Volume up 2024: Ovation digitalni trendovi ove godine na platformi Spotify

Volume up 2024: Ovation digitalni trendovi ove godine na platformi Spotify u audio formatu!

Tradicionalno, agencija Ovation na kraju odlazeće, predstavila je digitalne trendove koji nas očekuju u narednoj godini. Novina u odnosu na prethodna izdanja je to što je ovo dostupno i u audio formi na platformi Spotify.

Iz godine u godinu, pomenuta agencija priređuje specijal namenjen digitalnim trendovima. Svaki put, on dolazi u novom formatu — prijemčivom trenutnoj potražnji uživaoca društvenih mreža i ostalih sadržaja na internetu. Ove sezone naslov je “Volume up 2024“, a kako su iz Ovation-a procenili da je zvuk u protekloj godini bio dominantni medijum informisanja, odlučili su da svoje trendove prenesu i u audio format.

Zaključivši da će 2024. godine fokus digitalnog marketinga definitivno biti na audio segmentu, odlučili su da sačine svojversnu “plejlistu hitova”, za sve one koji više vole da slušaju nego čitaju ili gledaju. Naravno, pomenuti “hitovi” dostupni su i u pisanoj formi, a mi vam izdvajamo predviđanja koja su nam posebno zapali za oko (ili uho).

Veštačka inteligencija u digitalnom marketingu

Puno smo većali o tome da li će AI zameniti xyz, a sada je red da pomenemo i advertajzere. Prema Ovation analizi, veštačka inteligencija je tu da radi za nas, ali ne i da misli umesto nas (barem ne za sada). Kao i profesionalci iz ostalih branši, marketari smatraju da ukoliko znamo da je koristimo i vešto baratamo informacijama, ne možemo biti zamenjeni.

Oni savetuju da je u naletu novonastalih alata, na stručnjacima da prepoznaju koji je pravi za njihov brend i njegovu publiku, jer “jedino promišljeni i prilagođeni duo privlači poglede”. Takođe, savetuju:

Ne prihvatajte slepo šta vam mašina iskucava. Jer mašina nikada neće imati ljudska iskustva i ne može tačno predvideti šta će biti prava stvar za vaš brend i njegovu publiku.

Tema veštačke inteligencije i hajpa oko nje podsetila ih je na jedno specifično stanje opisano u poznatoj pesmi Artic Monkeys-a, te su svoj “digitalni hit” prigodno nazvali Why do you only call me when AI?

Šta nam uradi TikTok!

Prema magazinu Times, Tejlor Svift je osoba godine, mada to je samo formalna potvrda pomame koju je ova pop zvezda napravila svojom Eras Tour. Starija sestra generaciji Z, a nostalgično sećanje na tinejdž dane onih malo starijih, milenijalaca, plava IT girl postala je fenomen koji će se istraživati na univerzitetima.

Njene pesme (čak i one od pre 10+ godina) neki su od najpopularnijih sound-ova na TikTok-u, najbržerastuće društvene mreže ikada. Primetivši jasnu paralelu, ekipa iz Ovation-a je segment posvećen superstar-u među društvenim mrežama nazvala Look what TikTok made me do, po Tejlorinom megahitu.

Paralela se može povući i sa viralnim trendovima #TikTokMadeMeTry i #TikTokMadeMeBuy, koji se mogu razmatrati i u kontekstu činjenice da nas TikTok zaista “tera” da ga koristimo umesto kanala komunikacije na koje smo tradicionalno navikli. Tako, iz agencije navode da po nekim istraživanjima, 50% generacije Z upotrebljava TikTok kao svoj search engine i radije se informiše na ovoj nego na Google platformi.

A šta to znači za brendove? Ovation predviđanje jeste da bilo da se neki brend odluči za prisustvo na ovoj društvenoj mreži, ili ne, činjenica jeste da ga fanovi verovatno već pominju u svojoj komunikaciji. Stoga:

Na kraju dana, na nama je odluka da li će graditi sliku o našem brendu na osnovu sadržaja koji mi kontrolišemo i stvaramo ili pak na osnovu onog nad kojim nemamo nikakvu kontrolu.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Prikupljanje podataka o klijentima

Verovatno poslednja pesma koju je gospođa Rijana snimila pre nego što je “prekucala” igricu, ušla u evergreen, i bacila se na proizvodnju šminke i donjeg veša, inspirisala je Ovation da jedan od svojih “hitova” naslovi Data is what you came for. Posvećen je prikupljanju informacija o klijentima i njihovom pretraživanju, interesovanjima i očekivanjima, koje je danas moguće, uz specijalizovani softver na osnovu koga se može formirati uža slika.

Dakle floskule Big Data i research i naredne godine biće tema polemike u svetu digitalnog marketinga, a kako se formira uža slika o korisnicima, u svojoj analizi otkrili su nam iz Ovation-a:

Tako što se prvo analizira publika generalno, pa se na osnovu toga određuje ciljna grupa, a potom se, na osnovu prikupljenih informacija o ciljnoj grupi, radi na poboljšanju njihovog korisničkog iskustva. To uključuje analizu svih prikupljenih informacija i njihovo implementiranje u strategiju i naposletku – komunikaciju.

Druga, a zapravo prva stvar po važnosti u vezi sa podacima je ta da se na osnovu istih mogu bolje razumeti obrasci ponašanja kupaca, što takođe može dovesti do povećanja iste. Podaci su takođe važni za dobijanje feedbacka iz prve ruke, odnosno na osnovu istih je moguće razumeti šta potrošači misle o nekom biznisu ili brendu.

Iako je dosta podataka danas dostupno i na društvenim mrežama, big data daju jedan dublji insight u očekivanja potrošača. I poslednje (ali naravno, ne najmanje bitno) – big data nude mogućnost merenja rasta – i to u različitim fazama kampanje.

Kako navode, merenje rezultata u tom smislu može pomoći brendovima da uče iz grešaka, ali i iz pametnih rešenja i na kraju da svoj uspeh pokažu publici – ali i konkurentima.

Trend postaje trend tek kada se na njega nakači brend

Poslednja na Ovation plejlisti našla se obrada one creepy pesme benda The Police (Every breath you take, and every move you make… I’ll be watching you – neka hvala). Šalu na stranu Every meme you make, prema analizi agencije odzvanjaće internet prostorom i u godini koja sledi.

Kako kažu, “svaki trend postaje trend tek kada završi na internetu”, ali dodaju i da “trend postaje trend tek kada se na njega nakači brend”. Realno, ovome smo imali priliku da svedočimo kroz brojne domaće meme stranice koje su gerilski prikupile simpatije publike, a “eksplodirale” onda kada su razvile svoje vlastite brendove, ili barem otpočele saradnje sa nekim od već uvreženih.

Opet, Ovation ekipa slaže se da kada su u pitanju trendovi, jako je važno voditi računa o tajmingu, odnosno jako je važno osetiti trenutak:

Ne zaletati se, sa jedne strane. I ne stići na zabavu previše kasno. Niko ne voli da stiže previše kasno.

Zato svim kolegama savetuju da dobro promisle pre nego što se “zakače” za neki viralan trend, ali i da se potrude da “taj skok” ne traje predugo. Ovim “hitom” završavamo i spontani Netokracijin “Top4”, a ostatak možete preslušati (ili pročitati) na zvaničnom sajtu agencije Ovation.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.