Social Serbia 2020: Pioniri objavili istraživanje upotrebe društvenih mreža u Srbiji

Messenger više nije cool – tamo su stariji od 55 godina, tinejdžera nema!

Agencija PIONIRI Communications po četvrti put sprovela je sada već tradicionalno istraživanje 'online' navika građana naše države. U nastavku teksta predstavljamo vam ko (i kako) konzumira društvene mreže u Srbiji.

Ovogodišnje istraživanje Social Serbia 2020 sprovedeno je tokom marta tekuće godine i završeno nekoliko dana pre uvođenja vanrednog stanja u zemlji. Zbog toga, kako navode organizatori, dobijeni podaci sa sigurnošću predstavljaju validne pokazatelje uobičajenih navika korisnika društvenih mreža u Srbiji i nisu opterećeni privremenim povećanjem Internet saobraćaja tokom Covid-19 epidemije.

Reprezentativni uzorak od 1000 ispitanika koji su činili pripadnici online populacije Srbije starosti od 13 do 64 godine, pokazao je da su se stvari odvijale u skladu sa prošlogodišnjim predviđanjima:  Facebook je među domaćim korisnicima i dalje broj jedan (iako iz godine u godinu nastavlja sa blagim padom), dok Instagram, TikTok, Twitter, Snapchat i Youtube nastavljaju sa rastom. Međutim, ovaj put izdvojila se i jedna manje očekivana platforma – Reddit.

Korisnici ovih mreža proveravaju ih nekoliko puta dnevno (njih 80%), a utisak polovine ispitanika je da na Facebooku i Instagramu provode najviše sat vremena dnevno, dok trećina procenjuje da je tu između 1h i 4h svakog dana.

Reklamni sadržaji nas interesuju, ali influenserima slepo veruje samo 4% ispitanika

Kada govorimo o razlozima zašto 94% ispitanika ima nalog na nekoj od društvenih mreža, dominantni odgovori ostaju povezivanje sa prijateljima, dopisivanje i zabava. Ipak, među najčešćim odgovorima nalazi se i pristup informacijam što, ističu organizatori istraživanja, ukazuje na naviku da sve češće, umesto na Google, po informacije odlazimo na društvene mreže.

Sa druge strane, ono što je istraživačima bilo posebno interesantno, jeste podatak koji je pre nekoliko godina bio nezamisliv: Facebook Messenger ima više korisnika među ispitanicima starijim od 55 godina, nego među tinejdžerima. Mlađa grupa ispitanika okrenula sa dopisivanju putem aplikacije Snapchat, koji je porastao sa 1 na 14%.

Istraživanje je pokazalo da je ove godine Viber prvi put po popolarnosti prestigao SMS po popularnosti. Najveći rast među aplikacijama za dopisivanje zabeležio je Snapchat.

Sa druge strane, kada govorimo o online reklamama i oglasnim porukama, većina korisnika razlikuje reklamni od ostalog sadržaja, a iz Pionira brendovima savetuju da se usmere na kreiranje kvalitetnijih i manje tradicionalnih oglasnih rešenja.

Te kvalitetnije oglasne poruke, kako naglašavaju iz Pionira, za brendove imaju smisla jer je istraživanje pokazalo da 37% ispitanika veruje reklamnim porukama, ali samo ako su im relevantne i ako se u njima pronalaze. Ipak, 3/4 ispitanika prilično je zainteresovano za reklamne sadržaje na društvenim mrežama, te ponekad, često ili uvek odlazi na njih.

Što se tiče odnosa publike prema influenserima, istraživanje je pokazalo da je godinama na istom nivou, te će se u njihove preporuke, sa manje ili više sigurnosti, pouzdati trećina ispitanika (4% veruje, 33% uglavnom veruje), dok se 48% ispitanika izjasnilo kako uglavnom ne veruje u njihove preporuke, a 15% im ne veruje uopšte. Dakle, brendovi – pazite sa kime (i kako) sarađujete.


Ovo istraživanje agencije PIONIRI Communications urađeno je u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research i možete ga preuzeti na zvaničnom sajtu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.