Ovo su domaće kraft pivare čija piva možete naručiti putem Interneta

Ovo su domaće kraft pivare čija piva možete naručiti putem Interneta

Da li i vama ovih dana nedostaje flaša hladnog kraft piva pored reke, dok ste na pauzi sa kolegama ili kada završite sa poslom? U međuvremenu, dok takvo druženje konačno ne bude ponovo dozvoljeno, kraft pivo možemo naručiti 'online'.

Možda vam do sada nikada nije palo na pamet da specijalno pravljena kraft piva potražite na Internetu. Verovatno ste za njima tragali po rafovima velikih prodajnih lanaca, u gradskim kafićima ili ste jednostavno posetili neku od tih pivara da se počastite flašom ovog zanatskog pića.

Osim po kvalitetu, dizajnu ambalaže, ukusu i ceni, ova piva se od komercijalnih značajno razlikuju i po dostupnosti u maloprodajnim lancima (zbog čega se i odlazi u pivare ili određene kafiće), te se iz tog razloga menadžment većine zanatskih pivara odlučio da svojim kupcima omogući da njihove proizvode biraju i poručuju upravo putem Interneta.

Sada kada je većina nas zatvorena u svoja četiri zida, to je vrlo korisna opcija za sve one koji vole ova piva, a kojima ne preostaje ništa drugo nego da posete nekoliko online adresa.

Kako bismo olakšali taj proces poručivanja i pritom pomogli malim biznisima, odlučili smo da taj proces poručivanja pojednostavimo i napravimo listu zanatskih pivara koje su uvele dostavu na kućnu adresu. Sa njihovim predstavnicima razgovaramo o tome šta korisnicima trenutno nude od proizvoda i kako prevazilaze poslovnu krizu uzrokovanu pandemijom SARS-CoV-2 virusa.

Dogma Brewery

Prva na našem spisku našla se zanatska pivara Dogma, koja je prošle nedelje uvela dostavu na kućnu adresu iako je, kako za Netokraciju otkriva suosnivač Mlađen Merdović, ova ideja odavno postojala. Prema njegovim rečima, glavni cilj Dogma online prodavnice jeste da omogući i ljudima iz manjih mesta da naručuju piva, a ulazak u e-commerce segment bio je samo logičan sled događaja za ovu kompaniju:

Kada je uvedeno vanredno stanje, zatvaranje ugostiteljskih objekata, a onda i zabrana kretanja, bilo nam je jasno da smo pred velikim izazovom. Dobra vest u tom trenutku bila je što je e-commerce platforma već bila u izradi. Trebalo je samo da svu svoju energiju usmerimo na tu stranu i što pre omogućimo Internet prodaju.

Prateći trenutno propisana bezbednosna uputstva radi sprečavanja širenja virusa, i ova pivara je uvela beskontaktnu dostavu, dok je plaćanje moguće izvršiti isključivo online, a Dogma je za samo par dana rada online prodavnice zabeležila veliku potražnju. Mlađan dodaje:

U ponudi je trenutno 15 različitih piva u flašicama i limenkama od 0.5 i 0.3l, a nrednih dana omogućićemo i prodaju točenog piva u ambalaži od 1l. Inače, dostupna su sva piva iz naše stalne postavke, special brew i dve kolaboracije.

U ovim trenucima, kako dodaje naš sagovornik, posebnu pažnju treba obratiti i na komunikaciju sa korisnicima, pa je zanimljivo istaći da je ova pivara od skoro pokrenula i blog Brew Buzz koji će se pridružiti YouTube specijalu Moja Dogma.

Na tom sajtu, objašnjava on, kolege će iz različitih uglova pisati o pivarstvu, razgovaraće sa drugim pivarima, organizatorima festivala, distributerima i drugim ključnim igračima kraft pivarstva. Osim toga, Dogma se neće upuštati u velike poslovne projekte, ali će nastojati da održi kontinuitet produkcije kvalitetnog piva, dodaje Mlađan:

Nastavljamo da radimo ono što najbolje znamo – da kuvamo pivo. Ljudi su to cenili pre virusa, ceniće i kada sve ovo bude iza nas. Domaćim proizvođačima zadat je ozbiljan udarac, a mi u Dogmi spremni smo da uzvratimo najjačim oružjem koje imamo – kvalitetnim proizvodom i timskim radom.

Što se planova oko online shopa i dostave tiče, ovaj period iskoristićemo da dobro osluškujemo gde bi trebalo usavršiti sistem i implementirati bolja rešenja.

