Social Serbia 2020: Pioniri objavili istraživanje upotrebe društvenih mreža u Srbiji

Messenger više nije cool – tamo su stariji od 55 godina, tinejdžera nema!

Agencija PIONIRI Communications po četvrti put sprovela je sada već tradicionalno istraživanje 'online' navika građana naše države. U nastavku teksta predstavljamo vam ko (i kako) konzumira društvene mreže u Srbiji.

Ovogodišnje istraživanje Social Serbia 2020 sprovedeno je tokom marta tekuće godine i završeno nekoliko dana pre uvođenja vanrednog stanja u zemlji. Zbog toga, kako navode organizatori, dobijeni podaci sa sigurnošću predstavljaju validne pokazatelje uobičajenih navika korisnika društvenih mreža u Srbiji i nisu opterećeni privremenim povećanjem Internet saobraćaja tokom Covid-19 epidemije.

Reprezentativni uzorak od 1000 ispitanika koji su činili pripadnici online populacije Srbije starosti od 13 do 64 godine, pokazao je da su se stvari odvijale u skladu sa prošlogodišnjim predviđanjima:  Facebook je među domaćim korisnicima i dalje broj jedan (iako iz godine u godinu nastavlja sa blagim padom), dok Instagram, TikTok, Twitter, Snapchat i Youtube nastavljaju sa rastom. Međutim, ovaj put izdvojila se i jedna manje očekivana platforma – Reddit.

Korisnici ovih mreža proveravaju ih nekoliko puta dnevno (njih 80%), a utisak polovine ispitanika je da na Facebooku i Instagramu provode najviše sat vremena dnevno, dok trećina procenjuje da je tu između 1h i 4h svakog dana.

Reklamni sadržaji nas interesuju, ali influenserima slepo veruje samo 4% ispitanika

Kada govorimo o razlozima zašto 94% ispitanika ima nalog na nekoj od društvenih mreža, dominantni odgovori ostaju povezivanje sa prijateljima, dopisivanje i zabava. Ipak, među najčešćim odgovorima nalazi se i pristup informacijam što, ističu organizatori istraživanja, ukazuje na naviku da sve češće, umesto na Google, po informacije odlazimo na društvene mreže.

Sa druge strane, ono što je istraživačima bilo posebno interesantno, jeste podatak koji je pre nekoliko godina bio nezamisliv: Facebook Messenger ima više korisnika među ispitanicima starijim od 55 godina, nego među tinejdžerima. Mlađa grupa ispitanika okrenula sa dopisivanju putem aplikacije Snapchat, koji je porastao sa 1 na 14%.

Istraživanje je pokazalo da je ove godine Viber prvi put po popolarnosti prestigao SMS po popularnosti. Najveći rast među aplikacijama za dopisivanje zabeležio je Snapchat.

Sa druge strane, kada govorimo o online reklamama i oglasnim porukama, većina korisnika razlikuje reklamni od ostalog sadržaja, a iz Pionira brendovima savetuju da se usmere na kreiranje kvalitetnijih i manje tradicionalnih oglasnih rešenja.

Te kvalitetnije oglasne poruke, kako naglašavaju iz Pionira, za brendove imaju smisla jer je istraživanje pokazalo da 37% ispitanika veruje reklamnim porukama, ali samo ako su im relevantne i ako se u njima pronalaze. Ipak, 3/4 ispitanika prilično je zainteresovano za reklamne sadržaje na društvenim mrežama, te ponekad, često ili uvek odlazi na njih.

Što se tiče odnosa publike prema influenserima, istraživanje je pokazalo da je godinama na istom nivou, te će se u njihove preporuke, sa manje ili više sigurnosti, pouzdati trećina ispitanika (4% veruje, 33% uglavnom veruje), dok se 48% ispitanika izjasnilo kako uglavnom ne veruje u njihove preporuke, a 15% im ne veruje uopšte. Dakle, brendovi – pazite sa kime (i kako) sarađujete.


Ovo istraživanje agencije PIONIRI Communications urađeno je u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research i možete ga preuzeti na zvaničnom sajtu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.