Agencija Pioniri iz Beograda je na ovogodišnjem Balcannes festivalu osvojila glavnu nagradu Grand Prix Balcannes sa projektom 'Konstrakta x Metalac – Umetnica mora jesti kuvano'.
Dodela je održana u četvrtak u Rovinju, u okviru višednevne konferencije Dani komunikacija. Prema propozicijama nagrade, Grand Prix Balcannesa predstavlja glavnu nagradu za izvanredan rad tokom cele godine, a dodeljuje se projektu sa najviše bodova koji je osvojio i zlato u svojoj kategoriji.
BalCannesa je regionalno takmičenje kreativnih agencija iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije i, prema rečima organizatora, okuplja krem regionalne kreative u Rovinju. Otuda je još jasnije koliki je značaj osvojene nagrade za agenciju Pioniri Communications.
Takođe, za isti projekat Metalac x Konstrakta – Umetnica mora jesti kuvano, sa BalCannesa u Pionire stiže i druga nagrada – Zlatna statua u kategoriji Household. Inače, ovo je povratak agencije Pioniri na ovo regionalno takmičenje posle nekoliko godina izostanka. O značaju osvojene nagrade i kampanji koja je najzaslužnija za to, razgovaramo sa Bojanom Šaptovićem, kreativnim direktorom u pomenutoj beogradskoj agenciji.
Humanitarni potez i zaslužena nagrada
“Već neko vreme Metalac je zauzeo i zvaničnu i nezvaničnu titulu “najvoljenijeg brenda na Tviteru i šire“. Iz te komunikacije Pioniri i Metalac od zajednice crpe dosta informacija i dobijaju povratne reakcije koje budu smisleno pročitane i upamćene”, kaže Bojan. On takođe dodaje da poput mnogih drugih, ova kampanja nije imala priliku da bude unapred podrobno planirana, jer je bila brzi odgovor na real-time priliku koju su imali u agenciji i uspešno je iskoristili:
Počelo je od jednog tvita, da nas zapaze i da proverimo potencijal moguće ideje. Onda smo uz već prikupljen javni publicitet i u dogovoru sa Konstraktom (a tada je bila najtraženija osoba u regionu) dogovorili da se odužimo zajednici i pomognemo NURDOR-u. Kao što je i Konstrakta u jednoj emisiji izgovorila: “Mislim da je ono što smo uradili sa Metalcem bila jedna jako lepa komunikacija na obostranu radost i zadovoljstvo. Što je lepo i što je neki modeli i pokazna vežba kako bih ja inače tome pristupila”.
Na pitanje Netokracije kakve je rezultate ova kampanja donela za krajnjeg klijenta, u ovom slučaju kompaniju Metalac, Bojan kaže da je ova višemesečna CSR kampanja generisala neplaćeni medijski prostor vredan više od 50.000 evra, kroz 92 objave i 55 gostovanja kako na TV-u, u domaćim, ali i u regionalnim medijima.
Naš sagovornik dodaje da ne treba zaboraviti ni pet miliona ostvaranih impresija na Tviteru i, što je možda još važnije, ljudi iz Metalca su proizveli 500 Metalac x Konstrakta setova, uložili trud, materijal i sate da u jako kratkom roku vrate lavor i bokal koji nisu proizvođeni desetinama godina i rasprodaju set. A sumu od prodaje (21.500 evra) uplate u celosti NURDOR-u.
Bojan iskreno dodaje da Balcannes Grand prix nagradu i zlato u kategoriji Domaćinstvo, Pioniri nisu uopšte očekivali, čak toliko da nisu ni bili u Rovinju na dodeli nagrada. Ali upravo zato, ističe Šaptović, nagrada i jeste slađa. On nam otkriva da su svi u agenciji presrećni, ali možda nemaju ni prostora da to pokažu. “Mi smo nezavisna regionalna agencija koja sama krči svoj put isključivo svojim radom i zato hvala Netokraciji što nas se skoro pa uvek seti”, iskren je bio Bojan.
Govoreći nam o tome koliko ovakve nagrade znače za agenciju ali i za njene zaposlene, Bojan kaže da ovakve nagrade donose potvrdu kolega iz industrije da je urađen jedan sjajan posao, ali je u isto vreme i svojevrsno stanje i presek onoga gde se svi trenutno nalazimo:
Značile bi nam još više, kada bi ih bilo manje i kada bi se više osvajale, a manje delile. Nekako, nagrada je sve više, a onih relevantnih uvek isto. Trudimo se da nastupamo na SomoBorcu, IAB Mixu i još nekim manjim festivalima grupe entuzijasta i to je to. Nismo ozlojeđeni, svesni smo i slobodni, a vidimo i druge slobodne i poštujemo ih. Moram da kažem i to da nisu svi ni podjednako željni, ni radni, ni strpljivi da nauče da se bave ovim poslom. Neki su samo željni instant slave, ali tako je u bilo kojoj delatnosti.
Nije upitno kada neko povremeno napravi relativno dobar kvalitet i prijavi svoj rad na festival i osvoji veliku nagradu. To je super. Ali samo povećanje broja takmičenja govori o tome da je neminovno i u trendu da sve više ljudi želi da dobije neko priznanje. E, ti ljudi i te agencije nisu fer. Trudićemo se, nećemo se praviti da dobri ljudi ne postoje, ali nećemo učestvovati i čestitati onima koji učestvuju u vrzinom kolu instant slave i unižavanja industrije koju volimo.
Za kraj, Bojan nam je govorio o budućim planovima kada je reč o novim kampanjama za Metalac ali i drugim projektima na kojima Pioniri rade. Pre svega, naš sagovornik kaže da Pioniri nisu poznati po pravljenju društveno odgovornih kampanja:
Ovo je možda i prvi CSR rad koji smo prijavili na neki festival u 11 godina postojanja. Ne pripremamo kampanje samo zato da bismo konkurisali na festivale, niti su nam zadali u godišnjim evaluacijama da moramo da osvajamo nagrade. A u najvećem broju slučajeva samo radimo kampanje i kada se dogodi da nešto “iskoči”, mi prijavimo. Ove godine smo se prijavili samo sa jednim radom.
Bojan kaže da se nada, kao i sve njegove kolege da su i kompaniji Metalac otvorili neke nove perspektive i da su za njih i deo promene i inovativnosti, u poslednjih 10 godina koliko sarađuju. “Mi ideje predlažemo onima koji plate i žele da ih čuju, ali ideje ne moraju biti prevelik izazov. Izazov je zajednička realizacija, zainteresovanost i poverenje. Nadamo se da ćemo krenuti u neke projekte iz starih prezentacija, jer na neke ideje se vratimo tek kada sazre”, zaključio je Šaptović na kraju.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!