OTP banka nastavlja da ulaže u ekologiju, sport, kulturu i podršku biznisima

OTP banka nastavlja da ulaže u ekologiju, sport, kulturu i podršku biznisima

OTP banka predstavila je javnosti svoj izveštaj o održivom poslovanju za 2022. godinu koji objedinjuje rezultate ostvarene u oblasti korporativne odgovornosti i uticaja na društvo i prirodno okruženje.

Predstavljeni izveštaj urađen je u skladu sa metodologijom Global Reporting Initiative (GRI), definisanim stubovima ESG strategije i OTP banke Srbija, kao i matične OTP Grupe, potpisnice Principa za odgovorno bankarstvo Ujedinjenih nacija koji predstavljaju jedinstveni okvir za održivo poslovanje finansijskog sektora, razvijen kroz partnerstvo između banaka širom sveta.

Svoje prioritete u oblasti održivog poslovanja Banka je identifikovala u skladu sa globalnim i lokalnim prilikama, izazovima i trendovima, kao i očekivanjima svih zainteresovanih strana. Aktivnosti realizovane u 2022. godini direktno doprinose ostvarenju devet ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija.

Prilikom predstavljanja izveštaja, Milena Mićanović, direktorka za komunikacije i odnose sa javnošću OTP banke, istakla je da je održivost u samim temeljima ukupnog poslovanja OTP banke i da će naredne godine proteći u znaku ispunjenja ambicioznih ciljeva:

Nastojanje OTP banke kao jedne od vodećih finansijskih institucija i lidera u kreditiranju privrede i stanovništva je da aktivno učestvuje u izgradnji održive budućnosti i bude primer odgovornog poslovanja.

Verujem da smo realizacijom brojnih projekata i inicijativa iz sfera zaštite životne sredine, kulture, književnosti, sporta, preduzetništva i filantropije dokazali snažnu posvećenost i stratešku usmerenost ka ispunjenju ciljeva održivog razvoja, delujući na osnovu naših ESG i CSR strategija.

Brojne ekološke inicijative

OTP banka kontinuirano implementira inovativne načine za ostvarenje energetske efikasnosti. Tako je, na primer, na krovu centralne zgrade izgrađena solarna elektrana, pa proizvedena električna energija ide direktno u sistem snabdevanja EPS-a.

Jedna od najznačajnijih inicijativa OTP banke u 2022. godini je i projekat Generator ZERØ namenjen mikro, malim, srednjim preduzećima, startap kompanijama i neformalnim timovima, kao i organizacijama civilnog društva koje žele da svojim inovativnim idejama doprinesu smanjenju karbonskog otiska.

Podrška sportu, kulturi i ranjivim grupama

Kad je reč o odgovornosti prema zajednici, OTP banka je u godini za nama realizovala treće izdanje projekta Generator dobrih dela kojim doprinosi osnaživanju malih domaćih brendova i inkluzije u našem društvu, organizovanjem sajmova i pružanjem medijske promocije. Izlagači prodajom svojih proizvoda podržavaju ekološke projekte ili ugrožene grupe, među kojima su žrtve porodičnog nasilja, osobe sa smetnjama u razvoju, socijalno ugrožena deca ili žene iz raseljenih područja.

Pored kulture, OTP banka ulaže i u sport – više od 20 godina je najveći sponzor Olimpijskog komiteta Srbije, što se pokazalo kao pravi primer plodonosne saradnje između biznis sektora i institucija sporta.

Posvećenost zaposlenima

Kako prepoznaje ulogu zaposlenih kao ključnu u svom razvoju, OTP banka kontinuirano unapređuje i redizajnira HR procese. Tako je prošle godine kreirala format “INNOVATION Challenge” – izazov kroz koji kolege imaju priliku da uče kako da razvijaju ideje kroz različite metodologije i time generišu nove ideje, a u kom je učestvovalo 1.180 zaposlenih. Upravo 2022. godine banka je dobila “Employer Partner” sertifikat, prestižno HR priznanje konsultantske kuće “Selectio”, koji potvrđuje kontinuirano ulaganje, modernizaciju i unapređenje iskustva zaposlenih.

Podrška za ekonomski manje razvijene regione

Snažna podrška banke za MSP sektor realizovana je kroz potpisivanje ugovora sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) o zajmu u iznosu od 25 miliona evra za dalje kreditiranje malih i srednjih preduzeća (MSP) u Srbiji, pre svega za preduzeća koja posluju u ekonomski manje razvijenim delovima zemlje.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.