Social Serbia 2020: Pioniri objavili istraživanje upotrebe društvenih mreža u Srbiji

Messenger više nije cool – tamo su stariji od 55 godina, tinejdžera nema!

Agencija PIONIRI Communications po četvrti put sprovela je sada već tradicionalno istraživanje 'online' navika građana naše države. U nastavku teksta predstavljamo vam ko (i kako) konzumira društvene mreže u Srbiji.

Ovogodišnje istraživanje Social Serbia 2020 sprovedeno je tokom marta tekuće godine i završeno nekoliko dana pre uvođenja vanrednog stanja u zemlji. Zbog toga, kako navode organizatori, dobijeni podaci sa sigurnošću predstavljaju validne pokazatelje uobičajenih navika korisnika društvenih mreža u Srbiji i nisu opterećeni privremenim povećanjem Internet saobraćaja tokom Covid-19 epidemije.

Reprezentativni uzorak od 1000 ispitanika koji su činili pripadnici online populacije Srbije starosti od 13 do 64 godine, pokazao je da su se stvari odvijale u skladu sa prošlogodišnjim predviđanjima:  Facebook je među domaćim korisnicima i dalje broj jedan (iako iz godine u godinu nastavlja sa blagim padom), dok Instagram, TikTok, Twitter, Snapchat i Youtube nastavljaju sa rastom. Međutim, ovaj put izdvojila se i jedna manje očekivana platforma – Reddit.

Korisnici ovih mreža proveravaju ih nekoliko puta dnevno (njih 80%), a utisak polovine ispitanika je da na Facebooku i Instagramu provode najviše sat vremena dnevno, dok trećina procenjuje da je tu između 1h i 4h svakog dana.

Reklamni sadržaji nas interesuju, ali influenserima slepo veruje samo 4% ispitanika

Kada govorimo o razlozima zašto 94% ispitanika ima nalog na nekoj od društvenih mreža, dominantni odgovori ostaju povezivanje sa prijateljima, dopisivanje i zabava. Ipak, među najčešćim odgovorima nalazi se i pristup informacijam što, ističu organizatori istraživanja, ukazuje na naviku da sve češće, umesto na Google, po informacije odlazimo na društvene mreže.

Sa druge strane, ono što je istraživačima bilo posebno interesantno, jeste podatak koji je pre nekoliko godina bio nezamisliv: Facebook Messenger ima više korisnika među ispitanicima starijim od 55 godina, nego među tinejdžerima. Mlađa grupa ispitanika okrenula sa dopisivanju putem aplikacije Snapchat, koji je porastao sa 1 na 14%.

Istraživanje je pokazalo da je ove godine Viber prvi put po popolarnosti prestigao SMS po popularnosti. Najveći rast među aplikacijama za dopisivanje zabeležio je Snapchat.

Sa druge strane, kada govorimo o online reklamama i oglasnim porukama, većina korisnika razlikuje reklamni od ostalog sadržaja, a iz Pionira brendovima savetuju da se usmere na kreiranje kvalitetnijih i manje tradicionalnih oglasnih rešenja.

Te kvalitetnije oglasne poruke, kako naglašavaju iz Pionira, za brendove imaju smisla jer je istraživanje pokazalo da 37% ispitanika veruje reklamnim porukama, ali samo ako su im relevantne i ako se u njima pronalaze. Ipak, 3/4 ispitanika prilično je zainteresovano za reklamne sadržaje na društvenim mrežama, te ponekad, često ili uvek odlazi na njih.

Što se tiče odnosa publike prema influenserima, istraživanje je pokazalo da je godinama na istom nivou, te će se u njihove preporuke, sa manje ili više sigurnosti, pouzdati trećina ispitanika (4% veruje, 33% uglavnom veruje), dok se 48% ispitanika izjasnilo kako uglavnom ne veruje u njihove preporuke, a 15% im ne veruje uopšte. Dakle, brendovi – pazite sa kime (i kako) sarađujete.


Ovo istraživanje agencije PIONIRI Communications urađeno je u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research i možete ga preuzeti na zvaničnom sajtu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.