
Playing Narratives u oktobru nastavlja edukativnu i kreativnu podršku domaćoj gejming zajednici
U aprilu ove godine, počeo je međunarodni program PLAYING NARRATIVES, u okviru koga se 23 učesnika iz čitave Srbije upoznaju sa procesima razvoja video igara kroz saradnju sa istaknutim predstavnicima gejming industrije.
Kroz timski rad i razvoj “mekih” veština, oni takođe razvijaju svoje koncepte za igre, na pola puta između domena stripa (čije nasleđe je sinonim za francusku kulturu) i gejminga (u kome je Nemačka gejming industrija najuspešnija u evropskim okvirima).
Program je zajednička inicijativa Goethe-Instituta i Francuskog instituta u Srbiji, u saradnji sa SGA, a svoju završnicu će imati u okviru ovogodišnje manifestacije “Digitalni novembar”, kada će pet timova imati priliku da svoje koncepte predstave pred međunarodnim žirijem, a onaj najbolji će kao nagradu dobiti produkciju kratkog cinematic trejlera za pobednički projekat.
Kada je tokom marta objavljen otvoreni poziv za učešće (upućen ka kreativnim piscima, artistima, modelarima, animatorima i dizajnerima zvuka) pristiglo je oko 200 prijava, a u proces pažljive selekcije bili su uključeni i predstavnici nekih od domaćih kompanija koje su podržale i aktivno se uključile u projekat: Digital Arrow iz Novog Sada kao generalni sponzori, zatim Two Desperados i 3Lateral kao deo Epic Games kao istaknuti sponzori kao što je Ubisoft Belgrade.
Pored ovih gejming studija, program je podržan i od strane Nemačko-francuskog kulturnog fonda, što ga čini jedinstvenim u pogledu izbalansirane podrške koja dolazi kako iz domena međunarodnih javnih fondova, tako i domaće gejming industrije.
Cilj programa je da timovi dođu do svojih koncepata za nove video igre
U realizaciju programa su se uključili i nemački gejming hab Spielfabrique, kao i renomirana škola za medijsku produkciju CNAM-Enjmin iz francuskog “grada stripa” Agulena. Komentarišući učešće u pomenutom Playing Narratives programu, Norbert Varga, kreativni direktor kompanije Digital Arrow iz Novog Sada, ističe sledeće:
Digital Arrow je odlučio da podrži i uključi se u ovaj projekat jer pruža jednu od najboljih mogućnosti da se unapredi celokupan ekosistem gejminga u Srbiji; dozvoliće mladim umetnicima da dobiju uvid u to šta je game development, i da podrži razvoj talenata na našim prostorima. Obrazovanje u domenu gejminga je u našem regionu trenutno dosta slabo, ali se i to polako menja sa nekim od master i programa osnovnih studija. Prvi i najvažniji korak je demistifikacija i ona svakako mora da prethodi novinama u polju edukacije.
Tokom proleća i leta, program je učesnicima ponudio veliki broj predavanja i radionica sa eminentnim ekspertima iz industrije koji dolaze kako iz Srbije, tako i iz Nemačke i Francuske. Svake nedelje održan je najmanje po jedan program u ImpactHUB-u, a ponekad čak i tri do četiri aktivnosti, uživo i putem Zoom-a. Izuzetno motivisani učesnici su svake nedelje dolazili i iz Novog Sada, Pančeva, Obrenovca, Temerina ili Zrenjanina.
Pored samih predavanja, polaznici su imali prilike i da posete kompaniju Two Desperados, a za jesen su planirane ekskurzije u Novi Sad i Niš, gde će imati šansu da se upoznaju sa tamošnjim kompanijama poput Digital Arrow, 3Lateral, Sozap ili Peaksel. Štaviše, CEO Two Desperadosa, Vojislav Milutinović, istakao je sledeće:
Mislim da nema ničeg strašnijeg u životu nego da se baviš nečim što ne voliš. U ovom programu smo prepoznali grupu mladih ljudi koji žarko žele da rade ono što vole. Naša namera je, jednostavno, da im u tome pomognemo. Cilj uvek treba da bude dobra video igra i fokus na igrača, bez obzira da li troje prijatelja rade u sobi, ili je u pitanju firma sa desetinama zaposlenih.
