
Fixexpert svojim korisnicima nudi kućne popravke i čišćenje – a kompanijama nude i pakete benefita za zaposlene
Ukoliko se mučite da pronađete majstora ili nekog ko bi vam pospremio stan ili kancelariju, fixexpert ima rešenje za vas.
Stefan Karan i Stefan Krstić, osnivači startapa fixexpert, poznaju se od malih nogu i pre skoro godinu dana odlučili su da pokrenu zajednički biznis koji rešava izazov pronalaženja majstora za kućne i kancelarijske popravke i čišćenja tih prostorija.
Inače, Stefan Karan dolazi iz IT industrije, u developmentu je sedam godina, a takođe je jedan od suvlasnika domaće brand agencije koja posluje na inostranom tržištu dok je, sa druge strane, Stefan Krstić ekonomista koji je prvih 10 godina radio i u korporacijama u sferama finansija, osiguranja i prodaje i paralelno pokretao svoje startape.
Ipak, kako dodaje Krstić, u poslednjih par godina sve više počeo je da uviđa problem sa majstorima i opšte frustracije oko popravki i čišćenja domaćinstava. Zato zajedno sa Stefanom odlučuje da pokrene startap oji će rešiti taj problem. O njihovoj poslovnoj priči razgovaramo u nastavku teksta.
Usluge ovog startapa za sada su dostupne u Beogradu, a uskoro i u Novim Sadu i Nišu
“Na ideju o fixexpertu smo došli najviše iz ličnih (loših) iskustava sa majstorima i spremačicama”, započinje razgovor Krstić. “Svi znamo koliko malo vremena i želje imamo da se posvetimo ovim stvarima, a svaki put kada smo zatražili neku uslugu popravke ili čisšćenja nismo bili zadovoljni”, priseća se on i dodaje:
Sve ovo nas je frustriralo i tada smo krenuli aktivnije da razgovaramo sa prijateljima koji su delili slična iskustva. Maltene svako sa kim smo pričali (a pravili smo i ankete za veći auditorijum) je imao isto iskustvo kao mi. Tako smo i dobili veliku želju da pokušamo da rešimo ovaj problem.
Obojica osnivača tada su radili u firmama/startapima koji su svojim zaposlenima obezbeđivali pregršt benefita ali, kako Stefan dodaje, nikad nisu imali ovu vrstu benefita niti su čuli da neko nešto slično pruža svojim zaposlenima. “Tu smo takođe uvideli i problem što su, na neki način, benefiti obično koncipirani na sistemu pretplate: ako ih korisnik ne koristi, npr. ne želi da ide u teretanu, firma plaća taj benefit, korisnik ga ne koristi i tako se gube ogromne količine novca. Naš benefit je koncipiran tako da pretplata ne može da propadne jer se u slučaju nekorišćenja akumulira”, objašnjava on i dodaje:
Ja sam, inače, oduvek znao da ću biti preduzetnik. I u srednjoj školi i u dvadesetim godinama sam se bavio preduzetništvom, a kada sam uvideo stvari o kojima govorimo i napravio draft biznis plana, pozvao sam Stefana i prezentovao mu ideju. Vrlo brzo smo se upustili u realizaciju.
Fixexpert je, dakle, građevinsko-tehnološka kompanija koja pruža usluge popravki i čišćenja, tj. predstavlja single point rešenje za sve probleme tog tipa i namenjen je svima kojim je potrebna brza popravka bilo kog kvara, usluge čišćenja domaćinsva i poslovnih prostora, a pored manjih popravki rade i zahtevnije radove kao što su adaptacije.
Stefan dodaje i da njihove usluge podjednako koriste B2B i B2C korisnici – u vidu benefita za zaposlene, održavanje poslovnog prostora ili kao pojedinačni korisnici. “Naglasio bih i da razvijamo i platformu i mobilne aplikacije, a korisnička podrška će uvek biti tu za naše klijente. Inače, poslujemo skoro godinu dana i trenutno smo na teritoriji Beograda, ali uskoro ćemo pružati naše usluge i u Novom Sadu i Nišu”, pojašnjava on.
