Šta nam saradnja Playrix RS i Zombijane govori o budućnosti Employer Brandinga?

Šta nam saradnja Playrix RS i Zombijane govori o budućnosti Employer Brandinga?

Influenser marketing više nije rezervisan samo za fashion, beauty i lifestyle brendove. Odnevano, novosadski Playrix RS aktivno sarađuje sa popularnom umetnicom Zombijanom kako bi se šira gejming zajednica upoznala za prilikama koje ovaj studio nudi.

U jeku pandemije razgovarali smo sa Mirkom Topalskim, direktorom studija Playrix RS koji je otvoren u Novom Sadu krajem 2019. godine nakon kupovine Eipixa. Topalski je za Netokraciju tada izjavio da zapošljavanje čak i u mesecima najveće izolacije nije prestalo, da se HR prilagodio novonastaloj situaciji, ali i da će se nastaviti sa širenjem lokalnog tima kome je primarni zadatak kreiranje sopstvenih proizvoda u F2P segmentu.

“Tim neprestano raste, pa mogu da kažem da se planovi nisu promenili – štaviše apetiti su samo porasli”, započinje razgovor Dunja FundukBrand Manager Playrixa u Srbiji sa kojom smo imali priliku da diskutujemo o novom pristupu zapošljavanja u IT i gejming industriji, a koji se oslanja na nešto na šta je ekipa iz digitalnog marketinga već uveliko navikla – na saradnju sa influenserima.

Funduk za Netokraciju kaže da je čitav tim svestan toga da “nova normalnost” nosi sa sobom i nove izazove, ali je bitno prepoznati i pozitivne momente poput toga da industrija sada bolje vidi prednosti rada od kuće, što je Playrixu omogućilo da kvalitetne članove time sada traži po čitavoj Srbiji – a ne samo u Novom Sadu. “I pre pandemije smo imali kolege koji rade od kuće iz nekoliko gradova u Srbiji, ali to je tada bio izuzetak. Sada se situacija potpuno promenila i spremni smo da ponudimo remote pozicije kolegama koji su zainteresovane da nam se pridruže”, ističe ona.

Promena u pristupu zapošljavanju stiže i kao odgovor na novu strategiju koju je studio usvojio u prvoj polovini 2020. godine, a koja se mahom zasniva na brendiranju Playrix RS kao atraktivnog poslodavca, te bitnog igrača u domaćem gaming ekosistemu. Dunja dodaje:

Dugo smo razmišljali o tome kako da kažemo ljudima da zapošljavamo, ukoliko “We are hiring” oglas ostavimo po strani – moramo da ga imamo, ali imaju ga svi. Tako se rodila ideja o saradnji sa influenserima, a u fazi osmišljanja su još dva projekta na kojima gejming industrija još nije radila, kada je o employer brandingu reč.

Dođosmo i do saradnje influensera i IT kompanija

Svako ko čita ovaj tekst i dolazi iz agencije ili sveta digitalnog marketinga verovatno će pomisliti da kadrovske potrebe IT i gejming kompanija nisu zadatak kojem su dorasli domaći influenseri prevashodno orijentisani na tezgaroški pristup. I bili bi 100% u pravu. Međutim, u svetu postoje influenseri i izvan beauty, lifestyle, travel and fashion segmenta i u najčešćem slučaju to su osobe koje poseduju iliti wield-uju određeni uticaj unutar svoje zajednice tj. grupe istomišljenika koji ih prate.

Svesna svojih potreba za umetničkim profilima i kolegama koje bi pojačale 2D Art i Animator pozicije, Playrix RS ekipa početkom septembra pokrenula je unikatnu saradnju sa Andrijanom Vešović – Zombijanom, koja je tako postala (prema našem saznanju) prvi artist / influenser koji radi sa jednom domaćom IT / gejming kompanijom za potrebe brendiranja firme kao poželjnog i interesantnog poslodavca – a sve to kroz kreiranje jedinstvenog i zanimljivog sadržaja na Instagramu.

