Srbija ponovo ‘dobila’ PayPal, ali do kada?

Srbija ponovo ‘dobila’ PayPal, no hoće li ovoga puta zaista opstati?

Nakon samo tri dana ukinut nam je PayPal tj. opcija za primanje novca unutar države Srbije. Čini se da je ova mogućnost sada ponovo dostupna, no pre nego što se zaletimo, viknemo glasno "ura" i zamislimo tih magičnih 1.000 evra od Interneta, hajde da sačekamo i zvanični komentar.

Podsećanja radi, PayPal je prvobitno omogućio naplatu sredinom oktobra prethodne godine (fun fact: baš kada je dron prekinuo utakmicu Srbija – Albanija), a po svemu sudeći tako je i večeras – ali bez drona. Kako su nam javili prvi korisnici, trenutno su u mogućnosti da pošalju novac u deviznoj valuti drugom rezidentu u Srbiji, a na sumu od 1 evro, provizija je 0.38 evra. Iako velika, verujemo da se provizija smanjuje kako se i sama suma koja se šalje povećava.

Vest o “vaskrsenju” servisa PayPal potvrđuje i Startit, a informacija dolazi samo nekoliko dana nakon što je Narodna Banka Srbije predstavila Zakon o platnim uslugama koji bi trebao da zaživi u oktobru, a koji po prvi put definiše e-novac kao legitimnu valutu kojom je moguće poslovati u Republici Srbiji.

uplataLopta u dvorištu Narodne Banke Srbije

Imajući to na umu, zakon eksplicitno definiše i plaćanje između rezidenata i nerezidenata – kako u dinarima, tako i u devizama. U prevodu, od 1. oktobra biće omogućeno poslati evre i dolare drugom fizičkom licu na teritoriji Republike Srbije.

IT pravnik, Žarko Ptiček, prokomentarisao je novi zakon:

Zakon o platnim uslugama koji je nedavno usvojen predstavlja značajan pomak kada je Internet poslovanje u pitanju, no i dalje ostaje pitanje hoće li ga Narodna Banka Srbije prihvatiti oberučke, ili pak obesmisliti podzakonskim aktima i tako stati na put njegovom lakom i jednostavnom implementiranju.

Ukoliko sve prođe kako treba, kontrola bi sada trebala da bude značajno relaksirana, pri čemu sume do 10.000 evra propisane Zakonom o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma ne bi trebale da dobijaju “poseban tretman”.

Član 39. Zakona o platnim uslugama kaže:

“Platna transakcija izvršava se u valuti u kojoj se dogovore korisnik platnih usluga i njegov pružalac platnih usluga, u skladu s propisima kojima se uređuje devizno poslovanje.”

Dakle ostaje ograničenje iz deviznog zakona. Ali platne usluge su valutno indiferentne!

Hajde da se ne zalećemo

Za PayPal ćemo ipak morati sa sačekamo zvanični komentar predstavnika ove kompanije koji su već kontaktirani od strane Netokracije, a do tada, sve što možemo zaključiti jeste da se situacija u Srbiji menja i da počinje otopljavanje mnogih regulativa koje su prethodno stajale na putu daljem razvoju Internet poslovanja.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Najava

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.