Playing Narratives u oktobru nastavlja edukativnu i kreativnu podršku domaćoj gejming zajednici

Playing Narratives u oktobru nastavlja edukativnu i kreativnu podršku domaćoj gejming zajednici

U aprilu ove godine, počeo je međunarodni program PLAYING NARRATIVES, u okviru koga se 23 učesnika iz čitave Srbije upoznaju sa procesima razvoja video igara kroz saradnju sa istaknutim predstavnicima gejming industrije.

Kroz timski rad i razvoj “mekih” veština, oni takođe razvijaju svoje koncepte za igre, na pola puta između domena stripa (čije nasleđe je sinonim za francusku kulturu) i gejminga (u kome je Nemačka gejming industrija najuspešnija u evropskim okvirima).

Program je zajednička inicijativa Goethe-Instituta i Francuskog instituta u Srbiji, u saradnji sa SGA, a svoju završnicu će imati u okviru ovogodišnje manifestacije “Digitalni novembar”, kada će pet timova imati priliku da svoje koncepte predstave pred međunarodnim žirijem, a onaj najbolji će kao nagradu dobiti produkciju kratkog cinematic trejlera za pobednički projekat.

Kada je tokom marta objavljen otvoreni poziv za učešće (upućen ka kreativnim piscima, artistima, modelarima, animatorima i dizajnerima zvuka) pristiglo je oko 200 prijava, a u proces pažljive selekcije bili su uključeni i predstavnici nekih od domaćih kompanija koje su podržale i aktivno se uključile u projekat: Digital Arrow iz Novog Sada kao generalni sponzori, zatim Two Desperados i 3Lateral kao deo Epic Games kao istaknuti sponzori kao što je Ubisoft Belgrade.

Pored ovih gejming studija, program je podržan i od strane Nemačko-francuskog kulturnog fonda, što ga čini jedinstvenim u pogledu izbalansirane podrške koja dolazi kako iz domena međunarodnih javnih fondova, tako i domaće gejming industrije.

Cilj programa je da timovi dođu do svojih koncepata za nove video igre

U realizaciju programa su se uključili i nemački gejming hab Spielfabrique, kao i renomirana škola za medijsku produkciju CNAM-Enjmin iz francuskog “grada stripa” Agulena. Komentarišući učešće u pomenutom Playing Narratives programu, Norbert Varga, kreativni direktor kompanije Digital Arrow iz Novog Sada, ističe sledeće:  

Digital Arrow je odlučio da podrži i uključi se u ovaj projekat jer pruža jednu od najboljih mogućnosti da se unapredi celokupan ekosistem gejminga u Srbiji; dozvoliće mladim umetnicima da dobiju uvid u to šta je game development, i da podrži razvoj talenata na našim prostorima. Obrazovanje u domenu gejminga je u našem regionu trenutno dosta slabo, ali se i to polako menja sa nekim od master i programa osnovnih studija. Prvi i najvažniji korak je demistifikacija i ona svakako mora da prethodi novinama u polju edukacije.

Tokom proleća i leta, program je učesnicima ponudio veliki broj predavanja i radionica sa eminentnim ekspertima iz industrije koji dolaze kako iz Srbije, tako i iz Nemačke i Francuske. Svake nedelje održan je najmanje po jedan program u ImpactHUB-u, a ponekad čak i tri do četiri aktivnosti, uživo i putem Zoom-a. Izuzetno motivisani učesnici su svake nedelje dolazili i iz Novog Sada, Pančeva, Obrenovca, Temerina ili Zrenjanina.

Pored samih predavanja, polaznici su imali prilike i da posete kompaniju Two Desperados, a za jesen su planirane ekskurzije u Novi Sad i Niš, gde će imati šansu da se upoznaju sa tamošnjim kompanijama poput Digital Arrow, 3Lateral, Sozap ili Peaksel. Štaviše, CEO Two Desperadosa, Vojislav Milutinović, istakao je sledeće:

Mislim da nema ničeg strašnijeg u životu nego da se baviš nečim što ne voliš. U ovom programu smo prepoznali grupu mladih ljudi koji žarko žele da rade ono što vole. Naša namera je, jednostavno, da im u tome pomognemo. Cilj uvek treba da bude dobra video igra i fokus na igrača, bez obzira da li troje prijatelja rade u sobi, ili je u pitanju firma sa desetinama zaposlenih.

Uz približavanje samoj industriji i uspostavljanje direktnih kontakata između učesnika, predavača i predstavnika domaćih kompanija i francuskih i nemačkih eksperata, cilj je bio pripremiti polaznike za fazu u kojoj će zajedničkim radom doći do svojih koncepata za nove igre, i na najbolji način ih razviti i elaborirati kroz dokumentaciju.

U tom procesu, timovi u kojima je četiri do pet učesnika, bave se celokupnim ciklusom izrade jedne video igre i njenim različitim aspektima: od odabira koncepta i žanra, preko narativnog dizajna, razvoja karaktera i mehanike igre, sve do arta, zvuka, bazičnog dizajna nivoa, biznis modela ili marketing koncepta.

Poseta IT i gaming habova izvan Beograda kao naredni plan

Tokom leta učesnici su, podeljeni u pet timova, vredno radili na svojim konceptima i dokumentaciji, uz mentorsko vođstvo Dušana Žice, kreativnog direktora sa bogatim iskustvom u domenima gejminga i marketinga. U samoj završnici programa ove jeseni, naglasak će biti na praktičnom radu, kao i predavanjima i radionicama vezanim za veštine koje su ključne u njihovoj pripremi za pitch – finansiranje i biznis modeli u razvoju video igara, prezentacione veštine, marketing i drugo.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Među predavačima sa kojima su učesnici imali prilike da sarađuju kroz Playing Narratives su Fibre Tigre, Remy Boicherot, Samuel Leveque i Stephan Froment (Francuska), Odile Limpach (Nemačka), Norbert Varga i Aleksandar Trudić (Digital Arrow), Danko Dinkić (Two Desperados), Marko Tulić i Dimitrije Lovrinčević (Ubisoft Belgrade), Ivan Zorkić (Mad Head Games), Mladen Levnaić (Playrix.rs), Nana Radenković (Nova Iskra), Nikita Jeremić i Darko Subotin. 

