Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Da li ste šetajući gradom primetili bilbord umotan u alu foliju? Ukoliko jeste, čestitamo – u pitanju je rad agencije Ovation BBDO iz Beograda koja se u poslednje vreme istakla kao jedna od najtrofejnijih agencija u Srbiji. Drugim rečima, češće su na podijumu od Luisa Hamiltona.

Samo u 2018. i 2019. godini ova agencija „pokupila“ je neka od najznačajnijih dostignuća u oblasti marketinga i komunikacija – od BalCannes, IAB Mixx Awards, UEPS, KAKTUS, Sempl pa sve do SoMo Borac nagrada.

O tome da li su statue merilo uspeha možemo da diskutujemo do sutra (i verovatno se opet ne bismo složili), međutim, zanimalo nas je kako iz Ovation BBDO-a gledaju na ostvarene rezultate, kao i da li su se sve te nagrade pretočile u rast sa poslovne strane – ili su u pitanju ipak samo ornamenti koji krase kancelarijske police.

Klijenti se biraju pažljivo, ne po veličini

„Ovation BBDO postoji neke dve decenije, znate nas po Noblice, noblice, siđite sa police… iz 2003. godine i najslađoj kampanji za Munchmallow iz 2018. godine“, započinje razgovor Nikola Parun, Head of PR & Digital u beogradskoj agenciji koju u ovom trenutku čini tim od 55 zaposlenih:

Agencija je razgranata na standardna odeljenja (akaunt, strategija, kreativa, digital, mediji, DTP, produkcija), ali su ljudi koje biramo takvi da mogu da zauzimaju pivotne pozicije i da na različitim projektima preuzimaju širu odgovornost.

Parun za Netokraciju otkriva da digital u Ovation BBDO-u svakako beleži najveći rast (prateći trend celokupnog rasta tržišta), ali da se on ne posmatra kao odvojena grana marketinga, već kao „ovovremeni ambijent u kojem ljudi i brendovi komuniciraju sa ljudima“, naglašavajući kako je zadatak čitavog tima da kampanje budu zasnovane na ljudskim uvidima, tržišnim podacima i kreativnim iskoracima, bile one plasirane na ATL-u, digitalnim ili drugim kanalima komunikacije.

Nastavljajući razgovor, interesovalo nas je kako iz ove agencije gledaju na festivalske rezultate:

Nagrade doživljavamo kao pokazatelj da smo komunikaciju postavili dobro, ali i kao priliku da se ložimo malo više nego inače. U prethodnih godinu i nešto dana postavili smo sebi dosta jake standarde, ali trend rasta dobrih rezultata na festivalskim nastupima je višegodišnji i to nam je značajniji signal.

Bez rigidnih uloga – jer i copywriter može da utiče na strategiju

Na pitanje da li su nagrade doprinele širenju portfolia agencije, Parun kaže da svakako nisu odmogle, ali ističe da portfolio, kao i tim, šire usmereno. „Sa klijentima želimo da postavimo odnose najvećeg mogućeg međusobnog poverenja, što ne znači da će u pitanju uvek biti najveći igrači“, naglašava on.

Naš sagovornik ne skriva da isti princip važi i kada su u pitanju zaposleni agencije, te da je fokus na kreiranju timova „specijalaca“ sastavljenih od jakih pojedinaca – više nego što je u pitanju širenje tima i uvođenje beskrajno velikog broja ljudi:

To nam daje mogućnost da procese postavimo na dugoročne osnove i opravdamo percepciju Ovation BBDO kao agencije koja je prvi izbor najzahtevnijih klijenata.

Govoreći o internim procesima unutar ove agencije, zanimalo nas je i koliko je rigidna struktura, kao i kako se pristupa kreativnim procesima koji su uspeli da iznedre neke od nagrađivanih kampanja. Da li u procesu stvaranja kampanje utiče ceo tim – i account creative? Nikola dodaje:

Sposobnosti talenata koje okupljamo i njihova širina otvaraju prostor da svako može da doprinese u gotovo svim fazama rada na brendu. Uloge nisu rigidne – kopirajter može da utiče i na stratešku postavku, a akaunt i na kreativnu.

Ovation BBDO
Postavljen kod Glavne pošte, Munchmallow bilbord zamotan u prepoznatljivu alu foliju mamio je poglede, osvajao nagrade, ali i najbitnije od svega – doprineo povećanju prodaje jednog od najprepoznatljivijih slatkiša na domaćem tržištu.

Nisu retki slučajevi u kojima dobre ideje, pa čak i one za koje vam stomak kaže da će da rade, završavaju na dnu spiska jer klijent. U kojoj to meri ova agencija uživa u slobodi prilikom kreativnog rada? Parun za Netokraciju kaže da im je jako drago kada im klijenti daju potpunu slobodu i kada mogu da puste mašti na volju:

Taj prostor i dovodi do višestrukih lokalnih i regionalnih priznanja struke za kreativnost. Ipak, na početku i na kraju posla, naš zadatak je da povećamo snagu brenda. Njegovu pojavnost, privlačnost i poslovnu potentnost. O tome da li smo uradili dobar posao ili ne, u onoj meri u kojoj na njihovo poslovanje imamo uticaj, sudiće završni računi klijenata.

Svestranost prilikom zapošljavanja kompenzuje digitalne turbulencije

U vreme kada je gotovo nemoguće naći kvalitetan kadar, a pogotovo za digitalne poslove, postavlja se pitanje – kako privući talente za rad u agenciji i kako ih zadržati? Kako im ponuditi slobodu i uslove da stvaraju i budu kreativni, a ne da na agenciju gledaju samo kao na odskočnu dasku za karijeru u IT kompaniji?

„Za sada smo imali poprilično dobar njuh da namirišemo mlade talente“, kaže Nikola i dodaje da se čitava agencija trudi da fluktuaciju kadra svede na minimum:

Bez obzira u koji sektor oni nominalno ulaze, angažujemo ih pre svega kao ljude. Ljude različitih interesovanja i vannastavnih aktivnosti, sposobne da ispostave rezultate u svakom segmentu, pa i digitalnom. Za nas je to signal širine, agilnosti i energije.

Na kraju razgovora, zanimalo nas je i koji su kratkoročni i dugoročni ciljevi za Ovation BBDO na domaćem tržištu. Šta je to što možemo očekivati od agencije koja je prvu polovinu godine trofejno obeležila?

„Kratkoročno – proslavljamo kvalitetnu saradnju sa klijentima sa kojima danas radimo i ponekim novim. Dugoročno – proslavljamo višedecenijsku saradnju sa klijentima sa kojima danas radimo i mnoštvom novih!“, zaključio je na kraju Nikola.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.