SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

U odgovoru na pismo koje je SHARE Fondacija pre nekoliko meseci uputila Twitter-u (ali i drugim svetskim kompanijama poput Google-a i Facebook-a) navodi se da je Twitter započeo proces imenovanja predstavnika u Srbiji, te da više detalja možemo očekivati u bliskoj budućnosti.

Istu obavezu imenovanja predstavnika imaju sve kompanije koje nude proizvode i usluge na teritoriji Srbije ili prate ponašanje građana. To fizičko/pravno lice prema Zakonu je dužno da prima upite građana u vezi sa pravima koje imaju kao lica na koja se podaci odnose, a taj predstavnik će, takođe, sarađivati sa Poverenikom za zaštitu podataka o ličnosti. Bojan Perkov iz SHARE Fondacije objašnjava:

To kako će odnos Poverenik – predstavnici kompanija izgledati još uvek nije definisan i mislim da treba sačekati praksu kako bi moglo detaljnije da se odgovori na ovo pitanje.

Za sada možemo da kažemo da bi prihvatanjem nadležnosti Poverenika strane IT kompanije, poput Tvitera, prihvataju i odgovornost za sprovođenje odredbi Zakona o zaštiti podataka o ličnosti u praksi, odnosno da Poverenik može preko predstavnika u Srbiji da ima mogućnost za potpuno sprovođenje nadzora nad poštovanjem zakona. Ovo je naročito važno u pogledu ostvarivanja prava građana u vezi sa njihovim podacima o ličnosti, gde postoji pretpostavka da će mehanizmi zaštite biti efikasniji.

Čekaju se odgovori ostalih kompanija

Budući da kompanije poput Google-a, Facebook-a, Netflix-a i ostalih globalnih IT kompanija obrađuju podatke građana na teritoriji Srbije, oni takođe imaju obavezu određivanja domaćeg predstavnika, objašnjavaju iz Fondacije.

Upravo zato ovo pismo je, pored pomenutih kompanija, poslato kompanijama kao što su Amazon, Snap Inc – Snapchat, AliExpress, Viber, Yandex, Booking, Airbnb, Ryanair, Wizzair, eSky, Yahoo, Netflix, Twitch, Kupujem prodajem, Toptal, GoDaddy i Upwork. Odgovori, pak, nisu stigli od svih:

Pored Twitter-a, za sada smo dobili odgovore od poljske kompanije eSky, kojima nije bilo najjasnije šta podrazumeva obaveza imenovanja predstavnika, i Kupujem prodajem, koja iako registrovana u Holandiji već ima prisustvo u Srbiji kada je reč o pitanjima u vezi sa podacima o ličnosti građana.

Primena novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti počinje 21. avgusta, a predstavnici Fondacije nadaju se da će do tada stići odgovori i drugih IT kompanija čije poslovanje je obuhvaćeno Zakonom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.