Agencija Pioniri otvara još jednu kancelariju - ovaj put u Ljubljani

Da li je širenje biznisa na regionalnom planu pametan potez?

Pokretanje svake nove kancelarije u regionu podseća na prve korake agencije u matičnom gradu. Skromno, skoro pa u 'garaži', iako je to za nas bio samo stan iznad garaže pre nekih devet godina. Ponekad imamo plan, viziju, ne uvek i klijente, ali je nabitnije strpljenje i spremnost da ulažete duže vreme u novi ofis dok on zapravo i postane profitabilan. Tako ćemo i u ovom novom - u Ljubljani.

Agencija Pioniri skoro deset godina sasvim dobro posluju u Srbiji i van nje. I za nas se, naravno, nametalo pitanje da li je širenje na nova tržišta potrebno jer je 2019. godina bila jedna od boljih za nama. Ako je potrebno da nabrajam: tu je rast prometa od nekoliko desetina procenata, cifra od blizu milion evra, oko 30 zaposlenih u dva ofisa sa saradnicima.

Mnogi bi možda rekli sada ćemo se zaustaviti, ovo je dovoljno, ali verujem u to da je ceo region tako mali u odnosu na neka globalna tržišta i da nam je potrebno povezivanje.

Dakle, što se tiče širenja, nemam dilemu – ime našeg biznisa se sa malim razlikama čita isto u svim regijama u kojima poslujemo. Znam da je vrlo retko da domaći, nezavisni agencijski lanci imaju takvu ekspanziju i želju za širenjem, ali zašto da ne budemo prvi? Tako bi trebalo da razmišljate i vi.

Zašto Ljubljana?

Kancelariju u Ljubljani nismo otvorili zato što smo to pomislili juče. Još pre dve i po godine, kada smo pokrenuli zagrebačko zastupništvo, razmišljali smo i o Ljubljani i čekali povoljnu priliku. Od jedne osobe – tim, od jednog regionalnog klijenta – još par lokalnih.

Slovenija je zanimljivo i napredno tržište na koje se nismo usudili da idemo bez lokalne podrške. A i zašto bismo kada smo tamo pronašli savršenog partnera u agenciji Sidera, čija će vlasnica Urška Ambrož biti glavna osoba za širenje Pionira na tom tržištu.

Iako ideja o pokretanju partnerske ljubljanske kancelarije postoji već dve godine, krajem 2019. napravili smo finalni plan i krenuli u realizaciju. Naša zamisao Pioniri mreže jeste da ona briše geografske razdaljine između kancelarija. Iako je i dalje Beograd vodeći hub, samim tim jer je i najbrojniji, sve tri kancelarije biće objedinjene na mnogim regionalnim, a zašto ne i lokalnim projektima. Ideja je da ne širimo samo prisustvo, već i da uslugu istog kvaliteta možemo da ponudimo na bilo kom tržištu u regionu.

Otvaranje kancelarije je tek početak

Kraj februara nas je zatekao u sređivanju administracije u Ljubljani, formiranju lokalnog tima, intervjua (što za posao, što za medije), sređivanju kancelarije i dogovorima sa prvim klijentima. Prenošenje ekspertize, načina i procesa rada iz ostalih kancelarija, povezivanje ljudi, obuka novih koleginica i kolega. Isti osećaj kao i pri pokretanju prve i druge kancelarije, sa nekim sitnim razlikama.

Posle sledi naizgled lakši posao, ali građenje nezavisne agencijske mreže je podjednako komplikovan kao sve prethodno. Uprkos tržišnim razlikama, treba unificirati ponudu, nastup, preneti organizacionu kulturu i vrednosti na svaki grad. Da to ne bi bila samo neka tamo agencija koja slučajno nosi naziv Pioniri i tu je najveća moja odgovornost – da svi ofisi budu tako povezani da poslujemo kao da je u pitanju jedna agencija, da dišemo slično i prepoznajemo jedni između drugih i ono neizrečeno. Svakako, uz veliku pomoć mojih senior koleginica i kolega koji umrežavaju sve kancelarije i saradnike svaki dan.

Sve to znači da sada već regionalno možemo da ponudimo širok spektar usluga, od brend identiteta, employer brandinga, preko tradicionalnih do influenser kampanja i razvoja digtalnih web rešenja. Ali ono po čemu su Pioniri regionalno prepoznati i nagrađivani je njihova digitalna ekspertiza – od social media contenta, kampanja,community managementa, do digitalnih kampanja i web produkcije.

Ono što sam izostavio, a to je i da smo mi svih ovih godina imali regionalnu prisutnost, što kroz naše lokalne saradnike u svakoj od exYU zemalja na ugovorima, što kroz regionalne festivale i nagrade koje smo osvajali tamo.

Agencije se na nivou tržišta bore za opstanak

Međutim, regionalno umrežavanje i širenje nisu jedini procesi i promene koje se dešavaju unutar naše agencije. Uporedo se odvija mnogo stvari i radi na mnogo budućih planova. Uveliko razvijamo viziju agencije pod nazivom Agency 2030, odnosno menjamo način rada, procese i procedure kako bismo došli do modela agencije koji je održiv 2030. godine.

Ne znamo sa sigurnošću da li će te godine većinski zaposleni biti čak ljudi, ali verujemo u ono što je bitno i danas i što smo odmah u mogućnosti zaposlenima da ponudimo – fleksibilno radno vreme, rad van kancelarije, a zatim i fleksibilniji ugovori, multidisciplinarni timovi.

Nove advertajzing agencije nisu samo kreativci, medijaši i accounti, jer već danas su tu kod nas web developeri, data analitičari, influenser menadžeri. Dalje, automatizujemo dosta stvari, najpre izveštavanje, a zatim i brifiranje i druge procese, ali i project management koji prilagođavamo našim potrebama i novim izazovima. Priča o tome kako skalirati posao marketinških agencija na regionalnom planu nije jednostavna, crno-bela, ne postoji formula.

Tržište je takvo da se maltene svi u ovom poslu, na svakom tržištu svaki dan borimo za opstanak. Ali i dobra stvar je i da taj opstanak zavisi od toga koliko smo svaki dan našim klijentima pružili neku vrednost. Da li smo danas bili bolji 1% nego juče, da li smo napravili dva koraka napred ili nazad.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.

Internet marketing

$340 miliona pomoći u Google reklamama za mala i srednja preduzeća širom sveta

Kompanija Google (Alphabet) u zvaničnom blog postu najavila je niz mera koje će ovaj gigant preduzeti ne bi li doprineo borbi protiv korona virusa i ekonomskih posledica koje će pandemija ostaviti za sobom.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.