SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

U odgovoru na pismo koje je SHARE Fondacija pre nekoliko meseci uputila Twitter-u (ali i drugim svetskim kompanijama poput Google-a i Facebook-a) navodi se da je Twitter započeo proces imenovanja predstavnika u Srbiji, te da više detalja možemo očekivati u bliskoj budućnosti.

Istu obavezu imenovanja predstavnika imaju sve kompanije koje nude proizvode i usluge na teritoriji Srbije ili prate ponašanje građana. To fizičko/pravno lice prema Zakonu je dužno da prima upite građana u vezi sa pravima koje imaju kao lica na koja se podaci odnose, a taj predstavnik će, takođe, sarađivati sa Poverenikom za zaštitu podataka o ličnosti. Bojan Perkov iz SHARE Fondacije objašnjava:

To kako će odnos Poverenik – predstavnici kompanija izgledati još uvek nije definisan i mislim da treba sačekati praksu kako bi moglo detaljnije da se odgovori na ovo pitanje.

Za sada možemo da kažemo da bi prihvatanjem nadležnosti Poverenika strane IT kompanije, poput Tvitera, prihvataju i odgovornost za sprovođenje odredbi Zakona o zaštiti podataka o ličnosti u praksi, odnosno da Poverenik može preko predstavnika u Srbiji da ima mogućnost za potpuno sprovođenje nadzora nad poštovanjem zakona. Ovo je naročito važno u pogledu ostvarivanja prava građana u vezi sa njihovim podacima o ličnosti, gde postoji pretpostavka da će mehanizmi zaštite biti efikasniji.

Čekaju se odgovori ostalih kompanija

Budući da kompanije poput Google-a, Facebook-a, Netflix-a i ostalih globalnih IT kompanija obrađuju podatke građana na teritoriji Srbije, oni takođe imaju obavezu određivanja domaćeg predstavnika, objašnjavaju iz Fondacije.

Upravo zato ovo pismo je, pored pomenutih kompanija, poslato kompanijama kao što su Amazon, Snap Inc – Snapchat, AliExpress, Viber, Yandex, Booking, Airbnb, Ryanair, Wizzair, eSky, Yahoo, Netflix, Twitch, Kupujem prodajem, Toptal, GoDaddy i Upwork. Odgovori, pak, nisu stigli od svih:

Pored Twitter-a, za sada smo dobili odgovore od poljske kompanije eSky, kojima nije bilo najjasnije šta podrazumeva obaveza imenovanja predstavnika, i Kupujem prodajem, koja iako registrovana u Holandiji već ima prisustvo u Srbiji kada je reč o pitanjima u vezi sa podacima o ličnosti građana.

Primena novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti počinje 21. avgusta, a predstavnici Fondacije nadaju se da će do tada stići odgovori i drugih IT kompanija čije poslovanje je obuhvaćeno Zakonom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hoće li soba za gejming i dalje biti ‘glavni adut’ poslodavaca ili nas zbog korone očekaju bolji benefiti i povlastice?

Pandemija je promenila mnogo toga, pa i način na koji poslodavci i zaposleni posmatraju kompanijske benefite. U nastavku otkrivamo koje će to povlastice zaposleni u IT-ju moći da očekuju sada kada rad od kuće više nije 'ništa posebno'.

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.