Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Da li ste šetajući gradom primetili bilbord umotan u alu foliju? Ukoliko jeste, čestitamo – u pitanju je rad agencije Ovation BBDO iz Beograda koja se u poslednje vreme istakla kao jedna od najtrofejnijih agencija u Srbiji. Drugim rečima, češće su na podijumu od Luisa Hamiltona.

Samo u 2018. i 2019. godini ova agencija „pokupila“ je neka od najznačajnijih dostignuća u oblasti marketinga i komunikacija – od BalCannes, IAB Mixx Awards, UEPS, KAKTUS, Sempl pa sve do SoMo Borac nagrada.

O tome da li su statue merilo uspeha možemo da diskutujemo do sutra (i verovatno se opet ne bismo složili), međutim, zanimalo nas je kako iz Ovation BBDO-a gledaju na ostvarene rezultate, kao i da li su se sve te nagrade pretočile u rast sa poslovne strane – ili su u pitanju ipak samo ornamenti koji krase kancelarijske police.

Klijenti se biraju pažljivo, ne po veličini

„Ovation BBDO postoji neke dve decenije, znate nas po Noblice, noblice, siđite sa police… iz 2003. godine i najslađoj kampanji za Munchmallow iz 2018. godine“, započinje razgovor Nikola Parun, Head of PR & Digital u beogradskoj agenciji koju u ovom trenutku čini tim od 55 zaposlenih:

Agencija je razgranata na standardna odeljenja (akaunt, strategija, kreativa, digital, mediji, DTP, produkcija), ali su ljudi koje biramo takvi da mogu da zauzimaju pivotne pozicije i da na različitim projektima preuzimaju širu odgovornost.

Parun za Netokraciju otkriva da digital u Ovation BBDO-u svakako beleži najveći rast (prateći trend celokupnog rasta tržišta), ali da se on ne posmatra kao odvojena grana marketinga, već kao „ovovremeni ambijent u kojem ljudi i brendovi komuniciraju sa ljudima“, naglašavajući kako je zadatak čitavog tima da kampanje budu zasnovane na ljudskim uvidima, tržišnim podacima i kreativnim iskoracima, bile one plasirane na ATL-u, digitalnim ili drugim kanalima komunikacije.

Nastavljajući razgovor, interesovalo nas je kako iz ove agencije gledaju na festivalske rezultate:

Nagrade doživljavamo kao pokazatelj da smo komunikaciju postavili dobro, ali i kao priliku da se ložimo malo više nego inače. U prethodnih godinu i nešto dana postavili smo sebi dosta jake standarde, ali trend rasta dobrih rezultata na festivalskim nastupima je višegodišnji i to nam je značajniji signal.

Bez rigidnih uloga – jer i copywriter može da utiče na strategiju

Na pitanje da li su nagrade doprinele širenju portfolia agencije, Parun kaže da svakako nisu odmogle, ali ističe da portfolio, kao i tim, šire usmereno. „Sa klijentima želimo da postavimo odnose najvećeg mogućeg međusobnog poverenja, što ne znači da će u pitanju uvek biti najveći igrači“, naglašava on.

Naš sagovornik ne skriva da isti princip važi i kada su u pitanju zaposleni agencije, te da je fokus na kreiranju timova „specijalaca“ sastavljenih od jakih pojedinaca – više nego što je u pitanju širenje tima i uvođenje beskrajno velikog broja ljudi:

To nam daje mogućnost da procese postavimo na dugoročne osnove i opravdamo percepciju Ovation BBDO kao agencije koja je prvi izbor najzahtevnijih klijenata.

Govoreći o internim procesima unutar ove agencije, zanimalo nas je i koliko je rigidna struktura, kao i kako se pristupa kreativnim procesima koji su uspeli da iznedre neke od nagrađivanih kampanja. Da li u procesu stvaranja kampanje utiče ceo tim – i account creative? Nikola dodaje:

Sposobnosti talenata koje okupljamo i njihova širina otvaraju prostor da svako može da doprinese u gotovo svim fazama rada na brendu. Uloge nisu rigidne – kopirajter može da utiče i na stratešku postavku, a akaunt i na kreativnu.

Ovation BBDO
Postavljen kod Glavne pošte, Munchmallow bilbord zamotan u prepoznatljivu alu foliju mamio je poglede, osvajao nagrade, ali i najbitnije od svega – doprineo povećanju prodaje jednog od najprepoznatljivijih slatkiša na domaćem tržištu.

Nisu retki slučajevi u kojima dobre ideje, pa čak i one za koje vam stomak kaže da će da rade, završavaju na dnu spiska jer klijent. U kojoj to meri ova agencija uživa u slobodi prilikom kreativnog rada? Parun za Netokraciju kaže da im je jako drago kada im klijenti daju potpunu slobodu i kada mogu da puste mašti na volju:

Taj prostor i dovodi do višestrukih lokalnih i regionalnih priznanja struke za kreativnost. Ipak, na početku i na kraju posla, naš zadatak je da povećamo snagu brenda. Njegovu pojavnost, privlačnost i poslovnu potentnost. O tome da li smo uradili dobar posao ili ne, u onoj meri u kojoj na njihovo poslovanje imamo uticaj, sudiće završni računi klijenata.

Svestranost prilikom zapošljavanja kompenzuje digitalne turbulencije

U vreme kada je gotovo nemoguće naći kvalitetan kadar, a pogotovo za digitalne poslove, postavlja se pitanje – kako privući talente za rad u agenciji i kako ih zadržati? Kako im ponuditi slobodu i uslove da stvaraju i budu kreativni, a ne da na agenciju gledaju samo kao na odskočnu dasku za karijeru u IT kompaniji?

„Za sada smo imali poprilično dobar njuh da namirišemo mlade talente“, kaže Nikola i dodaje da se čitava agencija trudi da fluktuaciju kadra svede na minimum:

Bez obzira u koji sektor oni nominalno ulaze, angažujemo ih pre svega kao ljude. Ljude različitih interesovanja i vannastavnih aktivnosti, sposobne da ispostave rezultate u svakom segmentu, pa i digitalnom. Za nas je to signal širine, agilnosti i energije.

Na kraju razgovora, zanimalo nas je i koji su kratkoročni i dugoročni ciljevi za Ovation BBDO na domaćem tržištu. Šta je to što možemo očekivati od agencije koja je prvu polovinu godine trofejno obeležila?

„Kratkoročno – proslavljamo kvalitetnu saradnju sa klijentima sa kojima danas radimo i ponekim novim. Dugoročno – proslavljamo višedecenijsku saradnju sa klijentima sa kojima danas radimo i mnoštvom novih!“, zaključio je na kraju Nikola.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?