Kabinet Brewery

Veliki broj međunarodnih priznanja i nagrada uticali su na to da se Kabinet pivara pozicionira u sam vrh ponude kraft piva – ne samo u Srbiji, već i u regionu. Što se tiče online prodavnice, ova kompanija opciju Internet kupovine nudi već dve godine ali, kako kaže suosnivač Kabineta Kosara Dangić Melentijević, njihovi potrošači nisu bili toliko skloni takvom načinu kupovine, niti ju je ova kompanija posebno reklamirala:

Što se dostave tiče, nju ranije nismo radili sami, već sa partnerima, a s obzirom na to da nam je ona trenutno glavni izvor prihoda, počeli smo sami da obavljamo sve što dostava piva na adrese korisnika podrazumeva. Poručivanje se, dakle, u poslednje vreme drastično povećalo, kako zbog situacije sa epidemijom, tako i zbog toga što veliki broj naših korisnika sada nabavlja svoje namirnice online.

Kabinet, objašnjava dalje Kosara, inače ima odličnu saradnju sa mnogim restoranima, a neki od njih i dalje rade take away ponudu u okviru koje nude i piva ove kompanije. Ipak, za sada je sve stopirano zbog vanrednog stanja, pa se iz Kabineta nadaju da će ubrzo ponovo moći da računaju i na ovaj izvor prihoda.

Međutim, u ovom trenutku im je, kao i njihovim kolegama iz Dogme, najbitnije da održe kontinuiranu proizvodnju i ponude korisnicima nove proizvode, što Kosara i navodi:

Mi trenutno imamo preko dvadesetak piva u stalnoj ponudi, a poslovni plan nam se zasniva da svakog meseca napravimo novo pivo, što predstavlja izazov za sve nas u kompaniji, uz održavanje proizvodnog procesa. Moram da napomenem da nas vanredno stanje nije obeshrabrilo da sa time nastavimo i lansiramo novo pivo u kolaboraciji sa Estonskom pivarom koje je već bilo skuvano.

Ipak, dok traje ova situacija, neće proizvoditi nova piva ali, kako dodaje naša sagovornica, dostava će se nastaviti u intenzivnijem obimu. „U okviru naših isporuka, trenutno imamo i bonus ponudu za sixpack koji korisnik dobija na porudžbinu od 24 piva, a sve u nadi da će ga donirati starijim sugrađanima da im malo osveže tmurnu svakodnevicu pred Uskrs“, navodi ona.

Inače, ova kompanija i pored svih poteškoća izazvanih pandemijom, beleži izvoz svojih proizvoda za Singapur, a koji su usled čitave situacije jedva stigli u ovu bogatu državu. Pored toga, Kabinet je ostvario i saradnju sa umetnicima i kuvarima, a sadržaj nastao iz te saradnje redovno se objavljuje na sajtu i na društvenim mrežama ove pivare.

Salto Beograd

„Ideja za dostavu postojala je od starta, kako bi mogli da omogućimo našim kupcima iz cele Srbije dostupnost proizvoda Salto pivare u svakom trenutku. Ali, s obzirom na prirodu svakog startapa, jednostano nismo uspeli do sada da alociramo dovoljno vremena da se pozabavimo obziljno pravljenju web shop-a“, započinje razgovor Goran Milošević, direktor Salto pivare iz Beograda.

Silom prilika zbog COVID-19 situacije, većina redovnih aktivnosti ove pivare je zaustavljena pa je, otkriva Goran, ekipa iz Salta odlučila da pokrene web prodavnicu koja je otvorila svoja vrata pre par dana, zabeleživši u kratkom vremenskom periodu veliki broj porudžbina iz cele Srbije. Goran dodaje:

Ovo nam je samo znak da smo do sada radili pravu stvar sa kvalitetom našeg piva i našim odnosom prema kupcima. Zatvaranje ugostiteljskih objekata zbog vanredne situacije jeste otežalo dostupnost naših proizvoda, ali sa web shopom smo to prevazišli u značajnoj meri. Takođe u nekim mestima u Srbiji gde nismo bili dostupni, sa online prodavnicom smo postali.

