Proglašenjem pobednika u Muzeju nauke i tehnike završen je prvi hakaton koji je organizovala IT kompanija Payten, članica ASEE grupe.
Od ukupno 12 ekipa koje su učestvovale u Payten hakatonu, najbolje plasirano rešenje za razvoj aplikacije za Android POS kreirao je tim “Sputnik”, u čijem sastavu su bili Stefan Milosavljević, Cvijetin Mlađenović i Marko Đorđić i koji su osvojili 4.000 evra. Ovim povodom, pobednička ekipa izjavila je sledeće:
Imali smo dobru ideju sa tehničke strane. Problem nam je bio biznis plan, tako da nam je pomoć mentora mnogo značila. Uz njihove stručne savete smo prevazišli probleme. Ovo je bio prvi hakaton na kom smo zajedno učestvovali kao tim i sigurno ćemo se ponovo takmičiti u istom sastavu. Zahvaljujemo još jednom mentorima i organizatorima na ovom fantastičnom iskustvu.
Drugoplasirana ekipa ,”Srećan kraj”, koju su činili Stevan Adžić, Miloš Kecojević, Stefan Branković, Mateja Milojević i Dušan Todorović, dobila je 2.000 evra, dok je trećeplasirani tim “Elev4tor” u sastavu Stefan Savić, Mia Vučinić, Teodora Glišić, Ognjen Perović osvojio 1.000 evra.
Svi članovi žirija izrazili su svoje oduševljenje kvalitetom prezentovanih radova, inspiracijom prijavljenih takmičara i svemu što su učesnici uspeli da urade za samo dva dana. Nenad Subotić, Group Sales Director iz kompanije Payten i predsednik žirija, posebno je istakao:
Iznenađen sam kvalitetom ekipa i znanjem ovih mladih ljudi! Jedva čekam da počnu da rade. Imali smo nekoliko kriterijuma koje smo koristili prilikom ocenjivanja idejnih rešenja, od kojih bih izdvojio mogućnost korišćenja aplikacije kod više trgovaca, korisničko iskustvo, kao i način prezentacije. Tri ekipe su odmah ostavile najsnažniji utisak kod svih članova žirija.
Aleksandar Milošević, CTO kompanija ASEE i Payten i član stručnog žirija, na to se nadovezao rečima da su takmičarski timovi bili odlično pripremljeni. On navodi da su se predstavljena rešenja razlikovala po viziji, inovativnosti, primenljivosti, vrednosti koju ostvaruju za trgovca i egzekuciji, odnosno user interface-u koji su napravili, kao i po tome koliko su uspeli da urade u kratkom vremenskom periodu. Ipak, saglasan je sa konačnom odlukom jer je, po njegovom mišljenju, pobednički tim imao najbolju egzekuciju, a rešenje — inovativno i primenjivo.
Hakaton afirmisao doprinos mladih u unapređenju digitalne ekonomije
Partner prvog Payten hakatona bila je kompanija Delhaize Srbija, čiji je predstavnik u žiriju bio Dragoljub Jovković, direktor IT sektora, a njegov utisak o ekipama i njihovim nastupima je sledeći:
Danas smo videli prilično različite ekipe i pristupe, neke su me zaista fascinirale. Presudni kriterijum je bio fokus na dodatnu vrednost POS terminalu. Pobednički tim je uspeo da za samo dva dana napravi rešenje i da nam demonstrira njegove funkcionalnosti, pri čemu je ono bilo jednostavno i primenjivo u praksi.

Kompaniju Castles Technology, koja je takođe bila jedan od partnera Payten hakatona, u žiriju je predstavljao Euripides Pinos, Project and Product Manager za Istočnu Evropu. On deli pozitivno iznenađenje predstavnika žirija i ostalih partnera, te ističe da se u ocenjivanju vodio inovacijama i mogućnostima koje se nude klijentima, a koje olakšavaju svakodnevicu.
Specijalni savetnik žirija bio je Alexandre Marin, Chief Solutions Officer u kompaniji Castles Technology, koji je rekao da nije očekivao da na jednom mestu vidi toliko vrednih i inovativnih mladih ljudi, za koje je imao samo reči hvale:
Posebno sam zadovoljan njihovim razmišljanjima na različite teme kako da unaprede POS sistem. Za mene je to bilo novo iskustvo, jer sam u Srbiji tek tri godine i upoznajem se sa studentima i njihovim idejama. Ocenjivao sam iz ugla jedne američke ili francuske firme, odnosno kako bi one gledale na ponuđeno rešenje i kako bi se to rešenje moglo plasirati na tržištu.
Biznis mentori, koji su značajno pomogli mladim timovima prilikom razvijanja rešenja, bili su i Miloš Lazarević iz Banca Intesa, Jovan Milašinović iz Halk banke, Petar Stefanović iz NLB Komercijalne banke, kao i zaposleni Payten-a Mirko Kiso, Bojan Dornik, Branislav Popović, Milan Stojić, Boris Bogdanoski, Bratislav Maksimović i Nenad Pavlović.
Organizacijom ovog hakatona kompanija Payten je, zajedno sa svim partnerima, afirmisala doprinos mladih u unapređenju digitalne ekonomije i istakla njihov potencijal u kreiranju novih vrednosti društva budućnosti.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!