Agencija Pioniri otvara još jednu kancelariju - ovaj put u Ljubljani

Da li je širenje biznisa na regionalnom planu pametan potez?

Pokretanje svake nove kancelarije u regionu podseća na prve korake agencije u matičnom gradu. Skromno, skoro pa u 'garaži', iako je to za nas bio samo stan iznad garaže pre nekih devet godina. Ponekad imamo plan, viziju, ne uvek i klijente, ali je nabitnije strpljenje i spremnost da ulažete duže vreme u novi ofis dok on zapravo i postane profitabilan. Tako ćemo i u ovom novom - u Ljubljani.

Agencija Pioniri skoro deset godina sasvim dobro posluju u Srbiji i van nje. I za nas se, naravno, nametalo pitanje da li je širenje na nova tržišta potrebno jer je 2019. godina bila jedna od boljih za nama. Ako je potrebno da nabrajam: tu je rast prometa od nekoliko desetina procenata, cifra od blizu milion evra, oko 30 zaposlenih u dva ofisa sa saradnicima.

Mnogi bi možda rekli sada ćemo se zaustaviti, ovo je dovoljno, ali verujem u to da je ceo region tako mali u odnosu na neka globalna tržišta i da nam je potrebno povezivanje.

Dakle, što se tiče širenja, nemam dilemu – ime našeg biznisa se sa malim razlikama čita isto u svim regijama u kojima poslujemo. Znam da je vrlo retko da domaći, nezavisni agencijski lanci imaju takvu ekspanziju i želju za širenjem, ali zašto da ne budemo prvi? Tako bi trebalo da razmišljate i vi.

Zašto Ljubljana?

Kancelariju u Ljubljani nismo otvorili zato što smo to pomislili juče. Još pre dve i po godine, kada smo pokrenuli zagrebačko zastupništvo, razmišljali smo i o Ljubljani i čekali povoljnu priliku. Od jedne osobe – tim, od jednog regionalnog klijenta – još par lokalnih.

Slovenija je zanimljivo i napredno tržište na koje se nismo usudili da idemo bez lokalne podrške. A i zašto bismo kada smo tamo pronašli savršenog partnera u agenciji Sidera, čija će vlasnica Urška Ambrož biti glavna osoba za širenje Pionira na tom tržištu.

Iako ideja o pokretanju partnerske ljubljanske kancelarije postoji već dve godine, krajem 2019. napravili smo finalni plan i krenuli u realizaciju. Naša zamisao Pioniri mreže jeste da ona briše geografske razdaljine između kancelarija. Iako je i dalje Beograd vodeći hub, samim tim jer je i najbrojniji, sve tri kancelarije biće objedinjene na mnogim regionalnim, a zašto ne i lokalnim projektima. Ideja je da ne širimo samo prisustvo, već i da uslugu istog kvaliteta možemo da ponudimo na bilo kom tržištu u regionu.

Otvaranje kancelarije je tek početak

Kraj februara nas je zatekao u sređivanju administracije u Ljubljani, formiranju lokalnog tima, intervjua (što za posao, što za medije), sređivanju kancelarije i dogovorima sa prvim klijentima. Prenošenje ekspertize, načina i procesa rada iz ostalih kancelarija, povezivanje ljudi, obuka novih koleginica i kolega. Isti osećaj kao i pri pokretanju prve i druge kancelarije, sa nekim sitnim razlikama.

Posle sledi naizgled lakši posao, ali građenje nezavisne agencijske mreže je podjednako komplikovan kao sve prethodno. Uprkos tržišnim razlikama, treba unificirati ponudu, nastup, preneti organizacionu kulturu i vrednosti na svaki grad. Da to ne bi bila samo neka tamo agencija koja slučajno nosi naziv Pioniri i tu je najveća moja odgovornost – da svi ofisi budu tako povezani da poslujemo kao da je u pitanju jedna agencija, da dišemo slično i prepoznajemo jedni između drugih i ono neizrečeno. Svakako, uz veliku pomoć mojih senior koleginica i kolega koji umrežavaju sve kancelarije i saradnike svaki dan.

Sve to znači da sada već regionalno možemo da ponudimo širok spektar usluga, od brend identiteta, employer brandinga, preko tradicionalnih do influenser kampanja i razvoja digtalnih web rešenja. Ali ono po čemu su Pioniri regionalno prepoznati i nagrađivani je njihova digitalna ekspertiza – od social media contenta, kampanja,community managementa, do digitalnih kampanja i web produkcije.

Ono što sam izostavio, a to je i da smo mi svih ovih godina imali regionalnu prisutnost, što kroz naše lokalne saradnike u svakoj od exYU zemalja na ugovorima, što kroz regionalne festivale i nagrade koje smo osvajali tamo.

Agencije se na nivou tržišta bore za opstanak

Međutim, regionalno umrežavanje i širenje nisu jedini procesi i promene koje se dešavaju unutar naše agencije. Uporedo se odvija mnogo stvari i radi na mnogo budućih planova. Uveliko razvijamo viziju agencije pod nazivom Agency 2030, odnosno menjamo način rada, procese i procedure kako bismo došli do modela agencije koji je održiv 2030. godine.

Ne znamo sa sigurnošću da li će te godine većinski zaposleni biti čak ljudi, ali verujemo u ono što je bitno i danas i što smo odmah u mogućnosti zaposlenima da ponudimo – fleksibilno radno vreme, rad van kancelarije, a zatim i fleksibilniji ugovori, multidisciplinarni timovi.

Nove advertajzing agencije nisu samo kreativci, medijaši i accounti, jer već danas su tu kod nas web developeri, data analitičari, influenser menadžeri. Dalje, automatizujemo dosta stvari, najpre izveštavanje, a zatim i brifiranje i druge procese, ali i project management koji prilagođavamo našim potrebama i novim izazovima. Priča o tome kako skalirati posao marketinških agencija na regionalnom planu nije jednostavna, crno-bela, ne postoji formula.

Tržište je takvo da se maltene svi u ovom poslu, na svakom tržištu svaki dan borimo za opstanak. Ali i dobra stvar je i da taj opstanak zavisi od toga koliko smo svaki dan našim klijentima pružili neku vrednost. Da li smo danas bili bolji 1% nego juče, da li smo napravili dva koraka napred ili nazad.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.