Rezervišite restoran ili bar bez zvanja menadžera uz beogradski Pinatable

Na koji način pojednostaviti rezervaciju mesta u restoranima, barovima, kafićima? Odgovor ima beogradska firma Application Arts koja stoji iza aplikacije Pinatable - rešenja uz pomoć kojeg korisnik kroz par klikova sebi može obezbediti mesto u nekom od ugostiteljskih objekata. Više o daljim planovima i širenju na region razgovaramo sa direktorom ove firme, Aleksandrom Markovićem.

Aplikaciju koja je već dostupa za korisnike iOS i Android uređaja, odlikuje jednostavan korisnički interfejs, gde korisnik uz meni sa leve strane može da izabare kategoriju ugostiteljskog objekta koji želi da poseti, dok spisak istih ima i na početnom feed-u. Bilo da su u pitanju barovi, restorani ili klubovi, registrovani korisnici kroz svega par klika mogu napraviti željenu rezervaciju sa svog telefona kroz mapu koja prikazuje mesta u realnom vremenu.

‘Plan nam je da širimo bazu restorana i barova’

Što se same registracije tiče, pored prijavljivanja kroz e-mail adresu, korisnici svoj nalog mogu registrovati i putem Facebook profila. Odabirom nekog od objekta, otvaraju se i sve potrebne informacije poput kontakta, mape sa lokacijom objekta, fotografijama i opcijom za rezervaciju sa datumom i vremenom.

Govoreći o nastanku inicijalne ideje o Pinatable aplikaciji, Aleksandar Marković, CEO i osnivač kompanije Application Arts kaže da je jedan od glavnih motiva bio da se korisnicima omogući brže i lakše rezervacije u najboljim lokalima glavnog grada na jedan novi i zanimljiv način uz sve potrebne informacije vezane za jedan restoran – od fotografija i karakteristika lokala do samih rezervacija uz odgovor od glavnog menadžera ili vlasnika lično:

Čitava priča sa projektom započela je 2013. godine, kada sam zajedno sa mojim prijateljem pričao da bi bilo dobro napraviti aplikaciju za rezervaciju restorana i barova uz kvalitetan korisnički interfejs. Za sada na ovom projektu radi petoro ljudi, tačnije dva programera, dizajner, arhitekta i ja na poziciji direktora, dok u bliskoj budućnosti planiramo i da proširimo naš tim, ali tek kada se steknu uslovi za to.

Na pitanje Netokracije šta korisnici mogu očekivati od redizajnirane i unapređene aplikacije i kakvi su dosadašnji utisci korisnika, Marković napominje da je cilj rada na novoj aplikaciji da se stvori znatno efikasniji i bolji rad iste uz dosta novih karakteristika, više foto i video materijala i naravno novi dizajn koji je u velikoj meri rađen na osnovu povratnih informacija korisnika koji na raspolaganju imaju trenutno 36 objekata, te Aleksandar najavljuje dodavanje novih objekata uskoro i širenje same baze.

Utisci korisnika ‘kroje’ novu verziju aplikacije

Ako govorimo o biznis modelu koji stoji iza aplikacije, ali i o samoj monetizaciji, Marković kaže da će za korisnike aplikacija uvek biti besplatna za korišćenje i preuzimanje, dok će se sa druge strane vršiti naplata od ugostitelja putem godišnje naknade za korišćenje aplikacije, uz fiksno naplaćivanje jednog evra od rezervacija za restorane i barove, odnosno tri evra za klubove. Sa druge strane, razmatra se i naplaćivanje banera za restorane u aplikaciji koji na taj način mogu promovisati svoje ponude.

Pinatable aplikacija trenutno ima preko 1.500 preuzimanja sa App Store i Google Play prodavnica, dok je u samoj bazi više od 800 registrovanih korisnika sa tendencijom povećanja liste. Sa druge strane, naš sagovornik nam otkriva i više o saradnji sa ugostiteljskim objektima, tačnije na koji način se pregovaralo sa njima i kako sada izgleda baza istih u aplikaciji:

Saradnja sa samim ugostiteljima je od početka bila veoma dobra, većina njih je odmah shvatila prednost ovog načina rezervisanja i takođe digitalne knjige rezervacija koja je konačno zamenila papir i olovku. U bazi Pinatable aplikacije se nalaze najbolji lokali u gradu sa kojima smo napravili dogovore. Prve korake i saradnju napravili smo putem nekih poznanstava, te nam je bila ideja da u početku uvrstimo 15-ak objekata i vidimo na koji način će funkcionisati sam servis.

Uz pomoć mape u 3D prikazu, korisnik može u realnom vremenu izabrati i rezervisati svoje mesto u restoranu, baru ili nekom drugom ugostiteljskom objektu.

Širenje servisa na region sledeći plan, Evropa veliki izazov

Ovaj mali beogradski tim planira i velike planove kada je u pitanju marketing i promocija Pinatable aplikacije, a Aleksandar ističe da se pored već pomenutih kanala (Facebook i Instagram) planira i reklamiranje putem radija, bilborda, određenih web portala, reklamnih materijala u hotelima, dok sa druge strane smatra da je lepa reč korisnika bolji vid marketinga od bilo kog drugog. Međutim, kakva je situacija sa konkurencijom, kako u regionu, tako i u Srbiji? Aleksandar odgovara:

Smatramo da na tržištu Srbije trenutno ne postoji konkurentna aplikacija, a što se tiče prvih konkurenata tu su The Fork i OpenTable aplikacija. Trudili smo se da ponudimo našim korisnicima nekoliko dodatnih karakteristika u odnosu na ove servise i naravno već napomenute planove prostora preko kojih po prvi put korisnici mogu odabrati tačan sto ili deo lokala koji žele da rezervišu. Takođe, na raspolaganju im je i interaktivna mapa, dok sa druge strane mogu direktno stupiti u kontakt sa menadžerom restorana.

Pred sam kraj razgovora, Aleksandar nam je otkrio da su planovi za budućnost svakako veliki, počev od pomenutog redizajna i ažuriranja aplikacije, pa sve do lansiranja i web servisa koji bi u narednom periodu trebao da bude dostupan korisnicima. Štaviše, nakon određenog vremena, planirano je i širenje servisa na region, a nakon toga i u Evropu, gde će, nema sumnje, biti teško probiti se na tržištu zbog velike konkurencije.

Ipak, velike ambicije vode ekipu iz Beograda da pomera granice, a kako naš sagovornik na kraju zaključuje, prvi korak ka ostvarenju ciljeva jeste širenje tima kako bi se stvorila prilika da se pokrene još novih i uspešnih projekata u budućnosti.

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    30. 7. 2018. u 16:12 Odgovori

    Dobra ideja. Pretpostavljam da je korišćen neki cross platform framework, i savetovao bih da se nadje neko da poradi na UI/UX jer je trenutni dizajn sa gomilom teksta i bar jedno 15-20 dugmića na jednom ekranu (kada se udje u lokal) zbunjuje prosečnog korisnika.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.