SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

U odgovoru na pismo koje je SHARE Fondacija pre nekoliko meseci uputila Twitter-u (ali i drugim svetskim kompanijama poput Google-a i Facebook-a) navodi se da je Twitter započeo proces imenovanja predstavnika u Srbiji, te da više detalja možemo očekivati u bliskoj budućnosti.

Istu obavezu imenovanja predstavnika imaju sve kompanije koje nude proizvode i usluge na teritoriji Srbije ili prate ponašanje građana. To fizičko/pravno lice prema Zakonu je dužno da prima upite građana u vezi sa pravima koje imaju kao lica na koja se podaci odnose, a taj predstavnik će, takođe, sarađivati sa Poverenikom za zaštitu podataka o ličnosti. Bojan Perkov iz SHARE Fondacije objašnjava:

To kako će odnos Poverenik – predstavnici kompanija izgledati još uvek nije definisan i mislim da treba sačekati praksu kako bi moglo detaljnije da se odgovori na ovo pitanje.

Za sada možemo da kažemo da bi prihvatanjem nadležnosti Poverenika strane IT kompanije, poput Tvitera, prihvataju i odgovornost za sprovođenje odredbi Zakona o zaštiti podataka o ličnosti u praksi, odnosno da Poverenik može preko predstavnika u Srbiji da ima mogućnost za potpuno sprovođenje nadzora nad poštovanjem zakona. Ovo je naročito važno u pogledu ostvarivanja prava građana u vezi sa njihovim podacima o ličnosti, gde postoji pretpostavka da će mehanizmi zaštite biti efikasniji.

Čekaju se odgovori ostalih kompanija

Budući da kompanije poput Google-a, Facebook-a, Netflix-a i ostalih globalnih IT kompanija obrađuju podatke građana na teritoriji Srbije, oni takođe imaju obavezu određivanja domaćeg predstavnika, objašnjavaju iz Fondacije.

Upravo zato ovo pismo je, pored pomenutih kompanija, poslato kompanijama kao što su Amazon, Snap Inc – Snapchat, AliExpress, Viber, Yandex, Booking, Airbnb, Ryanair, Wizzair, eSky, Yahoo, Netflix, Twitch, Kupujem prodajem, Toptal, GoDaddy i Upwork. Odgovori, pak, nisu stigli od svih:

Pored Twitter-a, za sada smo dobili odgovore od poljske kompanije eSky, kojima nije bilo najjasnije šta podrazumeva obaveza imenovanja predstavnika, i Kupujem prodajem, koja iako registrovana u Holandiji već ima prisustvo u Srbiji kada je reč o pitanjima u vezi sa podacima o ličnosti građana.

Primena novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti počinje 21. avgusta, a predstavnici Fondacije nadaju se da će do tada stići odgovori i drugih IT kompanija čije poslovanje je obuhvaćeno Zakonom.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Intervju

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Startapi i poslovanje

Srpski NOVELIC prodao 54% udela indijskoj kompaniji Sona za 40,5 miliona evra

Indijska kompanija Sona Comstar potvrdila je kupovinu 54% udela u kapitalu za €40,5 miliona srpske kompanije Novelic, osnovane 2012. godine. Ova domaća kompanija razvija radarske senzore bazirane na milimetarskim talasima za auto, IoT i robotsku industriju.

Propustili ste

Internet marketing

Da li će digitalni marketing preživeti novu eru privatnosti?

Zbog potrebe da se istaknu u moru konkurencije, brendovi će morati ozbiljno da se posvete kreiranju kvalitetnog, relevantnog i kreativnog sadržaja.

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.