Danski email marketing alat Passendo nakon €2,3 miliona investicije povećava svoj tim u Beogradu

Danski email marketing alat Passendo nakon €2,3 miliona investicije povećava svoj tim u Beogradu

Jedan od vodećih evropskih servisa za plasiranje oglasa putem newslettera obezbedio je krajem prošle godine Series A rundu finansiranja. Plan je da se celokupan tim utrostruči u naredne dve godine, a to znači i proširenje beogradske kancelarije.

Krajem 2021. godine danski startap Passendo obezbedio je Series A rundu investicije u vrednosti od 2,3 miliona evra. Investiciju su predvodili fondovi Newion iz Amsterdama i FirstPartyCapital iz Velike Britanije. Ukupne investicije u Passendo do danas iznose 3,2 miliona evra, pri čemu će nova sredstva biti iskorišćena za dalje širenje timova u Kopenhagenu, Londonu, Njujorku i Beogradu.

Inače, ova kompanija bavi se razvojem SaaS alata za serviranje reklama putem newsletter-a tj. komercijalizacijom newsletter inventara. Njihov proizvod trenutno se najviše koristi unutar News and Business Publishing sektora na tržištima Sjedinjenih Američkih Država i Velike Britanije.

O samoj kompaniji, ali i o njenim planovima za proširenje beogradske kancelarije, razgovarali smo sa Milomirom Kotlajićem, Head of Engine and UI Integration, koji nam je otkrio i kakve to prilike Passendo pruža softverskim inženjerima koji su u potrazi za izazovom i mogućnostima za dalji profesionalni razvoj.

Šta je zapravo Passendo i koji to problem rešavate?

Milomir: Passendo je vodeća evropska platforma za serviranje oglasa putem e-pošte koja komercijalizuje newsletter inventory. Mi smo zapravo SaaS platforma koja radi sa nekim od najvećih svetskih e-mail publisher-a i pomažemo im da aktiviraju i optimizuju svoj e-mail sendout, generišući pritom prihod za izdavače i pojednostavljujući operativne procese u kanalu koji je visokokvalitetan, ali koji nije dovoljno iskorišćen.

Ono što nas izdvaja jeste i činjenica da kompletnu tehnologiju razvijamo in-house i na to smo veoma ponosni. Gradimo samouslužni servis koji procesuira hiljade transakcija u sekundi. Passendo zapravo olakšava DSP-ovima da kroz Passendo Exchange povežu svoje oglašivače sa čitaocima tj. konzumentima i prilagode ekskluzivne inventare sa visokim učinkom.

Izdavači tj. publisher-i koriste našu platformu za pokretanje novih i zanimljivih formata u sklopu svojih newsletter-a dok pristupaju novim oglašivačima i novim mogućnostima za monetizaciju.

Koliko je veliko tržište koje opslužujete? Ko su klijenti koji koriste Passendo?

Milomir: Opslužujemo tržište na kojem se dnevno pošalje preko 250 milijardi email-ova. Naš fokus je uglavnom na News and Business Publishing sektoru, ali smo naše domene proširili i na druge sfere kao što su retail, brands travel. Rešenje se koristi širom sveta, ali su naša primarna tržišta Sjedinjene Američke Države i Velika Britanija. Passendo trenutno servira preko 11.000 reklamnih pozicija u više od 4.000 newsletter-a, dok naš portfolio klijenata obuhvata izdavače kao što su Access Intelligence i AARP u SAD, Springer Nature u UK i IPM i Roularta u Belgiji.

Po čemu se Passendo razlikuje u smislu tehnologije i zašto je rad na proizvodu interesantan?

Milomir: Najveća razlika leži u činjenici da gradimo core ad serving tehnologiju što nas razlikuje od konkurencije jer oni rade samo na komercijalizaciji oglasnog prostora. Zbog toga smo u obavezi da koristimo vodeće tehnologije na tržištu u domenu rada sa bazama podataka, programskim jezicima, serverima i cloud infrastrukturi. Prebacili smo većinu naših skladišta podataka na NoSQL, imamo automatic scaling svih serverskih resursa i trenutno uvodimo data centre širom sveta.

Kako je došlo do otvaranja kancelarija u Beogradu i koliko je velik lokalni tim?

Milomir: Pored Kopenhagena, trenutno imamo još tri globalne kancelarije – u Londonu, Njujorku i naravno Beogradu. Lokalna kancelarija je naša, dakle sopstvena kompanija i ponosni smo što radimo na ovaj način jer zaista verujemo u zajednicu koju smo okupili. U ovom trenutku u Passendo Belgrade radi osam članova kompanije, od kojih je šest deo tima za razvoj proizvoda, a preostala dva člana integrišu timove za podršku klijenata i Ad Exchange sa sedištem u Kopenhagenu.

Međutim, naš plan je da proširimo tim, posebno posle Series A runde finansiranja. Aktivno tražimo nove i vešte talente koji bi se pridružili našem timu, a otvorene pozicije poput JavaScript Application developera ili Senior PHP developera možete pronaći ovde.

Kako Netokracija saznaje, plan je da se Passendo tim u naredne dve godine utrostručni pri čemu je fokus kancelarije u Beogradu u najvećoj meri usmeren na sam razvoj proizvoda.

