Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Da li ste šetajući gradom primetili bilbord umotan u alu foliju? Ukoliko jeste, čestitamo – u pitanju je rad agencije Ovation BBDO iz Beograda koja se u poslednje vreme istakla kao jedna od najtrofejnijih agencija u Srbiji. Drugim rečima, češće su na podijumu od Luisa Hamiltona.

Samo u 2018. i 2019. godini ova agencija „pokupila“ je neka od najznačajnijih dostignuća u oblasti marketinga i komunikacija – od BalCannes, IAB Mixx Awards, UEPS, KAKTUS, Sempl pa sve do SoMo Borac nagrada.

O tome da li su statue merilo uspeha možemo da diskutujemo do sutra (i verovatno se opet ne bismo složili), međutim, zanimalo nas je kako iz Ovation BBDO-a gledaju na ostvarene rezultate, kao i da li su se sve te nagrade pretočile u rast sa poslovne strane – ili su u pitanju ipak samo ornamenti koji krase kancelarijske police.

Klijenti se biraju pažljivo, ne po veličini

„Ovation BBDO postoji neke dve decenije, znate nas po Noblice, noblice, siđite sa police… iz 2003. godine i najslađoj kampanji za Munchmallow iz 2018. godine“, započinje razgovor Nikola Parun, Head of PR & Digital u beogradskoj agenciji koju u ovom trenutku čini tim od 55 zaposlenih:

Agencija je razgranata na standardna odeljenja (akaunt, strategija, kreativa, digital, mediji, DTP, produkcija), ali su ljudi koje biramo takvi da mogu da zauzimaju pivotne pozicije i da na različitim projektima preuzimaju širu odgovornost.

Parun za Netokraciju otkriva da digital u Ovation BBDO-u svakako beleži najveći rast (prateći trend celokupnog rasta tržišta), ali da se on ne posmatra kao odvojena grana marketinga, već kao „ovovremeni ambijent u kojem ljudi i brendovi komuniciraju sa ljudima“, naglašavajući kako je zadatak čitavog tima da kampanje budu zasnovane na ljudskim uvidima, tržišnim podacima i kreativnim iskoracima, bile one plasirane na ATL-u, digitalnim ili drugim kanalima komunikacije.

Nastavljajući razgovor, interesovalo nas je kako iz ove agencije gledaju na festivalske rezultate:

Nagrade doživljavamo kao pokazatelj da smo komunikaciju postavili dobro, ali i kao priliku da se ložimo malo više nego inače. U prethodnih godinu i nešto dana postavili smo sebi dosta jake standarde, ali trend rasta dobrih rezultata na festivalskim nastupima je višegodišnji i to nam je značajniji signal.

Bez rigidnih uloga – jer i copywriter može da utiče na strategiju

Na pitanje da li su nagrade doprinele širenju portfolia agencije, Parun kaže da svakako nisu odmogle, ali ističe da portfolio, kao i tim, šire usmereno. „Sa klijentima želimo da postavimo odnose najvećeg mogućeg međusobnog poverenja, što ne znači da će u pitanju uvek biti najveći igrači“, naglašava on.

Naš sagovornik ne skriva da isti princip važi i kada su u pitanju zaposleni agencije, te da je fokus na kreiranju timova „specijalaca“ sastavljenih od jakih pojedinaca – više nego što je u pitanju širenje tima i uvođenje beskrajno velikog broja ljudi:

To nam daje mogućnost da procese postavimo na dugoročne osnove i opravdamo percepciju Ovation BBDO kao agencije koja je prvi izbor najzahtevnijih klijenata.

Govoreći o internim procesima unutar ove agencije, zanimalo nas je i koliko je rigidna struktura, kao i kako se pristupa kreativnim procesima koji su uspeli da iznedre neke od nagrađivanih kampanja. Da li u procesu stvaranja kampanje utiče ceo tim – i account creative? Nikola dodaje:

Sposobnosti talenata koje okupljamo i njihova širina otvaraju prostor da svako može da doprinese u gotovo svim fazama rada na brendu. Uloge nisu rigidne – kopirajter može da utiče i na stratešku postavku, a akaunt i na kreativnu.

Ovation BBDO
Postavljen kod Glavne pošte, Munchmallow bilbord zamotan u prepoznatljivu alu foliju mamio je poglede, osvajao nagrade, ali i najbitnije od svega – doprineo povećanju prodaje jednog od najprepoznatljivijih slatkiša na domaćem tržištu.

