Photoshop osnove: 5 saveta za brze i jednostavne grafike

Photoshop osnove: 5 saveta za brze i jednostavne grafike

Ako radite u nekoj kreativnoj industriji, rečenica 'Treba nam nova grafika!' je sastavni deo vašeg dana, zar ne? Ukoliko, pak, niste vešti sa njihovim kreiranjem, otkrivamo vam kako da budete sam svoj majstor za osnovne stvari koje vam mogu uštedeti i vreme i dizajnerove živce.

Istina je da danas postoje znatno jednostavniji programi i aplikacije koje vam mogu pomoći u procesu obrade grafika, ali poznavanje Photoshop-a i njegovih osnova moglo bi biti korisnije od bilo kojih jednostavnijih alternativa.

Štaviše, rad u ovom programu ne bi trebalo da vas uplaši jer su novije verzije popularnog alata značajno pojednostavljene i prilagođene običnim korisnicima – većina operacija je dobro obeležena i objašnjena, nekada rade i po automatizmu, tako da je potrebno samo vežbati pojedine korake.

Takođe, novije verzije alata imaju i detaljnije tutorijale u okviru samog programa koji se mogu prelaziti na realnim grafikama, što dodatno pojednostavljuje čitav proces učenja, a ako ste napredniji korisnik inspiraciju možete pronaći i na YouTube kanalima kao što su PHLEARN i PiXimperfect.

Kako bi vam dodatno olakšali ovaj posao (i pomogli vašem kolegi dizajneru), u nastavku teksta vam predstavljamo funkcije koje bi mogle da vam budu prva pomoć prilikom uređivanja ili pripreme grafika.

Rad sa lejerima

Ako pravite novu grafiku od nule, na samom početku obeležite FileNew i, u zavisnosti od PS verzije, otvoriće vam se prozor sa podešavanjem dimenzija, nakon čega ulazite u radnu površinu. Što se običnih fotografija tiče, jednostavno ih prevucite u program ili otvorite isto preko File sekcije. Kada obavite te početne korake, možete početi sa radom.

Verovatno i najbitnija stavka u ovom programu, ako radite sa više elemenata na grafici, su lejeri. Sve što unesete od elemenata na radnu površinu ovog programa (bilo da su to fotografije, transparentne grafike ili ste sami dodali tekst, nacrtali neki od oblika ili nešto drugo), pratite i uređujete u donjem desnom uglu. 

Desnim klikom na neki od lejera dobijate meni putem kojeg ih dalje koordinišete, a u isto vreme ih možete grafički urediti kroz sekciju Blending Options, prevlačiti jedan iznad/ispod drugog prema potrebi (pokretom miša), možete ih brisati (ako vam je potrebna transparentna grafika) i slično. Svaka promena koju unesete biće vidljiva na radnoj površini programa, a uz dupli klik mišem lejerima je moguće promeniti naziv, što vam poprilično može olakšati posao.

Treba napomenuti da lejere možete kontrolisati i ponovo praviti nove sa padajućeg menija na samom vrhu programa, gde se nalazi još jedna važna alatka – New Adjustment Layer. Kada izaberete ovu opciju, otvoriće se zaseban deo u okviru kojeg možete da podešavate osvetljenost fotografije, kontrast, ekspoziciju, dodavati određene filtere i slično – (posebno je korisno ako želite da promenite selektovani deo na fotografiji, npr. nebo, što ćemo takođe pomenuti).

Pored ovoga, u radu vam mogu pomoći i Opacity i Fillopcije pomoću kojih prilikom rada sa lejerima i elementima određujete procenat njihove transparentnosti i prozirnosti. I jedan savet: uvek gledajte prilikom kreiranja grafika da koristite vektorske formate i transparentne .png formate koje možete sami napraviti u programu ili preuzeti sa Interneta, a koji će značajno uticati na oštrinu same grafike (jedan od izvora za preuzimanje materijalaje, recimo, Freepik).

Blending Options (Layer Style): Malopre pomenuta funkcija, osnovna je za dizajn lejera. Korisniku je tako na raspolaganju da odluči da li će fotografiji, tekstu ili nekom drugom objektu u Photoshop-u, dodati senku, ivice, promeniti teksturu i slično – dakle sve ono što dodatno po potrebi može ulepšati vašu kreaciju. Svaki od ovih segmenta ima svoj deo za dodatno uređivanje koji se nalazi sa desne strane prozora, putem kojeg možete da birate ugao senke ili drugog svetla, boju, intenzitet, distancu i slično – tačnije kompletnu strukturu.

