Automatizacija paušalnog sistema oporezivanja startuje 2020. godine

Automatizacija paušalnog sistema oporezivanja startuje 2020. godine

Automatizacija paušalnog sistema oporezivanja biće uvedena od 1. januara 2020. godine. Do ovog zajedničkog rešenja u okviru "Meseca paušalaca" došli su državni organi, nevladine organizacije i preduzetnici.

Do kraja nedelje očekuje se formiranje Radne grupe koja će se baviti reformom sistema paušalnog oporezivanja, dok će se u mesecima nakon toga raditi na modelu reforme i aplikativnom softveru Poreske uprave, piše RTS.

Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) je organizacija koja je inicirala rad na reformi paušalnog oporezivanja u saradnji sa Udruženjem za razvoj preduzetništva iz Niša. Tom prilikom, predstavnica NALED-a Jelena Bojović kaže da se za tu temu najviše zainteresovala IT zajednica.

Bojovićeva je navela da su paušalci kao najveće probleme u sadašnjem sistemu identifikovali to što započinju delatnost i “žive u neizvesnosti” da li su u sistemu paušalnog oporezivanja ili ne, da im rešenja o porezima i doprinosima kasne mesecima i da zbog kašnjenja tih rešenja gube pravo na zdravstveno i penziono, ali i na dobijanje uverenja o plaćenom porezu:

Kroz ove dijaloge saznali smo da rešenja ne predstavljaju samo problem za preduzetnike, već i za same poreske inspektore. Ne znam koliko poreskih inspektora radi na ovim rešenjima, ali znamo da godišnje treba obraditi 300.000 rešenja.

Jelena kaže da Poreska uprava ta rešenja utvrđuje na osnovu podataka Republičkog zavoda za statistiku o prosečnoj zaradi za prethnodnu godinu, a ti podaci stižu tek krajem februara. Prema njenim rečima, poreski inspektori fizički pre marta ne mogu da daju rešenje, što znači da već u startu kasne tri meseca, te iz tog razloga treba pronaći rešenje koje odgovara svima.

Prema njenim procenama, promena pravnog okvira i automatizacija sistema paušalnog oporezivanja realna je od 1. januara 2020. 

Vlada će finansijski podržati izradu softvera

Ispred Kabineta predsednika Vlade Srbije obratio se Nenad Paunović koji je najavio da će Vlada finansijski podržati izradu aplikativnog softvera Poreske uprave za sistem paušalnog oporezivanja, te je dodao:

Vlada puno ulaže u digitalizaciju, a digitalizacija Poreske uprave je samo delić u celokupnom procesu digitalizacije državne uprave.

Sa druge strane, predstavnik Poreske uprave Danijela Jakovljević, izrazila je nadu da će izrada takvog aplikativnog softvera ukloniti probleme sa kojima se trenutno suočavaju paušalci, ali i poreski inspektori.

“Svi oni koji planiraju da registruju svoju samostalnu radnju moći će ubacivanjem određenih elemenata u taj softver da dobiju iznose nekih svojih budućih troškova. Oni će, na taj način, pre nego što počnu da obavljaju delatnost znati svoje troškove i moći će da odluče da li će registrovati delatnost ili ne”, istakla je Danijela.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.