Peter Nalli: Biković nam je otkrio talenat srpskih animatora – rezultat je studio u Beogradu i Novom Sadu

Peter Nalli: Biković nam je otkrio talenat srpskih animatora – rezultat je studio u Beogradu i Novom Sadu

Šta se dogodi kada se susretnu italijanska produkcija, srpski umetnici, Miloš Biković i Džoni Dep? Saznajte iz razgovora s jednim od direktora domaćeg kreativnog studija za animaciju, Iervolino Studios.

Serijal “Puffins Impossible” predstavlja spin-off popularnog animiranog filma “Misija Arktik” koju su producirali Andrea Iervolino, direktor i suosnivač kompanije Iervolino & Lady Bacardi Entertainment (ILBE) iz Rima i počasna predsednica i suosnivačica kompanije ledi Monika Bakardi. Reč je o visokokvalitetnoj kratkoj animiranoj formi namenjenoj za prikazivanje na streaming platformama u čijem kreiranju su, od ideje do realizacije, učestvovali talentovani umetnici iz Srbije, koji su deo domaćeg Iervolino Studios, čiji je osnivač gorepomenuta italijanska kompanija.

Spajajući talenat, maštu i strast za stvaranjem animiranih filmova, Iervolino Studios razvija kinematografsku granu koja je do nedavno postojala samo u nagoveštajima, a zahvaljujući izuzetnoj stručnosti umetnika iz Beograda i Novog Sada.

O tome kako je došlo do saradnje sa srpskim umetnicima, te kako je izgledao čitav proces nastanka animiranog serijala “Puffins Impossible”, razgovarali smo sa Piterom Nalijem (Peter Nalli), direktorom vizuelnih efekata i animacije u ILBE grupi i osnivačem kreativnog studija za animaciju Iervolino Studios u Srbiji.

Zašto ste se opredelili baš za Beograd i Novi Sad?

Piter: Naš suosnivač Andrea Iervolino došao je u Beograd u februaru 2020. godine na premijeru filma Miloša Bikovića, neposredno pre početka globalne pandemije. Dok je bio “zarobljen” u Srbiji, zajedno sa Milošem je istraživao različite opcije i potencijal za otvaranje studija za animaciju u vašoj zemlji, koja se pokazala kao veoma plodno tle za ovakav tip projekta, pre svega zbog ljudi koji poseduju snažan umetnički pedigre i opsežno poznavanje naprednih tehnologija — dva ključna faktora u kreiranju visokokvalitetne CG animacije.

Posebno iznenađenje bili su ljudi koje smo upoznali u Novom Sadu, budući da imaju neverovatan talenat i znanje.

Zašto baš puffin (prevod je arktički morski papagaj i preslatki su)?

Piter: Karakteri Pafina (Puffins) potiču iz animiranog filma “Misija Arktik”, u produkciji naših osnivača Andree Iervolina i ledi Monike Bakardi (Monika Bacardi). U tom filmu, ove slatke morske ptičice su pomagači ozloglašenog morža Ota fon Valrusa.

Međutim, vrlo brzo su osvojile srca publike i jedina logična odluka bila je da nastavimo da pratimo njihove avanture na Arktiku. Ubrzo potom smo osmislili i oživeli lik Džonija Pafa (Johnny Puff), alter-ega holivudske zvezde Džonija Depa (Johnny Depp).

Koliko ljudi radi u studiju i gde ste ih tražili s obzirom na to da nije bilo takvih studija kod nas ranije?

