Fixexpert svojim korisnicima nudi kućne popravke i čišćenje

Fixexpert svojim korisnicima nudi kućne popravke i čišćenje – a kompanijama nude i pakete benefita za zaposlene

Ukoliko se mučite da pronađete majstora ili nekog ko bi vam pospremio stan ili kancelariju, fixexpert ima rešenje za vas.

Stefan Karan i Stefan Krstić, osnivači startapa fixexpert, poznaju se od malih nogu i pre skoro godinu dana odlučili su da pokrenu zajednički biznis koji rešava izazov pronalaženja majstora za kućne i kancelarijske popravke i čišćenja tih prostorija.

Inače, Stefan Karan dolazi iz IT industrije, u developmentu je sedam godina, a takođe je jedan od suvlasnika domaće brand agencije koja posluje na inostranom tržištu dok je, sa druge strane, Stefan Krstić ekonomista koji je prvih 10 godina radio i u korporacijama u sferama finansija, osiguranja i prodaje i paralelno pokretao svoje startape.

Ipak, kako dodaje Krstić, u poslednjih par godina sve više počeo je da uviđa problem sa majstorima i opšte frustracije oko popravki i čišćenja domaćinstava. Zato zajedno sa Stefanom odlučuje da pokrene startap oji će rešiti taj problem. O njihovoj poslovnoj priči razgovaramo u nastavku teksta.

Usluge ovog startapa za sada su dostupne u Beogradu, a uskoro i u Novim Sadu i Nišu

“Na ideju o fixexpertu smo došli najviše iz ličnih (loših) iskustava sa majstorima i spremačicama”, započinje razgovor Krstić. “Svi znamo koliko malo vremena i želje imamo da se posvetimo ovim stvarima, a svaki put kada smo zatražili neku uslugu popravke ili čisšćenja nismo bili zadovoljni”, priseća se on i dodaje:

Sve ovo nas je frustriralo i tada smo krenuli aktivnije da razgovaramo sa prijateljima koji su delili slična iskustva. Maltene svako sa kim smo pričali (a pravili smo i ankete za veći auditorijum) je imao isto iskustvo kao mi. Tako smo i dobili veliku želju da pokušamo da rešimo ovaj problem.

Obojica osnivača tada su radili u firmama/startapima koji su svojim zaposlenima obezbeđivali pregršt benefita ali, kako Stefan dodaje, nikad nisu imali ovu vrstu benefita niti su čuli da neko nešto slično pruža svojim zaposlenima. “Tu smo takođe uvideli i problem što su, na neki način, benefiti obično koncipirani na sistemu pretplate: ako ih korisnik ne koristi, npr. ne želi da ide u teretanu, firma plaća taj benefit, korisnik ga ne koristi i tako se gube ogromne količine novca. Naš benefit je koncipiran tako da pretplata ne može da propadne jer se u slučaju nekorišćenja akumulira”, objašnjava on i dodaje:

Ja sam, inače, oduvek znao da ću biti preduzetnik. I u srednjoj školi i u dvadesetim godinama sam se bavio preduzetništvom, a kada sam uvideo stvari o kojima govorimo i napravio draft biznis plana, pozvao sam Stefana i prezentovao mu ideju. Vrlo brzo smo se upustili u realizaciju.

Fixexpert je, dakle, građevinsko-tehnološka kompanija koja pruža usluge popravki i čišćenja, tj. predstavlja single point rešenje za sve probleme tog tipa i namenjen je svima kojim je potrebna brza popravka bilo kog kvara, usluge čišćenja domaćinsva i poslovnih prostora, a pored manjih popravki rade i zahtevnije radove kao što su adaptacije.

Stefan dodaje i da njihove usluge podjednako koriste B2B i B2C korisnici – u vidu benefita za zaposlene, održavanje poslovnog prostora ili kao pojedinačni korisnici. “Naglasio bih i da razvijamo i platformu i mobilne aplikacije, a korisnička podrška će uvek biti tu za naše klijente. Inače, poslujemo skoro godinu dana i trenutno smo na teritoriji Beograda, ali uskoro ćemo pružati naše usluge i u Novom Sadu i Nišu”, pojašnjava on.

Korisnici imaju na raspolaganju 3 paketa

Njihova mreža trenutno se sastoji iz dve grupe: redovni zaposleni i podizvođači, odnosno manje firme i pojedinci. “Sa obe grupe prolazimo obuku o svim detaljima na koje treba obratiti pažnju kako bi korisnik bio potpuno zadovoljan, a mrežu majstora smo krenuli da okupljamo jos kada je ideja bila u razvijanju. Zahvaljujući ličnim kontaktima iz grđevinske industrije uspeli smo da dođemo do pouzdanih kontakata u startu. Sada već razvijamo dalje našu mrežu podizvođača i aktivnije ulazimo u fazu zapošljavanja svojih eksperata”, pojašnjava Stefan i dodaje:

Što se tiče tehničke podrške, ona postoji, naravno. Naši agenti koji rade u call centru su obučeni da na najbrži način prikupe neophodne infomacije od klijenata i kontaktiraju najrelevantnijeg podizvođača ili našeg eksperta.