Sa druge strane, i Salto pivara je do sada napravila značajna partnerstva sa restoranima, kafićima, marketima i hotelima, pa su njihovi proizvodi danas dostupni na oko 350 adresa u Srbiji. Ova pivara će u okviru svoje web prodavnice ponuditi sve vrste svojih piva, a planirani su i noviteti čija će se premijera za sada odložiti zbog pandemije, što je Goran i istakao za Netokraciju:

Mi smo se u startu opredelili za proizvodni kvalitet i konzistentnost. Zbog toga smo izbacivali sporije nova piva od prosečne kraft pivare, ali nam je drago kada čujemo da kada nešto izbacimo da sa tim nema greške. Poslednji proizvod koji smo lansirali je Salto Wit, belgijski tip pšeničnog piva sa zestom pomorandže.

Noviteti su bili u planu za lansiranje na proleće, ali nas je vanredna situacija omela. U budućnosti kupci mogu očekivati još mnogo zanimljivih piva iz Salto pivare, koja će takođe biti dostupna i preko web shop-a.

Ako vanredno stanje može da se gleda sa pozitivne strane, Milošević dodaje da je pomenuti razvoj situacije samo pomogao da se uradi mnogo poslova koje tim iza Salta nije uspeo da postigne u redovnom poslovanju zbog tempa proizvodnje i zadovoljavanja potražnje.

Zebrew Craft Beer

Sličnu priču, kao i kod prethodne tri pivare, sa nama je podelila i Nevena Todorović, suvlasnica prave nano pivare u Srbiji – Zebrew. Ona nam je odmah na početku navela da je dostava na kućnu adresu bila planirana dosta pre ove situacije:

Zbog obima posla nismo stizali da se ranije posvetimo celokupnoj logistici i online shop uobličimo onako kako smo želeli. Zbog ove situacije smo se ubrzali i online shop je aktivan od 20. marta, a nudimo i besplatnu dostavu i ambalažu, doke je cena piva slična kao i u veleprodaji.

Ideja je od samog početka bila da se kupcima izađe u susret što se tiče dostave i neradnim danima, kada su u pitanju rođendani ili drugi važni događaji, dok se u samom procesu dostave nije ništa značajnije menjalo, ističe Nevena, koja dodaje i sledeće:

Odradili smo odličnu logistiku u samom startu, kupcima objasnili kako čitav proces funkcioniše, pa nije bilo potrebe za promenama. Minimalna prilagođavanja, u skladu sa promenom dozvoljenog vremena kretanja su svakako postojala.

Kao i kod naših prethodnih sagovornika, i Zebrew ima odličnu saradnju sa ugostiteljskim objektima, u ovom slučaju sa restoranima Fat Boys iz Beograda, kao i Toster barom iz Novog Sada.

Inače, ova pivara u regularnim okolnostima svoje proizvode nudi na oko 30 različitih lokacija u Srbiji, a naša sagovornica nam je otkrila i više detalja o tome šta korisnici najviše kupuju, kao i da li je u planu uvođenje novih proizvoda:

Najprodavanije pivo, nezavisno od vanrednog stanja je Lollihop. Pored Lollihop-a, u ponudi je i Chubby, koji odlično prati hranu Fat Boys-a. Kako smo u ponudi imali samo ova dva piva, pokazala se slična potražnja. Korisnici uglavnom poručuju i jedno i drugo pivo, a tokom rada online shopa nismo uvodili nove proizvode.

Za kraj, ona nam je otkrila da se plan za naredni period zasniva na proširenju proizvodnje, a kada je reč o dostavi, ideja je da se ista dodatno unapredi, s obzirom na to da je tim u ovom trenutku morao brzo da reaguje što je dovelo do propuštanja pojedinih detalja.

„Kako smo dobili sjajan feedback konzumenata, koji nas je ohrabrio, verujemo da će ovaj vid poslovanja sa dostavama zauzeti vodeću ulogu u budućnosti“, zaključila je Nevena.


Da li ste i vi do sada naručivali pivo putem Interneta i ako da, napišite nam u komentaru da li su to bile manje pivare ili veći prodajni lanci, kao i koje biste još zanatske pivare dodali u ovaj spisak. 


Ostavi komentar

  1. Sanja

    Sanja

    15. 4. 2020. u 01:41 Odgovori

    Suosnivač Mlađen Merdović: „…glavni cilj Dogma online prodavnice jeste da omogući i ljudima iz manjih mesta da naručuju piva…“
    – c/p sa Dogminog sajta:
    „Za sada pivo dostavljamo samo na teritoriji Beograda.“

    U čemu je toliki problem pozvati neku kurirsku službu i napraviti deal s njim za dostavu? Ako može npr. Salto da dostavlja po celoj Srbiji, ne vidim gde je problem Dogmi :/

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.