Pioniri osvojili prestižnu nagradu Grand Prix Balcannes

Umetnica mora jesti kuvano: Pioniri osvojili prestižnu nagradu Grand Prix Balcannes

Agencija Pioniri iz Beograda je na ovogodišnjem Balcannes festivalu osvojila glavnu nagradu Grand Prix Balcannes sa projektom 'Konstrakta x Metalac – Umetnica mora jesti kuvano'.

Dodela je održana u četvrtak u Rovinju, u okviru višednevne konferencije Dani komunikacija. Prema propozicijama nagrade, Grand Prix Balcannesa predstavlja glavnu nagradu za izvanredan rad tokom cele godine, a dodeljuje se projektu sa najviše bodova koji je osvojio i zlato u svojoj kategoriji.

BalCannesa je regionalno takmičenje kreativnih agencija iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije i, prema rečima organizatora, okuplja krem regionalne kreative u Rovinju. Otuda je još jasnije koliki je značaj osvojene nagrade za agenciju Pioniri Communications.

Takođe, za isti projekat Metalac x Konstrakta – Umetnica mora jesti kuvano, sa BalCannesa u Pionire stiže i druga nagrada – Zlatna statua u kategoriji Household. Inače, ovo je povratak agencije Pioniri na ovo regionalno takmičenje posle nekoliko godina izostanka. O značaju osvojene nagrade i kampanji koja je najzaslužnija za to, razgovaramo sa Bojanom Šaptovićem, kreativnim direktorom u pomenutoj beogradskoj agenciji.

Humanitarni potez i zaslužena nagrada

“Već neko vreme Metalac je zauzeo i zvaničnu i nezvaničnu titulu “najvoljenijeg brenda na Tviteru i šire“. Iz te komunikacije Pioniri i Metalac od zajednice crpe dosta informacija i dobijaju povratne reakcije koje budu smisleno pročitane i upamćene”, kaže Bojan. On takođe dodaje da poput mnogih drugih, ova kampanja nije imala priliku da bude unapred podrobno planirana, jer je bila brzi odgovor na real-time priliku koju su imali u agenciji i uspešno je iskoristili:

Počelo je od jednog tvita, da nas zapaze i da proverimo potencijal moguće ideje. Onda smo uz već prikupljen javni publicitet i u dogovoru sa Konstraktom (a tada je bila najtraženija osoba u regionu) dogovorili da se odužimo zajednici i pomognemo NURDOR-u. Kao što je i Konstrakta u jednoj emisiji izgovorila: “Mislim da je ono što smo uradili sa Metalcem bila jedna jako lepa komunikacija na obostranu radost i zadovoljstvo. Što je lepo i što je neki modeli i pokazna vežba kako bih ja inače tome pristupila”.

Na pitanje Netokracije kakve je rezultate ova kampanja donela za krajnjeg klijenta, u ovom slučaju kompaniju Metalac, Bojan kaže da je ova višemesečna CSR kampanja generisala neplaćeni medijski prostor vredan više od 50.000 evra, kroz 92 objave i 55 gostovanja kako na TV-u, u domaćim, ali i u regionalnim medijima.

Naš sagovornik dodaje da ne treba zaboraviti ni pet miliona ostvaranih impresija na Tviteru i, što je možda još važnije, ljudi iz Metalca su proizveli 500 Metalac x Konstrakta setova, uložili trud, materijal i sate da u jako kratkom roku vrate lavor i bokal koji nisu proizvođeni desetinama godina i rasprodaju set. A sumu od prodaje (21.500 evra) uplate u celosti NURDOR-u.

Bojan iskreno dodaje da Balcannes Grand prix nagradu i zlato u kategoriji Domaćinstvo, Pioniri nisu uopšte očekivali, čak toliko da nisu ni bili u Rovinju na dodeli nagrada. Ali upravo zato, ističe Šaptović, nagrada i jeste slađa. On nam otkriva da su svi u agenciji presrećni, ali možda nemaju ni prostora da to pokažu. “Mi smo nezavisna regionalna agencija koja sama krči svoj put isključivo svojim radom i zato hvala Netokraciji što nas se skoro pa uvek seti”, iskren je bio Bojan.

Govoreći nam o tome koliko ovakve nagrade znače za agenciju ali i za njene zaposlene, Bojan kaže da ovakve nagrade donose potvrdu kolega iz industrije da je urađen jedan sjajan posao, ali je u isto vreme i svojevrsno stanje i presek onoga gde se svi trenutno nalazimo:

Značile bi nam još više, kada bi ih bilo manje i kada bi se više osvajale, a manje delile. Nekako, nagrada je sve više, a onih relevantnih uvek isto. Trudimo se da nastupamo na SomoBorcu, IAB Mixu i još nekim manjim festivalima grupe entuzijasta i to je to. Nismo ozlojeđeni, svesni smo i slobodni, a vidimo i druge slobodne i poštujemo ih. Moram da kažem i to da nisu svi ni podjednako željni, ni radni, ni strpljivi da nauče da se bave ovim poslom. Neki su samo željni instant slave, ali tako je u bilo kojoj delatnosti.

Nije upitno kada neko povremeno napravi relativno dobar kvalitet i prijavi svoj rad na festival i osvoji veliku nagradu. To je super. Ali samo povećanje broja takmičenja govori o tome da je neminovno i u trendu da sve više ljudi želi da dobije neko priznanje. E, ti ljudi i te agencije nisu fer. Trudićemo se, nećemo se praviti da dobri ljudi ne postoje, ali nećemo učestvovati i čestitati onima koji učestvuju u vrzinom kolu instant slave i unižavanja industrije koju volimo.

Za kraj, Bojan nam je govorio o budućim planovima kada je reč o novim kampanjama za Metalac ali i drugim projektima na kojima Pioniri rade. Pre svega, naš sagovornik kaže da Pioniri nisu poznati po pravljenju društveno odgovornih kampanja:

Ovo je možda i prvi CSR rad koji smo prijavili na neki festival u 11 godina postojanja. Ne pripremamo kampanje samo zato da bismo konkurisali na festivale, niti su nam zadali u godišnjim evaluacijama da moramo da osvajamo nagrade. A u najvećem broju slučajeva samo radimo kampanje i kada se dogodi da nešto “iskoči”, mi prijavimo. Ove godine smo se prijavili samo sa jednim radom.

Bojan kaže da se nada, kao i sve njegove kolege da su i kompaniji Metalac otvorili neke nove perspektive i da su za njih i deo promene i inovativnosti, u poslednjih 10 godina koliko sarađuju. “Mi ideje predlažemo onima koji plate i žele da ih čuju, ali ideje ne moraju biti prevelik izazov. Izazov je zajednička realizacija, zainteresovanost i poverenje. Nadamo se da ćemo krenuti u neke projekte iz starih prezentacija, jer na neke ideje se vratimo tek kada sazre”, zaključio je Šaptović na kraju.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kolumna

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.