Danski email marketing alat Passendo nakon €2,3 miliona investicije povećava svoj tim u Beogradu

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Danski email marketing alat Passendo nakon €2,3 miliona investicije povećava svoj tim u Beogradu

Jedan od vodećih evropskih servisa za plasiranje oglasa putem newslettera obezbedio je krajem prošle godine Series A rundu finansiranja. Plan je da se celokupan tim utrostruči u naredne dve godine, a to znači i proširenje beogradske kancelarije.

Krajem 2021. godine danski startap Passendo obezbedio je Series A rundu investicije u vrednosti od 2,3 miliona evra. Investiciju su predvodili fondovi Newion iz Amsterdama i FirstPartyCapital iz Velike Britanije. Ukupne investicije u Passendo do danas iznose 3,2 miliona evra, pri čemu će nova sredstva biti iskorišćena za dalje širenje timova u Kopenhagenu, Londonu, Njujorku i Beogradu.

Inače, ova kompanija bavi se razvojem SaaS alata za serviranje reklama putem newsletter-a tj. komercijalizacijom newsletter inventara. Njihov proizvod trenutno se najviše koristi unutar News and Business Publishing sektora na tržištima Sjedinjenih Američkih Država i Velike Britanije.

O samoj kompaniji, ali i o njenim planovima za proširenje beogradske kancelarije, razgovarali smo sa Milomirom Kotlajićem, Head of Engine and UI Integration, koji nam je otkrio i kakve to prilike Passendo pruža softverskim inženjerima koji su u potrazi za izazovom i mogućnostima za dalji profesionalni razvoj.

Šta je zapravo Passendo i koji to problem rešavate?

Milomir: Passendo je vodeća evropska platforma za serviranje oglasa putem e-pošte koja komercijalizuje newsletter inventory. Mi smo zapravo SaaS platforma koja radi sa nekim od najvećih svetskih e-mail publisher-a i pomažemo im da aktiviraju i optimizuju svoj e-mail sendout, generišući pritom prihod za izdavače i pojednostavljujući operativne procese u kanalu koji je visokokvalitetan, ali koji nije dovoljno iskorišćen.

Ono što nas izdvaja jeste i činjenica da kompletnu tehnologiju razvijamo in-house i na to smo veoma ponosni. Gradimo samouslužni servis koji procesuira hiljade transakcija u sekundi. Passendo zapravo olakšava DSP-ovima da kroz Passendo Exchange povežu svoje oglašivače sa čitaocima tj. konzumentima i prilagode ekskluzivne inventare sa visokim učinkom.

Izdavači tj. publisher-i koriste našu platformu za pokretanje novih i zanimljivih formata u sklopu svojih newsletter-a dok pristupaju novim oglašivačima i novim mogućnostima za monetizaciju.

Koliko je veliko tržište koje opslužujete? Ko su klijenti koji koriste Passendo?

Milomir: Opslužujemo tržište na kojem se dnevno pošalje preko 250 milijardi email-ova. Naš fokus je uglavnom na News and Business Publishing sektoru, ali smo naše domene proširili i na druge sfere kao što su retail, brands travel. Rešenje se koristi širom sveta, ali su naša primarna tržišta Sjedinjene Američke Države i Velika Britanija. Passendo trenutno servira preko 11.000 reklamnih pozicija u više od 4.000 newsletter-a, dok naš portfolio klijenata obuhvata izdavače kao što su Access Intelligence i AARP u SAD, Springer Nature u UK i IPM i Roularta u Belgiji.

Po čemu se Passendo razlikuje u smislu tehnologije i zašto je rad na proizvodu interesantan?

Milomir: Najveća razlika leži u činjenici da gradimo core ad serving tehnologiju što nas razlikuje od konkurencije jer oni rade samo na komercijalizaciji oglasnog prostora. Zbog toga smo u obavezi da koristimo vodeće tehnologije na tržištu u domenu rada sa bazama podataka, programskim jezicima, serverima i cloud infrastrukturi. Prebacili smo većinu naših skladišta podataka na NoSQL, imamo automatic scaling svih serverskih resursa i trenutno uvodimo data centre širom sveta.

Kako je došlo do otvaranja kancelarija u Beogradu i koliko je velik lokalni tim?

Milomir: Pored Kopenhagena, trenutno imamo još tri globalne kancelarije – u Londonu, Njujorku i naravno Beogradu. Lokalna kancelarija je naša, dakle sopstvena kompanija i ponosni smo što radimo na ovaj način jer zaista verujemo u zajednicu koju smo okupili. U ovom trenutku u Passendo Belgrade radi osam članova kompanije, od kojih je šest deo tima za razvoj proizvoda, a preostala dva člana integrišu timove za podršku klijenata i Ad Exchange sa sedištem u Kopenhagenu.