Korisnici imaju na raspolaganju 3 paketa
Njihova mreža trenutno se sastoji iz dve grupe: redovni zaposleni i podizvođači, odnosno manje firme i pojedinci. “Sa obe grupe prolazimo obuku o svim detaljima na koje treba obratiti pažnju kako bi korisnik bio potpuno zadovoljan, a mrežu majstora smo krenuli da okupljamo jos kada je ideja bila u razvijanju. Zahvaljujući ličnim kontaktima iz grđevinske industrije uspeli smo da dođemo do pouzdanih kontakata u startu. Sada već razvijamo dalje našu mrežu podizvođača i aktivnije ulazimo u fazu zapošljavanja svojih eksperata”, pojašnjava Stefan i dodaje:
Što se tiče tehničke podrške, ona postoji, naravno. Naši agenti koji rade u call centru su obučeni da na najbrži način prikupe neophodne infomacije od klijenata i kontaktiraju najrelevantnijeg podizvođača ili našeg eksperta.
Ako je potrebna dodatna ekspertiza od strane majstora, agenti zamole korisnika da pošalju fotografije problema koje naš tim tumači i nakon toga izlazimo sa rešenjem i ponudom. Trenutno je taj proces više manuelan ali sa razvojem platforme i aplikacije imamo cilj da proces što više automatizujemo kako bi korisnik sto lakše mogao da pošalje zahtev, dobije odgovor i samostalno online isprati ceo proces.
Ono što smo već spomenuli, a po čemu se fixexpert posebno interesantan, jeste da je kreirao pretplatničke pakete koje kompanije mogu obezbediti svojim zaposlenima u vidu benefita. “Trenutno u ponudi imamo tri paketa (Uno, Duo i Quattro) i svaki od njih ima određen broj čišćenja za jedan mesec, a u zavisnosti od koji je paket korisnici imaju i određeni popust na majstorske usluge. Detaljan uvid šta pružaju paketi možete videti na nasoj web stranici”, pojašnjava Stefan.
Cilj je proširiti biznis najpre na region, a zatim i šire
Stefana smo pitali i koji su im trenutni najveći poslovni izazovi, a on otkriva da, iako su uspostavili odličan odnos sa podizvođačima, dešavalo se da moraju da se polome ne bi li odgovorili i rešili problem klijentu na najbrži mogući način. Uprvao iz tog razloga krenuli su da prave svoj tim:
Pored nas dvojice koji činimo core team, trenutno brojimo skoro 20 ljudi ako uključimo i naše podizvođče. Ako njih ne računamo, tim trenutno broji oko 10 ljudi: to su tri web developera, po jedan saradnik u sektorima prodaje, marketinga i računovodstva i finansija. U operativnom delu fixexperta imamo kolege koji rade u call centru i pružaju usluge čišćenja i pokrivaju majstorske delatnosti.
Našeg sagovornika pitali smo i kakvi su im planovi za budućnost, a on nam otkriva da pre svega planiraju da korisničko iskustvo i uslugu konstantno podižu na viši nivo. “Svakako je u planu u narednom periodu završetak mobilne aplikacije za iOS i Android uređaje i aplikacija će imati veliki broj korisnih mogućnosti za samog korisnika npr: zakazivanje usluga, uvid u balans, uvid u istoriju izvršenih usluga…”, otkriva on i dodaje:
Takođe želimo i da podignemo svest o značaju naseg benefita za zaposlene, kako za poslodavca a tako i za same zaposlene. Kada ustalimo operativu u našoj zemlji i podignemo prihode, želimo da izađemo van granica i ponudimo nas servis zemljama regiona, a u nekoj perspektivi i ostalim evropskim zemljama. Za te aktivnosti će nam biti potrebna dodatna ekspertiza a i novčana sredstva, tako da ako potencijalni mentori i/ili investitori čitaju ovaj tekst, neka se jave!
Za sam kraj, Stefan nam je otkrio da pored pomenutih planova razmišljaju i par koraka unapred i jedna od ideja je da našim ljudima u dijaspori ponude program Radi u Srbiji za evropsku platu. “Cilj nam je da vratimo naše ljude u Srbiju gde bi radili za sličnu platu za koju rade u Austriji ili Nemačkoj. Druga ideja je da u budućnosti osnujemo našu akademiju gde ćemo obučavati svoje majstore i spremačice. Bitno je da biznis raste ali i da mi razmišljamo uvek par koraka unapred”, zaključuje on i poziva sve zainteresovane da pogledaju otvorene pozicije na njihovom sajtu.