Piter: U studiju radi oko 150 ljudi uz dodatne saradnike koji se nalaze van zemlje. Zajedno sa našim strateškim partnerom na polju produkcije, Archangel Digital Studios, otvorili smo konkurs za specifične pozicije na koje je mogao da se prijavi svaki talentovan i zainteresovan umetnik. Neki su se vrlo brzo uklopili u produkciju, drugi su dobili obuku i mentore kako bi bili spremni za poduhvate.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Imajući u vidu da u tom momentu u regionu nije bilo studija ove veličine, zadivljujuće je u kojoj meri su svi naši umetnici opravdali poverenje i uspešno ispunili sve što je naš Iervolino Studios, ne tako davno zacrtao. Sve što smo postigli je idealan primer kreativnosti i posvećenosti najvišim standardima srpskih umetnika. A kreirano je u tako kratkom vremenu i pritom je ovo samo početak.

Kako je raditi na projektu sa nekim kao što je Džoni Dep?

Piter: Bilo je ostvarenje svih snova. Italijanska kompanija Iervolino & Lady Bacardi Entertainment (ILBE), koja je osnivač lokalnog kreativnog studija za animaciju Iervolino Studios (IES), radila je sa Džonijem na igranom filmu “Čekajući varvare” i tokom tog projekta smo imali priliku da mu predstavimo Pafine.

On je od starta bio veoma zainteresovan za ulogu Džonija Pafa i, nakon nekoliko sastanaka i pregovora, pristao je da se sa nama upusti u tu avanturu. S obzirom na to da smo saradnju počeli na serijalu “Puffins Impossible”, Džonijeva uloga u serijalu prirodno se nadovezala. A kada je saznao da će se serijal raditi u Srbiji, koja zauzima posebno mesto u njegovom srcu, bio je još uzbuđeniji i motivisaniji.

Koliko je zahtevno praviti animirani serijal i da li streaming platforme imaju neke posebne zahteve?

Piter:  Naš serijal je veoma specifičan jer nam je cilj bio i ostao da kreiramo “blokbaster među kratkim sadržajima”, odnosno da visokokvalitetnu animaciju iz originalnog, dugometražnog animiranog filma, preslikamo na kratke forme, na čemu su ILBE, IES i ADS radili udruženim snagama.

Ovaj proces zahteva mnogo produkcijskog menadžmenta i koordinacije, a u tome smo i uspeli zahvaljujući veoma sofisticiranom pajplajnu i činjenici da je serijal uspešno prilagođen za najpopularnije striming platforme, prilagođavajući se promenljivim trendovima u konzumaciji medija.

Kako ste zadovoljni rezultatima i radom tima?

Piter: Izuzetno sam zadovoljan rezultatima i uspesima tima koji je, prema standardima industrije, i dalje veoma mlad. Zajedno sa ADS-om, produkcijskom kućom serijala koja zapošljava reditelje, kompozitore i dizajnere zvuka, završili smo 54 epizode serijala “Puffins Impossible” i na dobrom putu smo da isporučujemo 90 epizoda godišnje.

Ovo nije mali rezultat ni za potpuno formiran studio, a kamoli za onaj koji ne postoji ni cele tri godine — pre svega zahvaljujući napornom radu, kreativnosti i posvećenosti srpskih umetnika. Pored serijala “Puffins Impossible”, kao našeg glavnog izvoznog proizvoda, IES timovi su radili i na animaciji i vizuelnim efektima (VFX) (VFX) za razne igrane filmove za internacionalno tržište koji dolaze iz ILBE Grupe, među kojima je i najnovije ostvarenje “Lamborgini: Čovek koji je stvorio legendu” premijerno prikazan u Rimu a zatim u Beogradu, a publika će uskoro moći da ga gleda u domaćim bioskopima.

Šta je posao nekog ko radi kao head of visual effects na filmu visoke produkcije?

Piter: Moj posao je da osmišljavam, procenjujem i sarađujem sa rediteljima, producentima VFX timom, kako bismo isporučili najkvalitetnije vizuelne efekte koji oživljavaju viziju filma na ekranu, uklapajući se u zadato vreme i budžet.

