Rezervišite restoran ili bar bez zvanja menadžera uz beogradski Pinatable

Na koji način pojednostaviti rezervaciju mesta u restoranima, barovima, kafićima? Odgovor ima beogradska firma Application Arts koja stoji iza aplikacije Pinatable - rešenja uz pomoć kojeg korisnik kroz par klikova sebi može obezbediti mesto u nekom od ugostiteljskih objekata. Više o daljim planovima i širenju na region razgovaramo sa direktorom ove firme, Aleksandrom Markovićem.

Aplikaciju koja je već dostupa za korisnike iOS i Android uređaja, odlikuje jednostavan korisnički interfejs, gde korisnik uz meni sa leve strane može da izabare kategoriju ugostiteljskog objekta koji želi da poseti, dok spisak istih ima i na početnom feed-u. Bilo da su u pitanju barovi, restorani ili klubovi, registrovani korisnici kroz svega par klika mogu napraviti željenu rezervaciju sa svog telefona kroz mapu koja prikazuje mesta u realnom vremenu.

‘Plan nam je da širimo bazu restorana i barova’

Što se same registracije tiče, pored prijavljivanja kroz e-mail adresu, korisnici svoj nalog mogu registrovati i putem Facebook profila. Odabirom nekog od objekta, otvaraju se i sve potrebne informacije poput kontakta, mape sa lokacijom objekta, fotografijama i opcijom za rezervaciju sa datumom i vremenom.

Govoreći o nastanku inicijalne ideje o Pinatable aplikaciji, Aleksandar Marković, CEO i osnivač kompanije Application Arts kaže da je jedan od glavnih motiva bio da se korisnicima omogući brže i lakše rezervacije u najboljim lokalima glavnog grada na jedan novi i zanimljiv način uz sve potrebne informacije vezane za jedan restoran – od fotografija i karakteristika lokala do samih rezervacija uz odgovor od glavnog menadžera ili vlasnika lično:

Čitava priča sa projektom započela je 2013. godine, kada sam zajedno sa mojim prijateljem pričao da bi bilo dobro napraviti aplikaciju za rezervaciju restorana i barova uz kvalitetan korisnički interfejs. Za sada na ovom projektu radi petoro ljudi, tačnije dva programera, dizajner, arhitekta i ja na poziciji direktora, dok u bliskoj budućnosti planiramo i da proširimo naš tim, ali tek kada se steknu uslovi za to.

Na pitanje Netokracije šta korisnici mogu očekivati od redizajnirane i unapređene aplikacije i kakvi su dosadašnji utisci korisnika, Marković napominje da je cilj rada na novoj aplikaciji da se stvori znatno efikasniji i bolji rad iste uz dosta novih karakteristika, više foto i video materijala i naravno novi dizajn koji je u velikoj meri rađen na osnovu povratnih informacija korisnika koji na raspolaganju imaju trenutno 36 objekata, te Aleksandar najavljuje dodavanje novih objekata uskoro i širenje same baze.

Utisci korisnika ‘kroje’ novu verziju aplikacije

Ako govorimo o biznis modelu koji stoji iza aplikacije, ali i o samoj monetizaciji, Marković kaže da će za korisnike aplikacija uvek biti besplatna za korišćenje i preuzimanje, dok će se sa druge strane vršiti naplata od ugostitelja putem godišnje naknade za korišćenje aplikacije, uz fiksno naplaćivanje jednog evra od rezervacija za restorane i barove, odnosno tri evra za klubove. Sa druge strane, razmatra se i naplaćivanje banera za restorane u aplikaciji koji na taj način mogu promovisati svoje ponude.

Pinatable aplikacija trenutno ima preko 1.500 preuzimanja sa App Store i Google Play prodavnica, dok je u samoj bazi više od 800 registrovanih korisnika sa tendencijom povećanja liste. Sa druge strane, naš sagovornik nam otkriva i više o saradnji sa ugostiteljskim objektima, tačnije na koji način se pregovaralo sa njima i kako sada izgleda baza istih u aplikaciji:

Saradnja sa samim ugostiteljima je od početka bila veoma dobra, većina njih je odmah shvatila prednost ovog načina rezervisanja i takođe digitalne knjige rezervacija koja je konačno zamenila papir i olovku. U bazi Pinatable aplikacije se nalaze najbolji lokali u gradu sa kojima smo napravili dogovore. Prve korake i saradnju napravili smo putem nekih poznanstava, te nam je bila ideja da u početku uvrstimo 15-ak objekata i vidimo na koji način će funkcionisati sam servis.

Uz pomoć mape u 3D prikazu, korisnik može u realnom vremenu izabrati i rezervisati svoje mesto u restoranu, baru ili nekom drugom ugostiteljskom objektu.

Širenje servisa na region sledeći plan, Evropa veliki izazov

Ovaj mali beogradski tim planira i velike planove kada je u pitanju marketing i promocija Pinatable aplikacije, a Aleksandar ističe da se pored već pomenutih kanala (Facebook i Instagram) planira i reklamiranje putem radija, bilborda, određenih web portala, reklamnih materijala u hotelima, dok sa druge strane smatra da je lepa reč korisnika bolji vid marketinga od bilo kog drugog. Međutim, kakva je situacija sa konkurencijom, kako u regionu, tako i u Srbiji? Aleksandar odgovara:

Smatramo da na tržištu Srbije trenutno ne postoji konkurentna aplikacija, a što se tiče prvih konkurenata tu su The Fork i OpenTable aplikacija. Trudili smo se da ponudimo našim korisnicima nekoliko dodatnih karakteristika u odnosu na ove servise i naravno već napomenute planove prostora preko kojih po prvi put korisnici mogu odabrati tačan sto ili deo lokala koji žele da rezervišu. Takođe, na raspolaganju im je i interaktivna mapa, dok sa druge strane mogu direktno stupiti u kontakt sa menadžerom restorana.

Pred sam kraj razgovora, Aleksandar nam je otkrio da su planovi za budućnost svakako veliki, počev od pomenutog redizajna i ažuriranja aplikacije, pa sve do lansiranja i web servisa koji bi u narednom periodu trebao da bude dostupan korisnicima. Štaviše, nakon određenog vremena, planirano je i širenje servisa na region, a nakon toga i u Evropu, gde će, nema sumnje, biti teško probiti se na tržištu zbog velike konkurencije.

Ipak, velike ambicije vode ekipu iz Beograda da pomera granice, a kako naš sagovornik na kraju zaključuje, prvi korak ka ostvarenju ciljeva jeste širenje tima kako bi se stvorila prilika da se pokrene još novih i uspešnih projekata u budućnosti.

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    30. 7. 2018. u 16:12 Odgovori

    Dobra ideja. Pretpostavljam da je korišćen neki cross platform framework, i savetovao bih da se nadje neko da poradi na UI/UX jer je trenutni dizajn sa gomilom teksta i bar jedno 15-20 dugmića na jednom ekranu (kada se udje u lokal) zbunjuje prosečnog korisnika.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.