SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

U odgovoru na pismo koje je SHARE Fondacija pre nekoliko meseci uputila Twitter-u (ali i drugim svetskim kompanijama poput Google-a i Facebook-a) navodi se da je Twitter započeo proces imenovanja predstavnika u Srbiji, te da više detalja možemo očekivati u bliskoj budućnosti.

Istu obavezu imenovanja predstavnika imaju sve kompanije koje nude proizvode i usluge na teritoriji Srbije ili prate ponašanje građana. To fizičko/pravno lice prema Zakonu je dužno da prima upite građana u vezi sa pravima koje imaju kao lica na koja se podaci odnose, a taj predstavnik će, takođe, sarađivati sa Poverenikom za zaštitu podataka o ličnosti. Bojan Perkov iz SHARE Fondacije objašnjava:

To kako će odnos Poverenik – predstavnici kompanija izgledati još uvek nije definisan i mislim da treba sačekati praksu kako bi moglo detaljnije da se odgovori na ovo pitanje.

Za sada možemo da kažemo da bi prihvatanjem nadležnosti Poverenika strane IT kompanije, poput Tvitera, prihvataju i odgovornost za sprovođenje odredbi Zakona o zaštiti podataka o ličnosti u praksi, odnosno da Poverenik može preko predstavnika u Srbiji da ima mogućnost za potpuno sprovođenje nadzora nad poštovanjem zakona. Ovo je naročito važno u pogledu ostvarivanja prava građana u vezi sa njihovim podacima o ličnosti, gde postoji pretpostavka da će mehanizmi zaštite biti efikasniji.

Čekaju se odgovori ostalih kompanija

Budući da kompanije poput Google-a, Facebook-a, Netflix-a i ostalih globalnih IT kompanija obrađuju podatke građana na teritoriji Srbije, oni takođe imaju obavezu određivanja domaćeg predstavnika, objašnjavaju iz Fondacije.

Upravo zato ovo pismo je, pored pomenutih kompanija, poslato kompanijama kao što su Amazon, Snap Inc – Snapchat, AliExpress, Viber, Yandex, Booking, Airbnb, Ryanair, Wizzair, eSky, Yahoo, Netflix, Twitch, Kupujem prodajem, Toptal, GoDaddy i Upwork. Odgovori, pak, nisu stigli od svih:

Pored Twitter-a, za sada smo dobili odgovore od poljske kompanije eSky, kojima nije bilo najjasnije šta podrazumeva obaveza imenovanja predstavnika, i Kupujem prodajem, koja iako registrovana u Holandiji već ima prisustvo u Srbiji kada je reč o pitanjima u vezi sa podacima o ličnosti građana.

Primena novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti počinje 21. avgusta, a predstavnici Fondacije nadaju se da će do tada stići odgovori i drugih IT kompanija čije poslovanje je obuhvaćeno Zakonom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.