Playing Narratives u oktobru nastavlja edukativnu i kreativnu podršku domaćoj gejming zajednici

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Playing Narratives u oktobru nastavlja edukativnu i kreativnu podršku domaćoj gejming zajednici

U aprilu ove godine, počeo je međunarodni program PLAYING NARRATIVES, u okviru koga se 23 učesnika iz čitave Srbije upoznaju sa procesima razvoja video igara kroz saradnju sa istaknutim predstavnicima gejming industrije.

Kroz timski rad i razvoj “mekih” veština, oni takođe razvijaju svoje koncepte za igre, na pola puta između domena stripa (čije nasleđe je sinonim za francusku kulturu) i gejminga (u kome je Nemačka gejming industrija najuspešnija u evropskim okvirima).

Program je zajednička inicijativa Goethe-Instituta i Francuskog instituta u Srbiji, u saradnji sa SGA, a svoju završnicu će imati u okviru ovogodišnje manifestacije “Digitalni novembar”, kada će pet timova imati priliku da svoje koncepte predstave pred međunarodnim žirijem, a onaj najbolji će kao nagradu dobiti produkciju kratkog cinematic trejlera za pobednički projekat.

Kada je tokom marta objavljen otvoreni poziv za učešće (upućen ka kreativnim piscima, artistima, modelarima, animatorima i dizajnerima zvuka) pristiglo je oko 200 prijava, a u proces pažljive selekcije bili su uključeni i predstavnici nekih od domaćih kompanija koje su podržale i aktivno se uključile u projekat: Digital Arrow iz Novog Sada kao generalni sponzori, zatim Two Desperados i 3Lateral kao deo Epic Games kao istaknuti sponzori kao što je Ubisoft Belgrade.

Pored ovih gejming studija, program je podržan i od strane Nemačko-francuskog kulturnog fonda, što ga čini jedinstvenim u pogledu izbalansirane podrške koja dolazi kako iz domena međunarodnih javnih fondova, tako i domaće gejming industrije.

Cilj programa je da timovi dođu do svojih koncepata za nove video igre

U realizaciju programa su se uključili i nemački gejming hab Spielfabrique, kao i renomirana škola za medijsku produkciju CNAM-Enjmin iz francuskog “grada stripa” Agulena. Komentarišući učešće u pomenutom Playing Narratives programu, Norbert Varga, kreativni direktor kompanije Digital Arrow iz Novog Sada, ističe sledeće:  

Digital Arrow je odlučio da podrži i uključi se u ovaj projekat jer pruža jednu od najboljih mogućnosti da se unapredi celokupan ekosistem gejminga u Srbiji; dozvoliće mladim umetnicima da dobiju uvid u to šta je game development, i da podrži razvoj talenata na našim prostorima. Obrazovanje u domenu gejminga je u našem regionu trenutno dosta slabo, ali se i to polako menja sa nekim od master i programa osnovnih studija. Prvi i najvažniji korak je demistifikacija i ona svakako mora da prethodi novinama u polju edukacije.

Tokom proleća i leta, program je učesnicima ponudio veliki broj predavanja i radionica sa eminentnim ekspertima iz industrije koji dolaze kako iz Srbije, tako i iz Nemačke i Francuske. Svake nedelje održan je najmanje po jedan program u ImpactHUB-u, a ponekad čak i tri do četiri aktivnosti, uživo i putem Zoom-a. Izuzetno motivisani učesnici su svake nedelje dolazili i iz Novog Sada, Pančeva, Obrenovca, Temerina ili Zrenjanina.

Pored samih predavanja, polaznici su imali prilike i da posete kompaniju Two Desperados, a za jesen su planirane ekskurzije u Novi Sad i Niš, gde će imati šansu da se upoznaju sa tamošnjim kompanijama poput Digital Arrow, 3Lateral, Sozap ili Peaksel. Štaviše, CEO Two Desperadosa, Vojislav Milutinović, istakao je sledeće:

Mislim da nema ničeg strašnijeg u životu nego da se baviš nečim što ne voliš. U ovom programu smo prepoznali grupu mladih ljudi koji žarko žele da rade ono što vole. Naša namera je, jednostavno, da im u tome pomognemo. Cilj uvek treba da bude dobra video igra i fokus na igrača, bez obzira da li troje prijatelja rade u sobi, ili je u pitanju firma sa desetinama zaposlenih.

Uz približavanje samoj industriji i uspostavljanje direktnih kontakata između učesnika, predavača i predstavnika domaćih kompanija i francuskih i nemačkih eksperata, cilj je bio pripremiti polaznike za fazu u kojoj će zajedničkim radom doći do svojih koncepata za nove igre, i na najbolji način ih razviti i elaborirati kroz dokumentaciju.