Selektovanje

Kako bi se izvršile neke od operacija u ovom programu, obeležavanje je jedan od važnijih koraka koje treba usvojiti. Alati koji vam mogu pomoći u ovom procesu su Lasso i Magnetic Lasso Tool, Quick selection Tool i Eliptical ili Rectangular tool. Svaka od ovih opcija namenjena je selektovanju objekata i ima nešto drugačiju funkciju:

  • Quick selection tool: Namenjen je za precizno označavanje, tačnije obeležavanje delova na fotografiji, a potrebno je samo pažljivo pomerati mišem kako bi sve granice određene površine bile precizno obeležene. Ukoliko nisu, korekcije se mogu napraviti uz pomoć Alt dugmeta na tastaturi, nakon čega je moguće izmeniti granicu postavljenog okvira (+ ili -). Da bi selekcija bila preciznija moguće je izabrati select and mask deo u gornjoj sekciji, nakon čega možete još jednostavnije da pregledate granice (u boji) obeleženog dela fotografije.
  • Magnetic Lasso Tool: Ovaj alat, kao i njegova bazična verzija, služe za manuelno i brzo obeležavanje nasumično odabranih površina. Ukoliko, recimo, želite da uklonite određeni deo na fotografiji bez promene pozadine, nakon obeležavanja izaberite opciju Fill, pa Content Aware. Isto važi i za ostale vrste obeleživača, samo što možete sami birati da li će oblik biti kvadrat, krug, elipsa ili nešto drugo.

Svaki od isečenih delova, nakon selektovanja, možete pomerati, premeštati i kombinovati sa drugim projektima i fajlovima koji su vam otvoreni u programu, tako što ćete izabrati ikonicu na vrhu liste alata sa leve strane.

Upotreba i biranje boja

Postoji više načina kako biste mogli da odredite željenu boju za određene potrebe. Jedan od njih je odabir određene nijanse kroz takozvani Color Picker koji se nalazi na poslednjem mestu u toolbar-u sa leve strane ili u gornjem desnom uglu. Boje na objekima sa kojima radite u Photoshop-u mogu se menjati i desnim klikom na sam lejer, odakle možete birati potrebnu nijansu. Kada je reč o tekstovima unutar grafika (slovo T u delu sa alatima), njegovim selektovanjem možete promeniti boju ili nijanse slova.

Potrebno je pomenuti i još jedan važan deo odabira željenih boja, a to je pipeta. Uz pomoć ovog alata (koji se takođe nalazi gde i svi ostali alati), moguće je izabrati nijansu sa već postojeće fotografije ili grafike nakon čega se osnovna radna boja menja. Ovaj alat posebno je efikasan prilikom rada sa četkama, ili ostalim korekcijama kao što je Clone Stamp Tool (izaberite određenu površinu, kliknite Alt dugme i kopirani deo prenesite na željeno mesto).

Ostale korisne stvari

Pored već navedenih mogućnosti, treba pomenuti i druge alate koji vam mogu biti od koristi:

  • Gradient: Ukoliko vam je potrebno da dodate osenčen deo na grafici, posebno u uglovima. Alat daje lepši efekat kreaciji, upravo zbog pomenutih senki koje blago menjaju intenzitet prikazanih boja.
  • Blur i Sharpen: Ako vam je potrebno da zamutite ili izoštrite određeni deo na fotografiji, ovaj jednostavan alat može pomoći. Potrebno je samo obratiti pažnju na jačinu i veličinu alata što se, kao i kod svakog drugog alata podešava u gornjem delu programa.
  • Frame: Ova funkcija se koristi prilikom ubacivanja fotografija na radnu površinu, a pruža vam mogućnost da sami izaberete njenu veličinu (Ctrl + T) bez prelaska granica samog okvra. Takođe, ubačene grafike u novijim verzijama programa kroz ovu prečicu na tastaturi možete razvući bez menjanja postojeće rezolucije.
  • Spot Healing Brush: Veoma efikasan alat koji se koristi za uklanjanje suvišnih i nepotrebnih delova na fotografiji, bez promene već postojećih boja i pozadina. Potrebno je samo izabrati alat i upotrebiti ga na određenoj površini.
  • Eraser: Ukoliko vam je potrebno da izbrišete pozadinu sa pojedinih delova grafike, kako bi ih napravili transparentnim i kombinovali sa nekim drugim elementima, onda vam ovaj alat može poslužiti. Kao i kod selektovanja, postoji Magic Eraser Tool, radi preciznijeg obeležavanja površina.

I, još jedan, poslednji savet: kada čuvate završene fajlove (projekte) koje ćete koristiti za potrebe objavljivanja na Internetu, koristite Save for web and devices opciju kako biste dobili novi prozor sa podešavanjem paramerata čuvanja radi što boljeg kvaliteta.

Na kraju, iako su ovo samo neki od osnovnih alata koje vam mogu priskočiti u pomoć, imajte na umu da je Photoshop kao rupa bez dna i da krije dosta različitih kombinacija i funkcija koje ovde nismo pomenuli. Pretražite pomenute YouTube kanale, sajtove i, obećavamo, sve manje ćete morati da se oslanjate na kolege za pomoć.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?