Niški BAD SISTEMS uz Papergin želi da pojednostavi obradu dokumenata

Niški BAD SISTEMS uz Papergin želi da ubrza i pojednostavi obradu digitalnih dokumenata

Kako bi dodatno pojednostavili proces obrade PDF i drugih dokumenata kompanija BAD SISTEMS iz Niša razvila je inovativni SaaS proizvod Papergin. Ovo je bila idealna prilika da porazgovaramo sa Milom Stefanović koja dolazi iz marketing tima ove kompanije.

Ovo nije prvi put da se susrećemo sa softverskim proizvodima ove niške kompanije: do sada smo imali priliku da pišemo o servisu Starloads, dok smo sredinom ove godine predstavili još jedan SaaS alat iz BAD SISTEMS-a pod nazivom Klapper. Da ova kompanija gleda i nekoliko koraka unapred i nema nameru da stane sa razvojem inovativnih tehnoloških proizvoda, dokaz je i njihov najnoviji alat Papergin.

Zahvaljujući prethodnoj saradnji sa finansijskim sektorom (tačnije Hedge Fund Management i Portfolio Management agencijama), ova kompanija je imala priliku da shvati da je u suštini najveći problem svih tih klijenata zajedno ogromna količina dolazećih PDF izveštaja. Sve te fajlove neko mora ručno da obradi, prođe kroz njih i ponovo ručno unese u neki drugi sistem i to stvara veliki operativni trošak.

Upravo tada se rodila ideja – zašto da se ne napravi platforma koja će sve ovo uraditi umesto čoveka i olakšati proces rada. Kroz razgovor sa Milom Stefanović, objašnjavamo više na koji način alat Papergin funkcioniše, kako je izgledao tim koji ga je razvijao i koji su naredni planovi za kompaniju BAD SISTEMS na domaćem tržištu, ali i šire.

Napredna tehnologija u službi kvalitetnog korisničkog iskustva

Da je rad na ovom alatu bio izazovan posao najbolje pokazuje podatak da je tim ljudi zadužen za razvoj Papergina bio nešto veći. Mila nam otkriva da je pokretač čitave ideje bio Jovan Soldatović (Managing Partner), a zatim dodaje i više detalja o backend development procesu koji se tiče organizovanja strukture mikropodataka i obrade podataka:

Za ovaj segment razvoja projekta bili su zaduženi Nikola Jovanović i Stanko Mladenović, naši backend developeri. Na dizajnu su radili Stefan Stanisavljević i Jovana Živković, UX i UI dizajneri. Za izgled sajta – početna stranica, kao i sve ostale, postarali su se Đorđe Todorović, Zoran Kuštrimović, Stefan Mihajlović i Aleksandra Čulinović.

Za testiranje rada platforme zadužen je Filip Đorđević. Tekst na sajtu, optimizaciju i promociju ovog SaaS proizvoda radili smo Andrija Stefanović, Sanja Živković i ja. Mnogo ljudi je uključeno u proces razvoja proizvoda i svakog dana se radi na usavršavanju istog.

Mila nam je otkrila sve detalje vezane za probleme koje Papergin rešava, uz osvrt na to koji su naredni planovi u vezi daljeg unapređenje ovog digitalnog alata.

Ono što je na počektu važno napomenuti jeste da je u pitanju digitalni proizvod za automatizovanu obradu dokumenata. “Osim OCR-a, Papergin ima i implementirane NLP modele, AI granu koja se zasniva na učenju sistema iz obrađenih podataka, identifikovanju obrazaca i na samostalnim odlukama mašine”, pojašnjava Mila.

Prema njenim rečima, jedinstvenost Papergina je da se klasifikacija i kategorizacija podataka i informacija vrši prema semantičkim i logičkim kriterijumima, a ne samo ponavljanjem ustaljenih oblika dokumenata. Naime, ovaj alat je u stanju da napravi logičku vezu između teksta, tabela i kolona ili redova unutar tabela, praveći kategorizaciju i potkategorizaciju, pa na osnovu toga može uneti podatke u klijentov sistem, o čemu nam naša sagovornica otkriva više detalja:

Papergin ne zavisi od lokacije teksta ili tabele na samoj stranici, pa je njegova sposobnost dinamičkog prilagođavanja pravi napredak. Takođe, platforma nudi funkciju raspodele koja omogućava Paperginu da zapamti klijente ličnim rečnikom profesionalnog rada i prepozna ga svaki put kada dokument obrađuje platforma. Važan segment Papergina je odredišna opcija/atribut implementiran unutar platforme.

