Kako zatvoriti paušalnu agenciju u Srbiji?

Kako da zatvorite svoju paušalnu agenciju?

Knjigovođa Milan Trbojević u nastavku teksta otkriva nam šta morate preduzeti ne biste li zatvorili svoju preduzetničku radnju.

Reforme paušala, koje su zvanično stupile na snagu ovog januara, usloviće veliki broj IT-jevaca da zatvore svoje paušalne agencije.

Ako ste među njima, predstavljamo vam gde i kako to možete uraditi i koja su vam dokumenta za to potrebna.

Želite da ugasite agenciju – šta sad?

Kako biste zatvorili svoju paušalnu agenciju, otkriva Trbojević, najpre je potrebno da izmirite sve obaveze prema državi tj. uplatite sve preostale poreze i doprinose. Ako, pak, niste sigurni da li ste to učinili, možete proveriti lično odlaskom u Poresku upravu, putem aplikacije ePorezi ili preko svog knjigovođe.

Nakon toga, objašnjava naš sagovornik, sledi podnošenje Registracione prijave za brisanja preduzetnika u Agenciji za privredne registre, a da biste to učinili biće vam potrebna sledeća uverenja:

  • Uverenje o izmirenim dugovanjima Preduzetnika za poreze i doprinose
  • Uverenje o izmirenim obavezama Preduzetnika prema lokalnoj administraciji

Prvo uverenje može se izvaditi u Poreskoj upravi, a po drugo odlazite u Upravu javnih prihoda, objašnjava Trbojević i dodaje:

Ono što je veoma bitno u tom procesu je činjenica da ta uverenja važe pet dana jer vam nakon tog roka neće biti uvaženo gašenje agencije. To znači da u tom roku u APR-u podnosite Registracionu prijavu brisanja preduzetnika čija je cena 1.200 dinara, a plaćate i takse za dobijanje pomenutih uverenja još oko 1.000 dinara – sve ukupno to je oko 2.200 dinara.

Ono što Milan takođe ističe jeste da je, usled roka od pet dana, najbolje prvo dobiti uverenje iz Poreske uprave, budući da lokalna samouprava najčešće u praksi to izdaje za jedan dan. „Generalno, zakonski rok je 15 dana, ali se za ovo u praksi dogovaraš sa inspektorom kako bi se sve uskladilo“, navodi on.

Nakon dobijanja rešenja o gašenju (na sajtu APR možete označiti da li želite da vam ga dostave poštom ili putem mail-a), elektronskim putem ga podnesite Poreskoj upravi i vaša firma je, zaključuje on, uspešno ugašena.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?