Ukratko, učiniti nemoguće mogućim. Pre bilo kakvog snimanja, pročitam scenario i razgovaram sa režiserom o viziji koju ima kada je u pitanju VFX, a zatim i sa producentima, kako bismo napravili strategiju i osigurali da smo u okviru budžeta. Obično sam radio kao supervizor na setu, odnosno pravio plan kako snimiti VFX deo filma i tako dobiti najbolje materijale za post-produkciju. Takođe, na meni je i da odlučim koje delove treba snimiti, a koje uraditi u CGI.

Na ovogodišnjoj Digitalk Niš konferenciji, Peter Nalli je održao predavanje “Far from home – Connecting people and places to produce animation”

Kako se animacija promenila od početka tvoje karijere do danas?

Piter: Industrija animacije se eksponencijalno promenila. Kada sam počinjao, većina animacija se crtala ručno — obučen sam za tradicionalnog animatora, koristeći papir i olovku. A onda je celu industriju i kulturu preplavio CGI talas. Počela je nova, uzbudljiva era pripovedanja i iako će mi tradicionalna animacija uvek biti u srcu, ne mogu da dočekam da vidim kako će se ova grana industrije dalje razvijati.

Kako si i kada počeo da se baviš edukacijom mladih kolega?

Piter: U kasnim tinejdžerskim godinama držao sam časove ilustracije deci tokom vikenda. Potom sam nastavio da predajem animaciju i vizuelne efekte na najprestižnijim fakultetima u Kanadi. Takođe sam radio na kreiranju nastavnog plana i programa animacije u saradnji sa vladom Singapura, kao i na poslednjim 3D animacijskim programima za Univerzitet West Indies na Antigvi i Barbudi.

Verujem da predavanje pomaže u boljem razumevanju principa i materijala, jer morate struktuirati znanje kako bi drugima bilo razumljivo, a ne samo vama. Takođe, smatram da pojedinac ima izvesnu obavezu da prenosi narednoj generaciji znanje kroz mentorstva i edukacije i pomogne u stvaranju nove generacije umetnika, gde god oni živeli.

Kako je raditi sa toliko različitih kultura i na toliko različitih podneblja?

Piter: Odrastao sam u velikoj italijanskoj porodici, sa mnogo braće i sestara. Jedna od najboljih stvari u vezi sa tim je što te nauči da se slažeš sa različitim ljudima i karakterima, što je ujedno i moja omiljena stvar kod stvaranja animacije — timski rad.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Infobip Connect — unapredite svoj startap uz AI tehnologije!

Uz podršku kompanije Tenderly, Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje.

Karijere

Sanja Žugić preuzima vođenje studija Playstudios Europe

Zahvaljujući stručnim i sposobnim ljudima, 'game dev' industrija u Srbiji i dalje raste. Donosimo vam još jednu u nizu inspirativnih priča koja dokazuje ovu tvrdnju.

Tehnologija

Domaća aplikacija ‘Vozzi’ za pomoć na putu zvanično prestaje sa radom

Servis 'Vozzi' za pomoć vozačima na putu o kojem je Netokracija ranije pisala, zvanično prestaje sa radom usled komplikacija sa poslovanjem na domaćem tržištu. Saopštenje ove kompanije, prenosimo u celosti.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.

Tehnologija

Digital Day 2024: Kako AI oblikuje budućnost?

Ovogodišnji Digital Day posvećen je veštačkoj inteligenciji, a vodeći stručnjaci iz ove oblasti govoriće o tome kako ona oblikuje savremeni poslovni svet.

Karijere

Galaksija kup: Srednjoškolci iz Srbije prave hardvere koji menjaju živote ljudi!

Pametne naočare za ljude oštećenog sluha, makro programabilna tastatura i daljinski sistem za kontrolu prikupljanja reciklažnog otpada. Upoznajte inovativne projekte učenika koji su osvojili prva tri mesta na ovogodišnjem Galaksija kupu — takmičenju srednjoškolaca elektrotehničkih škola iz cele Srbije.

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.