To znači da je Papergin prilagodljiv svakom poslovnom procesu, pa se klijent ne mora prilagođavati njegovom načinu rada. Platforma je “krojena” po meri svakog klijenta i adaptibilna je bilo kom biznis procesu. Benefiti korišćenja ove platforme su mnogostruki, a samo neki od njih su ušteda vremena, finansijskih resursa i povećanje produktivnosti zaposlenih. Štaviše, Papergin nije limitiran na prihvatanja i alociranje dokumenata, te tako može procesuirati bilo koji tip dokumenta.

Pored pojašnjavanja funkcionisanja samog alata, Stefanovićeva nam je približila i koje to napredne tehnologije ovaj proizvod koristi radi što efikasnijeg rada. Kako kaže, BAD SISTEMS je razvio sopstvenu OCR (Optical Character Reading) biblioteku koja ima mogućnost boljeg očitavanja samih PDF dokumenata zahvaljujući unapređenom sistemu poboljšavanja kontrasta, svetlosti i sive tonove same A4 stranice.

Alat je programiran i za bolje razumevanje same strukture sadržaja na stranici gde, primera radi, postoji tabela i BAD SISTEMS biblioteka može da razume šta su tačno zaglavlja ili kolone koje opisuju vrednosti u samoj tabeli. Ono što smo uspeli da saznamo jeste da je kompanija razvila i sopstveni NLP model koji služi za diverzifikaciju tabela i bolje razumevanje njihove pod-strukture – gde bi imali više nivoa podataka u samoj tabeli, ali i oko nje (primer za to bi bile fusnote koje su povezane sa samim sadržajem u tabeli).

Zanimljiv podatak jeste da je kompanija iz Niša zahvaljujući partnerstvu sa No-Code AI kompanijom Accern iz SAD-a omogućila da Papergin, pored mogućnosti da izvlači same informacije iz dokumenata i struktuiše, pruža mogućnost i razumevanje samog sadržaja, gde alat može automatski mapirati vrednosti za njihova značenja.

Promocija Papergina i nastavak razvoja digitalnih proizvoda u fokusu kompanije

S obzirom na to da je ovde reč o kompanijama koje mogu operisati sa prilično osetljivim podacima, zanimalo nas je da li se i gde ti podaci skladište, te da li je klijentima zagarantovana bezbednost i privatnost podataka. Mila nam objašnjava da Papergin kao digitalni proizvod nudi dva oblika skladištenja i obrade podataka:

Ukoliko se krajnji klijent odluči za cloud opciju sam može da izabere vrstu skladišta sopstvenih dokumenata (primeri za to bi bili AWS S3, Dropbox, OneDrive, G-drive…). Ako bi odabrao ovaj vid skladištenja i obrade podataka, odgovornost za zaštitu i politiku obrade svojih podataka snosi sam klijent, te time Papergin ne brine o samoj geo lokaciji podataka, ali mu dajemo do znanja da sami podaci neće biti obrađivani van zone EU ili SAD opet po izboru klijenta.

Za klijente kojima je potrebna lokalna obrada podataka kao i skladištenje, Papergin nudi opciju tzv. self-hosted, gde klijent može da obezbedi infrastrukturu za naše rešenje, a mi bismo izvršili samu implementaciju, tako da sami podaci, kao i dokumenta, nikada ne izlaze van mreže ili fizičke kancelarije klijenta.

Ideja je da se ovaj proizvod vremenom razvija, kao i da se poveća baza korisnika i kompanija širom sveta.

Kvalitet ovog alata do sada je prepoznalo nekoliko klijenata koji dolaze iz poslovnih sektora – osiguranje, banka, finansijske institucije (Hedge Fund Mng, Portfolio Mng.), kao i KYC (Know Your Client) kompanija. Do ovog trenutka (za 2021. godinu) proizvod je obradio preko 4.6 miliona A4 stranica i uspešno su obezbeđena partnerstva sa većim data alokatorima kako bi za tim koji stoji iza Papergina razumevanje podataka bilo što preciznije.

“Ono što je jako bitno jeste da je glavna i najvažnija povratna informacija od naših klijenata da uspešno smanjujemo operativne troškove ručne obrade podataka i time pomažemo rastu same kompanije”, kaže nam Mila koja je sa nama podelila više informacija o tome kako izgleda konkurencija na tržištu alata za procesuiranje dokumenata:

Slične solucije postoje kako u Evropi tako i šire. Platforme poput AlgoDocs, Rossum, Typless, ABBYY, Shakespeare predstavljaju takav tip rešenja. Međutim, ono što razlikuje Papergin od svih njih jeste upravo ta klasifikacija i kategorizacija podataka i informacija koja se vrši prema semantičkim i logičkim kriterijumima, a ne samo ponavljanjem ustaljene forme dokumenata. Takođe, još jedna prednost Papergina je mogućnost struktuisanja dokumenata.

