Agencija Pioniri otvara još jednu kancelariju - ovaj put u Ljubljani

Da li je širenje biznisa na regionalnom planu pametan potez?

Pokretanje svake nove kancelarije u regionu podseća na prve korake agencije u matičnom gradu. Skromno, skoro pa u 'garaži', iako je to za nas bio samo stan iznad garaže pre nekih devet godina. Ponekad imamo plan, viziju, ne uvek i klijente, ali je nabitnije strpljenje i spremnost da ulažete duže vreme u novi ofis dok on zapravo i postane profitabilan. Tako ćemo i u ovom novom - u Ljubljani.

Agencija Pioniri skoro deset godina sasvim dobro posluju u Srbiji i van nje. I za nas se, naravno, nametalo pitanje da li je širenje na nova tržišta potrebno jer je 2019. godina bila jedna od boljih za nama. Ako je potrebno da nabrajam: tu je rast prometa od nekoliko desetina procenata, cifra od blizu milion evra, oko 30 zaposlenih u dva ofisa sa saradnicima.

Mnogi bi možda rekli sada ćemo se zaustaviti, ovo je dovoljno, ali verujem u to da je ceo region tako mali u odnosu na neka globalna tržišta i da nam je potrebno povezivanje.

Dakle, što se tiče širenja, nemam dilemu – ime našeg biznisa se sa malim razlikama čita isto u svim regijama u kojima poslujemo. Znam da je vrlo retko da domaći, nezavisni agencijski lanci imaju takvu ekspanziju i želju za širenjem, ali zašto da ne budemo prvi? Tako bi trebalo da razmišljate i vi.

Zašto Ljubljana?

Kancelariju u Ljubljani nismo otvorili zato što smo to pomislili juče. Još pre dve i po godine, kada smo pokrenuli zagrebačko zastupništvo, razmišljali smo i o Ljubljani i čekali povoljnu priliku. Od jedne osobe – tim, od jednog regionalnog klijenta – još par lokalnih.

Slovenija je zanimljivo i napredno tržište na koje se nismo usudili da idemo bez lokalne podrške. A i zašto bismo kada smo tamo pronašli savršenog partnera u agenciji Sidera, čija će vlasnica Urška Ambrož biti glavna osoba za širenje Pionira na tom tržištu.

Iako ideja o pokretanju partnerske ljubljanske kancelarije postoji već dve godine, krajem 2019. napravili smo finalni plan i krenuli u realizaciju. Naša zamisao Pioniri mreže jeste da ona briše geografske razdaljine između kancelarija. Iako je i dalje Beograd vodeći hub, samim tim jer je i najbrojniji, sve tri kancelarije biće objedinjene na mnogim regionalnim, a zašto ne i lokalnim projektima. Ideja je da ne širimo samo prisustvo, već i da uslugu istog kvaliteta možemo da ponudimo na bilo kom tržištu u regionu.

Otvaranje kancelarije je tek početak

Kraj februara nas je zatekao u sređivanju administracije u Ljubljani, formiranju lokalnog tima, intervjua (što za posao, što za medije), sređivanju kancelarije i dogovorima sa prvim klijentima. Prenošenje ekspertize, načina i procesa rada iz ostalih kancelarija, povezivanje ljudi, obuka novih koleginica i kolega. Isti osećaj kao i pri pokretanju prve i druge kancelarije, sa nekim sitnim razlikama.

Posle sledi naizgled lakši posao, ali građenje nezavisne agencijske mreže je podjednako komplikovan kao sve prethodno. Uprkos tržišnim razlikama, treba unificirati ponudu, nastup, preneti organizacionu kulturu i vrednosti na svaki grad. Da to ne bi bila samo neka tamo agencija koja slučajno nosi naziv Pioniri i tu je najveća moja odgovornost – da svi ofisi budu tako povezani da poslujemo kao da je u pitanju jedna agencija, da dišemo slično i prepoznajemo jedni između drugih i ono neizrečeno. Svakako, uz veliku pomoć mojih senior koleginica i kolega koji umrežavaju sve kancelarije i saradnike svaki dan.

Sve to znači da sada već regionalno možemo da ponudimo širok spektar usluga, od brend identiteta, employer brandinga, preko tradicionalnih do influenser kampanja i razvoja digtalnih web rešenja. Ali ono po čemu su Pioniri regionalno prepoznati i nagrađivani je njihova digitalna ekspertiza – od social media contenta, kampanja,community managementa, do digitalnih kampanja i web produkcije.

Ono što sam izostavio, a to je i da smo mi svih ovih godina imali regionalnu prisutnost, što kroz naše lokalne saradnike u svakoj od exYU zemalja na ugovorima, što kroz regionalne festivale i nagrade koje smo osvajali tamo.

Agencije se na nivou tržišta bore za opstanak

Međutim, regionalno umrežavanje i širenje nisu jedini procesi i promene koje se dešavaju unutar naše agencije. Uporedo se odvija mnogo stvari i radi na mnogo budućih planova. Uveliko razvijamo viziju agencije pod nazivom Agency 2030, odnosno menjamo način rada, procese i procedure kako bismo došli do modela agencije koji je održiv 2030. godine.

Ne znamo sa sigurnošću da li će te godine većinski zaposleni biti čak ljudi, ali verujemo u ono što je bitno i danas i što smo odmah u mogućnosti zaposlenima da ponudimo – fleksibilno radno vreme, rad van kancelarije, a zatim i fleksibilniji ugovori, multidisciplinarni timovi.

Nove advertajzing agencije nisu samo kreativci, medijaši i accounti, jer već danas su tu kod nas web developeri, data analitičari, influenser menadžeri. Dalje, automatizujemo dosta stvari, najpre izveštavanje, a zatim i brifiranje i druge procese, ali i project management koji prilagođavamo našim potrebama i novim izazovima. Priča o tome kako skalirati posao marketinških agencija na regionalnom planu nije jednostavna, crno-bela, ne postoji formula.

Tržište je takvo da se maltene svi u ovom poslu, na svakom tržištu svaki dan borimo za opstanak. Ali i dobra stvar je i da taj opstanak zavisi od toga koliko smo svaki dan našim klijentima pružili neku vrednost. Da li smo danas bili bolji 1% nego juče, da li smo napravili dva koraka napred ili nazad.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.