Govoreći o ulozi Ubisofta kroz pomenuti program, Luka Paunović, specijalista za komunikacije i CSR u beogradskoj kancelariji ove kompanije, ističe sledeće:

Trudimo se da koristimo svaki prazan hod da delimo znanje. Imamo puno ljudi u timu koji istinski vole gejming, mladi su i sećaju se vremena, ne tako davno, u kome je njima nedostajalo da ih neko pogura da im pruži podršku u njihovim interesovanjima. SGA je naš pouzdan partner i verovali smo da će program biti kvalitetan, a pored toga iako smo francuska kompanija, do sada nismo imali prilike da sarađujemo sa Francuskim institutom, što nam je u ovom slučaju posebno drago. 

Pored svega toga, Playing Narratives ekipa će u oktobru organizovano posetiti IT i gejming habove izvan Beograda – Novi Sad i Niš – gde će se upoznati sa radom tamošnjih kompanija koje su članice SGA, i posetiti naučno-tehnološke parkove i relevantne habove. Na ovaj način se dodatno ističe da domaća gejming industrija nije dominantno centralizovana u Beogradu, što jasno pokazuje i poslednji SGA godišnji izveštaj objavljen u aprilu.

Adam Kovač, Solutions Specialist u 3Lateral-u, istakao je da iz ove kompanije Playing Narratives vide kao vredno edukativno iskustvo koje omogućava pristup učenju kroz rad i kreaciju, a obogaćeno predavačima i mentorima iz industrije. “Ponosni smo da podržavamo ovakvu inicijativu gde se mladi i budući naratori upoznaju i sa našim tehnologijama koje podržavaju pričanje priča – Unreal Engine i MetaHuman Creator.”, rekao je Adam.

Kompletnu Playing Narratives YouTube plejlistu, u kojoj ćete naći snimke većine predavanja održanih u dosadašnjem toku programa možete pogledati na linku, a među zanimljivim temama koje su pokrivene su i upoznavanje sa Unreal engine-om, dizajn karaktera, vizuelni storytelling, izazovi indie publishinga, ili pak projektni menadžment i art direkcija u gejmingu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Život na točkovima (Mladi Nomadi)

Kako izgleda putovanje od Srbije do Maroka i to u kombiju - kući? U 140. epizodi Office Talks podkadta svoju priču o nesvakidašnjoj avanturi sa nama su podelili Marko Banduka i Katarina Ćirković - Mladi Nomadi.

Internet marketing

Umetnica mora jesti kuvano: Pioniri osvojili prestižnu nagradu Grand Prix Balcannes

Agencija Pioniri iz Beograda je na ovogodišnjem Balcannes festivalu osvojila glavnu nagradu Grand Prix Balcannes sa projektom 'Konstrakta x Metalac – Umetnica mora jesti kuvano'.

Intervju

Nemanja Radosavljević: Već nakon treće godine, studenti RAF-a mogu pronaći posao u velikim tehnološkim kompanijama

Za sve one koji još uvek imaju dilemu oko upisa na IT studije, Netokracija nastavlja svoj vodič. Ovog puta donosimo vam razgovor s dr Nemanjom Radosavljevićem, prodekanom za nastavu na Računarskom fakultetu u Beogradu.

Propustili ste

Najava

Prvi Polkadot Day u Srbiji: Istražite Polkadot ‘blockchain’ ekosistem

Ovaj događaj u organizaciji MVP Workshop-a deo je Belgrade Blockchain Week-a i održaće se na Fakultetu organizacionih nauka 5. juna, sa početkom u 11 časova.

Sponzorisano

Deveto IT istraživanje plata i beneficija u Srbiji: Fenix otkriva najnovije trendove

Fenix se poslednjih 13 godina bavi Tech regrutacijom i svake godine za poslodavce iz tehnološkog sektora priprema detaljno istraživanje u okviru kojih sa njima deli informacije o platama, benefitima, bonusima, brzinom napredovanja, dobrovoljnim odlaskom i sl.

Intervju

Domaća kompanija započinje globalno širenje poslovanja – Vega IT otvara kancelarije u Njujorku

U vreme najavljene recesije, kada većina kompanija zamrzava investicije, domaća firma Vega IT ima drugačiju strategiju. Sa CEO-om i novim predsednikom za američko i azijsko-pacifičko tržište razgovaramo o diversifikaciji poslovanja i globalnim potezima koje ova kompanija sprema.

Office Talks Podcast

Gde programeri provode vreme? (Reddit, Twitter, GitHub)

Na kojim to kanalima i mrežama programeri provode slobodno vreme? Da li više koriste Reddit ili Twitter? Odgovor na ova pitanja potražili smo u 144. epizodi Office Talks podkasta.

Startapi i poslovanje

GapApp: Braća iz Srbije osmislila su platformu koja mesece pravnih poslova pretvara u minute!

GapApp je platforma koja omogućava pravnim i 'compliance' timovima da automatizuju i skaliraju svoje usluge, povećavajući produktivnost za čak 75 odsto.

Analiza

Predstavnici industrije otkrivaju nam kako inflacija utiče na rast plata u IT-ju

U jeku ekonomske krize naše sagovornike pitali smo kako se inflacija odrazila na visinu plate u IT-ju.