Pred sam kraj razgovora, naša sagovornica nam je otkrila buduće planove, rekavši da je za sada u planu da se već postojeća platforma plasira na način koji zavređuje veću pažnju javnosti, budući da zaista olakšava proces rada u različitim sektorima gde je dominantno prisustvo papirologije. U nekoj bliskoj budućnosti to je aspekt na koji će tm iz BAD SISTEMS-a staviti primarni fokus.

Takođe, ova kompanija kao IT butik postoji već šest godina u Srbiji. Za taj period izgrađeno je nekoliko digitalnih proizvoda koji danas čine holistički ekosistem, koji može da pokrije sve zahteve i probleme od planiranja kapaciteta i resursa, logistike i transporta pa do same korisničke podrške, a opet sve u cilju smanjivanja operativnih troškova kao i digitalizacije poslovnih procesa.

“Mi smatramo da je svaka kompanija, bez obzira na veličinu, bitna i od uvek stavljamo akcenat na to da digitalni put može biti put uspeha, rasta čak i za najmanju kompaniju ukoliko je voljna (spremna) da se adaptira ili prilagodi digitalnim procesima”, zaključila je na kraju Mila.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

3Lateral predao urbanistički projekat za novosadski kampus – useljenje 2024. godine

Epic Games i 3Lateral zvanično su objavili više detalja o narednim koracima vezanim za planiranje i izgradnju svog budućeg kampusa u Novom Sadu.

Startapi i poslovanje

Da li Srbija inovira i zašto je važna naša pozicija na listi Globalnog indeksa inovativnosti?

Na poziciji Globalnog indeksa inovativnosti Srbija je pala sa 53. na 54. poziciju. Analiziramo gde smo bili lošiji, a gde bolji na skali inovacija.

E-commerce

eCommerce bezbednost: 5 saveta za bezbedniju internet trgovinu

Svakog oktobra održava se Evropski mesec sajber bezbednosti. Sa porastom internet trgovine u svetu, ali i u Srbiji, zapitali smo se kako povećati bezbednost domaćih internet prodavnica i šta to mali i veliki trgovci mogu da urade kako bi zaštitili svoje kupce. Korisne savete potražite u nastavku ovog vodiča.

Propustili ste

Mobilno

Koji su to najbolji telefoni na tržištu u cenovnom rangu od €250 do preko €750

Tržište mobilnih telefona nikada pre nije bilo ovako raznoliko. Korisnici danas na raspolaganju imaju ogroman broj modela različitih klasa i cenovnih kategorija, da se slobodno može reći kako je mogućnost izbora pametnih telefona najveća - od kada oni postoje.

Startapi i poslovanje

Freshdesk je SaaS alat za CX koji koristi 50.000 kompanija širom sveta – a od skoro je dostupan i na Balkanu

Kompanija Freshworks od prošle godine posluje i na regionalnom tržištu, a sa direktorom za Balkan razgovaramo o njihovim proizvodima - pogotovu o alatu Freshdesk.

Office Talks Podcast

Šta su to superklasteri i kako nastaju? (gost Kosta Andrić)

Može li se u naredne četiri godine izgraditi prvi srpski superklaster i kako pomoću ovog modela unaprediti tehnološke kapacitete domaće privrede? Otkrivamo u prvoj epizodi Office Talks specijala.

Startapi i poslovanje

Rekordan broj investicija i akvizicija obeležili su domaći ekosistem u 2021. godini

Analiziramo koji su to događaji obeležili startap zajednicu u proteklih 365 dana.

Startapi i poslovanje

Opseg plate prva je stvar koju programeri traže u oglasu za posao

Da, oglasi za posao u IT industriji imaju mane - čak i ako ih i HR-ovi i kompanijski menadžeri pišu i proveravaju po nekoliko puta. Najčešće ne sadrže dovoljno informacija o poziciji, opseg plate uglavnom izostaje, ali su zato marketinški detalji u prvom planu.

Startapi i poslovanje

Raising Stars: Stručna podrška i do 15.000 CHF za lokalni razvoj i globalni rast inovativnih ideja

Naučno-tehnološki park Beograd raspisao je uz podršku Vlade Švajcarske i u partnerstvu sa NTP Niš i NTP Čačak, novi poziv za Raising Starts, prvi pre-seed program koji startapima u najranijim fazama razvoja donosi stručnu i finansijsku podršku za ubrzan razvoj.