$450 miliona investicije za Polygon - web3 protokol sa suosnivačem iz Srbije

$450 miliona investicije za Polygon – web3 protokol sa suosnivačem iz Srbije

Jedan od najpoznatijih investicionih fondova Sequoia Capital predvodio je investiciju u web3 protokol Polygon, koji će zahvaljujući dobijenim sredstvima nastaviti da unapređuje svoju blockchain tehnologiju sa ciljem ubrzanog razvoja decentralizovnanih sistema.

Priča o Polygonu počinje 2020. godine, a ovaj protokol pokrenuo je Mihailo Bjelić, te je kasnije nastala saradnja (reverse merger) sa indijskim Matic Networkom koji su u oktobru 2017. godine osnovali Jainti Kanani, Sandip Nailval i Anurag Arjun – prvi indijski kripto milijarderi. Nakon ostvarivanja ove saradnje, odlučeno je da finalno ime kompanije ostane Polygon, a njena primarna delatnost jeste da se pozabavi sa problemima povezanim sa zagušenom mrežom Ethereuma, kao što je opisano u originalnoj knjizi ovog protokola.

Štaviše, Polygon je takođe partner sa Decentralend-om, Chainlink-om, kao i sa MakerDAO. Jedan od njihovih investitora je i Mark Kuban, milijarder i vlasnik NBA tima Dallas Maveriks. Prvi veliki krug finansiranja Polygona od osnivanja projekta 2017. godine takođe je privukao doprinose fondova Alameda Research, Transcend Fund, Makers Fund, Animoca Brands, globalnog lidera u video igrama i investitora u industriji igara Scopely i druge.

Među investitorima se našao i Celsius, jedna od vodećih crypto platformi koja je sredinom prošle godine kupila deo srpskog MVP Workshopa koji radi na razvoju Polygon Edge-a koja je jedna od glavnih komponenti za implementaciju Polygon protokola.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Na koji način funkcioniše Polygon?

Tokom godina, Ethereum blockchain je postao “zagušen” jer se sve više korisnika “gomilalo”, što je rezultovalo sporijim vremenom transakcija i većim naknadama za obradu. Ovo je dovelo do stvaranja takozvane mreže “Layer 2” poput Polygona, koja ima za cilj da skine opterećenje sa glavnog blockchaina.

Štaviše, Polygon je dizajniran tako da, osim što poboljšava brzinu obrade transakcija u mreži, takođe smanjuje i troškove samih transakcija, dok se Polygon nalazi na vrhu Ethereum mreže kao takozvani proof-of-stake blockchain. Sa druge strane, Ethereum koristi kripto rudarenje koje zahteva veliku energiju za verifikaciju transakcija, dok učesnici u mreži Polygon-a samo treba da pokažu da imaju određene tokene – drugim rečima, “ulog” – da bi postali validatori.

U ovom slučaju, rezultat je mnogo brže vreme transakcije – u hiljadama u sekundi, prema informacijama iz Polygon-a, prenosi CNBC. Poređenja radi, Ethereum-ova mreža može da obradi oko 15 transakcija u sekundi, a iz Polygon-a navode da je ovaj protokol do danas završio preko milijardu transakcija i da ima oko 2,7 miliona aktivnih korisnika mesečno.

Sa druge strane, treba i napomenuti da Ethereum kreće u nadogradnju nazvanu Ethereum 2.0 koja bi ga učinila bržim i efikasnijim. Novu verziju čeka još usavršavanja pre nego što bude i zvanično postala stvarnost, dok neki stručnjaci veruju da bi mogla da bude izuzetno konkurentna Polygon-u iz kojeg očekuju da će potražnja za uslugama skaliranja blokova ostati jaka čak i nakon implementacije Ethereum 2.0 verzije.

Takođe, treba i napomenuti da je Polygon platforma na kojoj programeri mogu pokrenuti sopstvene suverene blockchain i decentralizovane aplikacije, osnažene skupom naprednih modula koji omogućavaju postavljanje međusobno povezanih blockchain mreža, sa lako prilagodljivom funkcionalnošću.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kojih 12 grešaka prave osnivači startapa?

U 181. epizodi Office Talks podkasta, ugostili smo Milenu Milić i Miljana Tekića koji su s nama analizirali prvi Garaža report i otkrili 12 najčešćih grešaka kojima domaći startapi odbijaju investitore!

Startapi i poslovanje

Garaža report: Greške kojima srpski startap osnivači odbijaju VC fondove

U razgovoru sa Milenom Milić analizirali smo razloge zbog kojih je došlo do stagnacije u rastu domaćih startapa, objavljene u reportu zajednice Garaža.

Kultura 2.0

Da li u jeku veštačke inteligencije zaboravljate “Kako vaš mozak radi”?

Američki neuronaučnik i TED govornik Greg Gejdž, posetio je Srbiju tokom Nedelje svesti o mozgu i predstavio dopunjeno izdanje svoje knjige "Kako vaš mozak radi – neuronaučni eksperimenti za svakoga".

Propustili ste

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.

Office Talks Podcast

Prodaja IT usluga : Saveti direktora prodaje Hooloova

Gost 185. epizode Office Talks podkasta bio je Đorđe Vukotić, prodajni direktor u kompaniji Hooloovoo koji nam je objasnio kako izgraditi uspešan sales tim u domenu IT industrije.

Startapi i poslovanje

‘Fundraising’ za startape iz ljudske perspektive

Pre nego što započnemo ovaj razgovor, želeo bih da zamislite da smo na jednoj prijateljskoj kafi i sve što ćete čuti tj. pročitati je nešto što bih, lično, voleo da je meni neko ispričao (mnogo grešaka i pristupa) ranije.

Karijere

Social Impact Award program pomaže 10.000 mladih preduzetnika godišnje

Nevladina organizacija Razlivalište već devet godina uspešno sprovodi globalni Social Impact Award (SIA) program podrške društvenom preduzetništvu. Ukoliko imate između 15 i 30 godina i želite da uplovite u preduzetničke vode, sve o programu pročitajte u tekstu koji sledi!

Internet marketing

Anka Gorgiev: 95% novih proizvoda ne uspe, zato je tu neuromarketing da razume korisnike

DigiTalk konferencija u Zrenjaninu nam se bliži, a publika će pored mnogih predavača imati priliku da posluša predavanje Anke Gorgiev koja je stručnjak iz oblasti neuromarketinga, a sa kojom smo imali priliku da detaljno porazgovaramo u intervjuu koji sledi.