SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

U odgovoru na pismo koje je SHARE Fondacija pre nekoliko meseci uputila Twitter-u (ali i drugim svetskim kompanijama poput Google-a i Facebook-a) navodi se da je Twitter započeo proces imenovanja predstavnika u Srbiji, te da više detalja možemo očekivati u bliskoj budućnosti.

Istu obavezu imenovanja predstavnika imaju sve kompanije koje nude proizvode i usluge na teritoriji Srbije ili prate ponašanje građana. To fizičko/pravno lice prema Zakonu je dužno da prima upite građana u vezi sa pravima koje imaju kao lica na koja se podaci odnose, a taj predstavnik će, takođe, sarađivati sa Poverenikom za zaštitu podataka o ličnosti. Bojan Perkov iz SHARE Fondacije objašnjava:

To kako će odnos Poverenik – predstavnici kompanija izgledati još uvek nije definisan i mislim da treba sačekati praksu kako bi moglo detaljnije da se odgovori na ovo pitanje.

Za sada možemo da kažemo da bi prihvatanjem nadležnosti Poverenika strane IT kompanije, poput Tvitera, prihvataju i odgovornost za sprovođenje odredbi Zakona o zaštiti podataka o ličnosti u praksi, odnosno da Poverenik može preko predstavnika u Srbiji da ima mogućnost za potpuno sprovođenje nadzora nad poštovanjem zakona. Ovo je naročito važno u pogledu ostvarivanja prava građana u vezi sa njihovim podacima o ličnosti, gde postoji pretpostavka da će mehanizmi zaštite biti efikasniji.

Čekaju se odgovori ostalih kompanija

Budući da kompanije poput Google-a, Facebook-a, Netflix-a i ostalih globalnih IT kompanija obrađuju podatke građana na teritoriji Srbije, oni takođe imaju obavezu određivanja domaćeg predstavnika, objašnjavaju iz Fondacije.

Upravo zato ovo pismo je, pored pomenutih kompanija, poslato kompanijama kao što su Amazon, Snap Inc – Snapchat, AliExpress, Viber, Yandex, Booking, Airbnb, Ryanair, Wizzair, eSky, Yahoo, Netflix, Twitch, Kupujem prodajem, Toptal, GoDaddy i Upwork. Odgovori, pak, nisu stigli od svih:

Pored Twitter-a, za sada smo dobili odgovore od poljske kompanije eSky, kojima nije bilo najjasnije šta podrazumeva obaveza imenovanja predstavnika, i Kupujem prodajem, koja iako registrovana u Holandiji već ima prisustvo u Srbiji kada je reč o pitanjima u vezi sa podacima o ličnosti građana.

Primena novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti počinje 21. avgusta, a predstavnici Fondacije nadaju se da će do tada stići odgovori i drugih IT kompanija čije poslovanje je obuhvaćeno Zakonom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.