Social Serbia 2020: Pioniri objavili istraživanje upotrebe društvenih mreža u Srbiji

Messenger više nije cool – tamo su stariji od 55 godina, tinejdžera nema!

Agencija PIONIRI Communications po četvrti put sprovela je sada već tradicionalno istraživanje 'online' navika građana naše države. U nastavku teksta predstavljamo vam ko (i kako) konzumira društvene mreže u Srbiji.

Ovogodišnje istraživanje Social Serbia 2020 sprovedeno je tokom marta tekuće godine i završeno nekoliko dana pre uvođenja vanrednog stanja u zemlji. Zbog toga, kako navode organizatori, dobijeni podaci sa sigurnošću predstavljaju validne pokazatelje uobičajenih navika korisnika društvenih mreža u Srbiji i nisu opterećeni privremenim povećanjem Internet saobraćaja tokom Covid-19 epidemije.

Reprezentativni uzorak od 1000 ispitanika koji su činili pripadnici online populacije Srbije starosti od 13 do 64 godine, pokazao je da su se stvari odvijale u skladu sa prošlogodišnjim predviđanjima:  Facebook je među domaćim korisnicima i dalje broj jedan (iako iz godine u godinu nastavlja sa blagim padom), dok Instagram, TikTok, Twitter, Snapchat i Youtube nastavljaju sa rastom. Međutim, ovaj put izdvojila se i jedna manje očekivana platforma – Reddit.

Korisnici ovih mreža proveravaju ih nekoliko puta dnevno (njih 80%), a utisak polovine ispitanika je da na Facebooku i Instagramu provode najviše sat vremena dnevno, dok trećina procenjuje da je tu između 1h i 4h svakog dana.

Reklamni sadržaji nas interesuju, ali influenserima slepo veruje samo 4% ispitanika

Kada govorimo o razlozima zašto 94% ispitanika ima nalog na nekoj od društvenih mreža, dominantni odgovori ostaju povezivanje sa prijateljima, dopisivanje i zabava. Ipak, među najčešćim odgovorima nalazi se i pristup informacijam što, ističu organizatori istraživanja, ukazuje na naviku da sve češće, umesto na Google, po informacije odlazimo na društvene mreže.

Sa druge strane, ono što je istraživačima bilo posebno interesantno, jeste podatak koji je pre nekoliko godina bio nezamisliv: Facebook Messenger ima više korisnika među ispitanicima starijim od 55 godina, nego među tinejdžerima. Mlađa grupa ispitanika okrenula sa dopisivanju putem aplikacije Snapchat, koji je porastao sa 1 na 14%.

Istraživanje je pokazalo da je ove godine Viber prvi put po popolarnosti prestigao SMS po popularnosti. Najveći rast među aplikacijama za dopisivanje zabeležio je Snapchat.

Sa druge strane, kada govorimo o online reklamama i oglasnim porukama, većina korisnika razlikuje reklamni od ostalog sadržaja, a iz Pionira brendovima savetuju da se usmere na kreiranje kvalitetnijih i manje tradicionalnih oglasnih rešenja.

Te kvalitetnije oglasne poruke, kako naglašavaju iz Pionira, za brendove imaju smisla jer je istraživanje pokazalo da 37% ispitanika veruje reklamnim porukama, ali samo ako su im relevantne i ako se u njima pronalaze. Ipak, 3/4 ispitanika prilično je zainteresovano za reklamne sadržaje na društvenim mrežama, te ponekad, često ili uvek odlazi na njih.

Što se tiče odnosa publike prema influenserima, istraživanje je pokazalo da je godinama na istom nivou, te će se u njihove preporuke, sa manje ili više sigurnosti, pouzdati trećina ispitanika (4% veruje, 33% uglavnom veruje), dok se 48% ispitanika izjasnilo kako uglavnom ne veruje u njihove preporuke, a 15% im ne veruje uopšte. Dakle, brendovi – pazite sa kime (i kako) sarađujete.


Ovo istraživanje agencije PIONIRI Communications urađeno je u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research i možete ga preuzeti na zvaničnom sajtu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.