinga. Kao što sam već spomenuo, tradicionalni hosting je prevaziđen. Mlađi naraštaji developera se usmeravaju ka kontejnerima i kontejnerizovanim mikroservisima, i okreću ka cloud okruženju koje podržava takve radne procese. Za napredna e-commerce rešenja, cloud hosting je skoro neophodan obzirom da nudi servise koji, ukoliko se adekvatno iskoriste, garantuju visoku dostupnost. Ako postoji nešto što je još naprednije od cloud hostinga, to je managed hosting na cloudu koji podrazumeva stručan tim ljudi za dizajn, razvoj, održavanje, nadgledanje i optimizaciju hosting rešenja.

Prilagođen, visokodostupan dizajn koji garantuje skalabilnost, detaljan monitoring i stalno unapređenje performansi sistema su ključni elementi e-commerce uspeha: pre, u toku i posle Black Friday akcije.

Ispunite zahteve internet kupaca u svakom trenutku

Svaki e-commerce je tokom praznika opretećen logističkim, marketinškim i drugim izazovima. Nije lako, ali tehnološki problemi se mogu izbeći uz adekvatna rešenja i pripremu. Ono što uvek govorim ljudima koji me pitaju za savet na ovu temu je da svaka tehnološka inicijativa, pa tako i prilagođavanje pikovima, počiva na dobrim temeljima.

Kada postavite skalabilne i bezbedne sisteme, dobro procenite resurse, eliminišete slabosti kao što je Single Point of Failure i uspostavite proaktivan monitoring, prostor za greške se smanjuje. Još ako imate dobru tehničku podršku… šanse da će se na vašem sajtu pojaviti poruka Sorry, the website is temporarely unailable su minimalne.

A to danas više nije prednost već neophodnost.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.