
Beogradski studio Pet Project Games krajem godine lansira svoju prvu veliku igru – horor naslov po imenu Ripout
Tim koji stoji iza naslova Ripout za sada ima 10 članova tima a njihovu priču delimo u tekstu koji sledi.
Pet Project Games je mladi gejming studio koji u ovom trenutku čini desetoro ljudi – relativno mali broj s obzirom na tip igre koji razvijaju. Kako nam otkriva Milan Đukić, predstavnik ovog studija, u pitanju je “punokrvni” first person shooter, pa ih najčešće pitaju koliko desetina ljudi radi na projektu. “Upravo taj mali ali odabrani tim ljudi čini i da je krupna podela skoro nepostojeća. 90% rola pripada kreativnom delu programiranja i artworka, a ostalo je popunjeno neophodnim marketing & business rolama”, otkriva on.
Ta igra, kako dodaje naš sagovornik, je nešto što su svi u timu želeli da igraju, njihov “pet project”, pa se otuda krije i naziv studija – Pet Project Games. “Kada smo pronašli tu zajedničku temu, osnivanje je bilo lakši deo posla”, otkriva on a mi u nastavku teksta otkrivamo više detalja o ovom timu i njihovim planovima.
Ripout će se na Steam-u naći početkon 2022. godine
Pomenuta igra na kojoj ovaj tim trenutno radi zove se Ripout i u pitanju je pucačina u prvom licu koja je kooperativna i omogućava igranje više igrača u jednom trenutku u PvE maniru, na proceduralno generisanim svemirskim brodovima. “Igra žanrovski spada i u horor naslove poput, recimo, Dead Space, iako nema puno sličnosti mimo horor elementa i svemirskog settinga“, objašnjava Milan i dodaje:
Posebno smo ponosni i na “živi” pet-gun, pušku koja je ujedno i vaš “pet” kojeg možete pustiti da napadne protivnike. Pet gun je sposoban da nakon napada protivnika od njega preuzme određene dodatke i donese ih do vas, kako biste ih vi iskoristili.
I protivnici imaju “keca u rukavu” jer se mogu međusobno kombinovati čime i oni sami dobijaju nova unapređenja.

Inače, ovo je prvenstveno PC igra i početkom naredne godine će se pojaviti na Steam platformi, a za sada ne postoje planovi za portovanje na konzole. O tome će, dodaje Đukić, misliti kako se budu približavali završetku projekta.
Pored toga, tim se trudi da bude prisutan i na YouTube-u, Twitchu, Discordu jer, kako ističe Milan, game-dev tim odnosno njihova igra jednostavno ne postoji ako se ne nalazi na tim kanalima. “Naravno u skladu sa tipom igre i karakteristikama i bazom fanova zavisi i gde će igra biti popularnija, da li na YouTube-u, ili Twitchu ili Twitteru ili nekoj petoj platformi. Iz tog razloga, naravno, i Ripout poseduje svoje kanale pa vas pozivamo da nas zapratite na Twitteru i wishlistujete na Steamu“, otkriva on.
Igrač će kupovati samo osnovnu igru
Milan je za Netokraciju otkrio i da im je najveći poslovni izazov u onom trenutku kada su došli do ideje, zajedničkog interesa i motiva, a to je bilo ispitati da li za takvu ideju ima tržišta i zainteresovanih igrača. “To i finansijski deo, odnosno obezbeđivanja budžeta”, otkriva on:
Jedan od naših glavnih zadataka je bio da obezbedimo finansije odnosno budžet za razvoj projekta pre nego što u njega krenemo i to iz sopstvenih sredstava. To, naravno, podrazumeva i direktno finansiranje ali i kalkulaciju oko toga šta možemo postići i sopstvenim angažovanjem. Na taj način smo želeli da osiguramo da ćemo igru završiti i izdati, bez toga da zavisimo od budžeta. Upravo zato smo se i opredelili da u startu izdajemo samo na PC platformi i da se suviše ne zalećemo.
To ipak ne znači da nismo spremni na razgovore ako se pojavi neki investitor ili izdavač igre. Iako nismo aktivno u potrazi, naravno spremni smo da popričamo sa svima koji su zainteresovani za Ripout.
Sa druge strane, što se tiče njihovog biznis modela, on nam otkriva i da oni, kao stari gejmeri, nisu veliki fanovi plaćenih dodataka, DLC-ova, kupovine oružja za pravi novac i slično. “Naš model prodaje stoga je krajnje jednostavan – igrač kupuje samo osnovnu igru. Ujedno, opredelili smo se isključivo za digitalnu distribuciju i trenutno ne razmišljamo o prodaji fizičke kopije igre. Možda u nekom obliku Collector’s Edition, ali o tom potom”, navodi on.
Na kraju razgovora, Milan nam je otkrio i da je još uvek prerano govoriti o bilo kakvim novim naslovima.” Fokus celog tima je da se rad na Ripoutu uspešno privede kraju, da se igra izda u planiranom periodu Q1 2022 i naravno tek tada kreće pravi posao – slušanje utisaka igrača, ispravke eventualnih bagova, dodavanje novih funkcionalnosti… Tako da možemo slobodno reći da je narednih godinu dana ako ne i duže podređeno isključivo ovoj igri”, zaključuje on pozvavši sve ljubitelje ovakvog tipa igara da krajem godine isprobaju Ripout.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!