Peter Nalli: Biković nam je otkrio talenat srpskih animatora – rezultat je studio u Beogradu i Novom Sadu

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Peter Nalli: Biković nam je otkrio talenat srpskih animatora – rezultat je studio u Beogradu i Novom Sadu

Šta se dogodi kada se susretnu italijanska produkcija, srpski umetnici, Miloš Biković i Džoni Dep? Saznajte iz razgovora s jednim od direktora domaćeg kreativnog studija za animaciju, Iervolino Studios.

Serijal “Puffins Impossible” predstavlja spin-off popularnog animiranog filma “Misija Arktik” koju su producirali Andrea Iervolino, direktor i suosnivač kompanije Iervolino & Lady Bacardi Entertainment (ILBE) iz Rima i počasna predsednica i suosnivačica kompanije ledi Monika Bakardi. Reč je o visokokvalitetnoj kratkoj animiranoj formi namenjenoj za prikazivanje na streaming platformama u čijem kreiranju su, od ideje do realizacije, učestvovali talentovani umetnici iz Srbije, koji su deo domaćeg Iervolino Studios, čiji je osnivač gorepomenuta italijanska kompanija.

Spajajući talenat, maštu i strast za stvaranjem animiranih filmova, Iervolino Studios razvija kinematografsku granu koja je do nedavno postojala samo u nagoveštajima, a zahvaljujući izuzetnoj stručnosti umetnika iz Beograda i Novog Sada.

O tome kako je došlo do saradnje sa srpskim umetnicima, te kako je izgledao čitav proces nastanka animiranog serijala “Puffins Impossible”, razgovarali smo sa Piterom Nalijem (Peter Nalli), direktorom vizuelnih efekata i animacije u ILBE grupi i osnivačem kreativnog studija za animaciju Iervolino Studios u Srbiji.

Zašto ste se opredelili baš za Beograd i Novi Sad?

Piter: Naš suosnivač Andrea Iervolino došao je u Beograd u februaru 2020. godine na premijeru filma Miloša Bikovića, neposredno pre početka globalne pandemije. Dok je bio “zarobljen” u Srbiji, zajedno sa Milošem je istraživao različite opcije i potencijal za otvaranje studija za animaciju u vašoj zemlji, koja se pokazala kao veoma plodno tle za ovakav tip projekta, pre svega zbog ljudi koji poseduju snažan umetnički pedigre i opsežno poznavanje naprednih tehnologija — dva ključna faktora u kreiranju visokokvalitetne CG animacije.

Posebno iznenađenje bili su ljudi koje smo upoznali u Novom Sadu, budući da imaju neverovatan talenat i znanje.

Zašto baš puffin (prevod je arktički morski papagaj i preslatki su)?

Piter: Karakteri Pafina (Puffins) potiču iz animiranog filma “Misija Arktik”, u produkciji naših osnivača Andree Iervolina i ledi Monike Bakardi (Monika Bacardi). U tom filmu, ove slatke morske ptičice su pomagači ozloglašenog morža Ota fon Valrusa.

Međutim, vrlo brzo su osvojile srca publike i jedina logična odluka bila je da nastavimo da pratimo njihove avanture na Arktiku. Ubrzo potom smo osmislili i oživeli lik Džonija Pafa (Johnny Puff), alter-ega holivudske zvezde Džonija Depa (Johnny Depp).

Koliko ljudi radi u studiju i gde ste ih tražili s obzirom na to da nije bilo takvih studija kod nas ranije?

Piter: U studiju radi oko 150 ljudi uz dodatne saradnike koji se nalaze van zemlje. Zajedno sa našim strateškim partnerom na polju produkcije, Archangel Digital Studios, otvorili smo konkurs za specifične pozicije na koje je mogao da se prijavi svaki talentovan i zainteresovan umetnik. Neki su se vrlo brzo uklopili u produkciju, drugi su dobili obuku i mentore kako bi bili spremni za poduhvate.

Imajući u vidu da u tom momentu u regionu nije bilo studija ove veličine, zadivljujuće je u kojoj meri su svi naši umetnici opravdali poverenje i uspešno ispunili sve što je naš Iervolino Studios, ne tako davno zacrtao. Sve što smo postigli je idealan primer kreativnosti i posvećenosti najvišim standardima srpskih umetnika. A kreirano je u tako kratkom vremenu i pritom je ovo samo početak.

Kako je raditi na projektu sa nekim kao što je Džoni Dep?

Piter: Bilo je ostvarenje svih snova. Italijanska kompanija Iervolino & Lady Bacardi Entertainment (ILBE), koja je osnivač lokalnog kreativnog studija za animaciju Iervolino Studios (IES), radila je sa Džonijem na igranom filmu “Čekajući varvare” i tokom tog projekta smo imali priliku da mu predstavimo Pafine.