Gledano iz profesionalnog razvoja, zašto je Passendo interesantan za lokalni talenat? Koliko značaja pridajete razvoju pojedinaca?

Milomir: Verujemo da su transparentnost i iskrenost najvažnije vrednosti, ne samo za Passendo u Beogradu već i za čitavu kompaniju. Pored toga, otvoren odnos prema klijentima i zaposlenima jedan je od ključnih faktora za uspeh naše kompanije, što se ističe još od samog procesa selekcija kandidata. Kao rezultat toga, izgradili smo solidan timski rad i duh. Nemamo moj ili tvoj posao jer na ciljeve gledamo kao na nešto što se deli sa celim timom i tako im i pristupamo.

Znanje svakog pojedinca nam je podjednako važno i snažno podržavamo napredak, edukaciju i međusobno deljenje stručnosti među zaposlenima. Oblast kojom se bavimo je veoma dinamična i zahteva konstantno odgovaranje na izazove. Prioritet nam je informisanje zaposlenih u svim odeljenjima o aktuelnim promenama, dok u kompaniji poštujemo i pozdravljamo svaku ličnu inicijativu naših zaposlenih.

Koliko je na nivou kompanije značajan posao koji kancelarija u Beogradu obavlja?

Milomir: Sve naše kancelarije veoma blisko sarađuju, pa čak iako je CTO u Kopenhagenu, većina tehničkih odluka donosi se u Beogradu. Na nedeljnom nivou često smo u komunikaciji sa kolegama iz Danske sa kojima dizajniramo, implementiramo i testiramo proizvode koji pravimo.

Interesantno je i to da je naš CEO ujedno i naš CTO što olakšava komunikaciju sa programerima – pogotovo po pitanju različitih izazova sa kojima se tim suočava dok radi na razvoju jednog kompleksnog servisa kao što je naš. Kao bivši programer, on ima i tehničko i strateško znanje. Dakle, ovo je nesumnjivo veliki plus za naš tim koji ima nekoga ko u potpunosti razume jezik tehnologije i može jasno da nam objasni poslovne implikacije naših akcija pokazujući u kom pravcu je potrebno da se ide.

Passendo je nedavno osigurao i novu rundu investicije. Da li je u planu aktivno proširenje tima u Beogradu?

Milomir: Da, primili smo novu investiciju od 2,3 miliona evra u rundi koju su predvodili Newion iz Amsterdama i investitori u ranoj fazi finansiranja FirstPartyCapital sa sedištem u Velikoj Britaniji. Nova runda finansiranja pomoćiće nam da povećamo prihode od oglasa naših izdavača, ali i da proširimo tim.

Inače, Passendo u ovom trenutku čini tim od ukupno 35 ljudi u svim našim kancelarijama, pri čemu je plan da se taj broj utrostruči u naredne dve godine kako bismo ispratili rast i potražnju za proizvodom – pogotovo na tržištima SAD i Velike Britanije.

Što se Beograda tiče, ideja nam je da zaposlimo 10+ programera u narednom periodu – to bi bio neki miks seniora i ljudi koji još uvek razvijaju svoje veštine. Takođe, u Beogradu trenutno pravimo i tim za project management i QA testiranje.

Koji su dalji planovi za Passendo u Beogradu?

Milomir: Naš cilj je da stvorimo tim inženjera koji će pomagati jedni drugima na usavršavanju i ostvarenju kako individualnih, tako i zajedničkih ciljeva kompanije. Trenutno smo u potrazi za PHP i Javascript inženjerima – nama svakako trebaju ljudi sa određenim nivoom znanja i specifičnim veštinama jer rešavamo jedan kompleksan problem u određenom segmentu.

Međutim, to ne znači da su naša vrata zatvorena za ljude koji sebe ne mogu nazvati seniorima, ali isto tako nismo ni kompanija koja zapošljava početnike. Ono što nam je bitnije od trenutnog nivoa znanja jeste nivo želje za znanjem kandidata, njegova ili njena sklonost ka učenju i napretku i želja da se ovlada domenom problema koji rešavamo. Ukoliko i vi delite ove vrednosti, onda nam se slobodno javite i pogledajte koje to pozicije trenutno imamo otvorene.


Ovaj tekst urađen je u saradnji sa kompanijom Passendo.


Ostavi komentar

  1. Dragan M

    Dragan M

    25. 2. 2022. u 03:48 Odgovori

    Super ekipa, upoznao sam ih na php konferenciji i imao sam priliku da pricam sa Milomirom u vezi njihove platforme. Koliko sam razumeo reklame plasiraju organski – tako da reklama deluje kao da je deo sadrzaja stranice… Pa me cudi da to nije pomenuto u tekstu a pominje se investicija kao u vecini postova u poslednjih par meseci. Ali sve u svemu, odlican clanak !!!

  2. cupcake 2048

    cupcake 2048

    7. 3. 2022. u 03:24 Odgovori

    Great article! I really saw their potential. The investment seems very risky but in my opinion it has been carefully calculated and reasonable. Hope to see more articles about them. Thanks.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Web 3.0

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.