Ako je potrebna dodatna ekspertiza od strane majstora, agenti zamole korisnika da pošalju fotografije problema koje naš tim tumači i nakon toga izlazimo sa rešenjem i ponudom. Trenutno je taj proces više manuelan ali sa razvojem platforme i aplikacije imamo cilj da proces što više automatizujemo kako bi korisnik sto lakše mogao da pošalje zahtev, dobije odgovor i samostalno online isprati ceo proces.

Ono što smo već spomenuli, a po čemu se fixexpert posebno interesantan, jeste da je kreirao pretplatničke pakete koje kompanije mogu obezbediti svojim zaposlenima u vidu benefita. “Trenutno u ponudi imamo tri paketa (Uno, Duo i Quattro) i svaki od njih ima određen broj čišćenja za jedan mesec, a u zavisnosti od koji je paket korisnici imaju i određeni popust na majstorske usluge. Detaljan uvid šta pružaju paketi možete videti na nasoj web stranici”, pojašnjava Stefan.

Cilj je proširiti biznis najpre na region, a zatim i šire

Stefana smo pitali i koji su im trenutni najveći poslovni izazovi, a on otkriva da, iako su uspostavili odličan odnos sa podizvođačima, dešavalo se da moraju da se polome ne bi li odgovorili i rešili problem klijentu na najbrži mogući način. Uprvao iz tog razloga krenuli su da prave svoj tim:

Pored nas dvojice koji činimo core team, trenutno brojimo skoro 20 ljudi ako uključimo i naše podizvođče. Ako njih ne računamo, tim trenutno broji oko 10 ljudi: to su tri web developera, po jedan saradnik u sektorima prodaje, marketinga i računovodstva i finansija. U operativnom delu fixexperta imamo kolege koji rade u call centru i pružaju usluge čišćenja i pokrivaju majstorske delatnosti.

Našeg sagovornika pitali smo i kakvi su im planovi za budućnost, a on nam otkriva da pre svega planiraju da korisničko iskustvo i uslugu konstantno podižu na viši nivo. “Svakako je u planu u narednom periodu završetak mobilne aplikacije za iOS i Android uređaje i aplikacija će imati veliki broj korisnih mogućnosti za samog korisnika npr: zakazivanje usluga, uvid u balans, uvid u istoriju izvršenih usluga…”, otkriva on i dodaje:

Takođe želimo i da podignemo svest o značaju naseg benefita za zaposlene, kako za poslodavca a tako i za same zaposlene. Kada ustalimo operativu u našoj zemlji i podignemo prihode, želimo da izađemo van granica i ponudimo nas servis zemljama regiona, a u nekoj perspektivi i ostalim evropskim zemljama. Za te aktivnosti će nam biti potrebna dodatna ekspertiza a i novčana sredstva, tako da ako potencijalni mentori i/ili investitori čitaju ovaj tekst, neka se jave!

Za sam kraj, Stefan nam je otkrio da pored pomenutih planova razmišljaju i par koraka unapred i jedna od ideja je da našim ljudima u dijaspori ponude program Radi u Srbiji za evropsku platu. “Cilj nam je da vratimo naše ljude u Srbiju gde bi radili za sličnu platu za koju rade u Austriji ili Nemačkoj. Druga ideja je da u budućnosti osnujemo našu akademiju gde ćemo obučavati svoje majstore i spremačice. Bitno je da biznis raste ali i da mi razmišljamo uvek par koraka unapred”, zaključuje on i poziva sve zainteresovane da pogledaju otvorene pozicije na njihovom sajtu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kolumna

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Propustili ste

E-commerce

Lansiran ecommerce4all – nova platforma za podršku razvoja e-trgovine

Mnogi poslovni podaci i informacije vezane za poslovanja e-trgovine od danas su zvanično dostupni na prvoj regionalnoj platformi za e-trgovinu pod nazivom 'E-commerce for all – ecommerce4all.eu' koja je već sada dostupna u Srbiji.

Intervju

Kako su srednja škola i prvi iPhone usmerili Vladimira ka karijeri ‘mobile software’ arhitekte

Dolazak u IT industriju može da krene iz više životnih pravaca. Međutim, kada se još u školskom periodu interesujete za računare i rad na njima, velika je verovatnoća da će buduća karijera biti vezana za tehnologiju. Svoju priču u dolazak u svet IT-ja i kompaniju Levi9, otkriva nam Vladimir Pavlović koji je Mobile Software arhitekta.

Startapi i poslovanje

Britanski Paysend najavio otvaranje kancelarije u Beogradu nakon $125 miliona investicije

Još jedna inostrana kompanija koja je prepoznala domaći tehnološki talenat.

Office Talks Podcast

Šta traže ruske IT firme u Beogradu?

Tri meseca od početka sukoba u Ukrajini vidimo veliki broj IT firmi i programera koji su odabrali upravo Beograd za svoju novu bazu. Kako ove promene na tržištu utiču na lokalni kadar i da li dolazi do skoka cene programera? O ovim temama razgovaramo u 96. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.