U tom procesu, timovi u kojima je četiri do pet učesnika, bave se celokupnim ciklusom izrade jedne video igre i njenim različitim aspektima: od odabira koncepta i žanra, preko narativnog dizajna, razvoja karaktera i mehanike igre, sve do arta, zvuka, bazičnog dizajna nivoa, biznis modela ili marketing koncepta.

Poseta IT i gaming habova izvan Beograda kao naredni plan

Tokom leta učesnici su, podeljeni u pet timova, vredno radili na svojim konceptima i dokumentaciji, uz mentorsko vođstvo Dušana Žice, kreativnog direktora sa bogatim iskustvom u domenima gejminga i marketinga. U samoj završnici programa ove jeseni, naglasak će biti na praktičnom radu, kao i predavanjima i radionicama vezanim za veštine koje su ključne u njihovoj pripremi za pitch – finansiranje i biznis modeli u razvoju video igara, prezentacione veštine, marketing i drugo.

Među predavačima sa kojima su učesnici imali prilike da sarađuju kroz Playing Narratives su Fibre Tigre, Remy Boicherot, Samuel Leveque i Stephan Froment (Francuska), Odile Limpach (Nemačka), Norbert Varga i Aleksandar Trudić (Digital Arrow), Danko Dinkić (Two Desperados), Marko Tulić i Dimitrije Lovrinčević (Ubisoft Belgrade), Ivan Zorkić (Mad Head Games), Mladen Levnaić (Playrix.rs), Nana Radenković (Nova Iskra), Nikita Jeremić i Darko Subotin. 

Govoreći o ulozi Ubisofta kroz pomenuti program, Luka Paunović, specijalista za komunikacije i CSR u beogradskoj kancelariji ove kompanije, ističe sledeće:

Trudimo se da koristimo svaki prazan hod da delimo znanje. Imamo puno ljudi u timu koji istinski vole gejming, mladi su i sećaju se vremena, ne tako davno, u kome je njima nedostajalo da ih neko pogura da im pruži podršku u njihovim interesovanjima. SGA je naš pouzdan partner i verovali smo da će program biti kvalitetan, a pored toga iako smo francuska kompanija, do sada nismo imali prilike da sarađujemo sa Francuskim institutom, što nam je u ovom slučaju posebno drago. 

Pored svega toga, Playing Narratives ekipa će u oktobru organizovano posetiti IT i gejming habove izvan Beograda – Novi Sad i Niš – gde će se upoznati sa radom tamošnjih kompanija koje su članice SGA, i posetiti naučno-tehnološke parkove i relevantne habove. Na ovaj način se dodatno ističe da domaća gejming industrija nije dominantno centralizovana u Beogradu, što jasno pokazuje i poslednji SGA godišnji izveštaj objavljen u aprilu.

Adam Kovač, Solutions Specialist u 3Lateral-u, istakao je da iz ove kompanije Playing Narratives vide kao vredno edukativno iskustvo koje omogućava pristup učenju kroz rad i kreaciju, a obogaćeno predavačima i mentorima iz industrije. “Ponosni smo da podržavamo ovakvu inicijativu gde se mladi i budući naratori upoznaju i sa našim tehnologijama koje podržavaju pričanje priča – Unreal Engine i MetaHuman Creator.”, rekao je Adam.

Kompletnu Playing Narratives YouTube plejlistu, u kojoj ćete naći snimke većine predavanja održanih u dosadašnjem toku programa možete pogledati na linku, a među zanimljivim temama koje su pokrivene su i upoznavanje sa Unreal engine-om, dizajn karaktera, vizuelni storytelling, izazovi indie publishinga, ili pak projektni menadžment i art direkcija u gejmingu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Startapi i poslovanje

Srpski NOVELIC prodao 54% udela indijskoj kompaniji Sona za 40,5 miliona evra

Indijska kompanija Sona Comstar potvrdila je kupovinu 54% udela u kapitalu za €40,5 miliona srpske kompanije Novelic, osnovane 2012. godine. Ova domaća kompanija razvija radarske senzore bazirane na milimetarskim talasima za auto, IoT i robotsku industriju.

Propustili ste

Internet marketing

Da li će digitalni marketing preživeti novu eru privatnosti?

Zbog potrebe da se istaknu u moru konkurencije, brendovi će morati ozbiljno da se posvete kreiranju kvalitetnog, relevantnog i kreativnog sadržaja.

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.