Na pitanje kako je došlo do ove saradnje, Funduk za Netokraciju otkriva:

Dugo smo u industriji, slušamo zajednicu kako diše i šta smatra zabavnim, sa čim i sa kim se kolege poistovećuju. U isto vreme pažljivo pratimo marketing trendove i pokušavamo da ih iskoristimo na najbolji mogući način za nas. Globalni Playrix je brend kom gotovo da nije potrebna reklama, dok se u Playrix RS trudimo da ljudima sa naših prostora približimo sve benefite koje rad za kompaniju ovakvog kalibra sa sobom nosi.

Pored toga, ona dodaje da je Zombijana specifična umetnica koju obožava hiljade ljudi, dok je art zajednica izuzetno ceni – što je win-win situacija za ovu kompaniju. “Dobar glas o nama proširiće se na novi način, a artisti koji je prate bolje će se upoznati sa tim što tražimo i što možemo da ponudimo u smislu profesionalnog razvoja”, naglašava Dunja.

S druge strane, kada joj je Playrix RS i prišao sa idejom za saradnju, Andrijana kaže da je bila oduševljena time što su imali precizan brif i KPI-jeve koje su želeli da postignu ovom saradnjom, ali isto tako i jasno viziju onoga što bi bila njena uloga. Govoreći o početku saradnje, Vešović za Netokraciju kaže:

U startu mi je bilo zadovoljstvo da radim sa ljudima koji znaju s kim pričaju i znaju šta od mene mogu da očekuju. Kada sam čula detaljnije o čemu se radi bilo mi je još draže, jer mi se dopalo sve što sam čula. Ja lično nikad ne bih mogla da crtam za neku igricu i smatram to posebnom vještinom (nije da nisam pokušavala). Zato mi je uvijek drago, ako mogu, da proširim dobru priču i nekome ko to umije da radi možda dojavim budući posao.

Andrijana isto tako dodaje da iako je klijent imao jasan brif i pravac u kojem je želeo da se komunikacija odvija, ona kao kreator nije naišla na ograničenje njene umetničke slobode, te zaista ističe saradnju kao jednu od lakših u smislu dogovora:

Većina poruka su benefiti zato što ih Playrix RS ima zaista mnogo, ali ima i onih stvari sa kojima možemo svi da se poistovjetimo. Imala sam potpunu slobodu što se tiče crtanja, ako je bila neka sugestija, uvijek je išla u pravcu da to bude samo još bolje. Otprilike – rijetko strava klijent.

Komentarišući saradnju i poverenje kada je u pitanju kreiranje ovakve vrste sadržaja, Dunja ukazuje na to da je Andrijana na samom startu imala samo jedan uslov – a to je da crta u svom stilu i za svoju publiku. Funduk isto tako kaže da je ova umetnica rado prihvatila ideju da proširi dobar glas o Playrix RS među svojim kolegama i potencijalno nekima od njih pronađe posao iz snova.

S druge strane, mi smo bili i više nego raspoloženi da vidimo kako izgledamo u očima jedne ilustratorke”, dodaje naša sagovornica i ističe da je Zombijana uradila sjajan posao i da je kompletnu ponudu ovog novosadskog studija uspela da uklopi u svoj prepoznatljiv stil. Rezultat te saradnje već u prvim danima bilo je desetine hiljada nasmejanih lica koja su se prepoznala u nekoj anegdoti i podelile je sa svojim prijateljima.