On je od starta bio veoma zainteresovan za ulogu Džonija Pafa i, nakon nekoliko sastanaka i pregovora, pristao je da se sa nama upusti u tu avanturu. S obzirom na to da smo saradnju počeli na serijalu “Puffins Impossible”, Džonijeva uloga u serijalu prirodno se nadovezala. A kada je saznao da će se serijal raditi u Srbiji, koja zauzima posebno mesto u njegovom srcu, bio je još uzbuđeniji i motivisaniji.

Koliko je zahtevno praviti animirani serijal i da li streaming platforme imaju neke posebne zahteve?

Piter:  Naš serijal je veoma specifičan jer nam je cilj bio i ostao da kreiramo “blokbaster među kratkim sadržajima”, odnosno da visokokvalitetnu animaciju iz originalnog, dugometražnog animiranog filma, preslikamo na kratke forme, na čemu su ILBE, IES i ADS radili udruženim snagama.

Ovaj proces zahteva mnogo produkcijskog menadžmenta i koordinacije, a u tome smo i uspeli zahvaljujući veoma sofisticiranom pajplajnu i činjenici da je serijal uspešno prilagođen za najpopularnije striming platforme, prilagođavajući se promenljivim trendovima u konzumaciji medija.

Kako ste zadovoljni rezultatima i radom tima?

Piter: Izuzetno sam zadovoljan rezultatima i uspesima tima koji je, prema standardima industrije, i dalje veoma mlad. Zajedno sa ADS-om, produkcijskom kućom serijala koja zapošljava reditelje, kompozitore i dizajnere zvuka, završili smo 54 epizode serijala “Puffins Impossible” i na dobrom putu smo da isporučujemo 90 epizoda godišnje.

Ovo nije mali rezultat ni za potpuno formiran studio, a kamoli za onaj koji ne postoji ni cele tri godine — pre svega zahvaljujući napornom radu, kreativnosti i posvećenosti srpskih umetnika. Pored serijala “Puffins Impossible”, kao našeg glavnog izvoznog proizvoda, IES timovi su radili i na animaciji i vizuelnim efektima (VFX) (VFX) za razne igrane filmove za internacionalno tržište koji dolaze iz ILBE Grupe, među kojima je i najnovije ostvarenje “Lamborgini: Čovek koji je stvorio legendu” premijerno prikazan u Rimu a zatim u Beogradu, a publika će uskoro moći da ga gleda u domaćim bioskopima.

Šta je posao nekog ko radi kao head of visual effects na filmu visoke produkcije?

Piter: Moj posao je da osmišljavam, procenjujem i sarađujem sa rediteljima, producentima VFX timom, kako bismo isporučili najkvalitetnije vizuelne efekte koji oživljavaju viziju filma na ekranu, uklapajući se u zadato vreme i budžet.

Ukratko, učiniti nemoguće mogućim. Pre bilo kakvog snimanja, pročitam scenario i razgovaram sa režiserom o viziji koju ima kada je u pitanju VFX, a zatim i sa producentima, kako bismo napravili strategiju i osigurali da smo u okviru budžeta. Obično sam radio kao supervizor na setu, odnosno pravio plan kako snimiti VFX deo filma i tako dobiti najbolje materijale za post-produkciju. Takođe, na meni je i da odlučim koje delove treba snimiti, a koje uraditi u CGI.

Na ovogodišnjoj Digitalk Niš konferenciji, Peter Nalli je održao predavanje “Far from home – Connecting people and places to produce animation”

Kako se animacija promenila od početka tvoje karijere do danas?

Piter: Industrija animacije se eksponencijalno promenila. Kada sam počinjao, većina animacija se crtala ručno — obučen sam za tradicionalnog animatora, koristeći papir i olovku. A onda je celu industriju i kulturu preplavio CGI talas. Počela je nova, uzbudljiva era pripovedanja i iako će mi tradicionalna animacija uvek biti u srcu, ne mogu da dočekam da vidim kako će se ova grana industrije dalje razvijati.

Kako si i kada počeo da se baviš edukacijom mladih kolega?

Piter: U kasnim tinejdžerskim godinama držao sam časove ilustracije deci tokom vikenda. Potom sam nastavio da predajem animaciju i vizuelne efekte na najprestižnijim fakultetima u Kanadi. Takođe sam radio na kreiranju nastavnog plana i programa animacije u saradnji sa vladom Singapura, kao i na poslednjim 3D animacijskim programima za Univerzitet West Indies na Antigvi i Barbudi.

Verujem da predavanje pomaže u boljem razumevanju principa i materijala, jer morate struktuirati znanje kako bi drugima bilo razumljivo, a ne samo vama. Takođe, smatram da pojedinac ima izvesnu obavezu da prenosi narednoj generaciji znanje kroz mentorstva i edukacije i pomogne u stvaranju nove generacije umetnika, gde god oni živeli.

Kako je raditi sa toliko različitih kultura i na toliko različitih podneblja?

Piter: Odrastao sam u velikoj italijanskoj porodici, sa mnogo braće i sestara. Jedna od najboljih stvari u vezi sa tim je što te nauči da se slažeš sa različitim ljudima i karakterima, što je ujedno i moja omiljena stvar kod stvaranja animacije — timski rad.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Sponzorisano

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.