Nisu retki slučajevi u kojima dobre ideje, pa čak i one za koje vam stomak kaže da će da rade, završavaju na dnu spiska jer klijent. U kojoj to meri ova agencija uživa u slobodi prilikom kreativnog rada? Parun za Netokraciju kaže da im je jako drago kada im klijenti daju potpunu slobodu i kada mogu da puste mašti na volju:

Taj prostor i dovodi do višestrukih lokalnih i regionalnih priznanja struke za kreativnost. Ipak, na početku i na kraju posla, naš zadatak je da povećamo snagu brenda. Njegovu pojavnost, privlačnost i poslovnu potentnost. O tome da li smo uradili dobar posao ili ne, u onoj meri u kojoj na njihovo poslovanje imamo uticaj, sudiće završni računi klijenata.

Svestranost prilikom zapošljavanja kompenzuje digitalne turbulencije

U vreme kada je gotovo nemoguće naći kvalitetan kadar, a pogotovo za digitalne poslove, postavlja se pitanje – kako privući talente za rad u agenciji i kako ih zadržati? Kako im ponuditi slobodu i uslove da stvaraju i budu kreativni, a ne da na agenciju gledaju samo kao na odskočnu dasku za karijeru u IT kompaniji?

„Za sada smo imali poprilično dobar njuh da namirišemo mlade talente“, kaže Nikola i dodaje da se čitava agencija trudi da fluktuaciju kadra svede na minimum:

Bez obzira u koji sektor oni nominalno ulaze, angažujemo ih pre svega kao ljude. Ljude različitih interesovanja i vannastavnih aktivnosti, sposobne da ispostave rezultate u svakom segmentu, pa i digitalnom. Za nas je to signal širine, agilnosti i energije.

Na kraju razgovora, zanimalo nas je i koji su kratkoročni i dugoročni ciljevi za Ovation BBDO na domaćem tržištu. Šta je to što možemo očekivati od agencije koja je prvu polovinu godine trofejno obeležila?

„Kratkoročno – proslavljamo kvalitetnu saradnju sa klijentima sa kojima danas radimo i ponekim novim. Dugoročno – proslavljamo višedecenijsku saradnju sa klijentima sa kojima danas radimo i mnoštvom novih!“, zaključio je na kraju Nikola.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Internet marketing

Možda ne znamo odakle dolazi naša roba, ali dovoljno smo se zgadili da bismo kampanju proglasili uspešnom

Otkrivamo kako je izgledao kreativni proces iza kampanje koja je obeležila leto i festivalsku sezonu.

Analiza

Od nepoznate reči do najjačeg IT sektora: Kako se Blockchain razvijao u Srbiji?

Kada su u maju ove godine objavljeni rezultati Startap Genome istraživanja, mnogi od nas ostali su začuđeni nad činjenicom da se Srbija našla u top 5 zemalja po broju blockchain developera na svetu. U ovom tekstu vraćamo se u prošlost, kada je ta zajednica bila tek na začetku sa ciljem da odgovorimo na pitanje - kako je do toga došlo?

Propustili ste

Mobilno

Saša Leković (Telenor): Omogućili smo startapima da prvi testiraju 5G mrežu jer oni su naši logični partneri

Peta generacija mobilnog prenosa podataka postala je glavna tema u tehnološkom svetu. Za razliku od LTE (4G) tehnologije, novi standard mobilnog Interneta doneće znatno veće brzine i stabilniju konekciju. Saša Leković, CTO Telenora, otkriva za Netokraciju planove ovog operatera kada je 5G u pitanju.

Startapi i poslovanje

Utrenu.com sa svojih 16.000 članova povezuje profesionalce i korisnike na tržištu deljenja usluga

Sajt UTrenu.com jedan je od servisa na digitalnom prostoru Srbije koji korisnicima omogućava povezivanje sa profesionalcima iz različitih oblasti. U razgovoru sa menadžerom portala otkrivamo po čemu se ovaj sajt razlikuje od konkurencije i koji su naredni planovi za širenje i poslovanje.

Analiza

Beskontaktna plaćanja putem telefona predstavljaju ono što korisnici žele – mogućnost izbora

Šta nam mCard usluga Mastercarda i Societe Generale banke govori o razvoju bankarskog sektora u Srbiji?

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Kultura 2.0

Gde Hooloovoo postavlja granicu kada je ‘Employer Branding’ u pitanju? U WC-u developerske konferencije

Kako da u oblasti Employer Brandinga radite nešto na šta se niko nije usudio, dok istovremeno širite posao i održavate profesionalni standard? Odgovori stižu iz kompanije Hooloovoo.

Startapi i poslovanje

South Central Ventures investirao €400.000 u crnogorski Uhura Solutions – sledi dalji rast poslovanja i razvoj proizvoda

Crnogorski startap Uhura Solutions koji razvija napredno AI rešenje za digitalno čitanje i razumevanje ugovora, podigao je investiciju u vrednosti od 400 hiljada evra zahvaljujući fondu South Central Ventures. Dobijena sredstva biće uložena za ubrzani rast poslovanja i razvoj proizvoda.