Publiku animirajte tako što će se sadržaj prirodno uklopiti u feed umetnika tj. influensera

Do sada je u sklopu saradnje objavljeno nekoliko postova koji se mogu videti na Zombijaninom Instagram profilu – vešto i kreativno uklopljeni u sadržaj koji ova umetnica inače kreira. Kada su reakcije njenih pratilaca u pitanju, Dunja kaže da su komentari u velikoj meri pozitivni i da je sam Playrix RS za kratko vreme uspeo da podigne svoju vidljivost – a to se vidi i po posetama sajtu onim danima kada Andrijana objavi novi sponzorisan post. Dunja naglašava:

Kako je ovo prva saradnja jednog influensera i gejming kompanije, neretko se uhvatimo kako timski pratimo lajkove i šerove posta, da vidimo “šta će da se desi”. Ljudi su počeli da nas prepoznaju online, a ovo je samo prvi korak upoznavanja zajednice sa projektima na kojima radimo. Sada tu publiku treba da animiramo dovoljno da nastavi da nas prati i poželi da postane deo našeg tima. Svesni smo da trčimo maraton i čini se da smo odlično startovali.

S druge strane, na pitanje kako ona vidi reakcije njene publike, Andrijana kaže:

Da se poruke ne uklapaju ne bih prihvatila saradnju. Ja od Instagrama rijetko zarađujem, jer ne vidim sebe kao influensera, nego kao ilustratora. Zato mi fokus nikad nije na reklamama i brendovima i dolaženju do još brendova. Ako se saradnja desi, ona je pažljivo izabrana da se uklapa sa mnom i mojim profilom.

Drago mi je da je publika reagovala isto kao i na sve moje crteže, a to je pozitivno. Zaista nisam vidjela neku bitnu razliku. Smeju se, taguju se, pronalaze se u onom što se u Playrix RS odvija. 

Uključite se u tokove i zajednice gde se okuplja vaša ciljna grupa

Iako nema sumnje da saradnja Playrix RS ekipe i Andrijane Vešović odskače u pogledu originalnosti, nas je zanimalo kako Dunja danas vidi tržište regrutovanja u Srbiji? “Usudiću se da kažem da je prezasićeno”, ističe ona i podseća da smo u proteklih nekoliko godina videli jednu ili dve kampanje koje su gađale pravo u metu. Međutim, kako saznajemo, prezasićenost sličnim i ustaljenim formatima nije ono što je ovu ekipu motivisalo da razmišljaju “izvan kutije”, već je to istinska potreba da njihovi eksperti dobiju pojačanje u art departmanu:

Oglašavanje na koje smo se do sada oslanjali nikoga ne izdvaja dovoljno da bi čovek prekinuo sa listanjem feed-a kako bi pažljivije pročitao šta mi, ili bilo ko drugi, traži. Ukoliko oglas za posao i nije oglas, nego šala na račun naše svakodnevice, koju je osmislila i nacrtala jedna od najpoznatijih ilustratorki sa naših prostora, koju moguće i poznaju, naši izgledi se višestruko uvećavaju.

Andrijana svakako pozdravlja ovakvo razmišljanje i dodaje za Netokraciju da joj je izuzetno drago što je pionir u jednoj ovakvoj saradnji koja je po svemu sudeći uspešna i koja ispunjava ciljeve zacrtane na startu. Ona pozdravlja svaku smislenu saradnju i kaže kako se nada da ćemo i u budućnosti videti više saradnji na relaciji IT i gejming kompanija sa umetnicima i drugim ličnostima čiji rad oblikuje Internet i našu digitalnu pop kulturu.

Za kraj, zanimalo nas je i da li je saradnja sa Zombijanom samo vrh ledenog brega, te da li od Playrix RS ekipe možemo da očekujemo još neke novitete kada je regrutovanje u pitanju? Dunja ističe da je ova saradnja samo mali test kojim je tim želeo da vidi kako će zajednica reagovati na ovu vrstu employer brandinga. “Proces u koji smo ušli je dug, a naša prisutnost kod ciljne grupe je imperativ – pitanje je na koji način ćemo nastaviti to da radimo. Budući da smo već “napustili kutiju” – sa sigurnošću mogu da kažem da biramo da se u nju ne vratimo”, zaključuje Funduk i poziva sve artiste da pogledaju koje su to pozicije koje ova kompanija trenutno ima otvorene.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.