Uz približavanje samoj industriji i uspostavljanje direktnih kontakata između učesnika, predavača i predstavnika domaćih kompanija i francuskih i nemačkih eksperata, cilj je bio pripremiti polaznike za fazu u kojoj će zajedničkim radom doći do svojih koncepata za nove igre, i na najbolji način ih razviti i elaborirati kroz dokumentaciju.
U tom procesu, timovi u kojima je četiri do pet učesnika, bave se celokupnim ciklusom izrade jedne video igre i njenim različitim aspektima: od odabira koncepta i žanra, preko narativnog dizajna, razvoja karaktera i mehanike igre, sve do arta, zvuka, bazičnog dizajna nivoa, biznis modela ili marketing koncepta.
Poseta IT i gaming habova izvan Beograda kao naredni plan
Tokom leta učesnici su, podeljeni u pet timova, vredno radili na svojim konceptima i dokumentaciji, uz mentorsko vođstvo Dušana Žice, kreativnog direktora sa bogatim iskustvom u domenima gejminga i marketinga. U samoj završnici programa ove jeseni, naglasak će biti na praktičnom radu, kao i predavanjima i radionicama vezanim za veštine koje su ključne u njihovoj pripremi za pitch – finansiranje i biznis modeli u razvoju video igara, prezentacione veštine, marketing i drugo.
Među predavačima sa kojima su učesnici imali prilike da sarađuju kroz Playing Narratives su Fibre Tigre, Remy Boicherot, Samuel Leveque i Stephan Froment (Francuska), Odile Limpach (Nemačka), Norbert Varga i Aleksandar Trudić (Digital Arrow), Danko Dinkić (Two Desperados), Marko Tulić i Dimitrije Lovrinčević (Ubisoft Belgrade), Ivan Zorkić (Mad Head Games), Mladen Levnaić (Playrix.rs), Nana Radenković (Nova Iskra), Nikita Jeremić i Darko Subotin.
Govoreći o ulozi Ubisofta kroz pomenuti program, Luka Paunović, specijalista za komunikacije i CSR u beogradskoj kancelariji ove kompanije, ističe sledeće:
Trudimo se da koristimo svaki prazan hod da delimo znanje. Imamo puno ljudi u timu koji istinski vole gejming, mladi su i sećaju se vremena, ne tako davno, u kome je njima nedostajalo da ih neko pogura da im pruži podršku u njihovim interesovanjima. SGA je naš pouzdan partner i verovali smo da će program biti kvalitetan, a pored toga iako smo francuska kompanija, do sada nismo imali prilike da sarađujemo sa Francuskim institutom, što nam je u ovom slučaju posebno drago.
Pored svega toga, Playing Narratives ekipa će u oktobru organizovano posetiti IT i gejming habove izvan Beograda – Novi Sad i Niš – gde će se upoznati sa radom tamošnjih kompanija koje su članice SGA, i posetiti naučno-tehnološke parkove i relevantne habove. Na ovaj način se dodatno ističe da domaća gejming industrija nije dominantno centralizovana u Beogradu, što jasno pokazuje i poslednji SGA godišnji izveštaj objavljen u aprilu.
Adam Kovač, Solutions Specialist u 3Lateral-u, istakao je da iz ove kompanije Playing Narratives vide kao vredno edukativno iskustvo koje omogućava pristup učenju kroz rad i kreaciju, a obogaćeno predavačima i mentorima iz industrije. “Ponosni smo da podržavamo ovakvu inicijativu gde se mladi i budući naratori upoznaju i sa našim tehnologijama koje podržavaju pričanje priča – Unreal Engine i MetaHuman Creator.”, rekao je Adam.
Kompletnu Playing Narratives YouTube plejlistu, u kojoj ćete naći snimke većine predavanja održanih u dosadašnjem toku programa možete pogledati na linku, a među zanimljivim temama koje su pokrivene su i upoznavanje sa Unreal engine-om, dizajn karaktera, vizuelni storytelling, izazovi indie publishinga, ili pak projektni menadžment i art direkcija u gejmingu.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!