Prva Digitalna farma u Srbiji otvara svoja vrata za posetioce u petak

Prva Digitalna farma u Srbiji otvara svoja vrata za posetioce u petak

Prva Digitalna farma u Srbiji biće otvorena za posetioce u petak 27. aprila od 10 časova u mestu Krivaja, pored Bačke Topole. Pored toga, narednog dana na Institutu BioSens u Novom Sadu biće održana i obuka za rad sa digitalnom platformom AgroSens.

Tema prvog u nizu besplatnog otvorenog dana Digitalne farme je LoRa sistem za komunikaciju, koji putem senzora omogućava praćenje stanja na njivi u zavisnosti od potreba specifičnih za proizvodnu parcelu ili kulturu koja se uzgaja. Te senzore moguće je postaviti na različite lokacije, budući da sistem omogućava bežični prenos podataka u radijusu od čak 20 kilometara.

Pored toga, zainteresovani će svakog poslednjeg petka u mesecu tokom proizvodne sezone (april – oktobar) na otvorenim vratima farme dobijati informacije o svakom delu ratarske proizvodnje: od pripreme zemljišta, određivanja menadžemnt zona, preko setve, navodnjavanja, ishrane i zaštite bilja, pa do žetve i rаdova na pripremi naredne sezone.

Obuka za rad na platformi AgroSens

Dan nakon otvorenih vrata, na Institutu BioSense u deset časova biće održana prva u nizu obuka za rad sa digitalnom platformom AgroSens koja će biti besplatna za sve polaznike.

AgroSens je zvanična platforma Digitalne poljoprivrede Srbije i omogućava praćenje stanja useva i planiranje poljoprivrednih aktivnosti uz pomoć mobilnog telefona ili računara, na osnovu podataka prikupljenih sa satelita, dronova, robota, različitih senzora i meteo stanica.

Osnovni servisi platforme besplatni su i dostupni svima i platforma se redovno proširuje i novim servisima, kao što su usluge analize zemljišta, agronomskih saveta ili zakazivanja snimanja dronom, a naredna obuka zakazana je za 26. maj.

Prijave za posetu Digitalnoj farmi i AgroSens obuku u prvim terminima moguće je poslati do utorka 24. aprila u 18 časova.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.