Međutim, naš plan je da proširimo tim, posebno posle Series A runde finansiranja. Aktivno tražimo nove i vešte talente koji bi se pridružili našem timu, a otvorene pozicije poput JavaScript Application developera ili Senior PHP developera možete pronaći ovde.

Kako Netokracija saznaje, plan je da se Passendo tim u naredne dve godine utrostručni pri čemu je fokus kancelarije u Beogradu u najvećoj meri usmeren na sam razvoj proizvoda.

Gledano iz profesionalnog razvoja, zašto je Passendo interesantan za lokalni talenat? Koliko značaja pridajete razvoju pojedinaca?

Milomir: Verujemo da su transparentnost i iskrenost najvažnije vrednosti, ne samo za Passendo u Beogradu već i za čitavu kompaniju. Pored toga, otvoren odnos prema klijentima i zaposlenima jedan je od ključnih faktora za uspeh naše kompanije, što se ističe još od samog procesa selekcija kandidata. Kao rezultat toga, izgradili smo solidan timski rad i duh. Nemamo moj ili tvoj posao jer na ciljeve gledamo kao na nešto što se deli sa celim timom i tako im i pristupamo.

Znanje svakog pojedinca nam je podjednako važno i snažno podržavamo napredak, edukaciju i međusobno deljenje stručnosti među zaposlenima. Oblast kojom se bavimo je veoma dinamična i zahteva konstantno odgovaranje na izazove. Prioritet nam je informisanje zaposlenih u svim odeljenjima o aktuelnim promenama, dok u kompaniji poštujemo i pozdravljamo svaku ličnu inicijativu naših zaposlenih.

Koliko je na nivou kompanije značajan posao koji kancelarija u Beogradu obavlja?

Milomir: Sve naše kancelarije veoma blisko sarađuju, pa čak iako je CTO u Kopenhagenu, većina tehničkih odluka donosi se u Beogradu. Na nedeljnom nivou često smo u komunikaciji sa kolegama iz Danske sa kojima dizajniramo, implementiramo i testiramo proizvode koji pravimo.

Interesantno je i to da je naš CEO ujedno i naš CTO što olakšava komunikaciju sa programerima – pogotovo po pitanju različitih izazova sa kojima se tim suočava dok radi na razvoju jednog kompleksnog servisa kao što je naš. Kao bivši programer, on ima i tehničko i strateško znanje. Dakle, ovo je nesumnjivo veliki plus za naš tim koji ima nekoga ko u potpunosti razume jezik tehnologije i može jasno da nam objasni poslovne implikacije naših akcija pokazujući u kom pravcu je potrebno da se ide.

Passendo je nedavno osigurao i novu rundu investicije. Da li je u planu aktivno proširenje tima u Beogradu?

Milomir: Da, primili smo novu investiciju od 2,3 miliona evra u rundi koju su predvodili Newion iz Amsterdama i investitori u ranoj fazi finansiranja FirstPartyCapital sa sedištem u Velikoj Britaniji. Nova runda finansiranja pomoćiće nam da povećamo prihode od oglasa naših izdavača, ali i da proširimo tim.

Inače, Passendo u ovom trenutku čini tim od ukupno 35 ljudi u svim našim kancelarijama, pri čemu je plan da se taj broj utrostruči u naredne dve godine kako bismo ispratili rast i potražnju za proizvodom – pogotovo na tržištima SAD i Velike Britanije.

Što se Beograda tiče, ideja nam je da zaposlimo 10+ programera u narednom periodu – to bi bio neki miks seniora i ljudi koji još uvek razvijaju svoje veštine. Takođe, u Beogradu trenutno pravimo i tim za project management i QA testiranje.

Koji su dalji planovi za Passendo u Beogradu?

Milomir: Naš cilj je da stvorimo tim inženjera koji će pomagati jedni drugima na usavršavanju i ostvarenju kako individualnih, tako i zajedničkih ciljeva kompanije. Trenutno smo u potrazi za PHP i Javascript inženjerima – nama svakako trebaju ljudi sa određenim nivoom znanja i specifičnim veštinama jer rešavamo jedan kompleksan problem u određenom segmentu.

Međutim, to ne znači da su naša vrata zatvorena za ljude koji sebe ne mogu nazvati seniorima, ali isto tako nismo ni kompanija koja zapošljava početnike. Ono što nam je bitnije od trenutnog nivoa znanja jeste nivo želje za znanjem kandidata, njegova ili njena sklonost ka učenju i napretku i želja da se ovlada domenom problema koji rešavamo. Ukoliko i vi delite ove vrednosti, onda nam se slobodno javite i pogledajte koje to pozicije trenutno imamo otvorene.


Ovaj tekst urađen je u saradnji sa kompanijom Passendo.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Web 3.0

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Sponzorisano

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.